Hellracer
Pas op! Schwenkt uit!
Das altijd een goed plan!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Afgelopen weekend het zijspan er maar eens uitgerold en de keerring vervangen. Het klusje zelf stelt inderdaad niet zoveel voor; ik moet alleen nog een keer kijken of alles nu wel weer droog blijft.
Ik heb er vorig jaar een kleine beschrijving van gemaakt op bmwk.
Hans D. met mn ex de sloot in en ik het span met krommen voorvork nog naar huis rijden.....Ja, zon klant heb ik als pril motormonteurtje bij Ed Pols ook gehad.
"Ik rij al zoveel jaar motor, wat moet jij, snotneus, me nog leren?"
Hij was er binnen een kwartier achter dat zijspanrijden "anders" is. Geen schade gelukkig.
Was ook hier op het forum toch iemand die zijn zijspan had verkocht aan iemand die het allemaal wel wist, maar op de thuisreis flink is gecrasht?Ja, zon klant heb ik als pril motormonteurtje bij Ed Pols ook gehad.
"Ik rij al zoveel jaar motor, wat moet jij, snotneus, me nog leren?"
Hij was er binnen een kwartier achter dat zijspanrijden "anders" is. Geen schade gelukkig.
Ja, volgens mij was dat de Sabre.Was ook hier op het forum toch iemand die zijn zijspan had verkocht aan iemand die het allemaal wel wist, maar op de thuisreis flink is gecrasht?
@JFJ ?
We gaan een poos terug Cor, zo'n 42 jaar alweer.Hans D. met mn ex de sloot in en ik het span met krommen voorvork nog naar huis rijden.....
Wat een tijd hè.
Toch jammer hé....?
Ssssstttttttt!Maarja je kunt nu eenmaal niet alles bewaren...
Daar denkt mijn vriendin dan weer heel anders over.Maarja je kunt nu eenmaal niet alles bewaren...
Jawel hoor. Je kunt alles bewaren. Binnenkort maar eens op zoek naar een tweede of grotere garagebox. Met twee zijspannen en twee motoren is de eerste inmiddels 'een beetje vol'....Toch jammer hé....?
Maarja je kunt nu eenmaal niet alles bewaren...
Hè, hè, geen cent te weinig toch?Nederlanders zijn er dan ook voor gekend
Grtz from belguim Fox
heb je volledig gelijk in , die van u vergelijken met de heeler is appelen vs peren ( vind ik dan toch !! )Uiteindelijk kun je alles bewaren. Ik weet ook dat de motor van stilstand niet beter wordt, en zeker niet meer waard. Toen ik de vraagprijs moest bedenken, heb ik o.a. gekeken naar de R1150R - Tripteq combinatie die in Hengelo te koop staat. Daar wilde ik niet onder gaan zitten, omdat mijn inmiddels ex-span veel meer te bieden heeft. (BMW R 1150 R- TRIPTEQ HEELER | MotoPort)
Wanner was je werkzaam bij Pols ?Ja, zon klant heb ik als pril motormonteurtje bij Ed Pols ook gehad.
"Ik rij al zoveel jaar motor, wat moet jij, snotneus, me nog leren?"
Hij was er binnen een kwartier achter dat zijspanrijden "anders" is. Geen schade gelukkig.
mijn voorkeur gaat uit naar de FJR 1300....Oud topic!
Inmiddels alweer heb ik weer bijna een jaar een ander span gehad (een BMW R1100RT - EML GT2000), maar deze ook weer verkocht. Het was een prima combinatie voor familievervoer, maar ik miste het sportieve erin (hoewel het niet onmogelijk was).
Kortom: ik ben weer in de race voor wat anders. (Corrosie wordt de nieuwe @bert111)
Wensen: Tikje sportief, cardan, voorkeur voor twee cilinders, maar een K1200S zoals ik had is ook niet verkeerd.
Eisen: niet té breed. De R1100RT was 1.85 (stuur niet meegerekend), dat krijg ik nét de garage in.
Interesses momenteel:
Moto Guzzi V11 Sport met Produc'Side Speed'R.
Mijn ogen zijn bijna gewend aan het model van de bak, hoewel ik het raar vind dat het zijspanwiel niet uitsteekt.
Bekijk bijlage 2025196
Yamaha FJR1300 - Produc'Side Mamba
1.87m breed (dat wordt wel héél spannend)
Bekijk bijlage 2025197
Moto Guzzi Norge - EZS Munro
Bijna een saaie combinatie als ik er zo naar kijk.
Bekijk bijlage 2025201
Ook handig: het staat allemaal weer eens niet om de hoek...
Iemand ervaringen met de Produc'Side zijspannen?
Of een fjrZo'n Speed r zou goed staan aan een Hayabusa. Naast de kale Guzzi vind ik een vreemde keuze.