De motorhelm van de toekomst?

Nadeel is natuurlijk dat mensen zo'n HUD ook kunnen (en zullen...) gebruiken voor allerlei andere zaken, zoals het lezen van de mail, telefoontjes enz.


Dit! Dat vind ik het probleem. Een HUD lijkt me super, minder afleiding en minder van de weg af hoeven te kijken. Ik sta voorin de rij. Snelheid, versnelling, tijd, datum, navigatie, temperatuur(sensoren), hartstikke handig allemaal. Maar mijn facebook wil ik echt niet voorbij zien komen evenals mijn email.
 
Laatst bewerkt:
Dit! Dat vind ik het probleem. Een HUD lijkt me super, minder afleiding en minder van de weg af hoeven te kijken. Ik sta voorin de rij. Snelheid, versnelling, tijd, datum, navigatie, temperatuur(sensoren), hartstikke handig allemaal. Maar mijn facebook wil ik echt niet voorbij zien komen evenals mijn email.

Ta, maar hetzelfde geldt natuurlijk ook als jij het leuk vindt secondenlang naar je dashboard te kijken of naar een fraai geboetseerde dame onderweg.......

Daarnaast is het je eigen keuze. Ik kan m'n telefoon heel simpel aan de Garmin koppelen en handsfree bellen. Ik heb dat een keer gedaan, omdat ik wilde weten of het werkt. Maar ik hoef niet zo nodig bereikbaar te zijn op de motor.
En ach, als dat niet op de HUD zou kunnen, kopen mensen wel een Google glass......
 
De helm waar ik op zit te wachten is een helm die harstikke stil is en geen windgeruis doorlaat! Enkel de verkeers/motorgeluiden van buitenaf, en dan ook nog 2 ingebouwde speakertjes in de helm voor als je lekker gaat toeren!
Als die helm komt, wil ik die zeker hebben!
 
Kreeg vandaag, na een aantal maanden, de bevestiging dat ik mij had aangemeld voor het testen van de helm... In februari worden de eerste testers bekend gemaakt...

Gezien de late reactie ben ik bang dat het tegen gaat vallen :+...
 
Ik vind het heerlijk dat ik onderweg niet bereikbaar ben.

Voor navigatie zou ik een HUD dan wel weer ideaal vinden. Ook zou ik basisgegevens, zoals snelheid en belangrijke voertuigwaarschuwingen (oliedruk, ABS, te hoge koelwatertemperatuur) wel willen zien.

Ik sta er positief tegenover.
 
Waardeloos klere ding. Ben benieuwt hoeveel dode er gaan vallen omdat geen hond meer op de weg let omdat ze afgeleid worden door de HUD.

Er vallen juist geen doden meer.

Via het HUD met virtual reality kun je thuis vanaf de bank motorrijden.
 
Lijkt me geweldig om inderdaad wat basisinformatie te hebben en toch ook wel een beeld naar achteren hebben lijkt me fijn.
Bijvoorbeeld als er iemand erg snel achter op je komt dat je een waarschuwing krijgt oid.

Email/Facebook... etc ga dan lekker met de trein.. of anders lekker doen en hopen dat de natuurlijke selectie zijn werk doet.
 
Mooi weer de discussie aangewakkerd haha.
Snelheid en navigatie zou ideaal zijn. Ik zie geen verschil met in de auto even naar je scherm kijken of hier effe op je HUD kijken.
Bellen kan ik ook nog inkomen, net als muziek. Maar meer ook echt niet. Geen flauwekul met berichtjes lezen e.d..
 
Muziek hoef ik niet op de motor, ook eigenlijk niet op lange stukken. Telefoon wil ik zeker niet!

Eigenlijk wil ik niets wat extra afleidt. En daarom lijkt me een HUD met basisinformatie ook ideaal. Dan hoef je daarvoor namelijk niet meer schuin naar beneden te kijken, in plaats van naar het verkeer.

Ik vraag me wel af of zo'n HUD voor de gemiddelde woonwerker te betalen zal zijn ...
 
Ik zie hier het nut niet van in. Snelheid en toerental zie ik op de tellers; navi heb ik in beeld (tussen dashboard en wegdek); achteruit kijken doe ik in de spiegels; dode en blinde hoek draai ik m'n hoofd voor; muziek heb ik via de (standaard) speakers op de motor; watertemperatuur en brandstofniveau lees ik af op metertjes; oliedruk-, accu-, ABS-, neutraalstand-, knipperlicht- en grootlichtwaarschuwingen krijg ik via lampjes op het dashboard; bellen doe ik niet onderweg (ook niet in de auto, ik bel wel terug als het mij uitkomt). Alleen voor de brandstof- en temperatuurmeter moet ik mijn hoofd naar beneden richten, tenzij ik de klep van de klaphelm open heb. Voor de rest hoef ik alleen maar mijn ogen ergens anders op te richten.

Is er dus voor mij een reden om dit aan te schaffen? Nee!

Net als iedere andere uitvinding is het over 20-30 jaar misschien de standaard, maar als gezegd, ik zie er de meerwaarde niet van in.
 
Laatst bewerkt:
Ja, net zo'n onzin als een smartphone. Ik kan toch ook gewoon bellen met een vaste telefoon, foto's maken met een camera (liefst analoog), berichten sturen met de post en contacten opschrijven in een boekje. Oh wacht..

Veel bestaande functionaliteiten op een betere manier tot één product verwerkt. Doe mij ook maar.
 
………….als jij het leuk vindt secondenlang naar je dashboard te kijken of naar een fraai geboetseerde dame onderweg.......
.

0.jpg

:9

Lijkt mij prachtig hoor zo'n HUD. Snelheid, zien wie er belt als ik gebeld word en navigatie zou voor mij voldoende zijn.
 
Laatst bewerkt:
Zolang al die losse dingen het nog doen (en alles wat ik noemde, behalve het om me heen kijken en de navi, zit al standaard op de motor dus hoef ik niet nog eens), zie ik niet in waarom ik geld zou moeten uitgeven voor iets wat dat allemaal in één heeft.

Over smartphones gesproken: een kennis van me wilde ook van alles het laatste model. Ging op vakantie met alleen z'n smartphone, waar alles op en aan zat. Vond 'ie fijn. Hij hoefde namelijk maar één ding mee te zeulen.

Tot hij er achter kwam dat een smartphone geen duikboot is.... Toen was 'ie ineens alles kwijt: navnav, foto's, internet, spelcomputer, telefoon (met noodnummers), alles!

Als ik op vakantie ga heb ik alles los bij me. Valt één apparaat om wat voor reden uit, heb ik nog altijd een back-up van andere apparaten.
 
Ooit, jaren geleden, reed ik regelmatig in een Saab. Die had een optie om de verlichting van alle instrumenten uit te schakelen, behalve de meest noodzakelijke. Heerlijk vond ik dat, en wat mij betreft zou dat op alle auto's mogen zitten.

Daarom lijkt me de projectie van alleen de noodzakelijke gegevens op mijn vizier ook ideaal. Niks geen overbodige klokken of lampjes, gewoon alleen de info die je nodig hebt.
 
Laatst bewerkt:
En toch was het leven in de jaren '80, zonder internet en mobiele telefoon, ook best oké.

Ik denk dat al die moderne communicatie voor een hoop stress zorgt.
 
Ik sta al een tijdje op de beta test lijst, hoop dat ik m opgestuurd krijg.
Gisteren toevallig een mailtje ontvangen van ze:
Welcome Chris *********,

Skully would like to thank you for applying to beta test the Skully AR-1, the world's first augmented reality motorcycle helmet. We sincerely appreciate your support and dedication to making the roads safer for riders everywhere. By applying to beta test the AR-1, you have taken the first step toward revolutionizing an industry.

We are constantly reviewing beta applications, and will notify selected riders on a rolling basis beginning in February. Riders can increase their visibility in the selection process by sharing Skully on Facebook and Twitter. For your reference, we have updated the FAQ on our website to address the most commonly asked questions surrounding the AR-1. The FAQ can be found here. If you don't see your question, please feel free to email us at connect@skullyhelmets.com.

Welcome to the ride.


Sincerely,

Marcus Weller, Ph.D.
Chairman & CEO | SKULLY HELMETS INC.
www.SKULLYHELMETS.com
Augmented Reality Motorcycle Helmets
Copyright © 2014 Skully Helmets Inc, All rights reserved.

unsubscribe from this list update subscription preferences
 
Terug
Bovenaan Onderaan