WSBK Slowchat seizoen 2024

Wie wordt kampioen WK Superbike in 2024? Let op: wijziging keuze niet mogelijk ;-)

  • Alvaro Bautista

    Stemmen: 8 17,4%
  • Toprak Razgatlioglu

    Stemmen: 18 39,1%
  • Jonathan Rea

    Stemmen: 3 6,5%
  • Andrea Locatelli

    Stemmen: 1 2,2%
  • Michael Ruben Rinaldi

    Stemmen: 0 0,0%
  • Nicolo Bulega

    Stemmen: 10 21,7%
  • Andrea Iannone

    Stemmen: 6 13,0%
  • Alex Lowes

    Stemmen: 0 0,0%
  • Michael van der Mark

    Stemmen: 0 0,0%
  • Iemand anders...bijvoorbeeld Scott Redding of Alex Bassani (10 opties is max in de pool)

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    46
  • Opiniepeiling gesloten .
Toprak met BMW naar de MotoGP 🤔 tegen die tijd is hij tegen de 30 jaar veellllls te oud anno 2027👴

Nee hij is er overheen..31 🤷‍♂️
Voordat die geruchten van BMW kwamen was het plan al om over twee jaar in te stappen in MotoGP.
Waar zijn die geruchten eigenlijk op gebasseerd dat BMW in de MotoGP wil?

BMW gaf altijd aan dat ze al veel exposure hebben met die safety cars safetycars voor een fractie van de prijs van een team :+
 
Voordat die geruchten van BMW kwamen was het plan al om over twee jaar in te stappen in MotoGP.
Waar zijn die geruchten eigenlijk op gebasseerd dat BMW in de MotoGP wil?

BMW gaf altijd aan dat ze al veel exposure hebben met die safety cars safetycars voor een fractie van de prijs van een team :+
Een stuk op Speedweek waarin staat dat Markus Flasch, sinds november 2023 leider van het BMW motorsportprogramma, een paar ambitieuze kreten eruit gooit en fan van de MotoGP is.
Meer is het niet. Het is meer de wens is de vader van de gedachte van de journalist.

Machtverschiebung bei BMW: MotoGP das finale Ziel?
 
Toprak wil de komen de twee jaar proberen met BMW kampioen worden omdat niemand dat tot nu toe gelukt is. Daarna is MotoGP het doel.
De gp kan hij , volgens mij, wel uit zn hoofd zetten. Zn test op de m1 is door veel mensen gezien en hij was oke maar niet heel bijzonder zegt men.
Ik denk dat Toprak gewoon een top sbk rijder is en het daar bij moet/gaat houden
en duurt het nog pakweg minimum een jaar of 4 voor die BMW dan competitief is in de GP.
Is natuurlijk maar de vraag met de nieuwe regels in 27 ;)
Hij was het beu dat hij altijd voorbij gefietst werd op de rechte stukken door een ducati. Volgens hem had de bmw meer topsnelheid ( zal op de baan wel genoeg gezien hebben) en ging dat bij yamaha niet beter veranderen. Dit en zakje geld zal wel overtuigend genoeg geweest zijn.
Ik vraag me dan altijd af waarom hij niet voor een duc gekozen heeft.. bijv Barni of go eleven team. Had hij ook een duc gehad
Voordat die geruchten van BMW kwamen was het plan al om over twee jaar in te stappen in MotoGP.
Waar zijn die geruchten eigenlijk op gebasseerd dat BMW in de MotoGP wil?

BMW gaf altijd aan dat ze al veel exposure hebben met die safety cars safetycars voor een fractie van de prijs van een team :+
Die geruchten zijn gewoon uit de lucht gegerepen zoals @VTR Jeroen al aangaf
 
De gp kan hij , volgens mij, wel uit zn hoofd zetten. Zn test op de m1 is door veel mensen gezien en hij was oke maar niet heel bijzonder zegt men.
Ik denk dat Toprak gewoon een top sbk rijder is en het daar bij moet/gaat houden

Is natuurlijk maar de vraag met de nieuwe regels in 27 ;)

Ik vraag me dan altijd af waarom hij niet voor een duc gekozen heeft.. bijv Barni of go eleven team. Had hij ook een duc gehad

Die geruchten zijn gewoon uit de lucht gegerepen zoals @VTR Jeroen al aangaf
En de zak geld, ik denk dat Barni en Go eleven hem niet kunnen betalen.
De gp kan hij , volgens mij, wel uit zn hoofd zetten. Zn test op de m1 is door veel mensen gezien en hij was oke maar niet heel bijzonder zegt men.
Ik denk dat Toprak gewoon een top sbk rijder is en het daar bij moet/gaat houden

Is natuurlijk maar de vraag met de nieuwe regels in 27 ;)

Ik vraag me dan altijd af waarom hij niet voor een duc gekozen heeft.. bijv Barni of go eleven team. Had hij ook een duc gehad

Die geruchten zijn gewoon uit de lucht gegerepen zoals @VTR Jeroen al aangaf
 
Dat geloof ik niet, dan gun je iemand wel minimaal drie, vier testen.
Yamaha gunde hem dat blijkbaar niet en blijkbaar zagen andere fabrikanten dit ook niet zitten.

Toprak zn stijl past perfect bij een soepele sbk fiets, voor een Gp fiets is een heel andere stijl nodig

los daarvan denk ik dat hij en ome Kenan met een heel eisen pakket aan komen waar niet iedereen op zit te wachten
 
Toprak kan misschien minister worden onder Erdogan. :+

Tja, de rookies komen momenteel ook als water tijdens het natte seizoen.
Lekker jong en kneedbaar, willen alles doen en beginnen met weinig. 🤑

Ik las in de Motoplus dat de vader van Colin Veijer nog steeds moet bijspekken.
 
De gp kan hij , volgens mij, wel uit zn hoofd zetten. Zn test op de m1 is door veel mensen gezien en hij was oke maar niet heel bijzonder zegt men.
Ik denk dat Toprak gewoon een top sbk rijder is en het daar bij moet/gaat houden
langs de andere kant zegt Toprak daarover dat hij nauwelijks ondersteuning gekregen heeft tijdens die test, en dat dat dé hoofdreden was om het bij Yamaha af te bollen. want dat nieuws heeft hij bekend gemaakt voor hij wist wat hij ging doen.
 
langs de andere kant zegt Toprak daarover dat hij nauwelijks ondersteuning gekregen heeft tijdens die test, en dat dat dé hoofdreden was om het bij Yamaha af te bollen. want dat nieuws heeft hij bekend gemaakt voor hij wist wat hij ging doen.
Oh ja, dat had wat kwaad bloed gezet. :Y
 
Als je kijkt naar de vele keren dat er geen hond op de tribunes zit en je moeite moet doen ( en geld betalen ) als je het op tv wil zien zou ik de overgang naar de GP wel begrijpen
Helemaal mee eens, triest om te zien hoe weinig toeschouwers bij de meesten WKSBK races aanwezig zijn.
Assen is redelijk goed bezocht maar aanzienlijk minder dan de topjaren voorheen in September.

Zie het BSB met veel toeschouwers en wat een sfeer etc.
 
Helemaal mee eens, triest om te zien hoe weinig toeschouwers bij de meesten WKSBK races aanwezig zijn.
Assen is redelijk goed bezocht maar aanzienlijk minder dan de topjaren voorheen in September.

Zie het BSB met veel toeschouwers en wat een sfeer etc.
Zou het ook niet komen doordat de races over 2 dagen zijn uitgesmeerd? Vroeger had je allebei de races op één dag.

Ik ga niet 2 dagen heen en weer naar Assen rijden om 2 wedstrijden te bekijken.
 
Zou het ook niet komen doordat de races over 2 dagen zijn uitgesmeerd? Vroeger had je allebei de races op één dag.

Ik ga niet 2 dagen heen en weer naar Assen rijden om 2 wedstrijden te bekijken.
Je hebt wel een superpolerace op Zondag dus nog steeds 2 races.

Oorzaak 🤔
 
langs de andere kant zegt Toprak daarover dat hij nauwelijks ondersteuning gekregen heeft tijdens die test, en dat dat dé hoofdreden was om het bij Yamaha af te bollen. want dat nieuws heeft hij bekend gemaakt voor hij wist wat hij ging doen.
Dat is ook zeker zo!
Maar mochten er andere teams geweest zijn die het met hem wouden proberen dan hadden die zich vast wel gemeld + dat dorna ook vast wel graag een Turk in het gezelschap had willen hebben en daar evt wel wat centjes naar bepaalde teams wil schuiven.
Dat alles is niet gebeurd, aan de ene kant misschien jammer maar aan de andere kant verwacht ik dat toprak niet voorin mee zou kunnen komen.

nu zit ie nog lekker in het sbk paddock en daar past hij
 
Zou het ook niet komen doordat de races over 2 dagen zijn uitgesmeerd? Vroeger had je allebei de races op één dag.

Ik ga niet 2 dagen heen en weer naar Assen rijden om 2 wedstrijden te bekijken.
Wat betreft assen denk ik dat het ook met het weer te maken heeft en de bekendheid van sbk in nl.
Hoe dat in andere landen is durf ik niet te zeggen
 
Ik pak meestal zomdag een dagje wsbk en TT het hele weekend
Blijft toch voor mij de elite die laatste.
Na die klapper van MvdM vorig jaar was m.n lol er gelijk af
Hopelijk doet hij het nu beter
Maar in MotoGP zitten we op 3 deelnemers. Ook bijzonderderderderderder daarom 😊
 
Ik pak meestal zomdag een dagje wsbk en TT het hele weekend
Blijft toch voor mij de elite die laatste.
Na die klapper van MvdM vorig jaar was m.n lol er gelijk af
Hopelijk doet hij het nu beter
Maar in MotoGP zitten we op 3 deelnemers. Ook bijzonderderderderderder daarom 😊
Bah ja dat was een nare crash om live te zien toen.
Maar Toprak zien aanremmen bij Haarbocht is waanzinnig.
Vind het diverse geluid van WSB ook erg gaaf. En de open paddock natuurlijk. 3 dagen aanwezig :+
 
Bah ja dat was een nare crash om live te zien toen.
Maar Toprak zien aanremmen bij Haarbocht is waanzinnig.
Vind het diverse geluid van WSB ook erg gaaf. En de open paddock natuurlijk. 3 dagen aanwezig :+
Ik vind alle poppenkast er om heen totaal niet boeiend
Spannende races wil ik zien
En presterende medelanders
 
Maar mochten er andere teams geweest zijn die het met hem wouden proberen dan hadden die zich vast wel gemeld
die zullen er zeker geweest zijn, maar daarom weten wij dat nog niet. maar Toprak wou alleen naar een fabrieksteam (geef hem eens ongelijk, vooraan meerijden in SBK of achteraan in GP) en zelfs dat was quasi onmogelijk bij Yamaha. Net daarom was er nauwelijks ondersteuning denk ik : geen plaats in het fabrieksteam en zelfs geen klantenteam dus ook al was de test positief konden ze hem toch geen plaats aanbieden. En dan liever een minder goede test zodat anderen mss ook minder geinteresseerd zouden zijn en zo de kans dat hij weg ging bij Yam verkleinen ?
 
Nou ik denk dat er weinig animo was, Ducati en Ktm hebben genoeg aan hun eigen rijders. Aprilia wil de centjes niet uitgeven.
Houd je Honda en Yamaha over, Yamaha had misschien niet meteen plaats maar ze hadden vast een contract kunnen maken voor 2025.
Houden we Honda over, denk dat die wel zouden willen maar vraag me af of Toprak het wou ( was misschien wel de "beste"fiets voor hem geweest )
 
Het is tegenwoordig ook best wel een gok om iemand uit het WSB paddock naar de Grands Prix te halen. Alleen Morbidelli komt daar op dit moment vandaan.

En na laatste race twijfel ik ook wel een beetje aan het niveau van WSB. Begrijp me niet verkeerd hoor, ik ben een groot WSB-fan en heb enorm veel respect voor de rijders, maar als je ziet hoe makkelijk Iannanone mee kon komen na zijn schorsing. Aan de andere kant was het Philip Island, waar de resultaten altijd wat afwijkend zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan