Corrosies familiemobiel

Gistermiddag met de K1100LT bij EZS geweest om het hulpframe te passen, en de laatste hand te leggen aan de bevestigingen.

Mooi om te zien, hoe Dave de ophangbeugels ter plekke bedenkt en pasmaakt. *O*
Meteen kon ik de schommelvoorvork met nieuwe remtanghouders en schijven van de K1100LT meenemen.

De komende avonden maar weer eens kijken of we wat op kunnen schieten. Schommelvork erin, voorremmen weer aansluiten, enz.

Daarnaast kan nu ook de K75 weer worden afgebouwd naar solo. Omdat ik ook nog af en toe naar mijn werk moet/mag, gaat het niet zo snel als ik zou willen...
 
De K75 is inmiddels afgebouwd. Ik heb de middenbok voorlopig maar weggelaten; niet teveel in investeren.

Ook ik ben afgelopen zaterdag bij EZS geweest om het nieuwe subframe op te halen.

Netjes in de coating:
full


Middenbok bevestiging met ruimte om de versnellingsbakolie te kunnen aftappen:
full


Bovenstebevestiging aan het blok linksvoor. (Vorige week met de motor bij Dave geweest, en de vakman aan het werk gezien :) )
full


Gemonteerd aan de motor, past probleemloos :Y
full

full

full


Nu nog even:
  • Remmen aansluiten voor
  • Snelheidsmeter modificeren voor zijspangebruik
  • Radiator monteren, afvullen en afpersen
  • Rest van de onderhoudsbeurt afmaken (Klepspeling controleren, olie vullen, luchtfilter)
  • Zijspanframe passen
  • Schoren meten en waarschijnlijk de lengte aanpassen.
  • Elektrische aansluiting (verlichting, trekhaak + extra's)
  • Kuip monteren (en hier en daar een gat maken voor een schoorstang)

Kortom: bijna klaar :X
 
Dan hadden we elkaar toch ff kunnen treffen daar. Hoe laat was je er? Ik tussen 12.00 en 13.00

Ziet er top uit. Lekker strak in de coating net als mijn spul, alleen moet dat er nog weer af om grijs te laten coaten.
 
Laatst bewerkt:
Ik was er van 9.30-10.30 ongeveer... Ik heb jouw bak al een aantal keer zien staan :}
 
Nu staat hij thuis ;) Vanavond maar eens begin maken met aanbouwen.
Als het even kan hoop ik de bak er op te hebben met het zijspantreffen.
 
Heel veel anders kan je het ook niet bedenken ;)
 
Klopt, ik maak het frame anders (meer driehoeken = steviger dan een rechthoek) maar de bovenste bevestigingen zien er ongeveer hetzelfde uit.
 
De K75 is inmiddels afgebouwd. Ik heb de middenbok voorlopig maar weggelaten; niet teveel in investeren.

Ook ik ben afgelopen zaterdag bij EZS geweest om het nieuwe subframe op te halen.

Netjes in de coating:
[afbeelding]

Middenbok bevestiging met ruimte om de versnellingsbakolie te kunnen aftappen:
[afbeelding]

Bovenstebevestiging aan het blok linksvoor. (Vorige week met de motor bij Dave geweest, en de vakman aan het werk gezien :) )
[afbeelding]

Gemonteerd aan de motor, past probleemloos :Y
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Nu nog even:
  • Remmen aansluiten voor
  • Snelheidsmeter modificeren voor zijspangebruik
  • Radiator monteren, afvullen en afpersen
  • Rest van de onderhoudsbeurt afmaken (Klepspeling controleren, olie vullen, luchtfilter)
  • Zijspanframe passen
  • Schoren meten en waarschijnlijk de lengte aanpassen.
  • Elektrische aansluiting (verlichting, trekhaak + extra's)
  • Kuip monteren (en hier en daar een gat maken voor een schoorstang)

Kortom: bijna klaar :X

Kijk hier eens: zeepok in "Aankoop tip van de week"
 
De K75 is inmiddels afgebouwd. Ik heb de middenbok voorlopig maar weggelaten; niet teveel in investeren.


Kortom: bijna klaar :X
Je weet het, ik hoef er niet teveel voor te hebben. De helft van je vorige aanbieding? Of heb je iets dat ik wil hebben?
 
Je weet het, ik hoef er niet teveel voor te hebben. De helft van je vorige aanbieding? Of heb je iets dat ik wil hebben?
Ja, een K1100 misschien? :+

Ziet er goed uit corrosie. Hoewel je je nickname wel eens mag veranderen met die mooie coating ;)
 
Mooie onderdelen, succes met het verdere werk.

Thanks! Kost wat tijd, maar gaat goed komen...

Snelheidsmeter modificeren voor zijspangebruik

Kijk hier eens: zeepok in "Aankoop tip van de week"
Bedankt! Ik had zelf ook al iets gevonden en gedownload op bmwk.nl. Er is een programma "karamba" waar je je bandenmaat kunt opgeven. Daarna stel je je snelheid in, en genereert het programma een sinus met de juiste frequentie die bij die snelheid hoort. Even een stekkertje maken om de hoofdtelefoonuitgang van je computer op de snelheidsmeter aan te sluiten, en je kunt stilstaand afregelen met het potmetertje wat jij aanwijst.

file.php


Je weet het, ik hoef er niet teveel voor te hebben. De helft van je vorige aanbieding? Of heb je iets dat ik wil hebben?
Ik heb van alles wat je misschien wel wilt hebben; maar een financiële vergoeding lijkt het makkelijkst :P
Naast de kosten van de bok, moeten we hem ook nog bij mij thuis zien te krijgen. Ik kom niet dagelijks in Purmerend... En de verzendkosten maken het weer niet goedkoper.

Ja, een K1100 misschien? :+

Ziet er goed uit corrosie. Hoewel je je nickname wel eens mag veranderen met die mooie coating ;)

Ach.. ik ben geen poetser... dus een beetje roest zal er wel weer op komen. O-)
 
afregelen van de snelheidsmeter kan ook zonder programma en laptop. de sensor achter op de cardan aansturen met de netfrequentie 3000 RPM (50 hz) middels een trafo oid. ik gebruik gewoon een acculader.
 
soldeerbout lukt ook, deze heeft ook een magnetisch veld (niet te dicht er bij houden, anders smelt de boel... :+ )
 
Je kan toch ook gewoon de afwijking in je kop stampen :?
Of op je nav de goede snelheid aflezen is ook best te doen.
 
als met heel weinig moeite de originele teller goed te krijgen is dan gaat mijn voorkeur daar wel naar uit.
Navigatie heb ik bijna nooit bij. (ik weet de weg naar mijn werk wel vort)
 
Hoeveel Km/H is 50 Hz?

Dat vroeg ik me ook al af... Maar dat programmaatje is gratis gedownload, en een tijdelijk kabeltje heb ik zo in elkaar gebraden; dus dat komt wel goed.

Je kan toch ook gewoon de afwijking in je kop stampen :?
Of op je nav de goede snelheid aflezen is ook best te doen.
Omdat je span nooit af is O-)
Nu ik weet dat de snelheidsmeter relatief eenvoudig kan worden aangepast, ga ik dat natuurlijk ook doen. Bij de K75 was dit niet gebeurd, en dat is toch wel eens onhandig. In de 5e versnelling wist ik dat 4000 rpm = 80km/h; 5000 rpm = 100km/h; 6000 rpm = 120km/h.

als met heel weinig moeite de originele teller goed te krijgen is dan gaat mijn voorkeur daar wel naar uit.
Navigatie heb ik bijna nooit bij. (ik weet de weg naar mijn werk wel vort)
Ik heb wel veel navigatie bij me; maar ik heb nu de motor toch bijna helemaal open liggen, dan kan een paar uurtjes voor de km-teller er ook bij.
 
formule is : 500 x60 x omtrek band = km/h
instellen via potmetertje op de klok. advies om iets hoger af te stellen ivm bekeuringen
 
Snelheidsmeter gecalibreerd...
Gewoon met het programmatje, heeft als voordeel dat je meerdere snelheden kunt combineren. En 10 minuutjes om een kabeltje in elkaar de frotten kon ik nog wel missen.

Meteen de dashboardverlichting vervangen... Omdat je span nooit af is :+
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan