Corrosies familiemobiel

Had jij niet al toevallig een trekhaak gemaakt voor deze combi?

Nee heb ik niet. Maar ik ken wel iemand die er wel één heeft. Er zijn verschillende zijspanframes, verschil zit in wielophanging. Ik heb het oude EML type, kort armpje, alles in zijspanwiel weggefrommeld. Hij heeft al van die lange armen die naar de motor lopen. Er zullen vast mogelijkheden zijn voor een trekhaak.
 
Ik heb een eml gt2001 met zo lange arm zoals beschreven wordt. Met originele trekhaak. Kan wel bij interesse wat foto's schieten!
 
Ik heb een eml gt2001 met zo lange arm zoals beschreven wordt. Met originele trekhaak. Kan wel bij interesse wat foto's schieten!
Nee heb ik niet. Maar ik ken wel iemand die er wel één heeft. Er zijn verschillende zijspanframes, verschil zit in wielophanging. Ik heb het oude EML type, kort armpje, alles in zijspanwiel weggefrommeld. Hij heeft al van die lange armen die naar de motor lopen. Er zullen vast mogelijkheden zijn voor een trekhaak.

Mijn frame heeft een wielophanging die begint aan de linkerkant vd bak. 1 lange arm naar het zijspanwiel, met een schoor tot ongeveer halverwege.
 
Nog niet, geen tijd voor gehad. Ga eerst met de vering aan de gang en misschien mijn remmen aanpassen. Hand alles voor, voet de rest. Rijdt volgens mij prettiger
 
Nog niet, geen tijd voor gehad. Ga eerst met de vering aan de gang en misschien mijn remmen aanpassen. Hand alles voor, voet de rest. Rijdt volgens mij prettiger

Zo zit het bij mij ook, ik ken niet anders!
Als je wil mag je in Hilversum wel een rondje proef rijden :-) maar denk dat je wel weet wat het is.
 
Afgelopen weekend nog even een paar proefrondjes gemaakt. Navigatie is inmiddels gemonteerd, de trekhaak heeft nog niet zo'n enorme prioriteit, voorlopig denk ik niet, dat we met span en aanhanger weg willen.

Het rijden is nog wel een beetje (zij)spannend, ik moet flink wennen aan die bak met vermogen, zeker met nat wegdek moet je heel voorzichtig doseren.
 
Na een paar jaar rijden, is het tijd voor een onderhoudsbeurtje.
Geen echte bijzonderheden, alleen wel lastig om overal bij te komen. Om de bougies te vervangen en de klepspeling te controleren, moet de radiator eraf, en zo wordt het toch een flinke klus. Zeker als er allerlei zijspanspecifieke onderdelen in de weg zitten.

Het houdt me -letterlijk- van de straat.

20210310_202445.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan