Relatief nieuw Android toestel met camera bestand tegen trillingen.

Rick1992

MF'er
20 jan 2019
57
8
Hallo,

Zoals de titel als aangeeft geeft ben ik opzoek naar een fatsoenlijk Android toestel dat tegen trillingen kan..
Na een Iphone gesloopt te hebben op mn sp connect spul MET trillingsdemper, ben ik op zoek naar iets wat er wel tegen kan..
Ook omdat m'n Iphone icm Gopro en streamen ook niet echt een fantastische combinatie is, opzoek naar een Android telefoon.
Nu rijd ik op een Street triple 675 waar de trillingen wel meevallen, maar ook heb ik een XT660R waar het alles behalve meevalt offroad..

Nu zat ik te denken aan een samsung S20(FE) (ultra) een van de laatste telefoons met uitbreid baar geheugen (sd). 21/22/23 kan ook, maar daar kan ik het geheugen niet van uitbreiden.

Maaaaar.. Wanneer ik de specificaties van de telefoons bekijk maken ze allemaal gebruik van optische beeld stabilisatie. Waar mijn Iphone ook gebruik van maakte en die is gesneuveld..

Nu is mijn vraag, wie rijd er al een poosje rond met soortgelijk toestel op zn stuur, en kan nog steeds foto's maken?

Oplossingen als een goedkoop toestel er bij wil ik liever niet. Geklooi met hotspots doe ik momenteel maar bevalt me niet (oude iphone met stukke camera icm met mijn nieuwe)
 
Hallo,

Zoals de titel als aangeeft geeft ben ik opzoek naar een fatsoenlijk Android toestel dat tegen trillingen kan..
Na een Iphone gesloopt te hebben op mn sp connect spul MET trillingsdemper, ben ik op zoek naar iets wat er wel tegen kan..
Ook omdat m'n Iphone icm Gopro en streamen ook niet echt een fantastische combinatie is, opzoek naar een Android telefoon.
Nu rijd ik op een Street triple 675 waar de trillingen wel meevallen, maar ook heb ik een XT660R waar het alles behalve meevalt offroad..

Nu zat ik te denken aan een samsung S20(FE) (ultra) een van de laatste telefoons met uitbreid baar geheugen (sd). 21/22/23 kan ook, maar daar kan ik het geheugen niet van uitbreiden.

Maaaaar.. Wanneer ik de specificaties van de telefoons bekijk maken ze allemaal gebruik van optische beeld stabilisatie. Waar mijn Iphone ook gebruik van maakte en die is gesneuveld..

Nu is mijn vraag, wie rijd er al een poosje rond met soortgelijk toestel op zn stuur, en kan nog steeds foto's maken?

Oplossingen als een goedkoop toestel er bij wil ik liever niet. Geklooi met hotspots doe ik momenteel maar bevalt me niet (oude iphone met stukke camera icm met mijn nieuwe)
Ik doe dat laatste wel en heb er niet zo’n probleem mee , ouwe iPhone is snel gekoppeld
 
Ik heb een tijd met een iPhone 12 gereden met SP Connect, zonder problemen. De iPhone 11 van mijn dochter had in dezelfde constructie (Honda CX500 en een trillingsdemper) binnen twee ritten een kapotte camera. Kortom, heen peil op te trekken. Ik heb er online veel over gevonden, maar zie de problemen toch vooral met iPhones. Heb nu een Samsung S23 Ultra. Nog geen problemen, maar heb er nog weinig mee gereden. Inmiddels heeft SP Connect wel een draadloze lader met ingebouwde trillingsdemper. Ik blijf me er echter van bewust dat ik een risico loop.
 
"Maaaaar.. Wanneer ik de specificaties van de telefoons bekijk maken ze allemaal gebruik van optische beeld stabilisatie. Waar mijn Iphone ook gebruik van maakte en die is gesneuveld.."

Optische beeldstabilisatie is zo'n fijn stukje micro mechatronica, dat moet je hier gewoon helaas niet aan blootstellen.

Ik heb al drie jaar een Oppo A9 2020 en die bevalt uitstekend.
Ik hoef dan weer niet perse het topmodel.
Dan heb je bijna automatisch een digitale beeldstabilisatie.
 
Het is wel leuk dat je een trillingsdemper gebruikt heb en toch de camera van de iPhone stuk is.
Op de scooter van mijn vrouw zit van Quad lock Vibration Damperner in combinatie met de draadloze oplaadkop. En een kogeladapter in combinatie met een RAM socketarm.
Intussen heb ik meer dan 6000 km in die combinatie gereden altijd de iPhone 12 Pro Max erop.
Heb dezelfde combinatie ook op de NC 750X DCT
Camera werkt perfect.

Zou het niet kunnen zijn dat de SP Connect toch niet helemaal geschikt is voor een iPhone.
Zal zo even een foto ervan maken.
 
IMG_5640.jpeg
IMG_5639.jpeg
IMG_5638.jpeg
IMG_5637.jpeg
 
Ik heb jaren een Huawei Mate 20 Pro gehad. Op het stuur gemonteerd, zonder dempers. Op een Speed triple en een S1000RR. Geen problemen met de camera, werkte geheel naar behoren.

Gebruik die Mate 20 Pro nu nog voor de gyro data icm met de Insta360. Heb daar nu een houdertje voor geknutseld welke in de buddy past.
 
Ik heb een Nokia XR21, daarvoor een XR20, daarvoor een Lumia, allemaal op het stuur in een chinese houder, nooit enig probleem.
Allemaal waterdicht en schokbestendig.
Op een K100 (berucht om trillingen), op een F650 1 cilinder offroad, op een K1200 of K1300, op zeer hoge snelheid of in het terrein rijdend, geen enkel probleem.
 
Ik heb een Samsung Galaxy s24 en rij dagelijks woon werk op mn Yamaha x max en Tenere 700. Die telefoon trilt als een gek tijdens het rijden maar de camera blijft het prima doen. Heb een draadloze lader van interphone gemonteerd zonder trillingsdemper. Op mn Tenere geregeld offroad ritjes en ook dat gaat prima.
 
Ik zie het "geklooi" met hotspotten via een ander toestel niet zo in. Ik doe dat ook. Hotspot op mijn telefoon aan is 1 swipe en 1 tap en klaar. (2 seconden) en het toestel blijft lekker veilig in m'n jas of bagage. Bijkomend voordeel is dat de navigatie je batterij niet opvreet. Overigens bel ik niet op de motor, ondanks dat dat wel kan. Het 2de toestel gebruik ik alleen voor muziek en navigatie. Ik vind het een stuk veiliger gevoel wetende dat je telefoon niet snel leeg is, kapot kan gaan of van je stuur afgetrokken kan worden. (k'heb ook sp-connect)
 
Hier een Google Pixel 7 i.c.m. Quad Lock + vibratiedemper.
IMG_20230220_162642.jpg


Inmiddels zo'n 10.000 km met de motor (Yamaha MT-09) gereden en geen problemen met de smartphone camera, niet bij dit model en ook niet bij mijn vorige smartphone (Huawei P30 Pro)
 
Ik gebruik sinds 2 jaar een Samsung xcover i.c.m. rammounts. Nooit enig probleem gehad. Ook mijn ervaringen met 2 Chinese Rugged phones i.c.m. rammounts zijn positief.
 
Hier een Google Pixel 7 i.c.m. Quad Lock + vibratiedemper.
Bekijk bijlage 1998881

Inmiddels zo'n 10.000 km met de motor (Yamaha MT-09) gereden en geen problemen met de smartphone camera, niet bij dit model en ook niet bij mijn vorige smartphone (Huawei P30 Pro)
Dat is goed om te horen, laat ik vorige week net dit toestel gekocht hebben.. zal de vibratie demper van de quad lock dan beter zijn dan die van de sp connect? Voor zover ik kon vinden heeft ook dit toestel namelijk het beruchte beeldstabilisatie systeem dat vaak stuk gaat.. ik heb hem nog niet op de motor gehad en ben der eerlijk gezegd nog steeds wel een beetje bang voor
 
ik heb hem nog niet op de motor gehad en ben der eerlijk gezegd nog steeds wel een beetje bang voor
Nu 10 maanden de Pixel 7 in bezit en er zo'n 5.000 km op de motor mee gereden, tot nu toe probleemloos 😉🤞🏻.

Wellicht is de trillingsdemping bij Quad Lock inderdaad beter dan die van SP Connect, en/of de camera van de Pixel beter dan andere.

Heb wel begrepen dat vooral iPhone camera's vrij snel kapot gaan door trillingen..
 
Laatst bewerkt:
In 2020 was het al bekent dat iPhone in een houder voor mobile telefoons problemen gaf.
In de tijd ik nog in Duitsland verbleef veel motoren gezien met mobile telefoon in een houder.
Gevraagd of de camera nog werkte bij de meeste mensen hebben ze al eens problemen gehad met de camera.
Sommige gebruikten de camera nooit weer anderen hadden een totaal ander systeem om mobile telefoons te plaatsen weer anderen kochten een Chinees telefoon onder de 100 euro.
Zag ook vaak mobile telefoons van het merk CAT hoofdzakelijk voor navigatie tomtom.
Als je tijd hebt kun je het hier nog even terug lezen.

Camera stabilisator kapot
 
S20 FE hier, rij er al een paar jaar mee, nu 1 jaar met een SP-connect demper/draadloze oplader.
(Nog) Geen problemen met de camera.
 
Terug
Bovenaan Onderaan