Android Smartphone Navigatie

In Duitsland is het lastiger dan in Nederland om woonkernen te vermijden. De dorpjes zijn vaak niet zo groot en ben je dus snel door.
 
Ik heb een Zumo 340.
Omdat ik meer en meer moeite ondervind om alles af te lezen heb ik besloten na dit topic verschillende keren te hebben gelezen dit toestel een te kopen.
Van een 4 inch scherm naar een 5.7 inch scherm en de specs om te navigeren zijn zeker goed .
ip68 rugged phone
Wat navigatie apps betreft zou ik graag Google Maps willen gebruiken.
Nou , geen probleem zullen jullie zeggen , maar is er een mogelijkheid om GPX bestanden ( Base Camp ) om te zetten zodat deze ook in Google Maps kunnen gebruikt worden ?
Wie kan me hierop antwoorden ?
 
Het kan met Google Maps maar of dit een prettige methode is, kan ik niet beoordelen. Hier wordt beschreven hoe het zou kunnen/moeten.

Ik denk dat het een stuk prettiger is om een specifieke app als bijv TomTom Go te gebruiken. Meerdere apps worden in dit topic wel genoemd. Deze apps kunnen direct met een GPX overweg daar waar Google Maps dit alleen met een omweg kan.
 
Ik heb het met Maps eens geprobeerd.
Het werkt nog ook.
De omweg valt al bij al nog wel mee.
Voor mijn vakantie in september heb ik al mijn slaapplaatsen en bezienswaardigheden opgeslagen in mijn plaatsen .
Als ik dan al mijn gemaakte routes in Base Camp op deze manier zou converteren naar Maps dan staat alles ineens op de juiste plaats op mijn route.
De routes komen in My Drive , die moet ik dan bij de aanvang van een nieuwe route / dag My Drive openen en de juiste route selecteren en rijden maar .
Het bestand van Base Camp moet wel een track zijn als ik het in Maps wil plaatsen , anders is de route niet helemaal hetzelfde.
 
Laatst bewerkt:
Wat bedoel je met My Drive? De TT website, App? Praat iig niet met Google, dat is zeker.
 
Drive . 888px-Google_Drive_Logo.svg.png
 
Ah, "Google Drive" ipv "My Drive". Was inderdaad verwarrend.
Naar welk formaat zet je de GPX-bestanden om? .kml?
 
Ik gebruik gewoon gpx-viewer. Overzichtskaart zonder navigatie, maar een lijntje volgen lukt normaal wel lijkt me
 
Ik heb een Zumo 340.
Omdat ik meer en meer moeite ondervind om alles af te lezen heb ik besloten na dit topic verschillende keren te hebben gelezen dit toestel een te kopen.
Van een 4 inch scherm naar een 5.7 inch scherm en de specs om te navigeren zijn zeker goed .
ip68 rugged phone
Wat navigatie apps betreft zou ik graag Google Maps willen gebruiken.
Nou , geen probleem zullen jullie zeggen , maar is er een mogelijkheid om GPX bestanden ( Base Camp ) om te zetten zodat deze ook in Google Maps kunnen gebruikt worden ?
Wie kan me hierop antwoorden ?

waarom Google maps gebruiken en moeilijke handelingen gaan doen?
Met tomtom go mobile kan je voor 20 euro per jaar hetzelfde als met je Garmin
- gpx routes rijden
- deze als tracks gebruiken
- routes beginnen op t punt waar jij m wilt beginnen, dus waar jij m tegenkomt of liever t startpunt.
- 4 nieuwe kaarten per jaar....wereldwijde dekking
- alle files, flitsers, opbrekingen.
- routes via de cloud in je phone
- kaartupdates via Wi-Fi waarbij je je phone gewoon kunt gebruiken
- kronkelroutes
 
Tom Tom go mobile & Tom Tom mydrive zijn 2 verschillende apps.
Als ik Base Camp wil blijven gebruiken om mijn routes zelf te maken heb ik dan genoeg met de go mobile app ?
En het verzenden van een eigen gemaakte route in Base Camp naar de go mobile app , hoe werkt dat dan ?
 
Laatst bewerkt:
De routes gewoon opladen naar de MyDrive website: TomTom MyDrive (inloggen met je TT account)
En dan synchroniseren aanzetten en klaar ben je.
Alternatief is myrouteapp.com. Vanuit daar kun je ook rechtstreeks de routes en tracks naar je GoMobile zenden.
 
Ik gebruik Calimoto op mijn lg g6, telefoon is ip68 dus weer is geen probleem. App bevalt me prima en is eenmalig 70 euro of 40 euro per jaar voor premium.
 
Routes voor TomTom kan je maken in Basecamp maar er zitten wel degelijk verschillen in de kaarten van Garmin en TomTom. Dit kan rare uitspanningen in TomTom GO geven. TomTom MyDrive is ook zeer geschikt worden om routes in te maken.

Je kan probleemloos een GPX in TomTom MyDrive laden en van daar uit naar je TomTom GO uploaden.
TomTom MyDrive is volledig gratis. Om gewoon eens te spelen ben zelfs niet eens een account nodig. Om te kunnen uploaden naar TomTom GO ben je wel een account nodig
 
Ik gebruik Calimoto op mijn lg g6, telefoon is ip68 dus weer is geen probleem. App bevalt me prima en is eenmalig 70 euro of 40 euro per jaar voor premium.
Ik heb Calimoto nog nooit aan de gang gekregen op mijn Doogee S60. Mijn actuele positie wordt ongeveer 1 keer per 10 sec ververst met een nauwkeurig van ongeveer 100 meter. Ik heb daar al contact over gehad maar daar komt voor mijn geval geen zinnige oplossing uit.
 
Bedankt voor je toelichting.
Ik krijg iedere week een route toegestuurd voor het rijden met onze club en die worden allemaal gemaakt met base camp omdat het allemaal Garmin is wat de klok slaat.
Als ik dan eens een route maak voor de andere leden is het altijd met b c.
Daarom wil ik base camp blijven gebruiken en dan importeren in een navigatie app , bijv van Tom Tom.
Maar hoe kunnen er verschillen zij tussen b c en Tom Tom ?
Een weg is een weg en die gaat links,rechts of rechtdoor.
 
Ik heb al meegemaakt dat de ene kaart een weg, eenrichtingsverkeer vindt en de andere niet. Bij inrijverboden kom je ook verschillen tegen. Ook zie je bij de ene kaart dat een weg gewoon doorloopt en bij de ander halverwege ophoudt en meestal overgaat in een zandpad o.i.d.
Wat bij de ene kaart onverhard kan zijn, kan bij de andere kaart verhard zijn.
Roadclass verschillen. Dit bepaalt voor een deel de voorkeur bij het berekenen van een route.
Ook hoe de gegevens voor de maximaal toegestaande snelheden zijn verwerkt hebben weer invloed.

Maar het belangrijkste zijn de zogenaamde kalibratieverschillen. Als je de beide kaarten zou uitprinten liggen ze niet exact op elkaar maar eerder iets naast elkaar en/of kruisen ze elkander zo hier en daar. Van deze verschillen heb je vooral last van mij het rijden van routes
Bij de Basecamp kaart ligt de route precies op de weg maar door de kalibratieverschillen kan bij de TomTom kaart een routepunt in een zijweg belanden en kan de TomTom besluiten om deze zijweg in te gaan om verderop weer bij de Basecamp route aan te sluiten.

Uiteraard geldt dit verschil in kalibratie ook als je de Route in TomTom MyDrive maakt en die dan aan je Garmin vrienden uitdeelt.

Dus ja, er zijn best veel verschillen in de kaarten. Dat is inderdaad iets waar je in eerst instantie niet bij stil staat

Ik neem aan dat jullie onderling tracks uitwisselen.
 
Tja en dan is MyRouteApp gold wel handig. Daar kun je de route vergelijken in 1 scherm/window/kaart tussen Garmin en TomTom en die dan gelijk trekken.
 
Er worden wel eens routes uitgewisseld.
Maar als ik van een Garmin GPX route die ik krijg van iemand in B C een spoor maak dan zijn de verschillen steeds heel miniem lees ik altijd.
Zou er dan nog zoveel verschil kunnen zitten in B C en Tom Tom ?
Is MRA de enige app die dit kan ?
 
Laatst bewerkt:
Er worden wel eens routes uitgewisseld.
Maar als ik van een Garmin GPX route die ik krijg van iemand in B C een spoor maak dan zijn de verschillen steeds heel miniem lees ik altijd.
Zou er dan nog zoveel verschil kunnen zitten in B C en Tom Tom ?
Is MRA de enige app die dit kan ?

Het gebruik van een spoor/track zorgt normaal gesproken inderdaad voor de minste afwijkingen. Het enige wat je niet kan uitsluiten is afwijkingen door kalibratie en kaart verschillen. Doordat TomTom anders met tracks omgaat dan Garmin, is dit heel moeilijk voor de volle 100% te vermijden. Zelfs bij Garmin is dit met de verschillende modellen en kaartversies niet voor de volle 100% te vermijden

MyRoute Gold is inderdaad een van de weinige (wellicht de enige) waarbij je een gemaakte route op zowel de Here als TomTom kaart gelijk kan trekken. Dit zou voor de zo minimaal mogelijk afwijkingen moeten zorgen. Je zorgt hiermee voor dat kaartverschillen geen invloed meer hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan