"Viggie" Dudes en dudettes (?)
Heb nog eea aan leuks om te delen: (ook in Topic Start)
Partlists:
- XV535
- XV750
- XV1000 (L,LC,N & NC)
- XV1100
enjoy !
Hey Gman perfect en bedankt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
"Viggie" Dudes en dudettes (?)
Heb nog eea aan leuks om te delen: (ook in Topic Start)
Partlists:
- XV535
- XV750
- XV1000 (L,LC,N & NC)
- XV1100
enjoy !
Zo'n krik kost nu bij kijkshop 25 euro...Wat je ook kan doen, is zo'n semi canvas tas van de super achter aan jouw motor hangen, terwijl de motor op de bok staat. Deze tas vol met zwaar gerei stoppen (stenen), zodat de motor naar achter gaat hellen. Motorblok dan vanonder opvullen met blokken en als er een kratje onderpast, is dit ook prima (wel zorgen dat er een gevulde in de buurt staat ) .
Vorig jaar heb ik een krik bij de ALDI aangeschaft, voor +/-19 euro'tjes. Deze dingen komen elk jaar wel weer in de aanbieding daaro.
(Afbeelding)
Die blauwe lijkt mij, zoals jezelf al aangeeft linke soep. Op de bok heeft de motor altijd de neiging om naar voren te hellen. Dus ik denk, dat jij het beste eerst de keerringen kan vervangen, wel natuurlijk de boel onderstutten bij het blok met behulp van een krik en blok hout. Wanneer jij de poten er weer in hebt gezet, kan je de motor weer voorzichtig naar voren laten hellen en de poten op bijvoorbeeld twee kratjes laten rusten. Het achterwiel staat dan weer vrij, zodat jij deze eruit kan halen. Is mijn idee, maar mischien zijn er andere opties. Ophangen lijkt mij een heel gedoe!Zo'n krik kost nu bij kijkshop 25 euro...
En is dit iets ? (plm 15 euro)
(Afbeelding)
Of is zo'n ding linke soep ? (ivm stabiliteit)
Trouwens: ik denk da'k beide wielen erafhaal ivm bandenwissel.
Wat betekend dat voor de stabiliteit mbt een evt te gebruiken krik en/of opbokmethode ? Gaat dat ook op een blok hout of lege kratten ?
Of met een takel aan de balken van het dak van mijn schuurtje hangen ?
Ps: weet iemand een gratis permanent alternatief voor rapidshare ? (omdat rapidshare na 30 dagen inactiviteit de zaak verwijderd, daar staan nu de manuals/part lists)
heey die hek ookVorig jaar heb ik een krik bij de ALDI aangeschaft, voor +/-19 euro'tjes. Deze dingen komen elk jaar wel weer in de aanbieding daaro.
(Afbeelding)
Als je blokken hout onder het blok legt zodat het voorwiel net vrij komt, kan je beide wielen eraf halen, als je een stabiel stapeltje hout hebt kan er nik gebeuren, heb ik ook gedaan.Trouwens: ik denk da'k beide wielen erafhaal ivm bandenwissel.
Wat betekend dat voor de stabiliteit mbt een evt te gebruiken krik en/of opbokmethode ? Gaat dat ook op een blok hout of lege kratten ?
over niet al te lange tijd (maand of 2 maar pin me er niet op vast) ga ik een eigen webservertje bouwen met een ftp site, dan kan ik het misschien wel hostenPs: weet iemand een gratis permanent alternatief voor rapidshare ? (omdat rapidshare na 30 dagen inactiviteit de zaak verwijderd, daar staan nu de manuals/part lists)
Het remreservoir blijft gevuld dus het moeten de vorkpoten-seals wel zijn vrees ik. De boven-binnepoten worden ook vochtig als ik de poten indrukKan je zien aan een olie spoor waar het vandaan komt?
Het tooltje:
de dikke moer gaat de poot in, de contra moer kan je alles voor nemen. zolang je er maar een dop voor hebt die er op past
PA: je kan het ook gewoon bestellen bij yamaha, maar ik weet niet waat dat zou kosten
Bij de virago gaat het idd een beetje anders, daat zit de binnenpoot namelijk van binnen en onderaan aan de buiten poot vast. vandaar het tooltje.Het remreservoir blijft gevuld dus het moeten de vorkpoten-seals wel zijn vrees ik. De boven-binnepoten worden ook vochtig als ik de poten indruk
Over de vorkpoten vervangen:
Is dit topic handig of gaat dat heel anders bij de Virago ? En waarom heb ik sepciaal die tool nodig ? (Zie dat niet bij dit topic)
Ok thnx, dus maar op pad om draadeind en m22 moer(en) te scoren. Is niet makkelijk aan te komen heb ik al gemerkt (los bedoel ik, bulkverpakkingen te over). Misschien dat het lukt m16 draadeind te nemen, daar past standaard een moer op die buitenmaat 22 heeft en dan hoeft er niet gelast te worden (heb geen lastrafo)Bij de virago gaat het idd een beetje anders, daat zit de binnenpoot namelijk van binnen en onderaan aan de buiten poot vast. vandaar het tooltje.
Bij keerringen moet de hele zooi los, ander krijg je ze er niet uit (zonder beschadiging).
Yep ff goed lezen beest Theun heeft het over oude Olie. Deze kan inderdaad voor een kortere levensduur van de dynamo zorgen. Oude olie heeft namelijk als eigenschap, om minder te koelen. Heeft met de doping van de olie te maken. En ja ik denk dat lucht gekoelde motoren met de dynamo in een oliebad, daar extra gevoelig voor zijn. Praat uit ervaring.
Ik zou de nieuwe gebruiken Theun. Ik heb voor twee jaar terug, mijn dynamo vervangen. Het jaar daarop, ging mijn spannings regelaar kapot. Ik dacht daar gaat mijn motor, stond in lichterlaaie. De oude kan jij altijd nog op marktplaats te koop zetten, want hij werkt nog. Ja jij hebt natuurlijk een beetje verlies. Maar that's live. Soms win je wat en soms verlies je wat Ik heb toen voor een nieuwe dynamo (imitatie) 195 euro betaald. Suc6Hallo,
Ik heb de dynamo verwijderd en hij is op sommige delen aangebrand (de hars laag is gebarsten en is zwart geworden) hij is inmiddels onderweg naar Sevior.nl om opnieuw gewikkeld te worden voor honderd pleuros. Volgende week komt hij weer terug en kan ik hem weer monteren en weer rijden
(Afbeelding)
Omdat ik dus een oude en een nieuwe spanningsregelaar heb die beide nog naar behoren werken vroeg ik me af welke zal ik in combinatie met de nieuwe dynamo gaan gebruiken? Nieuw regelaar en dynamo is zeker goed, maar ik wilde de oude spanningsregelaar eerst kapot laten gaan zodat ik de nieuwe nog heb liggen voor het geval dat?!!
Groeten Theun
Euhm, welke fiets heppie ?- de laatste tijd, duurt het alsmaar langer voordat mijn motor start,
deze avond moest ik al een second of 45 het startknopje ingedrukt houden...
mijn eerste indruk is de batterij, maar de lichten en al werken nog zoals voorheen..?? oude bougies misschien?
- laatst bleef er wat rook uit mijn rechteruitlaat komen tot ongeveer 5 minuten na hem afgelegd te hebben.
- deze avond vond ik dit (zie foto) onder mijn motor, ongeveer tegen het achterwiel... het lijkt wat op een overloopdarmpje, met dat filtertje ertussen.
langs de ene kant is het te zien dat het lange tijd op een tuitje gezeten heeft, de andere kant heeft dat nie. Dus ik denk dat het ergens in de uitlaat of zo moet uitgemond hebben. kan dat?
herkent iemand deze?
Volgens mij is het het rood gekleurde onderdeel en zit idd op de airbox in het frame aangesloten.- deze avond vond ik dit (zie foto) onder mijn motor, ongeveer tegen het achterwiel... het lijkt wat op een overloopdarmpje, met dat filtertje ertussen.
langs de ene kant is het te zien dat het lange tijd op een tuitje gezeten heeft, de andere kant heeft dat nie. Dus ik denk dat het ergens in de uitlaat of zo moet uitgemond hebben. kan dat?
herkent iemand deze?
Volgens mij is het het rood gekleurde onderdeel en zit idd op de airbox in het frame aangesloten.
andere kant hangt vrij onder de motor
(Afbeelding)
dus niet, dit 'ontluchtings' slangetje zit alleen op de eerste serie xv's, de oudere modellen dusNee nu licht hij eronder
Het zou er wel op moeten zitten.
Het zal bij een 1000 virago wel hetzelfde zijn.
Fred