Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

Hallo daar. Eind maart kan ik mijn jong gebruikte MT09SP ophalen bij de dealer. Na ruim 18 jaar op een Fazer 600 te hebben gereden maar eens kijken hoe de SP gaat bevallen. Op termijn het plan om de knippers in LED uit te voeren en mogelijk een andere kentekenplaathouder te monteren.
Eerst maar eens kilometers maken.

20190209_142818.jpg
 
Hallo daar. Eind maart kan ik mijn jong gebruikte MT09SP ophalen bij de dealer. Na ruim 18 jaar op een Fazer 600 te hebben gereden maar eens kijken hoe de SP gaat bevallen. Op termijn het plan om de knippers in LED uit te voeren en mogelijk een andere kentekenplaathouder te monteren.
Eerst maar eens kilometers maken.

Bekijk bijlage 1355176
Allereerst van harte gefeliciteerd, het is een topmotor, heb hem zelf ook! 😜

Maar die zijkapjes op de "lucht inlaat/happers" (met dat MT 09 er op) zijn niet origineel of wel? Of is dit nieuw in 2019?

Groeten,
Daan 201
 
Allereerst van harte gefeliciteerd, het is een topmotor, heb hem zelf ook! 😜

Maar die zijkapjes op de "lucht inlaat/happers" (met dat MT 09 er op) zijn niet origineel of wel? Of is dit nieuw in 2019?

Groeten,
Daan 201

Thanks, dat denk ik ook!

Ik heb ze ook niet eerder gezien. Volgens mij zijn het gewoon aftermarket stickers. Is ook model 2018 trouwens.
 
Laatst bewerkt:
Welke motorolie doen jullie in de 09?
Half of vol syntheet?

Heb in het boekje gekeken,staat alleen de viscositeit in.
 
Mooie motor! Gezien in RL bij Wildeman.
Ik kon met het paars niet helemaal vrienden worden.
Is de motor niet geimporteerd? Weet het niet zeker hoor.

Edit: wat ik weet van MUPO is dat het ene kleine Italiaanse fabrikant is van race suspensions en ook niet standaard in NL te verkrijgen is.

Kaz


Motor is niet geïmporteerd. En ik vond het paars erg mooi:). Ik heb de vraag ook in het technisch forum gesteld. Ik heb the owners manual, maar geen verstand van afstellen. Ook in de handleiding wordt me niet helemaal duidelijk welke ik nu precies heb. Durf er niet zo goed aan te gaan draaien, vandaar de vraag
Gisteren hier ook nog een epistel gelezen over afstellen van veren, met dank aan 1 van de leden, maar ik een beetje hulp zou ik fijn vinden
 
Motor is niet geïmporteerd. En ik vond het paars erg mooi:). Ik heb de vraag ook in het technisch forum gesteld. Ik heb the owners manual, maar geen verstand van afstellen. Ook in de handleiding wordt me niet helemaal duidelijk welke ik nu precies heb. Durf er niet zo goed aan te gaan draaien, vandaar de vraag
Gisteren hier ook nog een epistel gelezen over afstellen van veren, met dank aan 1 van de leden, maar ik een beetje hulp zou ik fijn vinden


Heb je een linkje naar dit "epistel"? Ben wel benieuwd! :)
 
Simpele vraag maar toch even checken hier. Ben eigenaar van een zwarte mt, voor het schoonmaken een middel gekocht waar op staat NIET op zwart verchroomde onderdelen toepassen. Ik kan weinig chroom aan de motor ontdekken, dus kan hem volledig inspuiten?
 
Simpele vraag maar toch even checken hier. Ben eigenaar van een zwarte mt, voor het schoonmaken een middel gekocht waar op staat NIET op zwart verchroomde onderdelen toepassen. Ik kan weinig chroom aan de motor ontdekken, dus kan hem volledig inspuiten?

Gewoon inspuiten,niet te lang laten zitten.Dat soort spul moet je nooit te lang laten inwerken eigenlijk met al het schoonmaak spul wat verkrijgbaar is.
 
Simpele vraag maar toch even checken hier. Ben eigenaar van een zwarte mt, voor het schoonmaken een middel gekocht waar op staat NIET op zwart verchroomde onderdelen toepassen. Ik kan weinig chroom aan de motor ontdekken, dus kan hem volledig inspuiten?

Voor de zekerheid, welk product gaat het om?
 
Hallo daar. Eind maart kan ik mijn jong gebruikte MT09SP ophalen bij de dealer. Na ruim 18 jaar op een Fazer 600 te hebben gereden maar eens kijken hoe de SP gaat bevallen. Op termijn het plan om de knippers in LED uit te voeren en mogelijk een andere kentekenplaathouder te monteren.
Eerst maar eens kilometers maken.

Bekijk bijlage 1355176
Strakke fiets!
(heb hem zelf ook8-))
 
Hallo daar. Eind maart kan ik mijn jong gebruikte MT09SP ophalen bij de dealer. Na ruim 18 jaar op een Fazer 600 te hebben gereden maar eens kijken hoe de SP gaat bevallen. Op termijn het plan om de knippers in LED uit te voeren en mogelijk een andere kentekenplaathouder te monteren.
Eerst maar eens kilometers maken.

Bekijk bijlage 1355176

Heel vet. Ik rijd momenteel ook een Fazer 600, ben heel benieuwd wat je van de MT-09 gaat vinden. Heb deze zelf ook op het oog als vervanger, maar dan de standaard uitvoering uit 2014. :)
 
s100 totaalreiniger dacht ik uit mijn hoofd :)

Morgen de motor maar eens uit de schuur halen!

Ooh dat is van wat ik me er van herinner geen heftig spul, dus dat gaat wel goed. Gewoon deel voor deel aanpakken, niet in de volle zon en niet in laten drogen. Succes!
 
Ik hoop morgen nog een stukkie te gaan.
Wel even een paar nieuwe bandjes laten monteren.

Zaten de originele Dunflop fabrieksbanden nog onder uit 2013. Daar was ik echt niet zo tevreden over.
Heb nu voor de Bridgestone S21 gekozen.
Heb op vorige motor S20 gehad en die bevielen goed.
Heb nog even getwijfeld over de Diablo Rosso 3, maar toch voor de Bridgestones gekozen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan