Android Smartphone Navigatie

Ook dingen die je graag wilt weten als de telefoon op de motor gaat gebruiken, vindt je er meestal ook niet.
 
Hallo heren,

Ik heb een vraag over de Bikerbetten app. Ik heb deze app vorig jaar gebruikt op mn Iphone om hotels te vinden tijdens mn reis. Op het startscherm zit een radar icoontje die wanneer je daar op drukt alles hotels in een straal van 50km toont. Erg handig dus. Nu heb ik de app geinstalleerd op mn Samsung en dus Android, maar nu werkt dat niet. De app vraagt ook niet om toestemming van mijn locatie en kan dit ook niet activeren in de machtigingen van de app.

Is dit nou gewoon een tekortkoming van de app of heb ik iets fout ingesteld?
 
Ik heb ondertussen Calimoto een paar keer geprobeerd maar liep tegen een zeer essentieel probleem aan.
De GPS werkt niet naar behoren. De positie wordt eens in 10 seconden (ongeveer) ververst en plaatst mij met een onnauwkeurigheid van ongeveer 60 meter ergens op de kaart.
Daar kan ik uiteraard helemaal niets mee.

Herkent iemand dit gedrag?

TomTom GO en MyRoute Navigatie werken gewoon naar behoren. Dus de GPS zelf doet het wel goed.
 
ik werk zelf met een ander naviapp op de android en die werkt prima muv veel afslagen kort op elkaar. Voor de auto no problem en op de motor zou het sneller kunnen maar ach niet echt een probleem.
Programma werkt trouwens offline nadat je de gewenste kaarten gratis hebt gedownload.
Offline maps en navigatie heet de app. Je lokatie/GPS moet dan wel aanstaan.

De mobiel zit in een watervaste hoes (6 euro) achter het scherm gemonteerd en werkt via bluetooth, met een gratis audio-output boosterapp, prima op de bluetoothset (15 euro!!)in de helm (Scorpion). Zelf ingebouwd dat wel.
Goed verstaanbaar, zelfs met 140 en wind tegen.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag dit gehele link doorgenomen, en is wel interessant on afscheid te gaan nemen van mijn oude windows navigatie uit China. vandaag eens via mijn telefoon de Osmand gedownload , ziet er goed uit uit.

Zie wel dat er voorkeur is voor verschillende telefoons, welke zou ik nu moeten nemen> geen kicosera zie ik deze kan niet in nederlands.

leuk nieuw project voor de komende maanden

Ron
 
Tipje voor mensen die wat testjes uit willen voeren met USB laadkabels en adapters:
Kan me voorstellen dat hier enige interesse voor is.
Link naar handig USB stroom en power meetapparaatje met kleuren display op AliExpress.
RD UM24 UM24C for APP USB 2.0 LCD Display Voltmeter ammeter battery charge voltage current meter multimeter cable measure Tester-in Voltage Meters from Tools on Aliexpress.com | Alibaba Group
Heb de uitvoering met Bluetooth genomen van ruim €15.

Heel handig als je de kabelweerstand (verlies) van USB laad-kabels en werkelijk geleverde laadstroom van adapters wilt meten.
Charging kabels met hogere weerstand blijken maar de halve laadstroom door de laten dan van een originele iPhone charging kabel. Dit terwijl het over zgn fast charging kabels op Ali gaat. Gelul dus,

Ook blijken mijn adapters niet zo universeel dan gedacht. Zo Kun je voor ieder toestel de best presterende lader bepalen die daadwerkelijk de hoogste laadstroom geeft.
 
Mijn Ulefone Armor 5 kwam gisteren binnen. En ik moet zeggen dat dit een heel mooi exemplaar is. Het scherm is prima, ook in zonlicht (niet direct natuurlijk), beter dan de Nomu en mijn MT 5001. Dus hij blijft! Hij laadt prima op via de Qi lader op mijn buro.
Wat heel fijn is dat de verhouding (lengte/breedte) 18,9/9, omdat hij meer dan ok vast te houden is. Hij is net zo breed als de Nomu S10, maar door de dunnere randen met een veel goter scherm (5,5" tegen 5,0"). En de specs zijn natuurlijk heel goed, daar ik prima mee leven. Geen gedoe meer met SD kaartjes, TT App en Osmand+ met hun kaarten passen er ruim op.
De 'gift', een 5000 mAh powerbank is een leuk presentje, mooi dun dingetje, gaat lekker mee op weekenden.
De Flipcase is in backorder. Die wil graag gebruiken om de Qi laden in te doen en dan het hele zooitje in de X-grip of andere houder.

So far, so good! Goed weekend, Marten
 
Klinkt interessant. Heb je een linkje ?
Ik prefereer gebruik van een echter motor mount. Helaas komen daar maar weinig toestellen voor beschikbaar.
 
Erg mooi toestel die Ulefone.
Is het een echte rugged phone ? Zijn daar meer (test) gegevens van bekend ?

M.b.t. IP68; Is de USB (micro of USB-C ?) poort een waterdicht type (made by Samsung ?) of werkt dat met plastic afdek kapjes ?
En om bij je SIM kaartjes te komen, moet daar het toestel voor open of ook onder rubber kapjes ?
Is de batterij überhaupt uitwisselbaar ?
 
Al je vragen worden beantwoord in bovenstaande link en dan naar beneden scrollen. En zat test op Youtube.
Kapjes idd, accu niet uitwisselbaar.
 
OK, ik zie nu de claim waterproof USB poort maar zie een foto van een USB poort met een rubber afdek kapje.
Dat is dus geen waterdichte USB poort zoals Samsung die maakt.
Of is dat kapje een extra bescherming tegen vuil ophoping in dit geval..
(Zolang je draadloos kunt laden heb je weinig last van een rubberen kapje)
 
Blackview heeft een spaarzaam aantal modellen met waterdichte USB poort zonder kapje. Voor de rest zijn kapjes de norm.
Kapjes zijn ook veel beter tegen de stof. Als je zand in de connector hebt zitten en je druk je USB kabel er in, zal de poort en/of kabel er ook niet veel beter op worden.

Puur voor water zou het eigenlijk niet meer nodig moeten zijn,. De prijs zou het enige argument kunnen zijn.
 
Ik ga mij daar niet druk over maken. Die waterdichtheid speelt bij motorrijders nauwelijks. Veel meer bij vakantiegangers die onder water een foto maken of boven water en erin vallen ;)
Blackview heeft zijn eigen Type C had ik begrepen, want de standaard adaptors passen niet (iets met lengte/diepte van de schacht geloof ik).

De bv5800 die ik op het oog had was vaak heel traag (veel trager dan de Nomu, zelfde specs) en de service van Blackview is verschrikkelijk. Mijn zoon ondervindt dit nu aan den lijve. Ik zou dat merk dus ten allen tijde afraden.

En Ulefone? We gaan het zien. Zo'n 60-70 euro duurder dan de bv5800, maar wel veel, veel betere specs. SD card heb ik niet meer nodig en ding is echt heel snel.
 
Waterdichtheid speelt niet bij de motorrijder?? Ik hoop dat de USB poort waterdicht is terwijl hij aan de lader hangt. Ik denk niet dat deze smartphone een ganse dag op batterij kan navigeren.
 
Vaak genoeg gedaan met Nomu S10. USB zit diep en zit aan de onderkant.
Met Nomu kon wel degelijk een dag rijden (300 km AllRoad = 6-7 uur navigeren). Maar soms was ik hem vergeten op te laden en moest ie halfweg de dag aan de lader.
Met Ulefone wellicht ook, als ik de backlight wat dim, maar die heeft natuurlijk wireless laden, dus blijft het klepje van de usb dicht.
 
Kan je hem wireless laden op de motorfiets? En kan je ganse dag navigeren met mobile internet actief?
 
Wireless: Ja, dat kan. We zijn ook hier bezig:
Android motornavigatie waterdicht <70 Euro!
Zelf heb ik wat testjes gedaan 2 jaar terug met een Nokia.

De reden waarom ik de Armor 5 heb gekocht is om dit verder te testen.

Navigeren met Osmand+ (kaarten lokaal) + internet Roaming aan voor oa de flitspalen (TomTom Flitsers) gaat, wat ik boven zei, op 1 lading van de Nomu S10.
Maar goed, je pakt weleens een kopje koffie, lunch. Dan prik je dat ding natuurlijk zo in een powerbank of in 12V->5V contactdoos.
(De Nomu heeft een 5500 mAh accu, de Armor 5: 5000).
 
Dag Oma,

Zijn er mensen die hun Galaxy S7, S8 of S9 gebruiken voor navigatie op de motor?

Kijk dan hier eens naar:
Een Hoes van SP-Connect
Een draadloze lader van SP-Connect

Het is allemaal niet goedkoop maar dat is een Galaxy toestel ook niet.
Je klik de Galaxy op de lader en het zit dan vast en begint met laden. In feite is dit wat velen zoeken voor hun Smartphonenavigatie

Ik ga binnenkort weer een motor kopen, ben dan van plan om de tomtoms en garmins links te laten liggen.

Ben super tevreden met de kurviger pro app, levert zulke toffe routes op. Daar kunnen TomTom en consorten wat van leren.

Overigens heb ik een s9.
 
Vandaag de kans gekregen om een paar honderd kilometer plezier kilometers bij te klokken. Onder het genot van een zumo 395. Dat, gecombineerd met interesse in dit topic, bracht met tot de volgende vraag:
van zumo`s ben ik gewend dat ze -naar keuze- kunnen in en uitzoomen afhankelijk van een eerstvolgende opdracht (komt het punt van afslaan dichtbij, zoomt de kaart automatisch in en vice versa). Kunnen de navigatie apps dit ook? Of alleen een paar wel, en niet alle?
 
Ik ken niet alle navigatie apps maar voor zo ver ik ze ken, hebben ze wel een gedrag voor het inzoomen.
Hetzij:
- gebaseerd op snelheid
- gebaseerd op de volgende afslag
- of een keuze tussen beide.

Daar waar je bij de Zumo per snelheidsrange zelf kan instellen wat het zoomniveau is, heb ik dit bij de apps nog niet gezien. De TomTom Rider heeft ook vaste waarden net als de TomTom GO app.

Het is volledig afhankelijk van het beoogde gebruik maar ik vind zelf TomTom GO zeer prettig werken. Voelt voor mij het meeste "af".
 
Ik had overigens een zelfgemaakte route tussen osnabruck en Hannover gereden. Gemaakt met kurviger. Dat beviel me prima.

Niet te veel erg kleine weggetjes, heerlijk bochtenrijke trajecten, niet elke 100 meter afslaan, niet te veel door steden wel soms door dorpjes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan