Ja dat wachten is wel het ergste, zeker op deze manier...
Vandaag even de XV wat beter aan de tand gevoeld.
Schijnbaar heb ik toch te vroeg gejuigd...
Het probleem doet zich met name voor als ik flink accellereer vanuit de lage toeren, mn als ie warm is. Dan begint te stotteren, te reutelen en enorm in te houden, niet vooruit te branden gewoon...mn accelleren bij de 2000-3000 toeren. Ik moet het gas dan helemaal loslaten en even stationair laten draaien, en dan gaat ie weer goed.
Het lijkt wel alsof
:
- ie te weinig benzine krijgt(benzinepomp kan het niet aan?) of
- mijn maat had gezien dat er bij het luchtfilter wat luchtbelletjes zaten, zou dat de oorzaak van te weinig benzine kunnen zijn ?
Het zou misschien kunnen (maar is eigenlijk niet logisch met bovenstaande)
- er elektrisch iets mis is(TCI?) of
- de AIS roet in het eten gooit(toch afdoppen?) of
- gesynched moet worden ?
- de kleppen gesteld moeten worden ?
MAAR WAAROM GAAT ALLES DAN WEER GOED ALS IK STOP/'EM EVEN STATIONAIR LAAT DRAAIEN ? Wat denken/weten de XV-kenners ervan ?
- starten --> (mooi regelmatig) lopen
- rustig optrekken, schakelen, rijden--> niks aan de hand
- boven de 3500 flink op z'n flikker geven gaat meestal goed
- na flink accellereren en gasloslaten: backfire
- na accellereren: als je meteen opeenvolgend heel rustig gaat rijden--> soms het probleem
- top ligt voorbij de 180
(oww
wat een power dat ding, harder durfde ik even niet aan ivm vork)