Yamaha XV Virago Topic

Een XV Virago...

  • ..is on-ooglijk, laag, maar rijd erg lekker

    Stemmen: 8 6,5%
  • ...is onverwoestbaar

    Stemmen: 12 9,7%
  • ... is geen echte HD

    Stemmen: 9 7,3%
  • ...rijdt gewoon relaxed

    Stemmen: 24 19,4%
  • ...is de perfecte basis voor custom-bouwers

    Stemmen: 7 5,6%
  • ...is één van de vele leuke fietsen

    Stemmen: 60 48,4%
  • ...is een verslaving...

    Stemmen: 4 3,2%

  • Totaal aantal stemmers
    124
Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat je ook kan doen, is zo'n semi canvas tas van de super achter aan jouw motor hangen, terwijl de motor op de bok staat. Deze tas vol met zwaar gerei stoppen (stenen), zodat de motor naar achter gaat hellen. Motorblok dan vanonder opvullen met blokken en als er een kratje onderpast, is dit ook prima (wel zorgen dat er een gevulde in de buurt staat :9 ) .
Vorig jaar heb ik een krik bij de ALDI aangeschaft, voor +/-19 euro'tjes. Deze dingen komen elk jaar wel weer in de aanbieding daaro.
(Afbeelding)
Zo'n krik kost nu bij kijkshop 25 euro...
En is dit iets ? (plm 15 euro)
823372_BB_00_FB.EPS.jpg

Of is zo'n ding linke soep ? (ivm stabiliteit)

Trouwens: ik denk da'k beide wielen erafhaal ivm bandenwissel.
Wat betekend dat voor de stabiliteit mbt een evt te gebruiken krik en/of opbokmethode ? Gaat dat ook op een blok hout of lege kratten ?
Of met een takel aan de balken van het dak van mijn schuurtje hangen ?

Ps: weet iemand een gratis permanent alternatief voor rapidshare ? (omdat rapidshare na 30 dagen inactiviteit de zaak verwijderd, daar staan nu de manuals/part lists)
 
Laatst bewerkt:
Zo'n krik kost nu bij kijkshop 25 euro...
En is dit iets ? (plm 15 euro)
(Afbeelding)
Of is zo'n ding linke soep ? (ivm stabiliteit)

Trouwens: ik denk da'k beide wielen erafhaal ivm bandenwissel.
Wat betekend dat voor de stabiliteit mbt een evt te gebruiken krik en/of opbokmethode ? Gaat dat ook op een blok hout of lege kratten ?
Of met een takel aan de balken van het dak van mijn schuurtje hangen ?

Ps: weet iemand een gratis permanent alternatief voor rapidshare ? (omdat rapidshare na 30 dagen inactiviteit de zaak verwijderd, daar staan nu de manuals/part lists)
Die blauwe lijkt mij, zoals jezelf al aangeeft linke soep. Op de bok heeft de motor altijd de neiging om naar voren te hellen. Dus ik denk, dat jij het beste eerst de keerringen kan vervangen, wel natuurlijk de boel onderstutten bij het blok met behulp van een krik en blok hout. Wanneer jij de poten er weer in hebt gezet, kan je de motor weer voorzichtig naar voren laten hellen en de poten op bijvoorbeeld twee kratjes laten rusten. Het achterwiel staat dan weer vrij, zodat jij deze eruit kan halen. Is mijn idee, maar mischien zijn er andere opties. Ophangen lijkt mij een heel gedoe!
 
Trouwens: ik denk da'k beide wielen erafhaal ivm bandenwissel.
Wat betekend dat voor de stabiliteit mbt een evt te gebruiken krik en/of opbokmethode ? Gaat dat ook op een blok hout of lege kratten ?
Als je blokken hout onder het blok legt zodat het voorwiel net vrij komt, kan je beide wielen eraf halen, als je een stabiel stapeltje hout hebt kan er nik gebeuren, heb ik ook gedaan.
Ps: weet iemand een gratis permanent alternatief voor rapidshare ? (omdat rapidshare na 30 dagen inactiviteit de zaak verwijderd, daar staan nu de manuals/part lists)
over niet al te lange tijd (maand of 2 maar pin me er niet op vast) ga ik een eigen webservertje bouwen met een ftp site, dan kan ik het misschien wel hosten *D
 
Kan je zien aan een olie spoor waar het vandaan komt?
Het tooltje:
full

de dikke moer gaat de poot in, de contra moer kan je alles voor nemen. zolang je er maar een dop voor hebt die er op past
PA: je kan het ook gewoon bestellen bij yamaha, maar ik weet niet waat dat zou kosten ;)
Het remreservoir blijft gevuld dus het moeten de vorkpoten-seals wel zijn vrees ik. De boven-binnepoten worden ook vochtig als ik de poten indruk
Over de vorkpoten vervangen:
Is dit topic handig of gaat dat heel anders bij de Virago ? En waarom heb ik sepciaal die tool nodig ? (Zie dat niet bij dit topic)
 
Het remreservoir blijft gevuld dus het moeten de vorkpoten-seals wel zijn vrees ik. De boven-binnepoten worden ook vochtig als ik de poten indruk
Over de vorkpoten vervangen:
Is dit topic handig of gaat dat heel anders bij de Virago ? En waarom heb ik sepciaal die tool nodig ? (Zie dat niet bij dit topic)
Bij de virago gaat het idd een beetje anders, daat zit de binnenpoot namelijk van binnen en onderaan aan de buiten poot vast. vandaar het tooltje.
Bij keerringen moet de hele zooi los, ander krijg je ze er niet uit (zonder beschadiging).
 
Bij de virago gaat het idd een beetje anders, daat zit de binnenpoot namelijk van binnen en onderaan aan de buiten poot vast. vandaar het tooltje.
Bij keerringen moet de hele zooi los, ander krijg je ze er niet uit (zonder beschadiging).
Ok thnx, dus maar op pad om draadeind en m22 moer(en) te scoren. Is niet makkelijk aan te komen heb ik al gemerkt (los bedoel ik, bulkverpakkingen te over). Misschien dat het lukt m16 draadeind te nemen, daar past standaard een moer op die buitenmaat 22 heeft en dan hoeft er niet gelast te worden (heb geen lastrafo)

Het chroom op de fiets bladdert eroveral af en eea is aan het roesten. Is er een manier om dat te verwijderen/spuiten/met roestomvormer te behandelen zonder alles te demonteren of moet dan alles uit elkaar ?
bladderen chroom is eigenlijk bijna overal waar chroom zit: (zijkappen blok, achterzijde bij cardan, handles,etc
Het is een (misschien) overweging de fiets helemaal (mat/zijdeglans)zwart te maken...
 
Laatst bewerkt:
Yep ff goed lezen beest Theun heeft het over oude Olie. Deze kan inderdaad voor een kortere levensduur van de dynamo zorgen. Oude olie heeft namelijk als eigenschap, om minder te koelen. Heeft met de doping van de olie te maken. En ja ik denk dat lucht gekoelde motoren met de dynamo in een oliebad, daar extra gevoelig voor zijn. Praat uit ervaring.

Hallo,

Ik heb de dynamo verwijderd en hij is op sommige delen aangebrand (de hars laag is gebarsten en is zwart geworden) hij is inmiddels onderweg naar Sevior.nl om opnieuw gewikkeld te worden voor honderd pleuros. Volgende week komt hij weer terug en kan ik hem weer monteren en weer rijden :]
full


Omdat ik dus een oude en een nieuwe spanningsregelaar heb die beide nog naar behoren werken vroeg ik me af welke zal ik in combinatie met de nieuwe dynamo gaan gebruiken? Nieuw regelaar en dynamo is zeker goed, maar ik wilde de oude spanningsregelaar eerst kapot laten gaan zodat ik de nieuwe nog heb liggen voor het geval dat?!!

Groeten Theun
 
Ik zou in elk geval de nieuwe gebruiken (of de nieuwe terugbrengen als dat kan).
Je had netzgoed een nieuwe dynamo kunnen kopen: bij siccama bijvoorbeeld 95 euro niet de goedkoopste maar die leveren vaak (ver)beter(d)e onderdelen dan origineel...
 
Hallo,

Ik heb de dynamo verwijderd en hij is op sommige delen aangebrand (de hars laag is gebarsten en is zwart geworden) hij is inmiddels onderweg naar Sevior.nl om opnieuw gewikkeld te worden voor honderd pleuros. Volgende week komt hij weer terug en kan ik hem weer monteren en weer rijden :]
(Afbeelding)

Omdat ik dus een oude en een nieuwe spanningsregelaar heb die beide nog naar behoren werken vroeg ik me af welke zal ik in combinatie met de nieuwe dynamo gaan gebruiken? Nieuw regelaar en dynamo is zeker goed, maar ik wilde de oude spanningsregelaar eerst kapot laten gaan zodat ik de nieuwe nog heb liggen voor het geval dat?!!

Groeten Theun
Ik zou de nieuwe gebruiken Theun. Ik heb voor twee jaar terug, mijn dynamo vervangen. Het jaar daarop, ging mijn spannings regelaar kapot. Ik dacht daar gaat mijn motor, stond in lichterlaaie. De oude kan jij altijd nog op marktplaats te koop zetten, want hij werkt nog. Ja jij hebt natuurlijk een beetje verlies. Maar that's live. Soms win je wat en soms verlies je wat Ik heb toen voor een nieuwe dynamo (imitatie) 195 euro betaald. Suc6
 
Hallo,

Oke dan laat de de nieuwe regelaar die ik eral in gezet had erin zitten en monteer dan mijn dynamo als die terug is. Tja dat ik hem gekocht heb voor niks, maakt niet uit ik zal hem in de toolrol stoppen mocht de nieuwe kapot gaan. Heb zo van alles bij voor onderweg altijd makkelijk :)

Groeten Theun
 
Aankomende woensdag komt dit Tooltje bij de ALDI in de aanbieding. Voor het die paar eurootjes hoef je het niet te laten. :)
 
Inderdaad en die doppenset is ook niet verkeerd !
 
- de laatste tijd, duurt het alsmaar langer voordat mijn motor start,
deze avond moest ik al een second of 45 het startknopje ingedrukt houden...
mijn eerste indruk is de batterij, maar de lichten en al werken nog zoals voorheen..?? oude bougies misschien?

- laatst bleef er wat rook uit mijn rechteruitlaat komen tot ongeveer 5 minuten na hem afgelegd te hebben.

- deze avond vond ik dit (zie foto) onder mijn motor, ongeveer tegen het achterwiel... het lijkt wat op een overloopdarmpje, met dat filtertje ertussen.
langs de ene kant is het te zien dat het lange tijd op een tuitje gezeten heeft, de andere kant heeft dat nie. Dus ik denk dat het ergens in de uitlaat of zo moet uitgemond hebben. kan dat?

herkent iemand deze?

Bijlage: S5000309.JPG
 
- de laatste tijd, duurt het alsmaar langer voordat mijn motor start,
deze avond moest ik al een second of 45 het startknopje ingedrukt houden...
mijn eerste indruk is de batterij, maar de lichten en al werken nog zoals voorheen..?? oude bougies misschien?

- laatst bleef er wat rook uit mijn rechteruitlaat komen tot ongeveer 5 minuten na hem afgelegd te hebben.

- deze avond vond ik dit (zie foto) onder mijn motor, ongeveer tegen het achterwiel... het lijkt wat op een overloopdarmpje, met dat filtertje ertussen.
langs de ene kant is het te zien dat het lange tijd op een tuitje gezeten heeft, de andere kant heeft dat nie. Dus ik denk dat het ergens in de uitlaat of zo moet uitgemond hebben. kan dat?

herkent iemand deze?
Euhm, welke fiets heppie ?
kijkt wat makkelijker:
full

full

full

Benzineslangetje ? _O-
 
Dat is de aftapslang (luchtfilter)YAMAHA XV

Loopt van het luchtfilter naar beneden rechts langs het dekseltje waar de koppelingskabel naar toe gaat.

Het hoort met meer slangen in een klem te zitten, zodat je hem niet kwijt raakt.

Fred
 
Laatst bewerkt:
Kijk , een kenner...
Dat slangetje zit ieg niet op mijn XV-luchtfilter (1000 Virago)
 
Laatst bewerkt:
- deze avond vond ik dit (zie foto) onder mijn motor, ongeveer tegen het achterwiel... het lijkt wat op een overloopdarmpje, met dat filtertje ertussen.
langs de ene kant is het te zien dat het lange tijd op een tuitje gezeten heeft, de andere kant heeft dat nie. Dus ik denk dat het ergens in de uitlaat of zo moet uitgemond hebben. kan dat?

herkent iemand deze?
Volgens mij is het het rood gekleurde onderdeel en zit idd op de airbox in het frame aangesloten.
andere kant hangt vrij onder de motor

full
 
Laatst bewerkt:
Nee nu licht hij eronder :+

Het zou er wel op moeten zitten.

Het zal bij een 1000 virago wel hetzelfde zijn.



Fred :]
dus niet, dit 'ontluchtings' slangetje zit alleen op de eerste serie xv's, de oudere modellen dus

btw, ik wacht nog steeds op spullen voor mijn brik B|
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan