Ja, ze hebben dat natuurlijk niet voor niets toegepast op de latere modellen.
Technisch gezien is een regelaar natuurlijk beter als geen regelaar, ik denk dat we die mening wel delen.
Dan is de keuze inderdaad lekker aan jezelf, als je problemen ondervind die je waarschijnlijk kan voorkomen MET een regelaar is de keuze naar mijn inzien snel gemaakt. Orginaliteit is leuk, maar een betrouwbare fiets is nog leuker.
Op mijn CB77 zit trouwens de bekende 'mod' met de lichtschakelaar, klein licht, maar met alle spoelen die stroom leveren aan de accu.
De regelijkrichter/diode had ik direct al vervangen door een moderner en efficienter exemplaar.
Het is gewoon een bekend probleem bij Honda's uit die periode, de stroomvoorziening is te minimaal, en met de jaren word dat gewoon niet beter.
Ik zou er zelf lekker een regelaar inbouwen, liefst natuurlijk een oud model zeker in jouw geval, en dan gewoon zorgen dat je het zonder radicale aanpassingen kunt monteren of verwijderen.
Ik denk dat als je op de hoofd+ van de kabelboom ergens een dubbel vrouwtje monteerd, dat je dan met 1 extra draadje van de regelaar klaar bent. Dat zal waarschijnlijk de grootste aanpassing zijn, nou nou...
Voor het regelaartje is vast wel een plekje te vinden.
Ik zou toch eens kijken voor een regelaar van een CB350/360, ik denk dat dat best gaat werken op jouw fiets.
instant edit : Ik zit net effe te kijken, maar de CL360 en CB450 volt regelaar zijn letterlijk hetzelfde model... lol.
Wel zit het aangesloten met 3 draden, ik dacht maar 1.... hmm..
Het lijkt erop dat er nog 'zat' NOS modelletjes te koop zijn.