Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

Ja klopt wel maar gezien ik mn motor 90% op de baan gebruik vind ik de standaard ook al goed genoeg. Rij liever vloeiend-vlot dan echt racen op de baan.
Op circuit had ik dat mn remhendel bijna tegen mn handvat kwamen maar dat kwam dus door oude remolie die nu ook ineens ververst is ^^
 
Da's wel een een mt-09 die af is Ruffneck!

Heb je ook al ets qua remmen verrandert?
Ik heb net andere remblokjes laten installeren maar heb nog niet kunnen testen wat het verschil is.
Is samen met veren + olie vanvoor (geen carts) gedaan. Ben echt heel benieuwd hoe hij nu gaat rijden.

Enige dat ik nu nog wil is een ECU reflash en dan is hij voor mij op het punt dat ik wil.

Ik heb alleen de blokken veranderd.(EBC/FA252HH)
Ik vind hem prima remmen hiermee. Grijpen net even wat beter aan.
 
Enige dat ik nu nog wil is een ECU reflash en dan is hij voor mij op het punt dat ik wil.

Ik had de mazzel dat Simon van S-tech exact dezelfde mt heeft en zelfde uitlaat.
Dus met flashen hetzelfde filter genomen en alle instellingen. Wereld van verschil!
 
Ik heb alleen de blokken veranderd.(EBC/FA252HH)
Ik vind hem prima remmen hiermee. Grijpen net even wat beter aan.

Ik heb de Brembo 07YA23SC, zal niet veel verschil zijn waarschijnlijk.

Ik had de mazzel dat Simon van S-tech exact dezelfde mt heeft en zelfde uitlaat.
Dus met flashen hetzelfde filter genomen en alle instellingen. Wereld van verschil!

Ja daar wou ik ook gaan maar die zit nu juist ff met problemen met zn eigendom in Frankrijk oid dus is even out of office.
Welke uitlaat is dat dan?
 
Ik heb de Brembo 07YA23SC, zal niet veel verschil zijn waarschijnlijk.



Ja daar wou ik ook gaan maar die zit nu juist ff met problemen met zn eigendom in Frankrijk oid dus is even out of office.
Welke uitlaat is dat dan?

Akra Titanium en een sprint p08 luchtfilter
 
Na een winterverbouwinkje mijn fiets ook helemaal klaar.
Eerst een comfortzadel genomen om de billekes te verwennen*D
Achter een volledig instelbare Wilbers en voor de NIX30 van Ohlins.
Beetje overkill, maar er zit niet zo veel prijsverschil meer in als vroeger.
Hierna luchtfilter en ECU aangepakt en ik met zeggen dat het toch wel een hele lekkere fiets is geworden.
Heb nu launch control, auto-blipper en quickshift en zou niet meer terug willen.
Om het af te maken maar een stickersetje er op.
Al met al was dit voor mij goedkoper dan een SP.

Indrukwekkend lijstje! Met jouw modificaties heb je minimaal een SP! :)

Sticker set ziet er ook strak uit, niet eerder zo gezien. :t
 
Ik had de mazzel dat Simon van S-tech exact dezelfde mt heeft en zelfde uitlaat.
Dus met flashen hetzelfde filter genomen en alle instellingen. Wereld van verschil!

Ik vind het flashen redelijk aan de prijs. Ik ben wel benieuwd wat het nu werkelijk oplevert, of is dit puur gevoelsmatig. Harder dan 210km/h vind ik hard zat. Daar hoef ik het niet voor het doen.
 
Gaat niet echt om extra pk's maar eerder om de milieu restricties enzo er uit te halen zodat hij pak smoother rijd.
En met een andere uitlaat gaat je motor ook wel beter lopen zo.
 
Gaat niet echt om extra pk's maar eerder om de milieu restricties enzo er uit te halen zodat hij pak smoother rijd.
En met een andere uitlaat gaat je motor ook wel beter lopen zo.

Inderdaad. Gaat mij er om dat hij niet te arm gaat lopen met alle gevolgen van dien. Met een andere uitlaat en filter moet je toch flashen of een pc nemen. Ik had zelf de gedachte dat als je toch aan het flashen bent dan meteen maar alles...
Vorige eigenaar had wel een andere uitlaat genomen, maar verder er niks aan gedaan. Ik merk nu hoe soepel hij oppakt en het ietwat onregelmatig lopen/oppakken is nu ook helemaal weg.
 
Ik heb alleen de blokken veranderd.(EBC/FA252HH)
Ik vind hem prima remmen hiermee. Grijpen net even wat beter aan.
Die gebruik ik ook op het circuit en als de temperaturen boven de 18 graden komen.
Onder de 15 graden zijn de standaard remblokken een stuk beter, de HH remblokken hebben wel een beetje warmte nodig.
De eerste circuit dag van het jaar komt eraan binnen 1 maand, dan kan ik eindelijk de nix30 cartridges eens volledig testen.
 
Ben aan de 20k beurt toe. 450,- bij de Yamaha dealert, vind het wel boel geld voor nieuwe bougies, controle van veel simpele dingen en een busje lithiumvet hier en daar spuiten. Kortom technische werkzaamheden die je zelf zou kunnen uitvoeren als je technisch bent.
 
Laatst bewerkt:
Dat geldt voor alles toch? Het is goedkoper als je het zelf kunt. ;)

Ik heb mijn ruitje vervangen. De oude mag weg. Iemand die er belang bij heeft?
 

Bijlagen

  • IMG_20180919_164458234_HDRkl.jpg
    IMG_20180919_164458234_HDRkl.jpg
    255,7 KB · Weergaven: 22
Dat geldt voor alles toch? Het is goedkoper als je het zelf kunt. ;)

Ik heb mijn ruitje vervangen. De oude mag weg. Iemand die er belang bij heeft?

Heb je misschien een foto van de voorkant? Of kan je aangeven welk type het is? Ik haal volgende week mijn SP op en mijn 2016 ruitje past niet :( (wat wil je ervoor hebben trouwens..)
 
Beste MT09 rijders, hallo! :W

Ik ben net als jullie verliefd geworden op de Yamaha MT09, zat nog een tijdje te twijfelen om de Husqvarna Nuda te nemen maar ben toch voor de MT gegaan! Ik moet nog even sparen maar verwacht in Mei een 2017 model aan te schaffen. Ik kom meteen binnen met 2 vragen waarvan ik hoop dat jullie een antwoord hebben:

1) Ik ben van plan om een Akrapovic Titanium eronder te zetten. Ik woon in Amsterdam en ben van plan er niet al te gek mee te gaan lopen revven (wil er normaal mee rijden maar wel dat mooie zware geluid horen o.a. in de lage toeren). Ik wil dus graag de DB killer eruit laten halen. Wat zijn jullie ervaringen met de politie als je dit doet? Hoe groot is de pakkans en wat zijn de gevolgen? (Wat ik interessant vind is dat de uitlaat niet echt opvallend is, dus wellicht kom je dan ook wat sneller ermee weg?)

2) Ik ben van plan om er een speciaal stuur op te zetten. Namelijk de Woodcraft Clipon met 1 inch drop. 1 het stuur vind ik erg mooi en verder zorgt het voor een goede wind deflectie maar ook goed bochtenwerk. Hier een filmpje:
Weten jullie waar ik dit kan bestellen? Ik bestel het liever ergens bij een speciaalzaakje ipv online en dan maar hopen dat het aankomt vanuit elders in de wereld.

Alvast zeer zeer bedankt aan degenen die reageren!

Groetjes, Moto-Man :Y
 
Beste MT09 rijders, hallo! :W

Ik ben net als jullie verliefd geworden op de Yamaha MT09, zat nog een tijdje te twijfelen om de Husqvarna Nuda te nemen maar ben toch voor de MT gegaan! Ik moet nog even sparen maar verwacht in Mei een 2017 model aan te schaffen. Ik kom meteen binnen met 2 vragen waarvan ik hoop dat jullie een antwoord hebben:

1) Ik ben van plan om een Akrapovic Titanium eronder te zetten. Ik woon in Amsterdam en ben van plan er niet al te gek mee te gaan lopen revven (wil er normaal mee rijden maar wel dat mooie zware geluid horen o.a. in de lage toeren). Ik wil dus graag de DB killer eruit laten halen. Wat zijn jullie ervaringen met de politie als je dit doet? Hoe groot is de pakkans en wat zijn de gevolgen? (Wat ik interessant vind is dat de uitlaat niet echt opvallend is, dus wellicht kom je dan ook wat sneller ermee weg?)

2) Ik ben van plan om er een speciaal stuur op te zetten. Namelijk de Woodcraft Clipon met 1 inch drop. 1 het stuur vind ik erg mooi en verder zorgt het voor een goede wind deflectie maar ook goed bochtenwerk. Hier een filmpje:
Weten jullie waar ik dit kan bestellen? Ik bestel het liever ergens bij een speciaalzaakje ipv online en dan maar hopen dat het aankomt vanuit elders in de wereld.

Alvast zeer zeer bedankt aan degenen die reageren!

Groetjes, Moto-Man :Y

Welkom, goede keuze met je aan te kopen MT! Wij van WC eend adviseren.. :+

Wat betreft jouw vragen
1) Ik woon ook in Amsterdam en heb de carbon Akra MET demper en heb nog nooit problemen gehad. Het geluid vind ik ook meer dan prima zo en vind het niet nodig om de demper eruit te halen. Ik ben zelf nog nooit staande gehouden op mijn motor dus ook nooit gezeik gehad om het geluid, wel zie ik regelmatig politie aan de kant met gastjes met een dikke GS1200 met dikke potten zonder dempers of moto scooters die zojuist voorbij kwamen geracet.

Zal dus een hoop met je rijstijl te maken hebben maar als je meer herrie maakt trek je meer aandacht dus dan is de kans altijd groter dat ze je aan de kant zetten dan wanneer je minder herrie maakt. Zal er tevens vanaf hangen waar je woont / waar je veel zal rijden. Veel in de binnenstad dan zou ik zeggen laat die demper lekker zitten en bespaar jezelf mogelijk gezeik. Zo niet, lees bovenstaand en weeg af of je het zelf waard vindt.

2) Woodcraft is volgens mij volgens mij made is the US of A en heb ik zelf nog nooit bij een zaak in Nederland zien liggen. Ik ken het eigenlijk alleen van de FB groepen waar veel amerikanen het over dit merk hebben. Dat gezegd hebbende zou ik me persoonlijk niet druk maken over het overzees bestellen van motor onderdelen (qua levering dan..). Als je vertrouwen hebt in het product zou ik het gewoon bestellen, om voor jezelf een stok achter de deur te hebben kan je kijken of het via ebay/amazon kan bestellen, kan je indien nodig een dispute opstarten mocht het niet gaan zoals verwacht en is er grote kans dat je je geld terugkrijgt. Maar je kan ook betalen met Paypal of Creditcard en dan heb je indien nodig consumenten bescherming en kan je ook je funds vastzetten/dispute opstarten mocht er niks binnen komen.

Kijkend echter naar alle positieve verhalen over woodcraft op de facebook groepen waar ik het net over had zou ik mij persoonlijk niet druk maken dat de verzending niet goed komt..

Succes en alvast veel plezier!

Edit: Korte google actie leert dat ze een ebay store hebben: Woodcraft-CFM | eBay Stores. Sinds 2007 actief en louter positieve feedback: woodcraft-cfm on eBay
 
Iemand interesse?
100 km gereden van jan 2019
€9500
Nog volledig in de fabrieksgarantie.
Voor €1500 aan opties
Heb hem nieuw gekocht bij de Yamaha dealer.
Screenshot_20190314-205828_Gallery.jpg
 

Bijlagen

  • Screenshot_20190314-205819_Gallery.jpg
    Screenshot_20190314-205819_Gallery.jpg
    180,3 KB · Weergaven: 15
  • Screenshot_20190314-205812_Gallery.jpg
    Screenshot_20190314-205812_Gallery.jpg
    98,2 KB · Weergaven: 15
  • Screenshot_20190314-205806_Gallery.jpg
    Screenshot_20190314-205806_Gallery.jpg
    109,3 KB · Weergaven: 14
Beste MT09 rijders, hallo! :W

Ik ben net als jullie verliefd geworden op de Yamaha MT09, zat nog een tijdje te twijfelen om de Husqvarna Nuda te nemen maar ben toch voor de MT gegaan! Ik moet nog even sparen maar verwacht in Mei een 2017 model aan te schaffen. Ik kom meteen binnen met 2 vragen waarvan ik hoop dat jullie een antwoord hebben:

1) Ik ben van plan om een Akrapovic Titanium eronder te zetten. Ik woon in Amsterdam en ben van plan er niet al te gek mee te gaan lopen revven (wil er normaal mee rijden maar wel dat mooie zware geluid horen o.a. in de lage toeren). Ik wil dus graag de DB killer eruit laten halen. Wat zijn jullie ervaringen met de politie als je dit doet? Hoe groot is de pakkans en wat zijn de gevolgen? (Wat ik interessant vind is dat de uitlaat niet echt opvallend is, dus wellicht kom je dan ook wat sneller ermee weg?)

2) Ik ben van plan om er een speciaal stuur op te zetten. Namelijk de Woodcraft Clipon met 1 inch drop. 1 het stuur vind ik erg mooi en verder zorgt het voor een goede wind deflectie maar ook goed bochtenwerk. Hier een filmpje:
Weten jullie waar ik dit kan bestellen? Ik bestel het liever ergens bij een speciaalzaakje ipv online en dan maar hopen dat het aankomt vanuit elders in de wereld.

Alvast zeer zeer bedankt aan degenen die reageren!

Groetjes, Moto-Man :Y
Zie mijn reactie hierboven.
Gr Rolf
 
Terug
Bovenaan Onderaan