Theaterbeest
MF veteraan
Ik dacht nummer 8 op de foto.
Maar ik ben met de nieuwe modelen niet zo bekend
Groetjes
Fred
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik dacht nummer 8 op de foto.
Maar ik ben met de nieuwe modelen niet zo bekend
Groetjes
Fred
inderdaad, kijkmaar:dus niet, dit 'ontluchtings' slangetje zit alleen op de eerste serie xv's, de oudere modellen dus
Me2...btw, ik wacht nog steeds op spullen voor mijn brik
zie Topic Start voor het schema (in de manual)Hallo iedereen, ik ben op zoek naar een goed te lezen elektrisch schema voor mijn XV 920 uit 1982. Op de een of andere manier verliest hij ergens power zodat de startmotor niet meer rondkomt (veel geklik naast de accu). Met de auto ernaast (startkabels) lukt het prima maar het lukt dus niet op de eigen accu. De Optimate III SP geeft aan dat de accu prima is maar zodra ik het sleuteltje omdraai, springt de lader op rood en is er niet genoeg kracht om de startmotor aan te slingeren. Er is veel aan het elektrisch gedeelte geknutseld (andere teller en lamp ed) en nu denk ik dat er daar iets mis is. Hopelijk kan ik er met jullie hulp uitkomen want ik wil zsm de weg op........Oja, startmotor is nieuw.
Gr, Edwin
Heb ik toch de vraag hoe oud is de accu, je zal de eerste niet zijn die toch met een defecte accu of met een slecht laad systeem zit.Hallo iedereen, ik ben op zoek naar een goed te lezen elektrisch schema voor mijn XV 920 uit 1982. Op de een of andere manier verliest hij ergens power zodat de startmotor niet meer rondkomt (veel geklik naast de accu). Met de auto ernaast (startkabels) lukt het prima maar het lukt dus niet op de eigen accu. De Optimate III SP geeft aan dat de accu prima is maar zodra ik het sleuteltje omdraai, springt de lader op rood en is er niet genoeg kracht om de startmotor aan te slingeren. Er is veel aan het elektrisch gedeelte geknutseld (andere teller en lamp ed) en nu denk ik dat er daar iets mis is. Hopelijk kan ik er met jullie hulp uitkomen want ik wil zsm de weg op........Oja, startmotor is nieuw.
Gr, Edwin
Ok, eerst dus een nieuwe accu. Nog tips waar dit in de buurt van Utrecht het beste te halen is? Motozoom heeft zo'n accu niet in het assortiment nl. Maakt het nog uit welk merk?
gr, Edwin
nee, maakt niet zoveel uit, als hij er maar in past en 12V 20A kan leveren, dat is volgens opgave de capaciteit die dat ding voor de 920 moet hebbenOk, eerst dus een nieuwe accu. Nog tips waar dit in de buurt van Utrecht het beste te halen is? Motozoom heeft zo'n accu niet in het assortiment nl. Maakt het nog uit welk merk?
gr, Edwin
Deze zit volgens mij ook in de 920, ieg ook in de XV1000, terwijl dat er niet bij staat...
Maar eerst dit (!!):
Je begint met een multimeter te pakken. Die zet je op DC (gelijkspanning) en je meet de spanning van de accu (die moet meer dan 12 volt zijn, is ie lager dan eerst laden). Dan druk je de startknop in en kijk je hoeveel spanning je over houdt (zakt ie onder de 9 volt met een volledig geladen accu, kun je beter een verse accu halen).
en als hij loopt, moet je 14-15 volt op de accu meten, zo niet dan is er iets met het laad systeem (of de gelijk richter of de dynamo)
Ok, eerst dus een nieuwe accu. Nog tips waar dit in de buurt van Utrecht het beste te halen is? Motozoom heeft zo'n accu niet in het assortiment nl. Maakt het nog uit welk merk?
gr, Edwin
klopt ook wel, maar voor modellen van 81-83 wordt 14-15V opgegeven bij 2000 rpm en dat vergat ik erbij te zeggen.
Iets minder kan ook, de mijne laadt bij op plm 13,8 volt (wat zelfs beter is voor de accu)
Ben je bij louis.de toch een stuk goedkoper uit:
kijk maar eens bij bestel nummer: 12036220, of 12036807, of 12036743 zou als het goed is moeten passen
edit: bestelnr toe gevoegd
Wat doet een XV bij lage toeren/stationair normaal (bij jou)?klopt ook wel, maar voor modellen van 81-83 wordt 14-15V opgegeven bij 2000 rpm en dat vergat ik erbij te zeggen.
maar zeker niet onder de 13, 5 bij lage toeren, want dan klopt er iets niet
ja maar Edzet zit in utrech, en kan hem zo bij zoom ophalen, en dan heeft hij hem direct. (is ook wat waard)Ben je bij louis.de toch een stuk goedkoper uit:
De saito 27,95 bij louis, bij motozoom 37,95
verzending bij louis: 6,95 bij motozoom 8,95
(Motozoom was vroeger louis.nl)Wat doet een XV bij lage toeren/stationair normaal (bij jou)?
ja maar Edzet zit in utrech, en kan hem zo bij zoom ophalen, en dan heeft hij hem direct. (is ook wat waard)
En bij Louis is zo'n beetje alles € 10,- goedkoper
Ik heb het bij mij eigenlijk nog nooit gemeten
wrom welEn waarom niet gemeten ?
Meten is weten
Dacht je nou echt dat ik nu dat ding uit de kelder trek om te gaan meten?haha, ik dacht ik krijg em wel zover...
Nee, gewoon rijden en als 't mis is zien we wel weer verder...
k zou bijna jouw vraag vergetenWie kan mij goed uitleggen hoe je de nokkenas ketting moet spannen in het boek vind ik het onduidelijk.
Het is een XV 750 SE uit 1981.
Het plaatje van 1 mm heb ik al gemaakt.
Ik heb de spanners met het rubber dopje.
Fred
hihi, moet ik eerst de carb eromheen wegslopen wil ik er met een tang bij kunnenWaterpomp tank en een nieuwe aftap schroef kopen?
Ik ben bang beest, dat jij er niet onderuit komt om de dremel te gaan hanteren. Ik ken het probleem. Is volgens mij koperen schroefie buitenkant vlotterbak. Wat jij ook had kunnen proberen toen je nog grip had, het gevalletje in de vriezer te leggen Koper krimt namelijk meer dan aluminium. Verhitten zou minder zin hebben, omdat koper meer uitzet. Beetje natuurkundig verhaaltje waar jij nu weinig aan hebt, ben ik bang voor. Laat ff weten, hoe jij ze er uiteindelijk uit hebt gekregen.heeft er trouwens iemand een tip voor mij om de muur vast zittende aftap schroeven van de carbs eruit te krijgen? schroeven draaier gaat niet meer omdat die geen grip meer heeft.