XJ/FJ 600/900 topic

Maxxis heeft voor de xj900 maar een type band en die is vooral betaalbaar maar legt het toch snel af tegen de betere banden. De oude vertrouwde bridgestone bt45 doet het goed en ik heb zelf nu michelin pilot activ en daar ben ik ook heel blij mee.

Wphb heb ik digitaal wel voor je;)
Dat laastte zou super zijn!
Verder heb ik begrepen dat de bt45 intussen wat gedateert is en eerlijk, vind 'm zelf op natte rotondes idd wat instabiel.
Voorop zit een contigo, ergens een budgetbandje genoemd met belabberde eigenschappen.
Het ding weegt droog 250kg en heeft 97 pk. Ik wil de banden gewoon in orde hebben!
(heb je die pilot active ook voor? En ervaring op nat wegdek?)
EDIT, ik heb van superblackbird in het bandentopic een bandentip gekregen en denk wel dat dat snor zit. Eens kijken of deze in dezelfde maten verkrijgbaar zijn/welke maten ik moet hebben.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Albert,
ik heb mijn "oude dame" verkocht, ik ben nu definitief gestopt met de hobby (motorrijden).
Ik denk, ondanks dat de verkoop echt pijn deed, dat het een verstandige beslissing is geweest. Ik kon nauwelijks meer afstanden rijden, de ritjes werden dus steeds korter en dan gaat de lol er wel af als je graag meer wilt dan dat.
Na iedere langere rit had ik steeds weer behoorlijk last van mijn slechte rug en moest dat dus steeds weer bekopen met een paar dagen minder mobiel en veel pijn.
Vandaar de beslissing om er mee te stoppen.
Die revisie setjes had ik een keer gekocht toen ik last had van lekkage maar bleek ze achteraf niet nodig te hebben.

Mocht je ze nodig hebben laat het dan maar weten.

Groeten
Ben

Ik stuur je straks wel een mailtje.
 
Voorop zit een contigo, ergens een budgetbandje genoemd met belabberde eigenschappen.
Ik had op mijn XJ750 zowel voor als achter een ContiGo liggen en heb daar nooit klachten over gehad of problemen ondervonden met de wegligging en rijgedrag. Ik was er erg tevreden over, zowel op droog - als op nat wegdek en bij lage- en hoge snelheden. :) :Y
 
Ik had op mijn XJ750 zowel voor als achter een ContiGo liggen en heb daar nooit klachten over gehad of problemen ondervonden met de wegligging en rijgedrag. Ik was er erg tevreden over, zowel op droog - als op nat wegdek en bij lage- en hoge snelheden. :) :Y
Ik ben wat aan het zoeken en deze band krijgt heel wisselende reviews..
Nou ja, ik heb op en motor ook een Heidenau K65 gehad die op een duits foprum werd bejubelt, maar ik vond 't een rotding..
 
Het ding weegt droog 250kg en heeft 97 pk. Ik wil de banden gewoon in orde hebben!
(heb je die pilot active ook voor? En ervaring op nat wegdek?)

Pilot active voorlopig alleen nog maar achterop. Voor zit helaas nog een maxxis, die wordt waarschijnlijk dit jaar vervangen. Ik merk zodra ik wat ga pushen dat de voorband duidelijk de limiterende factor is en zodra het nat wordt is het verschil helemaal dag en nacht. Die Pilot activ is een redelijk moderne band, heeft koud ook fatsoenlijke grip en nat geeft hij me ook veel vertrouwen. De Maxxis daarentegen niet...

En de droog 240kg en 97pk moet je vooral niet te veel van aantrekken. Het zijn erg goedmoedige motoren, het vermogen is heel goed te doseren en mijn motor heeft me nog nooit verrast behalve in positieve zin ;)
 
Ik ben wat aan het zoeken en deze band krijgt heel wisselende reviews..
Nou ja, ik heb op en motor ook een Heidenau K65 gehad die op een duits foprum werd bejubelt, maar ik vond 't een rotding..
Als de vering niet goed werkt of de motor niet goed spoort heb je met geen enkele band grip.
 
Ah, nou ik heb er wel zin in al vind in het alles-op elkaar gebouwde en de vele electronica wel wat intimiderend.
Na de nwe banden eens ergens (louis?) een onderhoudssetje van bougies, luchtfilter, oliefilter en remblokken/olie bestellen.

Tussen het hoesten en rochelen door eens naar het ding gekeken maar hoe je bij het luchtfilter komt..
Misschien wachten op een logischere bui..
De startkoppeling is een zwakke plek bij deze motoren? (toch eens veridpen hoe een electr. starter- bij deze dingen- werkt, dis is nwe materie voor me.
 
Zijkapje rechts er af trekken, drie schroefjes en klaar is kees. Er is 1 schroefje waarvoor je door een oog in je frame door moet met de schroevendraaier maar als je dat eenmaal door hebt is het geen probleem.

Heb je een pb gestuurd met het wphb, daar staat er volgens mij ook een plaatje van in ;)
 
Zijkapje rechts er af trekken, drie schroefjes en klaar is kees. Er is 1 schroefje waarvoor je door een oog in je frame door moet met de schroevendraaier maar als je dat eenmaal door hebt is het geen probleem.

Heb je een pb gestuurd met het wphb, daar staat er volgens mij ook een plaatje van in ;)
Is inderdaad makkelijk los te halen maar dat filter er weer goed in prutsen 🙄
Om de rand goed in die sleuf te krijgen wil nog wel eens lastig zijn 😂
 
Zijn er in NL nog vaste onderdelenboeren voor deze motor of is het allemaal marktplaats/Louis/Ebay?
 
Zijn er in NL nog vaste onderdelenboeren voor deze motor of is het allemaal marktplaats/Louis/Ebay?

Roukema, japparts.nl bestel ik nog wel eens onderdelen.
Leveren veilig en snel.

Startkoppeling gaat wel eens kapot maar om het nou gelijk een zwakke plek te noemen gaat me veel te ver. Alles kan natuurlijk maar als er normaal mee omgegaan is heb je de 1e 2 ton aan kilometers geen probleem.
Die maxxis vind ik persoonlijk geen goede band, te weinig gevoel en grip.
Die bridgestone is qua grip heel goed, maar het karkas vind ik veel te slap. Als je een keer een stoeprand raakt is de kans groot dat het karkas beschadigd is en je een slinger in je band hebt. Met shimmy als gevolg.
De laatste banden die ik gekocht heb zijn michilin pilot activ, grip en gevoel zijn goed, en ze zijn heerlijk stabiel.
 
Laatst bewerkt:
Snap ik, en is it anders/beter/geeft verschil in vermogensafgifte?

Zo, ondanks erg verkouden gister stukje gereden;

- klokje is niet meer bij te zetten, wheeh!
-contactslot rammelt/ligt los in passing, zal er wat kit tussen mikken.
-Bij wegrijden vanuit stilstand voel(niet hoor) ik een 'bescheiden 'clunk'. Misschien kruiskoppeling of meenemer van cardan?(is het normaal of iets slijtageding?)
-Verder is de achterband oud en zoek iets nieuws wat goed gript op nat wegdek. Tips welkom (heb een rijschoolhouder positief gehoord over Maxxis banden? ik ken ze totaal niet)

Intussen op zoek naar setje valbeugels, evt kofferset en verhoogd ruitje..De laatste 2 hebben geen prio..
Iedereen super dank voor de hulp en info hier. :}
(en oh ja, manual en online WPH vinden.. wel van de diversion gevonden, niet van de '88 versie)

Hangt van het bouwjaar af, 1983 t/m 1990 loopt prima op die jama's, vanaf 1991 (motorcode 4BB) loopt wat arm op die dempers. Maar die lopen op de originele dempers ook al vrij arm. Maar het komt nogal eens voor dat oudere bouwjaren (31A en 58L) inmiddels carburateurs van de 4BB hebben.

Rammelend contactslot zegt me niets, en je oplossing al helemaal niet.
Die klonk bij wegrijden kan 2 oorzaken hebben : kruiskoppeling of transmissiedempers in je achterwiel. Achterbrug verwijderen en je weet het.
 
Ik ben benieuwd hoe die transmisseiedempers er uit zien, ik ken ze alleen in de vorm van rubber blokken bij kettingfietsen maar bij een cardanmotor? We zullen het zien.
 
Zo, tijd voor wat plaatjes..
De kuipruit is kennelijk eens vervangen en zit met verschillende bouten vast. ze zijn kennelijk ook te vast gedraaid getuige de scheuren, zonde want verder is het - zeker voor mijn doen- best een nette motor.
Ik kan me voorstellen dat er rubber/kunstof ringetjes tussen moeten?
Ik zou dit wel willen vervangen en netjes maken.
 

Bijlagen

  • PTDC0001.JPG
    PTDC0001.JPG
    142,6 KB · Weergaven: 7
Laatst bewerkt:
Hier de hele motor..gezien niet-fit en focus van nul stel ik de koppelingskabel bij,smeer de scharnierpunten en neem me voor de km-teller er uit te pakken- of een begin te maken- gezien de naald niets doet (maar de km's wel optellen en dagteller ook werkt, dus aandrijfkabel is goed.

Het jaren '80 digitale klokje laat zich via de knoppen niet meer bijstellen.. Is hier een omweg voor?
 

Bijlagen

  • PTDC0003.JPG
    PTDC0003.JPG
    253,2 KB · Weergaven: 10
Laatst bewerkt:
Het tellerhuis zit op deze manier aan elkaar vast en langs de randen is zwarte kit te zien..
 

Bijlagen

  • PTDC0004.JPG
    PTDC0004.JPG
    236,7 KB · Weergaven: 8
Het contactslot rammelt geweldig in z'n passing; Ik vermoed dat er een rubber mist.
Rammelen is niet goed en ga voor deze voorlopige doch oncharmante oplossing.
 

Bijlagen

  • PTDC0005.JPG
    PTDC0005.JPG
    180,1 KB · Weergaven: 7
Zijn dit de originele schokbrekers?
Maar goed, we waren met het tellerhuis bezig..
 

Bijlagen

  • PTDC0007.JPG
    PTDC0007.JPG
    199,2 KB · Weergaven: 6
Ik vermoed dat deze verbinding vaster hoort te zitten, ik pluk het er zo van af wat aan de andere kant niet kan..
 

Bijlagen

  • PTDC0009.JPG
    PTDC0009.JPG
    116 KB · Weergaven: 7
Ik krijg de onderkap wel los maar de bovenkap niet.. Zit er wel een losse km-teller in die ik kan verwijderen om te inspecteren of is het een 'unit'?
Ik lees net de post van de 5 schroeven die de bovenkap vasthouden maar kan ze niet direct vinden.
Ik vind het frustrerend- nu al- en weet dat het aan mij ligt.. misschien moet ik 't even laten liggen..
 

Bijlagen

  • PTDC0011.JPG
    PTDC0011.JPG
    146,6 KB · Weergaven: 6
Terug
Bovenaan Onderaan