Yamaha diversion 900 geluid

bassbroeders

Rookie
4 jan 2023
9
1
Goedenavond allemaal.
Ik heb net een Yamaha diversion gekocht. Een 900 dus met cardan. Fijne motor, bevalt erg goed.
Er is alleen een bonk met het wegrijden uit stilstand, die ik niet kan plaatsen. Lijkt van achter de motor de komen.
Toen ik de banden heb vervangen, en de motor in de takel hing was het ook hoorbaar. Herkenbaar?
 
Cardanas spelingvrij en zit je reactiestang van de schijfrem wel goed vast?
 
Laatst bewerkt:
Dat is ook waar ik eerste aan denk.

Reactiestang rem goed vast? Kan je zelf makkelijk contstateren. Goedkoop te repareren.
Meer wrs is cardanas, en dat kan een dure grap worden.

Probeer eens te stoppen met alleen gebruik voorrem.
Daarna wegrijden. Heb je geen bonk, dan wrs remstang.
Heb je toch een bonk dan is wrs cardan.
 
Bedankt voor de reacties.. ik heb het idee dat het het allebei niet is. Na aardig wat kilometers gereden te hebben, denk ik dat het misschien in de vering zit? Misschien ergens wat speling.
Het is in ieder geval zo goed als elke keer met wegrijden.
Maar bijvoorbeeld met tot lage snelheid gas los en weer flink gas geven voel ik niks. Ik vermoed dus niet de cardan
 
Mss speling op de link?
Zet eens de motor op de middenbok om dan het achterwiel omhoog en omlaag te bewegen.
Als er speling in link/ vering/ achterbrug zit, dan voel je dat best wel.

Ik heb zelf ook al wel eens de lagers van de link moeten vervangen.
Maar was bij mij toen niet zo ernstig dat je dat merkte bij wegrijden.
 
Mss speling op de link?
Zet eens de motor op de middenbok om dan het achterwiel omhoog en omlaag te bewegen.
Als er speling in link/ vering/ achterbrug zit, dan voel je dat best wel.

Ik heb zelf ook al wel eens de lagers van de link moeten vervangen.
Maar was bij mij toen niet zo ernstig dat je dat merkte bij wegrijden.
Dit zou een oorzaak kunnen zijn.

Doe dan ook links en rechts. Dan heb je ook de lagers die in de achterbrug zitten gecheckt. Zowel links en rechts, en onder en boven, mag er geen speling zijn.
 
Bedankt voor jullie reacties, ik ga het controleren. Kan er tot nu toe niet achterkomen. Het lijkt ook geen speling te zijn. Kan het ook uit het blok komen?
 
Ik heb hem inmiddels omhoog getakeld (middenbok is er af) maar er zit inderdaad zijdelingse speling op de achterbrug..
 
Terug
Bovenaan Onderaan