Corrosies familiemobiel

Klaar.. Nooit klaar.. Wel af.
Al presteren bepaalde lieden dat het klaar is maar er niet af uit ziet :)
 
Lampjes!
full


Cockpit: navigatiesteun gemonteerd, bedieningskastje handvatverwarming op zijn plek.
full


Gaten in de kuipdelen gemaakt t.b.v schoorstangen (oops... foto op de kop)
full

full


En last but not least, het zijspanframe gemonteerd, waterpas gezet, en globaal uitgelijnd:
full

full


Achterrem + zijspanrem zijn inmiddels ontlucht, de klauwen voor lekken wat remvloeistof, daar moet eerst nog naar gekeken worden.

Binnenkort de bak er maar op tillen, dan lijkt het alweer heel wat.

Todo om te kunnen rijden, en om de kuip/tank niet meer te demonteren:
- Remmen voor
- Bak erop
- Elektrisch aansluiten bak fase 1: alleen verlichting
- Mistlamp op motor monteren en elektrisch aansluiten
- Schakelaar elektrische ruit opnieuw solderen
- Kabels vastleggen en andere kleine klusjes.
- Tank, spiegels en laatste kappen erop


Todo:
- Elektrisch aansluiten accessoires in de bak
- Elektrisch aansluiten trekhaak
 
Laatst bewerkt:
En ik al helemaal terug zitten lezen om die eerste foto te kunnen plaatsen, heeft ie de post gewijzigd ondertussen......

Lekker bezig! Ziet er allemaal erg netjes uit.
 
En ik al helemaal terug zitten lezen om die eerste foto te kunnen plaatsen, heeft ie de post gewijzigd ondertussen......

Lekker bezig! Ziet er allemaal erg netjes uit.

Ja... sorry... ik kwam erachter dat ik de verkeerde foto had geplaatst... Dat was van de tellerafsteling. Waarschijnlijk de laatste keer dat deze teller 200+ heeft aangegeven :P
 
Geen foto's, maar wel voortgang:

Todo om te kunnen rijden, en om de kuip/tank niet meer te demonteren:
- Remmen voor
- Bak erop
- Elektrisch aansluiten bak fase 1: alleen verlichting
- Mistlamp op motor monteren en elektrisch aansluiten
- Schakelaar elektrische ruit opnieuw solderen
- Kabels vastleggen en andere kleine klusjes.
- Tank, spiegels en laatste kappen erop


Todo:
- Elektrisch aansluiten accessoires in de bak
- Elektrisch aansluiten trekhaak
 
Gisteravond lekker doorgewerkt, elektrisch werkt alles nu naar wens. Standaard verlichting + mistlampen voorzijde, vaste spanning naar 12V in bak, geschakelde spanning naar de trekhaak, en nog extra geschakelde spanning die voorlopig onder de zitting blijft liggen. Wellicht ooit voor de stoelverwarming. Alles netjes gezekerd en aangesloten in de relaisbak van de K1100LT.

Laatste dingetjes:
- Brandstoffilter vervangen
- Koelsysteem afpersen
- Hier en daar nog wat ty-raps plaatsen
- Tank erop
- Synchroonstellen
- Laatste kappen monteren
- Eindcontrole
- L4E aanvragen
- Witte plaat bestellen

- Wachten op remklauwen voorzijde
- Remklauwen voor monteren


Het lijkt wel of de lijst steeds langer wordt, maar de dingen die nog moeten worden steeds uitgebreider en completer opgeschreven. Al met al wordt het lijstje t/m L4E vanavond afgewerkt, en dan komt het moeilijkste: wachten op de remklauwen... Hopelijk toch voor het weekend.

Todo aanhanger:
- geschakelde 12V in disselbak aanleggen voor koelbox.
 
Laatst bewerkt:
Vanavond een paar uurtjes doorgewerkt, en op de voorrem na is hij af.

... of klaar? :P


Vanavond om 22.00 een kort proefritje gemaakt door de wijk. Zo op het eerste gezicht geen rare dingen. De achterrem van de motor met de zijspanrem functioneren samen best goed voor gewoon verkeer. Voor een noodstop mag de voorrem er natuurlijk ook wel bij. Nu eerst de remklauwen even afwachten, en dan kunnen we serieus gaan proefrijden.




Laatste dingetjes zijn gedaan:
- Brandstoffilter vervangen
- Koelsysteem afpersen
- Hier en daar nog wat ty-raps plaatsen
- Tank erop
- Synchroonstellen
- Laatste kappen monteren
- Eindcontrole

- Wegen
- Wielbasis meten
- L4E aanvragen
- Witte plaat bestellen

- Wachten op remklauwen voorzijde
- Remklauwen voor monteren


Todo aanhanger:
- geschakelde 12V in disselbak aanleggen voor koelbox.
 
Ik mis de allerbelangrijkste op je lijstje:
Veel foto's maken en posten!

Ik heb ergens een filmpje van in het donker... schiet je ook niet veel mee op :-)

Straks even de remklauwen ophalen, monteren en dan kunnen we echt proefrijden!
 
Een beetje vertraging opgelopen, maar dit weekend, mede dankzij de uitstekende service van EZS, eindelijk lekker kunnen proefrijden.

Voor de liefhebbers de eerste foto's... ik zal nog een keer een poging doen om betere foto's te maken.
full

full

full

full
 
Inderdaad, weinig verschil met de voorganger, maar...

  • De kleur van de motor wijkt nu af van het span. (zwart vs blauw; ik stoor me er nu even niet aan, wellicht ooit een keertje helemaal overspuiten)
  • Er ligt nu een autoband in plaats van een motorband aan de voorzijde.
  • Remschijven en klauwen van een K1100LT ipv K75.
  • Achterband 165 breed in plaats van 145.


Omdat een zijspan nooit af is:
  • Afdekplaatje achterwiel monteren
  • Remleidingen voor anders monteren, zodat de leiding niet op 2mm van de band loopt
  • Hitteschildje tussen uitlaat en schakelpook aanpassen (ivm subframe) en monteren
  • Slotje zijspanbak gelijk maken aan motor
  • Wegen, wielbasis meten en L4E aanvragen

Vanmorgen half uurtje snelweg gereden: 120-135 km/h. De K75 kreeg het daar altijd best warm van. De K1100 heeft er geen probleem mee.

Voor de rest: rijden en sturen alsof het zo hoort! Bij vlot wegtrekken en linksaf slaan, een lichte, maar beheersbare onderstuur.

Doordat de K1100 een stukje lager is geworden dan de K75, is er minder grondspeling bij de motor, maar nog steeds voldoende. Belangrijker: het zwaartepunt is lager. Bak komt minder snel los. Ik heb wel het idee, dat als de bak loskomt, hij sneller los komt.

Op een snel genomen rotonde driekwartrond, kon ik terwijl ik naar links stuurde bij de K75 rustig het gas dichtgooien, dan gebeurde er niets. Ik merk bij de K1100 nu duidelijk dat hij dan de kont om wil gooien.

Kortom: het is iets minder een allemans-vriendje geworden. En stiekem vind ik dat niet erg O-)
 
Die extra lamp op de motor is volgens mij zo'n lamp die je bij Conrad kunt bestellen, een mist/breedte lamp. Die had ik op m'n 1100 ook, hele fijne lampen zijn dat. Heel veel licht, goed te richten en de reflectie in het hele dikke glas doet een blauwig aan waardoor mensen die je aan zien komen in de achteruitkijkspiegel eerder opzij gaan.
Mooie combi zo hoor, past mooi bij elkaar wat model betreft!
 
Het ziet er wel kek uit, zo laag ! :)

Wat heb je als voorloop ongeveer?


Ik zal binnenkort als ik tijd heb O-) eens wat metingen doen.

Ben zelf ook wel benieuwd naar wat nu eigenlijk precies de naloop is. Ik heb het idee dat de K1100 een andere balhoofdhoek heeft dan de K75RT, en dat heeft ongetwijfeld invloed op de naloop.

Maar ja... eerst belangrijkere zaken. Onder andere werk :X B|

En het zijspan even volledig optuigen met topkoffer, volle tank en gereedschapskist, zodat hij even op een weegbrug kan voor het nieuwe kenteken.
 
Die extra lamp op de motor is volgens mij zo'n lamp die je bij Conrad kunt bestellen, een mist/breedte lamp. Die had ik op m'n 1100 ook, hele fijne lampen zijn dat. Heel veel licht, goed te richten en de reflectie in het hele dikke glas doet een blauwig aan waardoor mensen die je aan zien komen in de achteruitkijkspiegel eerder opzij gaan.
Mooie combi zo hoor, past mooi bij elkaar wat model betreft!

Thanks! Ik ben zelf ook best tevreden over het resultaat. De EZS bak past goed bij de hoekige vormen van de K. Dat was natuurlijk met de vorige zijspantrekker ook al zo, er zijn in mijn omgeving al mensen die niet eens zien dat er iets gewijzigd is.


Wat de lampen heb je gelijk, ik heb ze bij de Conrad besteld, ik geloof zelfs dat ik de link ergens in een topic van jou heb gevonden... :}

Overigens heb ik de lampenset met name gekocht, omdat in het donker het zijspan maar een minimaal breedte-lichtje heeft. Ik werd snel voor een gewone motor aangezien, waarvan men denkt: "die kan wel aan de kant". Na montage van deze lampen (1 op de motor, en 1 op het zijspan) heb ik de illusie dat dit minder is geworden.

Kwa kleur heb ik meer het idee dat het wat gelig licht is.
 
ja, is absoluut een sjieke combi geworden. de twee passen mooi bij elkaar.

(dropje heeft het over voorloop, jij over naloop....)
 
Ja het licht is idd wat gelig maar de reflectie op het glas is blauw. In de mist is geel licht trouwens heel erg fijn. Veel fijner dan wit licht.
 
ja, is absoluut een sjieke combi geworden. de twee passen mooi bij elkaar.

(dropje heeft het over voorloop, jij over naloop....)

Ja... ik las het. De voorloop is makkelijker te meten, maar ik vind de naloop interessanter. Ik zal wel eens een lijstje met metingen maken:

  • voorloop:
  • naloop:
  • toespoor: ca 2cm.
  • vlucht: net iets meer dan niets
  • wielbasis:
  • gewicht:

Het kleurverschil tussen motor, spatbord en bak ervaar ik momenteel niet als storend. In eerste instantie was ik van plan een jaar te rijden en komende winter naar de spuiter te gaan... Het zou maar zo kunnen dat dat een tijdje wordt uitgesteld.
 
Ja... ik las het. De voorloop is makkelijker te meten, maar ik vind de naloop interessanter. Ik zal wel eens een lijstje met metingen maken:

Ja voorloop, ivm het feit dat je zegt dat de kont wat makkelijker naar boven komt/kont omgooit, met deze combi.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan