500 Euro Challenge 2024: 3/4 brik

Dan vallen de verbouwde motoren of niet afgemaakte projecten sowieso af ivm met die keuring ga ik vanuit.
Dus een zo origineel mogelijke motor voor weinig.
 
Een vraagje wat voor motor zoek je ? Anders gezegd hoeveel sleutelwerk is acceptabel 8)7

Want hoe je het went of keert, je zal moeten sleutelen om te komen tot een fatsoenlijk brik voor de challenge (uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd, maar dit wel de praktijk)
Reken bij een brik tenminste op een set banden, een set remleidingen (als je geluk hebt is het ooit al vervangen, maar meestal is het :N), verse bougies, verse olie + filtertje, voorvorkkeerringen met wat olie, verse accu, luchtfilter. Dat samen kost vaak meer dan de aanschaf van een brik (nb niet alles telt voor de challenge).

Zelf ga ik uit dat er ongeveer 1000 Euro uit mijn portemonnee verdwenen is voordat ik een goed rijdbaar brik voor je huis (of in de garage) heb staan (soms lukt het voor iets minder, maar daar ga ik niet uit van uit).

PS Als je regio aangeeft in je profiel is dat best handig ;)
 
Zoveel zin in dat je een topic opent zonder motor? 🤣
Een geschikte moto vinden in België is al een challenge op zich. Niet onmogelijk, maar zeker een uitdaging.
De ervaring leert mij (en niet alleen mij) dat er in NL beter voor minder te vinden is en invoeren is twee keer niks dus ...
 
Zoveel zin in dat je een topic opent zonder motor? 🤣
Een geschikte moto vinden in België is al een challenge op zich. Niet onmogelijk, maar zeker een uitdaging.
De ervaring leert mij (en niet alleen mij) dat er in NL beter voor minder te vinden is en invoeren is twee keer niks dus ...
Zo ben ik er ook aan begonnen.
 
Het is echt nog niet zo heel dringend, moet nog wat plaats maken. En een goede keuze is de weg naar succes denk ik.
IMG_0943.jpeg
 
Hi Willem, toen ik net eens vanuit het 'alles kump goed' topic eens ging kijken of je ergens al iets meer gepost had, vond ik dit topic. Leuk om te lezen dat je er echt voor wil gaan !
 
Het gaat waarschijnlijk deze K75 uit 1986 worden. Juist uit de wei gaan trekken, heeft me 300 euro gekost. Volgens de vorige eigenaar is de motor kapot? Hij is wel volledig, als het hier stopt met regenen zal ik eens wat diagnose doen, ik hou mijn vingers gekruist. Kan eigenlijk van alles zijn, en in het slechtse geval een andere motorblok.
 

Bijlagen

  • IMG_0954.png
    IMG_0954.png
    196,3 KB · Weergaven: 47
K75, niet gek, fijne motoren !
Heb zelf een K100RS en een K1100LT gehad en de nodige km's op andermans K75 gemaakt.

Ben benieuwd !
 
Het gaat waarschijnlijk deze K75 uit 1986 worden. Juist uit de wei gaan trekken, heeft me 300 euro gekost. Volgens de vorige eigenaar is de motor kapot? Hij is wel volledig, als het hier stopt met regenen zal ik eens wat diagnose doen, ik hou mijn vingers gekruist. Kan eigenlijk van alles zijn, en in het slechtse geval een andere motorblok.
Oe, spannend :)
 
Motor zit los. bougies nat. Ik ga eerst het elektrisch systeem eens nakijken en al een paar eigenaardigheden oplossen.
 

Bijlagen

  • IMG_0955.jpeg
    IMG_0955.jpeg
    321 KB · Weergaven: 37
  • IMG_0956.jpeg
    IMG_0956.jpeg
    288 KB · Weergaven: 37
  • IMG_0957.jpeg
    IMG_0957.jpeg
    272,6 KB · Weergaven: 36
  • IMG_0958.jpeg
    IMG_0958.jpeg
    335,8 KB · Weergaven: 35
  • IMG_0959.jpeg
    IMG_0959.jpeg
    337,6 KB · Weergaven: 36
Ik keur het goed; eindelijk iemand die mijn elektrisch leed deelt 😂
Lijken me iig fijne fietsen om kilometers mee te vreten.
 
Elektrische eigenaardigheden opgelost, contaktslot aangesloten, hazard switch hersteld en aangesloten, startmotor werkt, brandstofpomp werkt, heb benzinedruk, ontsteking op 3 bougies. Koelwatercircuit opgevuld en lap, lekkende radiator. Hopelijk is de motor op tijd opzij gezet door de vorige eigenaar en is niet te erg oververhit geweest. joint de cullas? of koppakking? in het nederlands. Eerst radiator laten herstellen (eerste zware kosten!) en dan kunnen we verder hoop ik.
 

Bijlagen

  • IMG_0964.jpeg
    IMG_0964.jpeg
    155,3 KB · Weergaven: 33
  • IMG_0965.jpeg
    IMG_0965.jpeg
    313,5 KB · Weergaven: 35
Verder geldt, verzendkosten worden niet meegeteld voor je sleutelbudget.

En succes met zoeken ;)
 
Herstellen was een probleem blijkbaar voor BMW radiatoren? Lokaal niets te vinden, dus dan maar ebay. Nu maar hopen dat deze iets beter is.
 

Bijlagen

  • IMG_0970.png
    IMG_0970.png
    70,3 KB · Weergaven: 21
  • IMG_0971.png
    IMG_0971.png
    202,8 KB · Weergaven: 19
Dus hoeft er maar 68.71 van je budget af.

Kan je die 11 euro aan de keerringen van de voorvork besteden (budgettechnisch gezien) :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan