500 Euro challenge GSX600F (universele Japanse motor 4 in lijn)

20220425_203423.jpg
20220425_203135.jpg
Zit er hier allemaal ook op. Rijdt prima.
 
Ziet er goed uit.

Natuurlijk gelijk wat vragen: zijn dergelijke spiegels een verbetering van de originele ? Want de originele geven nogal wat schouder te zien.
En is dit een originele kleur of is deze overgespoten ?

Waarom zijn de voorvorkpoten niet doorgestoken zoals origineel (want dan zitten de voorvorkpoten gelijk met de clipons die op de kroonplaat liggen ?
 
Spiegels is wel behelpen, is wel overgespoten. Was rood. Het zijn niet de originele v vorkpoten. Al eens andere poten ingezet, de originele waren lek en van een sloper eringezet.
 
Zijn deze voorvorkpoten dan net zolang als de originele of zijn deze ongeveer 2 tot 2,5 cm korter ?
 
Staat je motor dan niet te hoog voor ? Of wordt dit gecompenseerd door de veerunit achter van de RF600 ?
 
Klopt, wordt gecompenseerd. Ik kan hem nu evt nog iets doorsteken voor scherper sturen. Maar ik vind dit wel comfortabel.
 
Als ik jouw fiets bekijk kan je nog comfortabeler zitten. Zo te zien staat je rempomp wel heel recht, als je dit wat doordraait (in de lijn waarin je armen staan) hoef je je pols niet te draaien/buigen om te remmen.

En jij het dus een "hoog" op de poten staande GSX ;)

Veel rijplezier toegewenst.
 
Als ik jouw fiets bekijk kan je nog comfortabeler zitten. Zo te zien staat je rempomp wel heel recht, als je dit wat doordraait (in de lijn waarin je armen staan) hoef je je pols niet te draaien/buigen om te remmen.

En jij het dus een "hoog" op de poten staande GSX ;)

Veel rijplezier toegewenst.
Ja, deze is eigenlijk m n winterfiets. Ik heb er sinds kort een Pan bij voor de zomer.
En dat remmen gaat best zo. Ben er wel tevreden mee.
 
Omdat mijn garage volstaat en sleutelen aan andere project moeilijk is (staat gewoon te vol |() moet ik wat. Dus ik verkoop deze zeer goed en lekker rijdende motorfiets.

Prijs is enigszins bespreekbaar. Inclusief aankoop heb ik heeft deze fiets mij (benzine, verzekering en wegenbelasting) ongeveer 1250 Euro gekost. Dus de categorie Marktplaats vragen "Wat is laagste prijs" zijn soms grappig maar meestal irritant :+

En meld je dat je via MF de motor gevonden hebt, er is dan koffie/thee en meer uitleg aanwezig (en onderhandelingsruimte ;)).
 
@truusjetrap

En wat is bij jouw de reden dat hij de deur uit mag/moet ?

Want eerlijk gezegd, vind ik het best jammer dat deze weg gaat.

Maar ja, de garage is nogal vol geraakt (de oudjes XS750, XS850, GL650, CX500, 2 x SRX600, XS750 compleet in onderdelen en dan twee versere FZS600 en de GSX). Bij elkaar toch iets te veel voor 1 garagebox 8)7

En ondertussen gewoon soms via veilingkijker.nl kijken of er nog wat leuks te vinden is....
 
@truusjetrap

En wat is bij jouw de reden dat hij de deur uit mag/moet ?

Want eerlijk gezegd, vind ik het best jammer dat deze weg gaat.

Maar ja, de garage is nogal vol geraakt (de oudjes XS750, XS850, GL650, CX500, 2 x SRX600, XS750 compleet in onderdelen en dan twee versere FZS600 en de GSX). Bij elkaar toch iets te veel voor 1 garagebox 8)7

En ondertussen gewoon soms via veilingkijker.nl kijken of er nog wat leuks te vinden is....
Ruimte maken, ik heb een Suzuki zijspan op het oog. Vandaar.
 
Foutje gemaakt |(

Dacht afgelopen zaterdag het reserve deel van de tank aan te spreken. Heb ik per ongeluk naar pri gedraaid. En blijkbaar had zich in/voor die opening van de benzinekraan wat vuil verzameld. Gevolg 1 stationair sproeier zit dicht ;(

Dus dat wordt veel werk om een heel klein beetje vuil te verwijderen '(
 
Heb ondertussen weer met de motor gereden. Of het vuil nog aanwezig is weet ik niet. Maar ik moet nog een flink stuk met de motor rijden voordat ik kan sleutelen. Tank is namelijk vol (en omdat de hele motor moet 'uitkleden' voordat je ergens bij kan heb ik liever een redelijk lege tank).

Weet ik gelijk of het nog nodig is. Verder staat olie verversen op het programma. Want sinds de herleving van deze tijds originele motor is er circa 6 tot 7 dkm meegereden (en het oliefilter en olie zijn al aanwezig).

Dit topic is dus nog niet 'dood' :N :+
 
@Garfield

Iets met liever niet klooien met benzine. De garagebox waar ik gebruik van maak zit onder een flat (dus op zeg 22 cm boven mijn plafond wordt gewoond en de vloer is niet gasdicht). En benzine stinkt enorm.....
 
Als het goed is heb ik vanavond het vrijwaringsbewijs in handen. De motor is verkocht en vanmiddag wordt deze overgeschreven en gaat gewoon rijdend naar de nieuwe stallingsplek (waar weet ik niet precies, ergens in de buurt van Bergen op Zoom).

Moet zeggen dat er toch ook een beetje spijt is, want het is en blijft een zeer lekker rijdende motor (maar ja, de garage staat te vol en je kan niet alles bewaren).
 
Als het goed is heb ik vanavond het vrijwaringsbewijs in handen. De motor is verkocht en vanmiddag wordt deze overgeschreven en gaat gewoon rijdend naar de nieuwe stallingsplek (waar weet ik niet precies, ergens in de buurt van Bergen op Zoom).

Moet zeggen dat er toch ook een beetje spijt is, want het is en blijft een zeer lekker rijdende motor (maar ja, de garage staat te vol en je kan niet alles bewaren).
Choppen voor een fz750
 
Terug
Bovenaan Onderaan