De Nieuwe BMW ConnectedRide Navigator

Lees net op het GS forum dat er een update voor de ConnectedRide Navigator is.

1700053422681.png
 
Wat een bizarre situatie. Maak je een nieuwe navigatie. Kan het ding niet eens met tracks overweg. Terwijl een deel van de beoogde doelgroep juist offroad/tracks rijdt
 
Heeft iemand al geprobeerd om die ConnectedRide Navigator in de navigatie voorbereiding van de R1200RT-LC / R1250RT-Classic te klikken:
1700389214299.png


Of boven in de brievenbus van de K1600 te prikken:
1700389563340.png

En zien of dat past en wat er dan wel of niet werkt?
 
Wat op de RT waarschijnlijk nog steeds niet zal werken is het direct in- of uit-zoomen door draaien aan het wonderwiel (op de RT is dat hardnekkig het audio volume ook al heeft de motor geen audio).
De boordcomputer gegevens zoals bandendruk en temperaturen zullen ook niet doorkomen want ik lees nergens dat de ConnectedRide Navigator iets met de * LIN bus doet.
Het minste dat ik verwacht is dat het ding in de fabriek geïnstalleerde navigatie houder past en daarmee 12 volt uit de motor krijgt (en er verder niets in rook opgaat).

[EDIT]
Er zal toch wel LIN bus ondersteuning zijn, anders kan de "Multi-Controller" met wonderwiel nooit werken.
 
Laatst bewerkt:
[EDIT]
Er zal toch wel LIN bus ondersteuning zijn, anders kan de "Multi-Controller" met wonderwiel nooit werken.
Multi-controller of wonderwiel werkt bij de RT’s met TFT scherm toch ook voor de navigatie toepassing en de audiotoepassing en deze staan op de gekoppelde telefoon die met BT en Wifi verbonden is.
Dus verwacht dat als de Navigator ook op die manier verbonden is met het boordnet (de LINbus zoals jij noemt), dat ook het wonderwiel diverse besturingsfuncties kan uitvoeren.
Het is inderdaad wel irritant bij de RT dat het volume van de headset niet geregeld kan worden ( tenminste; mijn simpele Cardo freecom niet, heb ergens gelezen dat met het eigen BMW systeem wel zou moeten werken)
 
Wat op de RT waarschijnlijk nog steeds niet zal werken is het direct in- of uit-zoomen door draaien aan het wonderwiel (op de RT is dat hardnekkig het audio volume ook al heeft de motor geen audio).
De boordcomputer gegevens zoals bandendruk en temperaturen zullen ook niet doorkomen want ik lees nergens dat de ConnectedRide Navigator iets met de * LIN bus doet.
Het minste dat ik verwacht is dat het ding in de fabriek geïnstalleerde navigatie houder past en daarmee 12 volt uit de motor krijgt (en er verder niets in rook opgaat).

[EDIT]
Er zal toch wel LIN bus ondersteuning zijn, anders kan de "Multi-Controller" met wonderwiel nooit werken.
Op de RT met tft scherm kun je de navigatie in en uitzoomen door het wiel eerst naar links te drukken en dan te draaien. Werkt goed. Een klik terug naar rechts en dan kun je het volume weer instellen
 
Op de RT met tft scherm kun je de navigatie in en uitzoomen door het wiel eerst naar links te drukken en dan te draaien. Werkt goed. Een klik terug naar rechts en dan kun je het volume weer instellen
Klopt, en als je op t dashboardscherm kijkt, dan lijkt dit ook te werken, je ziet de volumebalk veranderen, maar in de praktijk gebeurt er niks met het volume van mijn Cardo Freecom 2+.
Waar t hem in zit, is me niet bekend, heb eerder iets gelezen over bepaalde BT compatibiliteit.

Ben al gewend om vooraf de volumes op de telefoon en Cardo te controleren voor t wegrijden als ik de streaming radio aanzet. Navigatie instructies zijn gewoon duidelijk hoorbaar, radiovolume wordt dan ook tijdelijk verlaagd, ook pauze n opnieuw starten van de stream werkt, alleen de bediening van t volume via het wonderwiel werkt niet.
 
Ik heb de update inmiddels geïnstalleerd en een beetje getest. Er is wat verbetering. Als eerste loopt de navigator niet meer leeg. Voorheen wanneer ik mijn motor in de garage zette en de navigator er op liet zitten dan was hij de volgende dag leeg. Nu na een week niet gereden te hebben ging hij gelijk aan wanneer ik de motor op het contact zette. En er kunnen nu tracks geladen worden. Ik heb ze nog niet gereden maar ik had nog een track die ik deze zomer in Luxenburg gereden had op mijn telefoon staan en deze geladen in de navigator App op de telefoon en ik kon deze zonder problemen doorzetten naar de navigator. Een beetje ingezoomd op de track en deze zag er goed uit. Maar nogmaals nog niet rijdend getest. Maar al met al al heel wat bruikbaarder dan voor de update. Wat helaas nog steeds niet werkt is wanneer ik een route van A naar B thuis op de app maak en vervolgens naar de motor gaat, dan krijgt nog steeds mijn TFT scherm de route en niet de navigator.
 
Goedemorgen,
Ik probeer in te loggen met mijn BMW-ID maar bij het invoeren van het mailadres kom ik niet verder. Iemand een suggestie? De QR code heb ik ook gescand maar dat lijkt ook niet te werken.
 

Bijlagen

  • IMG_7338.jpeg
    IMG_7338.jpeg
    170,4 KB · Weergaven: 1
Als het ding intelligent genoeg is dan lijkt het dat je nu een e-mail adres intikt daar waar dat niet verwacht wordt.
 
De meest logische uitleg op basis van je screenshot.
Jouw mailadres wordt niet al mailadres herkent.

Dus een ander mail-adres proberen
 
Goedemorgen,
Ik probeer in te loggen met mijn BMW-ID maar bij het invoeren van het mailadres kom ik niet verder. Iemand een suggestie? De QR code heb ik ook gescand maar dat lijkt ook niet te werken.
even goed zoeken, bepaalde adressen worden niet goedgekeurd, volgens mij staat de @me.com bij meer applicaties op de lijst van niet OK email adressen.
Er is zelfs een tijd geweest dat bij bepaalde websites / apps een @hotmail.com niet werd geaccepteerd.
 
Dat is gewoon een geldig e-mailadres... Ik neem aan dat dat adres gekoppeld is aan zijn BMW account, dan lijkt het mij niet zinvol om een ander adres te gebruiken.
Ik kan me voorstellen dat bepaalde shady e-mailproviders geblokkeerd worden, maar @me.com is van Apple... Lijkt me sterk dat die niet geaccepteerd wordt.
Gezien de spellingsuggesties lijkt het er inderdaad op dat daar iets anders ingetikt had moeten worden dan een e-mailadres, bij inloggegevens horen nooit spellingsuggesties gedaan te worden (of het is een bug in het programma).
 
Ik ben overgestapt van de Garmin naar de nieuwe connectride navigator en ik mis nu mijn signaleringen zoals brandstof melding op de navigator. Weet iemand hoe/of dit in te stellen is? En ook een mogelijkheid om je snelheid in beeld te hebben op de navigator, ik heb geen TFT.
 
Ik heb nog nergens gezien of gelezen dat de ConnectedRide Navigator ook een "Mijn motorfiets" app heeft zoals de Navigator V en VI.
We wachten met smart op meer en uitgebreidere gebruikers ervaringen, zie ook de vraag hier.

[EDIT]
Dit filmje laat toch een soort "Mijn motorfiets" functie zien, op een GS met LCD:

Zie vanaf 13:19, kies Informatie:
1.PNG

En je krijgt:
2.PNG

Ik zie minstens: actieradius, motortemperatuur, oliepeil, bandenspanningen, km tot service beurt en accuspanning.
Of de data velden aan te passen zijn weet ik niet.

De motor zal er geschikt voor moeten zijn (de gegevens moeten op de LIN bus beschikbaar zijn) en de navigator moet behalve aan de 12V voeding ook aan de LIN bus gekoppeld zijn (die LIN bus koppeling is ook nodig om met het wonderwiel te kunnen werken).
 
Laatst bewerkt:
Die kan toch overweg met de Navigator V en VI en de "Mijn moterfiets" app van de navigator?
Hoe heb je die ConnectedRide Navigator gemonteerd, in de "oude" houder van een Navigator V of VI?

[EDIT]
De Duitse BMW Motorrad website vermeld dit over compatibiliteit (vertaald):

Bijna alle BMW Motorrad modellen vanaf modeljaar 2014 met multicontroller en optionele uitrusting Voorbereiding navigatiesysteem kunnen de ConnectedRide Navigator gebruiken en via de Multicontroller bedienen. Dit geldt niet voor de Tourer-modellen R 1200 RT, R 1250 RT, K 1600 GT, K 1600 GTL, K 1600 B en K 1600 Grand America.

Of het dan alleen de wonderwiel bediening is die niet werkt of nog meer is onduidelijk.
Mijn verklaring is dat op de R1200RT-LC, de "classic" R1250RT en de K1600 het wonderwiel standaard als volumeregelaar voor de audio werkt (ook al heeft de motor geen audio), om bij deze motoren het wonderwiel aan de navigator te koppelen moet je eerst via het keuze menu "Navigator" kiezen, daarna kun je omslachtig het navigator plaatje wisselen of in- of uit zoomen.
De GS wordt niet als uitzondering genoemd, maar daar werkt het wonderwiel standaard als zoom regelaar voor je navigator V of VI.
 
Laatst bewerkt:
Na de winterstop had mijn Navigator VI weer een nieuw geintje: het ding reageerde niet meer op aanraken van het scherm. Nu wilde hij ook al niet meer koppelen aan mijn pc dus ik was wel klaar met dat ding en heb een nieuwe ConnectedRide aangeschaft. Ik rijd overigens op een R1250GS. Het apparat laat zich voor een flink stuk bedienen door het Wunderwheel zoals het selecteren van je favorieten. Navigeren en herberekenen gaat vlotjes al is het even wennen aan het nieuwe uiterlijk. Het is wel zaak om de verbinding tussen je mobiel en je motor te verbreken om die tussen mobiel en navi tot stand te brengen. Verder voelt het apparaat stukken beter aan dan de Navi VI
 
Terug
Bovenaan Onderaan