Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

Screenshot_20190304-194723_Gallery.jpg
 
Is het originele scherm, mat zwart gespoten

Had het reeds gevonden, maar bedankt voor de foto's :D Geeft een duidelijk beeld van wat te verwachten! Goeie spiegels ook, ziet er goed uit zonder op mickey mouse oren te gaan lijken :) (barracuda B-lux is het niet?)
 
Na een maand gewacht te hebben eindelijk de nieuwe 'euro4' SC Project S1. Geluid met DB-killer klonk erg netjes maar nog niet mee gereden overigens.

Gelijk de Killer eruit gehaald die erg netjes met een borgring vast zat. WAT EEN GELUID, best diep en in mijn oren degelijk maar wel heel opvallend hard. Kortom, een hele leuke aankoop, ook wegens de looks
 

Bijlagen

  • IMG-20190305-WA0016.jpeg
    IMG-20190305-WA0016.jpeg
    139,1 KB · Weergaven: 35
Na een maand gewacht te hebben eindelijk de nieuwe 'euro4' SC Project S1. Geluid met DB-killer klonk erg netjes maar nog niet mee gereden overigens.

Gelijk de Killer eruit gehaald die erg netjes met een borgring vast zat. WAT EEN GELUID, best diep en in mijn oren degelijk maar wel heel opvallend hard. Kortom, een hele leuke aankoop, ook wegens de looks

Ik vind dat echt een mooie uitlaat om te zien! Het is dat ik al een akra heb, anders had ik deze ook zeker overwogen!
 
Ik vind dat echt een mooie uitlaat om te zien! Het is dat ik al een akra heb, anders had ik deze ook zeker overwogen!

Akrapovic inruilen voor de SC Project is nog steeds het overwegen waard })
Vond de styling wegens de demper van de SC ook gewoon de mooiste keuze voor onder de 09 *O*
 
Eens, ziet er heel strak uit! Moet wel zeggen dat ik waarschijnlijk voor volledig zwarte variant zou gaan.

Heb je al wat beeld materiaal met geluid erbij? :)
 
Eens, ziet er heel strak uit! Moet wel zeggen dat ik waarschijnlijk voor volledig zwarte variant zou gaan.

Heb je al wat beeld materiaal met geluid erbij? :)
Zwarte variant is wel stukken duurder.. Heb deze gekozen vanwege het verkleuren van de systeem wat best een heel tof effect geeft vind ik

Gezien het weer moet dat nog even wachten, maar zal zeker bij de eerste beste dag beeld materiaal in elkaar flansen!
 
Wist niet dat die zoveel duurder was.. Krijgen de pijpen dan een beetje dat "blue fire" achtige effect? Dat is ook wel tof! Benieuwd naar het geluid, naar buiten kijkend kan dat alleen nog wel even duren dus ;)
 
Wist niet dat die zoveel duurder was.. Krijgen de pijpen dan een beetje dat "blue fire" achtige effect? Dat is ook wel tof! Benieuwd naar het geluid, naar buiten kijkend kan dat alleen nog wel even duren dus ;)

Deze kost bij SC zelf 960,-. Zwarte versie ervan kost 990,- ,, ik dacht dat ie veel duurder was maar blijkt dus van niet 8)7

Even een snelle foto gemaakt maar dit is al het resultaat na een half uur rijden, dus ik vermoed dat er inderdaad wel zo'n blauwe gloed eraan gaat komen:}. Maar nu eerst troosteloos naar buiten kijken en in foetus houding huilen ...
2019-03-07 17.10.04.jpg
 
Even een snelle foto gemaakt maar dit is al het resultaat na een half uur rijden, dus ik vermoed dat er inderdaad wel zo'n blauwe gloed eraan gaat komen:}. ]
RVS wordt niet blauw,wel donkerbruin.
Titanium kan wel blauw verkleuren.
 
Even een vraagje tussendoor. De snelheidmeter van MT wijkt ongeveer 10 KM af van mijn GPS.
Dus als ik op de teller 60 rijdt, rijd ik volgens mijn GPS pas 50. Dat doet hij over de gehele range.
Kun je dat bij stellen?
 
Even een vraagje tussendoor. De snelheidmeter van MT wijkt ongeveer 10 KM af van mijn GPS.
Dus als ik op de teller 60 rijdt, rijd ik volgens mijn GPS pas 50. Dat doet hij over de gehele range.
Kun je dat bij stellen?

Je kan een speedohealer monteren (heb ik zelf ook gedaan.)
Daarna met de gps rijden en het afwijkende percentage invoeren.
Rijd nu exact de juiste snelheid, wat wel lekker is met trajectcontroles.
 
Na een winterverbouwinkje mijn fiets ook helemaal klaar.
Eerst een comfortzadel genomen om de billekes te verwennen*D
Achter een volledig instelbare Wilbers en voor de NIX30 van Ohlins.
Beetje overkill, maar er zit niet zo veel prijsverschil meer in als vroeger.
Hierna luchtfilter en ECU aangepakt en ik met zeggen dat het toch wel een hele lekkere fiets is geworden.
Heb nu launch control, auto-blipper en quickshift en zou niet meer terug willen.
Om het af te maken maar een stickersetje er op.
Al met al was dit voor mij goedkoper dan een SP.
 

Bijlagen

  • MT-09.jpg
    MT-09.jpg
    273,8 KB · Weergaven: 33
Na een winterverbouwinkje mijn fiets ook helemaal klaar.
Eerst een comfortzadel genomen om de billekes te verwennen*D
Achter een volledig instelbare Wilbers en voor de NIX30 van Ohlins.
Beetje overkill, maar er zit niet zo veel prijsverschil meer in als vroeger.
Hierna luchtfilter en ECU aangepakt en ik met zeggen dat het toch wel een hele lekkere fiets is geworden.
Heb nu launch control, auto-blipper en quickshift en zou niet meer terug willen.
Om het af te maken maar een stickersetje er op.
Al met al was dit voor mij goedkoper dan een SP.

Welke type Wilbers heb je achter?

Stuur mij even een pm wat de vering gekost heeft,alvast bedankt!
 
Da's wel een een mt-09 die af is Ruffneck!

Heb je ook al ets qua remmen verrandert?
Ik heb net andere remblokjes laten installeren maar heb nog niet kunnen testen wat het verschil is.
Is samen met veren + olie vanvoor (geen carts) gedaan. Ben echt heel benieuwd hoe hij nu gaat rijden.

Enige dat ik nu nog wil is een ECU reflash en dan is hij voor mij op het punt dat ik wil.
 
Da's wel een een mt-09 die af is Ruffneck!

Heb je ook al ets qua remmen verrandert?
Ik heb net andere remblokjes laten installeren maar heb nog niet kunnen testen wat het verschil is.
Is samen met veren + olie vanvoor (geen carts) gedaan. Ben echt heel benieuwd hoe hij nu gaat rijden.

Enige dat ik nu nog wil is een ECU reflash en dan is hij voor mij op het punt dat ik wil.

Ik heb na een paar honderd km de voorrem blokken laten vervangen door race sinterblokken.Merk wel wat verschil maar niet extreem.Als je beter wilt moet je een andere rempomp en stalen remleidingen nemen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan