De motorhelm van de toekomst?

Gee

Die hard MF'er
26 jun 2013
305
3
Coevorden
Mooie innovatie door Skully: een Heads Up Display motorhelm. Handig voor je navi, telefoon en achteruitrijcamera (raak je nooit meer iets met fileparkeren)
Kijk voor een uitlegfilmpje op de Skully website

SkullyHelmets%201%20HelmetDesign.jpg
 
Waardeloos klere ding. Ben benieuwt hoeveel dode er gaan vallen omdat geen hond meer op de weg let omdat ze afgeleid worden door de HUD.
 
Waardeloos klere ding. Ben benieuwt hoeveel dode er gaan vallen omdat geen hond meer op de weg let omdat ze afgeleid worden door de HUD.

Heb je er al mee gereden dan? :Z

Maar hoezo heet het een achteruitrijcamera? Dat is wel het minste dat je nodig hebt op de motor. Een achteruitkijkmogelijkheid lijkt me wel handig denk ik.
 
Oh jee.. krijgen we deze discussie weer..

Mensen, als je bang bent voor nieuwe techniek of je vind het gewoon niks dan gebruik je het niet. Zie je er wel een toevoeging in dan gebruik je het wel.

Onafhankelijk van deze helm, een HUD (Heads Up Display, het doel zit hem al in de naam) heeft juist ten doel dat men de aandacht bij het meest belangrijke kan houden. Ofwel niet de hele tijd je ogen van weg af halen omdat je naar je toerenteller/snelheid kijkt of in je spiegels moet kijken etc.

Wanneer je dat aspect van een HUD in gedachten houdt zitten er natuurlijk heel veel voordelen aan. Als het gevechtspiloten helpt dan kunnen wij vast ook wel iets verzinnen voor ons motorrijders. Juist wij kunnen wel wat extra aandacht op de weg gebruiken, en dus ook een goede HUD.

Even lezen, altijd leuk..
 
Laatst bewerkt:
Heb je er al mee gereden dan? :Z

Maar hoezo heet het een achteruitrijcamera? Dat is wel het minste dat je nodig hebt op de motor. Een achteruitkijkmogelijkheid lijkt me wel handig denk ik.

Achteruitkijkmogelijkheid heb ik in de vorm van spiegels :?
 
Eindelijk ook films kijken op de motor!, kan al op de iPad in de auto, en nu ook op de motor, ideaal!
 
Oh jee.. krijgen we deze discussie weer..

Mensen, als je bang bent voor nieuwe techniek of je vind het gewoon niks dan gebruik je het niet. Zie je er wel een toevoeging in dan gebruik je het wel.

Onafhankelijk van dit dit, een HUD (Heads Up Display, het doel zit hem al in de naam) heeft juist ten doel dat men de aandacht bij het meest belangrijke kan houden. Ofwel niet de hele tijd je ogen van weg af halen omdat je naar je toerenteller/snelheid kijkt of in je spiegels moet kijken etc.

Wanneer je dat aspect van een HUD in gedachten houdt zitten er natuurlijk heel veel voordelen aan. Als het gevechtspiloten helpt dan kunnen wij vast ook wel iets verzinnen voor ons motorrijders. Juist wij kunnen wel wat extra aandacht op de weg gebruiken, en dus ook een goede HUD.

Even lezen, altijd leuk..

Nee, je hebt je ogen natuurlijk niet op het display :?

Toeren op gehoor, snelheid op gevoel en ogen gericht op het verkeer. Veel meer heb je niet nodig op de motor.
 
Achteruitrijcamera is natuurlijk een instinkertje: er is vast iemand die denkt dat dit een vrijdagtopic is (gefeliciteerd lady_di).
Zoals ik het lees, zou dit vooral je dode hoeken verkleinen. Ook lijkt me dit een betere oplossing voor op de Autobahn: met 200+km/h is het lastig goed in je spiegels te kijken en trillen die dingen enorm.

had het bestaande topic even gemist...
 
Zoals ik het lees, zou dit vooral je dode hoeken verkleinen. Ook lijkt me dit een betere oplossing voor op de Autobahn: met 200+km/h is het lastig goed in je spiegels te kijken en trillen die dingen enorm.

:^
 
Nee, je hebt je ogen natuurlijk niet op het display :?

Toeren op gehoor, snelheid op gevoel en ogen gericht op het verkeer. Veel meer heb je niet nodig op de motor.
Ik zei onafhankelijk van deze helm (want daar vind ik het niet zo sterk toegepast).
Goed toegepast staat de informatie op een handige positie en als het ware een X aantal meters voor je geprojecteerd. Waardoor je nagenoeg niet je ogen van focus hoeft te veranderen en bepaalde informatie heel natuurlijk voor je beschikbaar is.

Als jij de geboden informatie van een bepaalde HUD niet interessant vindt dan gebruik je hem toch niet, simpel.. Niemand die je dwint.

Ik denk dat het principe van de HUD zich toch al wel bewezen heeft. En ja.. slecht geïmplementeerde oplossing zijn natuurlijk niet goed. Dus aankomen met dat soort voorbeelden gaat dan natuurlijk ook nergens over.
 
Mooie innovatie door Skully: een Heads Up Display motorhelm. Handig voor je navi, telefoon en achteruitrijcamera (raak je nooit meer iets met fileparkeren)
Kijk voor een uitlegfilmpje op de Skully website

[afbeelding]


En dan zeker onderweg lekker appen, facebooken en adressen in de navi intikken. B|
Dan lijkt het me handiger, dat de achteruitkijkmogelijkheid wordt vervangen door een botsingswaarschuwing voor de voorzijde. Weet je tenminste van tevoren, dat je een tijdje in het ziekenhuis dineert. _O-
 
Op m'n eencilinder Duke zie ik eigenlijk nooit iets scherp in m'n spiegels :). Op zich zijn ze wel functioneel hoor, want uit die vlekken zijn bijvoorbeeld wel auto's te herkennen. Maar een stabiel beeld zou wel handig zijn ;)

Vroeger reden we zonder spiegels en keken gewoon om.
 
Vroeger reden we zonder spiegels en keken gewoon om.

Op het circuit rijd je zonder spiegels en kijk je niet om :)

Leuk gadget voor mensen die hun geld kwijt willen. :P
In mijn opinie,draagt het niks bij aan verkeersveiligheid :N
Al die toeters en bellen zullen ook de "stevigheid" van zo'n helm verzwakken,lijkt me ook niet bevorderlijk bij een botsing.
B.v. een geïntegreerd zonnevizier verzwakt een helm ook enigsinds,al zie ik daar wel een praktische toepassing in.
 
Laatst bewerkt:
Gewoon niet bellen,of wat dan ook :)
Ben ik niet bereikbaar,heerlijk :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan