Corrosies familiemobiel

Ja voorloop, ivm het feit dat je zegt dat de kont wat makkelijker naar boven komt/kont omgooit, met deze combi.

Het kwispelen schrijf ik eerder toe aan het wat harder afremmen op de motor door de 4 cilinders. Voorloop is in ieder geval t.o.v. de K75 niet of nauwelijks gewijzigd.
 
Vanochtend even wat metingen gedaan.

  • voorloop: 38 cm
  • naloop: 5 cm
  • toespoor: 2 cm
  • vlucht: net iets meer dan niets
  • wielbasis:164 cm
  • spoorbreedte:137 cm
  • totale breedte (incl spiegel/koffer):192 cm
  • gewicht: 472 kg

Helaas geen weegbrug naast het huis, en de personenweegschaal gaat niet verder dan 150kg (toen ik het voorwiel erop reed, gaf hij een error aan.)

Edit: Net de combinatie gewogen; 472 kg
 
Laatst bewerkt:
Gisteren na het wegen L4E aangevraagd bij het RDW.
Ik had een pdf met een scan van de weegbrief toegevoegd, maar kreeg tot tweemaal toe geen bevestigingsmail. Vanmorgen de aanvraag zonder attachment gedaan, en bijna direct een bevestiging ontvangen.

De wielbasis gaat van 157 naar 164. In het commentaar heb ik aangegeven dat de aanbouwdelen afkomstig zijn van de oude K75, die een half jaar geleden nog in Huissen gekeurd is. Ik ben benieuwd of ze nu zo alles overnemen.

Afwachten maar weer.
 
Een tijdje geleden een andere aanhanger gescoord...
Het is een enorme Hamoba geworden, één van de grootste motor-aanhangers.

Onze complete vakantieuitrusting past in deze aanhanger, ik moet alleen even een beetje uitkijken met het beladen i.v.m. kogeldruk.

2d. de afstand van de achteras van de trekkende motorfiets tot de achterzijde van de aanhangwagen met inbegrip van de lading mag niet meer bedragen dan 2,50 m.

Aan bovenstaande regel voldoe ik niet meer... Kan ik me hieruit redden doordat de trekhaak aan het zijspanframe zit, en niet aan de motor?

full

full
 
Die regeling is een paar jaar geleden verandert, je moet even heel goed uitzoeken wat nu wel en niet mag, volgens mij vallen we nu in het vrachtwagen reglement wat aanhangers betreft. (255 breed en max 12 meter lang ofzo)
 
Een tijdje geleden een andere aanhanger gescoord...
Het is een enorme Hamoba geworden, één van de grootste motor-aanhangers.

Onze complete vakantieuitrusting past in deze aanhanger, ik moet alleen even een beetje uitkijken met het beladen i.v.m. kogeldruk.Aan bovenstaande regel voldoe ik niet meer... Kan ik me hieruit redden doordat de trekhaak aan het zijspanframe zit, en niet aan de motor?

[afbeelding]
[afbeelding]

Mooie bagagewagen
Is ie nog geremd of niet??
 
Die regeling is een paar jaar geleden verandert, je moet even heel goed uitzoeken wat nu wel en niet mag, volgens mij vallen we nu in het vrachtwagen reglement wat aanhangers betreft. (255 breed en max 12 meter lang ofzo)
Er mag tegenwoordig veel meer, het zal wettelijk wel mogen.
Maar naar mijn mening overschrijdt deze aanhangen wel alle normen van fatsoen. Ga je de tuinset en de fietsen er ook nog opbinden?
 
Een van de mooie dingen onder zijspanrijders vind ik is dat iedereen kan bouwen en/of rijden wat hij zelf leuk vind.
Ik wens Corrosie heel veel plezier tijdens vakantietochten met deze aanhanger!

Er mag tegenwoordig veel meer, het zal wettelijk wel mogen.
Maar naar mijn mening overschrijdt deze aanhangen wel alle normen van fatsoen. Ga je de tuinset en de fietsen er ook nog opbinden?
 
Die regeling is een paar jaar geleden verandert, je moet even heel goed uitzoeken wat nu wel en niet mag, volgens mij vallen we nu in het vrachtwagen reglement wat aanhangers betreft. (255 breed en max 12 meter lang ofzo)
Ik heb nog geen tijd gehad om veel verder te zoeken, maar ik geloof niet dat er iemand voor gaat schrijven. Het ziet er gewoon goed en degelijk uit, en de combinatie ervoor heeft er geen enkele moeite mee.

dat is onderhand een serieuze combinatie aan het worden zeg
:Y :Y

Mooie bagagewagen
Is ie nog geremd of niet??
Niet geremd, dat is één van de opties die er niet op zit. (Misschien ga ik er nog een keer voor, de combi slaat serieus linksaf bij hard remmen met voor.)

Er mag tegenwoordig veel meer, het zal wettelijk wel mogen.
Maar naar mijn mening overschrijdt deze aanhangen wel alle normen van fatsoen. Ga je de tuinset en de fietsen er ook nog opbinden?

Ja... ik kan het niet helpen... hij is groot. Mijn vrouw houdt nu eenmaal van groot O-)
Zonder gekheid: de disselbak had van mij een maatje kleiner gemogen, maar tweedehands heb je niet alles voor het zeggen. Ik vind met name de originele bagagewagen zelf erg mooi.

Een van de mooie dingen onder zijspanrijders vind ik is dat iedereen kan bouwen en/of rijden wat hij zelf leuk vind.
Ik wens Corrosie heel veel plezier tijdens vakantietochten met deze aanhanger!
Danku !

Corrosie kent me zo langzamerhand wel.

:Y
Ik weet ongeveer wat ik aan je heb... (niet van iedereen zou ik gecharmeerd zijn van de opmerking over fatsoen ;) )
 
Gisteren per mail bericht van het RDW gehad.

Geachte Corrosie,

U geeft een wielbasis aan van 164 cm, terwijl we nu een waarde van 157 cm hebben geregistreerd. Een dusdanige afwijking kan niet administratief worden aangepast, hiervoor is een keuring nodig. Dit had ook al voor 30 april 2009 gemoeten.
Ik heb een nieuwe kentekenbewijs afgegeven met een aangepaste voertuigcategorie, massa en aantal zitplaatsen.


Met vriendelijke groet,

-. -------
Medewerker uitvoering

Jammer van die wielbasis. Wat is de meerwaarde om dat ook nog officieel op papier te hebben?
 
Dan is je kenteken kloppend. Handig bij serieuze ongevallen, uitgebreide verkeerscontroles en een toekomstige APK.
Kost maar 55 euro heb ik begrepen.
 
Volgens mij is die keuring tot medio 2016 gratis hoor. Maar dat weet ik niet zeker.
Het is ook meer een schouwing dan een keuring.
 
Afgelopen zondag met oud-collega's een toertje gemaakt.
8 solomotoren en 1 driewieler.

Ik heb ze maar even laten zien dat driewieleren minimaal net zo leuk is als solo-rijden, en dat je zelfs nog best kunt opschieten met een zijspan...

 
Lekker door crossen *D

Zat je mis in het linker bochtje, op 3:13 min ? Hij duikt nogal. Of lijkt dat maar zo door de ronding van de weg?
 
Lekker door crossen *D

Zat je mis in het linker bochtje, op 3:13 min ? Hij duikt nogal. Of lijkt dat maar zo door de ronding van de weg?

Volgens mij was er daar niet zoveel aan de hand; het zal de bolling van de weg zijn geweest.

Ik heb op een ander punt onderweg wel ergens een kleine verrassing gehad: gleed voor mijn gevoel opeens zijdelings over drie wielen... kreeg weer controle terug door te sturen waar ik heen wilde en gas bij te geven.

Helaas is dat stukje niet gefilmd, ik had t graag terug willen zien...
 
Na lange tijd is hier ook wat nieuws te melden:
De K1100LT met EZS is verkocht en wordt dit weekend opgehaald. Omdat ik de schuur flink aan het opruimen ben geweest, ontstond het gevaar dat ik een bijna lege garage zou overhouden, met alleen nog de Moto Guzzi Stelvio.

Daarom gisteren gaan kijken bij een nieuw speeltje. Na een korte proefrit was ik meteen verkocht! En de motor dus ook.
Niet meer zo'n comfortabele familiemobiel als de K1100LT, maar nu dus een veel sportievere combi.

Zoals bij alles wat je nieuw koopt, heeft ook deze motor een todolijstje, maar heel veel hoeft er niet te gebeuren:
  • Navigatiesteun plaatsen
  • Onderhoudsbeurt
  • Gordels in de bak
  • Trekhaak

7b2d2444-b1f2-4162-81b0-d601c0e85d84.jpg
 
De draaicirkel is (niet driftend) best groot, dat is even wennen. Maar verder een hele gave combinatie!
Nu eerst kilometers maken om te kijken wat hij allemaal kan...
 
Heel mooi! Veel plezier ermee.

Had ook mijn eerste keus geweest, een BMW aan deze bak. Maar toen ik zocht kwam de Kawa (voordeliger) voorbij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan