Yamaha XV Virago Topic

Een XV Virago...

  • ..is on-ooglijk, laag, maar rijd erg lekker

    Stemmen: 8 6,5%
  • ...is onverwoestbaar

    Stemmen: 12 9,7%
  • ... is geen echte HD

    Stemmen: 9 7,3%
  • ...rijdt gewoon relaxed

    Stemmen: 24 19,4%
  • ...is de perfecte basis voor custom-bouwers

    Stemmen: 7 5,6%
  • ...is één van de vele leuke fietsen

    Stemmen: 60 48,4%
  • ...is een verslaving...

    Stemmen: 4 3,2%

  • Totaal aantal stemmers
    124
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben bang beest, dat jij er niet onderuit komt om de dremel te gaan hanteren. Ik ken het probleem. Is volgens mij koperen schroefie buitenkant vlotterbak. Wat jij ook had kunnen proberen toen je nog grip had, het gevalletje in de vriezer te leggen Koper krimt namelijk meer dan aluminium. Verhitten zou minder zin hebben, omdat koper meer uitzet. Beetje natuurkundig verhaaltje waar jij nu weinig aan hebt, ben ik bang voor. Laat ff weten, hoe jij ze er uiteindelijk uit hebt gekregen.
:N nooit grip gehad, was door de vorige bezitter(s) al aan gort gedraaid
met de dremel ben ik toch een beetje bang dat er teveel rotzooi achterblijft, of te veel beschadigd.
maar ik denk dat ik er niet onderuit kom
 
als ik nog even mag terugkomen op mijn darmprobleem
ik heb de aansluiting gevonden die zit zo onder/achter mijn luchtfilterhuis,
maar nu heb ik enkel nog moeite op de weg te vinden die het darmpje moet afleggen,
volgens die tekening kan ik het volgen, maar
dan komt wat ver uit onder mijn blok dacht ik ongeveer 5cm , moet dat zo?
full


ook nog even slangetje nummer 2 carterontluchting, heb ik nie !?
 
als ik nog even mag terugkomen op mijn darmprobleem
ik heb de aansluiting gevonden die zit zo onder/achter mijn luchtfilterhuis,
maar nu heb ik enkel nog moeite op de weg te vinden die het darmpje moet afleggen,
volgens die tekening kan ik het volgen, maar
dan komt wat ver uit onder mijn blok dacht ik ongeveer 5cm , moet dat zo?
(Afbeelding)

ook nog even slangetje nummer 2 carterontluchting, heb ik nie !?
Dat is normaal, jekan hem eventueel iets optrekken en met wat tape ofzo vast zetten

heb je alleen het slangetje niet of ook de aansluiting op het dekseltje niet. kijk dan eens op de andere cylinder misschien zit hij daar?
 
ik zie duidelijk dat ik de ijzeren tuit heb,
ik zie ook dat er geen darm op zit,
maar ik herken wel de carter niet direkt... ik kijk straks nog wel eens,
nu moet ik mij klaarmaken voor de 2de van de 3 rijlessen.. :]
 
heeft er trouwens iemand een tip voor mij om de muur vast zittende aftap schroeven van de carbs eruit te krijgen? schroeven draaier gaat niet meer omdat die geen grip meer heeft



Op een freesbank kan ik hem eruit boren door goed in het hart te gaan zitten en dan steets groter boren.
makkelijk als je meet bij een nieuwe schroef hoe diep je moet boren en welke maat ivm de draad.

Fred :}
 
wat bij mij meestal werkt, is een gaatje boren en linkse tapset gebruiken.
dan komt 'ie vaak wel,
Matoe
 
ze zaten echt super strak vast
maar met het opnieuw 'freesen' van de sleuf voor de schroeven draaier en heeeel veel kracht en geduld 'knalden' ze los
full

je ziet, de linker is echt verrot en zat dus goed vast. gelukkig een paar dagen al met oplosmiddel (wd40) behandeld
 
ze zaten echt super strak vast
maar met het opnieuw 'freesen' van de sleuf voor de schroeven draaier en heeeel veel kracht en geduld 'knalden' ze los
(Afbeelding)
je ziet, de linker is echt verrot en zat dus goed vast. gelukkig een paar dagen al met oplosmiddel (wd40) behandeld

So eej, da's even zweten op een paar die kXtboutjes.
Waar zaten die en wat ga je er nu indoen ?
RVS schijnt ook niet te gaan (vast te gaan zitten) in aliminium.
Gewoon gegalvaniseerd staal ?

Wat betekend eigenlijk galv CK ?
Ik heb een doosje inbusbouten gehaald en ze hadden bij de bouwmarkt alleen "rvs" en "galv CK" (de bouten zijn dus bedoeld voor de carb-inlaat-spruitstukken)
 
So eej, da's even zweten op een paar die kXtboutjes.
Waar zaten die en wat ga je er nu indoen ?
RVS schijnt ook niet te gaan (vast te gaan zitten) in aliminium.
Gewoon gegalvaniseerd staal ?
zie:
Post van Theaterbeest in topic 'Yamaha XV Virago Topic'
Wat betekend eigenlijk galv CK ?
Ik heb een doosje inbusbouten gehaald en ze hadden bij de bouwmarkt alleen "rvs" en "galv CK" (de bouten zijn dus bedoeld voor de carb-inlaat-spruitstukken)
ik draai er gewoon rvs bouten in, gegalvaniseerde bouten worden toch weer lelijk en gaan uiteindelijk ook weer roesten.
 
Dus ik had beter andere bouten kunnen nemen ?
PS ik heb nu mijn carbs er nu toch af liggen: is dat bij de XV1000 ook dezelfde kwaal, dus nu proberen iets aan te doen ? Of zo laten en maar zien als het nodig is ?
Ik zie dit niet zozeer als een kwaal, maar meer als gewoon domme kracht, kijk of ze los willen, zoja? dicht draaien tot zo goed afsluiten, zo niet laat het zitten voor je ze verder molt.
ik heb nieuwe bij het revisie setje zitten en wilde ze dus zowiezo vervangen

Ik heb ook het meeste rvs inbus van het werk Ha Ha :X

Ik hoop dat mijn baas niet op dit forum zit :9

Fred
Ik heb ook zo'n handige bouten "bron" :X
 
Techneuten.

Even een vraagje tussendoor...
Hoe kan je het beste en op de juiste manier de choke afstellen van de XV`tjes.
Mijn Xv start en draait goed warm na verloop maar..de koude start kan beter dus
dacht ik aan de choke.
Zet je de choke-kabel vast als de choke geheel in dichte positie is.
Of zet je kabel vast maar met de choke iets open ??
Hoe wordt deze bij jullie afgesteld.===> vertel!

Gr.Ronald
 
Techneuten.

Even een vraagje tussendoor...
Hoe kan je het beste en op de juiste manier de choke afstellen van de XV`tjes.
Mijn Xv start en draait goed warm na verloop maar..de koude start kan beter dus
dacht ik aan de choke.
Zet je de choke-kabel vast als de choke geheel in dichte positie is.
Of zet je kabel vast maar met de choke iets open ??
Hoe wordt deze bij jullie afgesteld.===> vertel!

Gr.Ronald
choke moet altijd dicht zijn, ander klopt je hele carb afstelling niet en ga je teveel brandstof gebruiken.
De choke wordt alleen gebruikt om een koude motor te starten met een iets rijker mengsel, dus zou je hem (iets) opne laten kan je hem verzuipen
het beste is zelfs om 1mm speling op de kabel te houden
Zie ook Clymer WPHB blz 130/131
 
Ha die T.B.

Ik vermoede dit al dus dat is goed weggezet.
Ik vroeg dit omdat na een warme stop ik te lang moet doorstarten voordat de motor
weer aanslaat en niet direct,geen last van ploffen dus de pilotsscrews staan wel goed meen ik of toch nog iets te rijk/arm??

Gr. Ronald
 
T.B.

Dat kan ik nog niet zeggen want de carburateur zit er pas vandaag op nav diverse
problemen o.a. het te grote benzine verbruik. Vanmiddag weer goed draaiend gekregen redelijk gesynhroniseerd en het gas reageerde goed.
Alleen zoals vermeld na een stop/pauze niet direct willen starten dus of dat normaal is vermoed ik niet.Dus dacht ik aan de choke maar die staat goed misschien de pilotsscrews,die heb ik voor op 2 staan en achter op 2,5 maar ja de moto reageert warm prima dus...

Gr. Ronald
 
T.B.

Dat kan ik nog niet zeggen want de carburateur zit er pas vandaag op nav diverse
problemen o.a. het te grote benzine verbruik. Vanmiddag weer goed draaiend gekregen redelijk gesynhroniseerd en het gas reageerde goed.
Alleen zoals vermeld na een stop/pauze niet direct willen starten dus of dat normaal is vermoed ik niet.Dus dacht ik aan de choke maar die staat goed misschien de pilotsscrews,die heb ik voor op 2 staan en achter op 2,5 maar ja de moto reageert warm prima dus...

Gr. Ronald

hij start, hij loopt, ik zou als ik jou was je hier nu niet echt zorgen om maken en eerst zien dat je gaat rijden, zodat je het in het 'werk' verder kan testen
Fine tunen kan altijd nog
 
Laatst bewerkt:
Is goed,misschien morgen even als het weer meezit dan nemen een ritje afsluitdijk.

Gr. Ronald
 
ze zaten echt super strak vast
maar met het opnieuw 'freesen' van de sleuf voor de schroeven draaier en heeeel veel kracht en geduld 'knalden' ze los
(Afbeelding)
je ziet, de linker is echt verrot en zat dus goed vast. gelukkig een paar dagen al met oplosmiddel (wd40) behandeld
Zijn volgens mij een soort messing schroeven, waar de hele carburateur mee behangen is. Schroeven zitten allemaal letterlijk moervast en zijn net van boter. Moet echt de juiste schroevendraaier erin zetten, om de boel niet aan gort te draaien. Ik heb de mijne gelukkig allemaal met imbus kunnen vervangen.
 
... draait niet goed onder 1500 toeren, heeft de neiging om stil te vallen,

iemand kwam vandaag langs en vertelde dat de vijs (waar het gashendelje op moet rusten) het gashendeltje ietwat omhoog moest houden zodat er geen spanning zit op de kabel,zogezegd zo gedaan, maar dan bleef ie telkens hangen rond 3000 toeren en keert hij nie meer terug, dat heb ik dan maar weer op de originele hoogte gezet, vijs is dus los van de hendel.
Andere oplossing ( die ik nu al gebruik) is de moer en contramoer aan het gas-handvat wat verder draaien tot ie mooi continu draait, dan zit ik aan zo'n 1500 toeren.

vraag is nu wat doet het rolantievijsje op de carb precies, zou ik daarmee mijn probleem kunnen oplossen?

(hopelijk is dit een begrijpelijke uitleg, ik weet de juiste benamingen nog niet zo goed)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan