500 Euro Challenge 2024: Honda CBR 600 F1

Ik gebruik in dat soort gevallen een vlechttang. Dat is een soort nijptang maar dan met een kleinere bek en langere handvaten. Daar knijp je echt groeven mee in het metaal.
 
Het is opgelost.
Streng maar rechtvaardig een paar klappen op mijn nieuw aangeschafte slagschroevendraaier gegeven en de 3 boosdoeners kwamen los.

20231222_150157.jpg
 
Ik heb nog 2 zadels liggen voor een cbr600f1, heb jij er interesse in?
Anders gaan ze in de afval bak .

Dank voor je aanbod, zadel wat ik heb is in prima staat.
Heb al ruimtegebrek dus laat het even voorbijgaan.
 
Mooi, nou oppassen met het lostrekken van de carbs dat je de buisjes ertussen niet breekt. Ik zou het alluminium deel wat je net los gehaald heb weer monteren totdat je de carbs uit de inlaatrubbers hebt.
 
Tussen de feestdagen, werken en klussen in de woning van mijn bonusdochter door, familiebezoek etc. heb ik een beetje tijd om aan de CBR te klussen.

Ik heb besloten om eerst de motor eens te starten alvorens ik de carbs los haal, misschien is het niet nodig.

Heb een nieuwe accu aangeschaft, de andere ( ook nieuw maar 7 jaar niet gebruikt ), is compleet leeg en zowel mijn 2 intelligente laders als een ouderwetse domme krijgen hem niet meer aan de praat.

Olie en oliefilter zijn vandaag binnengekomen.
Ik ga de olie en filter wisselen, bougies eruit halen en een klein beetje olie in de cilinders spuiten, met bougies eruit het blok met de hand rond laten gaan en dan starten.

Verder heb ik, handig als ik ben, na ontroesten van de tank en het spoelen met water, en droogmaken, de tankdop er terug op gezet.

Deze zit nu muurvast..
Ingespoten met kruipolie maar er gebeurt weinig.
 
Verder heb ik, handig als ik ben, na ontroesten van de tank en het spoelen met water, en droogmaken, de tankdop er terug op gezet.
Deze zit nu muurvast.. Ingespoten met kruipolie maar er gebeurt weinig.
Tank leeg laten lopen. Benzine kraan verwijden. Tank loshalen en op zijn kop zetten. Via gat van de kraan wat olie in de tank laten lopen en zorgen dat de tankdop het laagste punt is. Zo een tijdje laten staan en dan proberen op de tankdop los wil.
 
Mogelijk andersom denken, dus even goed aandrukken (niet met de sleutel, maar elleboog of zo). Dan zo snel mogelijk de druk eraf halen, mogelijk schiet hij los.
 
Het is enige tijd geleden dat ik hier ben wezen neuzen.. goed om te lezen dat er vorderingen. Hoop dat de carbs goed zijn en je deze niet eraf hoeft te halen om te reinigen. Ik heb iig dat geluk wel gehad.. paar kleine dingen gedaan en ze loopt nu als een zonnetje. Wens jou dat geluk ook!
 
Het is enige tijd geleden dat ik hier ben wezen neuzen.. goed om te lezen dat er vorderingen. Hoop dat de carbs goed zijn en je deze niet eraf hoeft te halen om te reinigen. Ik heb iig dat geluk wel gehad.. paar kleine dingen gedaan en ze loopt nu als een zonnetje. Wens jou dat geluk ook!

Ik heb een poging gewaagd.
Het resultaat was wat gepruttel maar meer ook niet.
Wilde de carbs eraf halen maar dat is tot nu toe nog niet gelukt.
Ze gaan heen en weer in de rubbers maar willen er niet uit.

Als ik tijd heb zal ik ze eens goed verwarmen en dan nog eens proberen.
 
20240112_115922.jpg
Carbs losgehaald, binnenkant was toch wel flink vies, aanslag etc.

Ze liggen nu in bad.
Van een kreeg ik de sproeier? niet los zonder geweld te gebruiken.

Nu sfa ik in dubio, ik heb, cheap ali, een revisiesetje voor alle carbs.
Zal ik deze gebruiken, want nieuw, of gebruik ik de oude onderdelen, want Honda en slechts 37k km gebruikt?

20240112_115928.jpg


20240112_113838.jpg
 
Als iets niet versleten is vervang je het niet. Zeker voor metalen en hardkunststofonderdelen geldt dat die niet of nauwelijks slijten.

Voor pakkingen en rubber (wat voor soort dan ook) geldt dat deze vergaan, hard worden of wat dan ook. Dus waarschijnlijk heb je alvast pakkingen voor je vlotterbakjes nodig en mogelijk nog wat rubber ringetjes. Daarvoor zijn Alie setjes ook geschikt. De sproeiers zou ik pas aan gebruiken als je ziet dat een andere sproeier echt naar de kl..e is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan