Yamaha tracer 900 Dynamische knipperlichten

Jessew123

Rookie
23 mrt 2020
12
1
Beste Leden,

Ik heb laatst Dynamische knipperlichten op de Tracer(2016) gezet aan de voorzijde.
Op de achterzijde zitten al Barracuda LED knipperlichten. Er zit ook al een LED relais in.

Nu het probleem: als ik de knipperlichten aan doe dan knipperen de dynamische lichten maar voor 60-70% en dan beginnen ze weer opnieuw.
Ik kan niks vinden op forums of internet van dit probleem.
Is dit te verhelpen? mijn kennis van elektra gaat helaas niet zover.. :)
 
Heb je al geprobeerd of de knippers aan de voorkant helemaal doorlopen als je alleen de voorzijde hebt aangesloten?
Wellicht kan je ze niet combineren, en zal je aan de achterzijde ook gewoon de dynamische knippers moeten zetten.
 
Ik denk dat die dynamische dingen geen relais gebruiken maar constant 12v. Probeer eens zo'n knipper direct op de accu aan te sluiten om te zien of ze hun loopje dan wel afmaken.
 
Je hebt zeker wel een relais nodig. Zorg er wel voor dat het een LED relais is, want een gewoon relais heeft meer vermogen nodig dan dat de knippers vragen.
 
Je hebt zeker wel een relais nodig. Zorg er wel voor dat het een LED relais is, want een gewoon relais heeft meer vermogen nodig dan dat de knippers vragen.
Nee, want deze die hebben een stukje elektronica erin zitten die zelf een "loop" maakt. Die hebben dus constant 12V nodig om deze af te maken. Nu onderbreek je die "loop" met het relais dus werken ze niet volledig.
 
....of de knipper frequentie (van het relais) is te snel. De "aan" periode is dan te kort.
 
Nee, want deze die hebben een stukje elektronica erin zitten die zelf een "loop" maakt. Die hebben dus constant 12V nodig om deze af te maken. Nu onderbreek je die "loop" met het relais dus werken ze niet volledig.
Ik had ze ook op mijn 2015 Tracer zitten, en het standaard knipperrelais moest wel degelijk worden vervangen aangezien de belasting te weinig was. Bij de sequentiele knippers werden wel vermogens weerstanden geleverd om het bestaande relais te kunnen blijven gebruiken.

Ik ben van de minder is beter dus heb de weerstanden niet geplaatst en een LED knippert relais gekocht. Gewoon één op één uitgewisseld zonder een continue 12V aan te brengen.

Wellicht scheelt het nog welke knippers je gebruikt. Goedkope ali knippers of knippers van een 'merk'.
 
Laatst bewerkt:
Ik had ze.iok op mijn 2015 Tracer zitten, en het standaard knupperrelais moest wel degelijk worden vervangen aangezien de belasting te weinig was. Bij de sequentiele knippers werden wel vermogens weerstanden geleverd om het bestaande relais te kunnen blijven gebruiken.

Ik ben van de minder is beter dus heb de weerstanden niet geplaatst en een LED knippert relais gekocht. Gewoon één op één uitgewisseld zonder een continue 12V aan te brengen.

Wellicht scheelt het nog welke knippers je gebruikt. Goedkope ali knippers of knippers van een 'merk'.

Er staat in de OP al dat er een led-relais in zit, nog werken de knippers maar 60-70%. Denk je dan nog steeds dat er een relais nodig is?
 
Ik geef alleen aan dat het bij mij niet nodig was om een continue 12V aan te brengen en een LED knipperrelais afdoende was om ze werkend te krijgen.
 
Das heel leuk, maar uit de startpost blijkt toch al dat die vlieger niet op gaat? 😅
 
....of de knipper frequentie (van het relais) is te snel. De "aan" periode is dan te kort.
Ik denk dat dit het inderdaad is. Ik heb ergens gezien dat je relais hebt waar je die frequentie kan aanpassen maar ik weet niet waar je ze kan kopen. Iemand een tip?
 
Nou, eindelijk de nieuwe instelbare relais binnen gekregen en aangesloten. En jahoor, dat was de boosdoener.
Ik heb de standaard led relais uitgewisseld en met het nieuwe relais een beetje gespeeld met het draaiknopje zodat ik de gewenste cycles per minute heb zodat het hele knipperlicht aan gaat. Nieuwe relais netjes terug gestopt op de standaard plek en klaar is kees👍
 

Bijlagen

  • 20231017_200245.jpg
    20231017_200245.jpg
    57,2 KB · Weergaven: 5
  • 16975660298628707206406741971037.jpg
    16975660298628707206406741971037.jpg
    212,5 KB · Weergaven: 2
Nou, eindelijk de nieuwe instelbare relais binnen gekregen en aangesloten. En jahoor, dat was de boosdoener.
Ik heb de standaard led relais uitgewisseld en met het nieuwe relais een beetje gespeeld met het draaiknopje zodat ik de gewenste cycles per minute heb zodat het hele knipperlicht aan gaat. Nieuwe relais netjes terug gestopt op de standaard plek en klaar is kees👍
En hoe is de knipper frequentie achter?
 
Ze zeggen dat domme vragen niet bestaan :+

Ik denk langzaam maar gelijk aan voor, dat relais is een mooie oplossing
Ja ja.

T kan zijn dat t zo langzaam gezet moet worden om vooraan te laten werken, dat t achter buiten de wettelijke range komt.

Tis een beetje schipperen met twee verschillende systemen in 1 circuit.

Maar als ok is, is ok :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan