Android Smartphone Navigatie

Zo , een proef accountje aangemaakt.
Nu kan je voor de rest van je leven een abonnement nemen en dat kost 299.95 euro en kan je alles gebruiken wat ze in hun winkel hebben.
Of voor goud gaan 29.95 per jaar of maandelijks 2.5 euro.
Als je gaat voor Gold dan heb je na 10 jaar gebruik evenveel betaald als life time maar wie zegt dat ik nog 10 jaar ga rijden ?
En mijn motorfiets staat binnen vanaf half november tot begin maart.
Een mooie aanbieding life time en is altijd het voordeligste maar toch twijfel ik om eventueel dat te nemen.
Wie heeft wat genomen bij deze app ?
 
Wellicht in het MRA topic verder? Ervaringen met MyRouteApp
Ik een life-time abbo, maar dat was toen geoedkoper: 99 euro en in de aanbieding iets van 70.
Ze hebben ook wel aanbiedingen van tegen de 200 euro. Wellicht daarop wachten?
 
Nu kan je voor de rest van je leven een abonnement nemen en dat kost 299.95 euro en kan je alles gebruiken wat ze in hun winkel hebben.
Niet de rest van jouw leven, maar de rest van het leven van MRA, want wie zegt dat MRA binnen 5 jaren nog bestaat? En dan ben je ook nog eens al je routes kwijt.
 
Ja het is en blijft een risico. Ik betaal per maand en er komen meerdere online routeplanners zelf gratis. Ik persoonlijk vind het nadeel van MRA dat je internet nodig hebt. Daarom nog steeds zumo en basecamp. En eventueel plannen op het toestel.
 
Daarom nog steeds zumo en basecamp.
Persoonlijk vind ik dat je het meest uit je Zümo haalt met BaseCamp. Ikzelf rijd steeds een echte route (dus geen geconverteerde track) en maak daarbij ook gebruik van harde punten, en dan kan allemaal niet met MRA.
 
Als ik thuis routes plan start ik met MRA en de Michelin kaart omdat we hier de groene toeristische wegen kan zien. Daarna in MRA in Heremaps zetten dan exporteren(opslaan) en importeren in Basecamp en nog eens nakijken. Is meestal wel goed. Dan naar de zumo 396 via kabel of draadloos. Meestal draadloos via Smartphone zodat ik daar een kopie heb. Normaal niet nodig maar je weet maar nooit. Als ik op reis ben heb ik geen basecamp mee en plan ik op MRA (samsung Tablet) en draadloos via smartphone de track naar de zumo. De route van MRA werkt niet zonder problemen op de zumo alhoewel ze dat beweren. Daarom gebruik ik de track die ik dan naar route, op de zumo, laat berekenen.
 
Misschien is het hier al eens genoemd maar ik kon het niet vinden. Ik ben afgelopen weekend even aan het prutsen geweest met "Kurviger Pro" wat werkt dat mooi als je bochtige routes neemt. In tegenstelling tot mijn rider gaat hij netjes om stads centra heen en je kunt de routes erg makkelijk tweaken als je bijvoorbeeld nog bochtiger wilt of juist iets minder.

Ik ga er nog wat extra test mee rijden binnenkort en zal er dan eens op terug komen in dit topoc. Tot op heden de 10 euro dubbel en dwars waard. 👍
 
Misschien is het hier al eens genoemd maar ik kon het niet vinden. Ik ben afgelopen weekend even aan het prutsen geweest met "Kurviger Pro" wat werkt dat mooi als je bochtige routes neemt. In tegenstelling tot mijn rider gaat hij netjes om stads centra heen en je kunt de routes erg makkelijk tweaken als je bijvoorbeeld nog bochtiger wilt of juist iets minder.

Ik ga er nog wat extra test mee rijden binnenkort en zal er dan eens op terug komen in dit topoc. Tot op heden de 10 euro dubbel en dwars waard. 👍

Klopt helemaal, alleen het zwakke punt is dat je een online verbinding nodig hebt voor routering. En de routing interface tijdens het rijden vind ik niet zo fijn.

Ik heb nu tomtom mobile voor tijdens het rijden. En gebruik kurviger pro als ik tussentijds een route wil plannen, die kan ik dan exporteren als gpx en dan weer importeren via myride op de tomtom..

Is wat omslachtig maar dan heb je wel best of both worlds ;)
 
Ik heb nu een tijdje de Doogee S60 als smartphone voor dit doeleind in gebruik. Ben er nog steeds erg tevreden over.

+ Goed zichtbaar ook in zonlicht. Ik gebruik de automatische helderheid. Dit zorgt er voor dat het scherm in de tunnels een mooi stukje dimt.
+ Meer dan snel genoeg.
+ Verbinding naar Bluetooth intercom goed. Na standby kan het soms wat lastig zijn.
+ Grote fysieke knoppen. Dus met handschoenen aan ook goed te bedienen.
+ Touchscreen met daarvoor geschikte handschoenen ook goed te bedienen.
+ Montage d.m.v SP-Connect werkt ook erg prettig
+ Standbytijd met scherm en gps uit is enorm lang. Een paar weken sowieso.
+ Het rode lampje tijdens opladen wordt bij 90% vol groen. Het laden gaat wel verder maar je wordt op deze manier getriggerd om de telefoon los te koppelen. Dit zorgt voor een langere levensduur van de accu zelf
+ 1080P scherm zorgt een lekker scherp scherm.
+ 64 GB opslag
+ 6 GB intern RAM

- Ondanks de 5500 mAh accu, is het niet mogelijk om een hele dag te navigeren puur en alleen op de accu. Ongeveer 4-5 uur navigeren en de accu is wel leeg. Door de grote accu duurt het volledig opladen wel een tijdje.
- De Mediatek Soc is in vergelijking tot een gelijk geklokte Qualcomm Soc duidelijk langzamer en verbruik daarbij ook meer stroom.
- USB aansluiting zelf is niet waterdicht.

Een tip voor andere mensen:
Ik gebruik Rotation Control Pro om het ongewenst roteren van de app tijdens het rijden tegen te gaan.
 
Ik ben nog steeds zeer tevreden over de Kyocera's. Betrouwbaarder en makkelijker heb ik nog niet gehad.

Navigeren doe ik het meest met TomTom GO. Maar ik heb ook de apps Kurviger Pro en Calimoto er op staan. Die werken op zich ook prima. En kiezen soms net andere weggetjes als TomTom met kronkelroutes. Vooral het snelle en luie rondje met Calimoto is erg handig. Afstand en richting in geven en hij bedenkt een rondje.
Ik ben Gold lifetime member bij MyRouteApp. Maar hun navigatie app heeft mij afgelopen zomer zo vaak teleurgesteld dat ik die eigenlijk niet meer gebruik. In gebieden met slechte internet dekking loopt hij steevast vast als je maar enigszins van de route afwijkt. En in de bergen met haarspeldbochten denkt hij al snel dat je van de route bent. Heb je op dat moment geen internet en heb je de app niet in offline modus staan dan crasht hij. Zonder internet kun je de route ook niet opnieuw inladen.

Op de telefoon staat ook de MyDrive app van TomTom. Je kunt dan bochtige routes maken in meerdere gradaties qua bochten en hoogteverschillen. Ook kent deze app de mogelijkheid om een "rondrit" te maken naar een bepaald punt. Hij berekent dan een verschillende heen en terugreis. Je kunt met een via punt eventueel nog wat bijsturen. De gemaakte route rijd je gewoon met TomTom GO.

Ik heb een Zumo gehad. En vrienden van mij rijden er nog steeds mee. Maar de smartphone met de juiste apps is handiger, flexibeler en blijkt ook nog betrouwbaarder.

Komt er een nieuwe navigatie app die ik wil proberen dan is het een kwestie van installeren gaan met die banaan.
 
+1
Met MRA app op je tel kun je ook de rondrit maken. Eigenlijk is die App domweg een doorgeefluik naar de website.
 
Calimoto krijg ik ook de Doogee nog steeds niet werkend (het GPS positie gedeelte). Kurviger wil nog eens een keer proberen.
MRA Navigatie heb ik eerlijk gezegd nog maar weinig hoop voor. Mijn gevoel zegt dat ze dat project dood laten bloeden. Er zijn meer dan genoeg pijn punten en ik heb maar weinig echte verbeteringen gezien afgelopen winter.
 
Klopt helemaal, alleen het zwakke punt is dat je een online verbinding nodig hebt voor routering. En de routing interface tijdens het rijden vind ik niet zo fijn.

Ik heb nu tomtom mobile voor tijdens het rijden. En gebruik kurviger pro als ik tussentijds een route wil plannen, die kan ik dan exporteren als gpx en dan weer importeren via myride op de tomtom..

Is wat omslachtig maar dan heb je wel best of both worlds ;)

Hoe doe je de import op de TomTom? Wat ik dus wil op de telefoon:

- Route maken in Kurviger
- Export maken naar GPX
- Importeren in TomTom (op de telefoon!)

Op de PC werkt het importeren naar TomTom Mydrive zonder problemen, omdat ik daar een GPX bestand kan importeren. Op de telefoon (Android / iOS) heb ik de optie om een GPX te importeren niet. Heb ook geprobeerd om via de verkenner op de telefoon het bestand te openen met TomTom Mydrive maar ook dat gaat helaas niet.
 
Ik importeer die bestanden op mijn samsung s7 en s9 met de default browser op de telefoon. Ik kan dan gewoon binnen mydrive de gpx kiezen vanaf het bestandssysteem.
 
Na wat gepiel is het inderdaad gelukt met de standaard browser van Samsung. Met Chrome wilde hij elke keer de TomTom Mydrive app openen, ook als ik desktop weergave inschakelde. Bedankt!
 
Klopt, maar de MyDrive App ondersteund de import GPX functie niet. De website wel. Via Chrome ziet hij dat de app geinstalleerd is, en opent die automatisch als je naar de mydrive site gaat.

De Samsung browser doet dit niet, waardoor je via de website de GPX route wél kan inladen op de telefoon.
 
Op mijn Ulefone geeft Chrome aan dat ik ook de App hebt, maar onderin staat "Continue to the website" en als op die link klikt doet ie dat gewoon.
 
Ik maak altijd de route in Kurviger, op de telefoon, en exporteer de route dan naar de track directory van OsmAnd. Voilà, turn by turn spraaknavigatie voor een kronkel route die je snel en gemakkelijk ter plekke maakt. En in Kurviger is het super easy om een via punt in te voegen om een persoonlijke touch aan je route toe te geven.
 
Ik hoop dat iOS hier ook welkom is :$

Sinds vandaag in gebruik en wil niks anders meer, echt super ideaal!

Sw Motech navi steun (gedeeltelijk afneembaar)
RAM universele telefoonhouder
iPhone XR
TomTom app €20 per jaar

1387890
 
Natuurlijk is iOS hier welkom. Helaas heeft de TomTom App voor de IPhone nog een paar beperkingen ten opzichte van Android. (Of is dat inmiddels opgelost?). Mooie houder heb je trouwens. Ziet er erg degelijk uit!
 
Klopt. Ik heb een iPhone X en gebruik de MyRoute app en bijbehorende navigatie. Tomtom Go alleen voor A naar B. Heb ook nog een Android - Nokia 6 - toestel en bwn jaloers op hoe de routes daar in TomTom werken. Baal dat Tomtom dat niet gewoon voor iOS regelt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan