A
Anoniempje931
Guest
- Onderwerp starter
- #101
Vanmiddag bezig geweest met de rem- en koppeling grepen. Eerst helemaal schoongemaakt met wasbenzine en gespoeld met water. De schroefdraad schoongemaakt met een borsteltje.
Voordat ik de schroefdraad smeer kijk ik eerst of de schroefdraad niet is beschadigd. De bout op de linker greep liep mij demontage al niet lekker, dus daar even extra op gelet. Met een combinatie van een stalen bout en een aluminium binnendraad is de aluminium draad vaak de verdachte. De bout was duidelijk eens te hard aangedraaid want het materiaal was gestuikt (zat een flinke rand op).
Eerst maar eens voorzichtig de rand weg gevijld, om vervolgens even de tap er door heen te halen. Daarna liep het boutje weer zoals dat hoorde, probleemloos.
Uiteraard weer alles schoongemaakt en opnieuw gesmeerd. Overigens gebruik ik voor dit soort klusjes altijd een 3 delige tap set, en doe ik het altijd uit de hand, ik heb tenslotte niet voor niets een opleiding als fijn instrument maker gehad (mts).
Nu ziet het geheel er weer netjes uit, al zeg ik het zelf
Voordat ik de schroefdraad smeer kijk ik eerst of de schroefdraad niet is beschadigd. De bout op de linker greep liep mij demontage al niet lekker, dus daar even extra op gelet. Met een combinatie van een stalen bout en een aluminium binnendraad is de aluminium draad vaak de verdachte. De bout was duidelijk eens te hard aangedraaid want het materiaal was gestuikt (zat een flinke rand op).
Eerst maar eens voorzichtig de rand weg gevijld, om vervolgens even de tap er door heen te halen. Daarna liep het boutje weer zoals dat hoorde, probleemloos.
Uiteraard weer alles schoongemaakt en opnieuw gesmeerd. Overigens gebruik ik voor dit soort klusjes altijd een 3 delige tap set, en doe ik het altijd uit de hand, ik heb tenslotte niet voor niets een opleiding als fijn instrument maker gehad (mts).
Nu ziet het geheel er weer netjes uit, al zeg ik het zelf
Laatst bewerkt door een moderator: