Nog voor de formele aftrap van Borisz begin ik alvast een topic
Het betreft Yamaha YX600 Radian uit 1986, origineel op de weg gekomen in Canada en in 1990 naar Nederland gekomen (km stand 89 dkm).
In het staartje van 2019 de afspraak gemaakt met de vorige eigenaar om begin 2020 de motor op te halen en over te schrijven. Gevolg afgelopen zaterdag is de motor verhuisd binnen het Westland.
Stand van zaken rond de motor. De motor staat ongeveer al 5 jaar stil. De volgende gevolgen zijn reeds vastgesteld;
- tenminste 1 remklauw aan de voorzijde zit vastvrij
- de tank is ondanks dat deze vol zit met benzine inwendig verroest (ook onder het benzineniveau)
- de keerringen van de voorpoten zijn lek
- de remblokjes zijn olieverontreinigd (en gaan vervangen worden)
- accu is dood
- knipperlichten achter zijn niet orde (1 afgebroken en 1 verdwenen)
- achterspatbord is los meegeleverd (gaat weer gemonteerd worden)
- de spiegels zijn waarschijnlijk niet origineel (heel korte pootjes, zodat je alleen je schouders ziet).
Verder doordat er zal de motor een "grote beurt" krijgen.
Voorzien zijn de volgende werkzaamheden;
olie verversen (met oliefilter)
remvloeistof wordt logischerwijs ververst, aangezien de remklauwen gereviseerd gaan worden (motor heeft staalommantelde remleidingen)
nieuwe accu
vers luchtfilter
verse bougies (mogelijk ook de bougieskabels vervangen)
vernieuwen zekeringkastje (nu glaszekeringen waarbij bekend is dat de metalenlipjes metaalmoeheid gaan vertonen)
achterspatbord monteren (inclusief andere knipperlichten)
tank inwendig reinigen
benzineleidingen vervangen
elektrische installatie geheel nalopen
banden worden vervangen
En verder poetsen van alle onderdelen die los gehaald worden
Verder zullen de carbs gedemonteerd worden en gaan badderen in de ultrasoon.
En omdat alleen tekst niet wordt gewaardeerd een paar foto's.
Het betreft Yamaha YX600 Radian uit 1986, origineel op de weg gekomen in Canada en in 1990 naar Nederland gekomen (km stand 89 dkm).
In het staartje van 2019 de afspraak gemaakt met de vorige eigenaar om begin 2020 de motor op te halen en over te schrijven. Gevolg afgelopen zaterdag is de motor verhuisd binnen het Westland.
Stand van zaken rond de motor. De motor staat ongeveer al 5 jaar stil. De volgende gevolgen zijn reeds vastgesteld;
- tenminste 1 remklauw aan de voorzijde zit vastvrij
- de tank is ondanks dat deze vol zit met benzine inwendig verroest (ook onder het benzineniveau)
- de keerringen van de voorpoten zijn lek
- de remblokjes zijn olieverontreinigd (en gaan vervangen worden)
- accu is dood
- knipperlichten achter zijn niet orde (1 afgebroken en 1 verdwenen)
- achterspatbord is los meegeleverd (gaat weer gemonteerd worden)
- de spiegels zijn waarschijnlijk niet origineel (heel korte pootjes, zodat je alleen je schouders ziet).
Verder doordat er zal de motor een "grote beurt" krijgen.
Voorzien zijn de volgende werkzaamheden;
olie verversen (met oliefilter)
remvloeistof wordt logischerwijs ververst, aangezien de remklauwen gereviseerd gaan worden (motor heeft staalommantelde remleidingen)
nieuwe accu
vers luchtfilter
verse bougies (mogelijk ook de bougieskabels vervangen)
vernieuwen zekeringkastje (nu glaszekeringen waarbij bekend is dat de metalenlipjes metaalmoeheid gaan vertonen)
achterspatbord monteren (inclusief andere knipperlichten)
tank inwendig reinigen
benzineleidingen vervangen
elektrische installatie geheel nalopen
banden worden vervangen
En verder poetsen van alle onderdelen die los gehaald worden
Verder zullen de carbs gedemonteerd worden en gaan badderen in de ultrasoon.
En omdat alleen tekst niet wordt gewaardeerd een paar foto's.