WSBK Slowchat seizoen 2024

Wie wordt kampioen WK Superbike in 2024? Let op: wijziging keuze niet mogelijk ;-)

  • Alvaro Bautista

    Stemmen: 8 17,4%
  • Toprak Razgatlioglu

    Stemmen: 18 39,1%
  • Jonathan Rea

    Stemmen: 3 6,5%
  • Andrea Locatelli

    Stemmen: 1 2,2%
  • Michael Ruben Rinaldi

    Stemmen: 0 0,0%
  • Nicolo Bulega

    Stemmen: 10 21,7%
  • Andrea Iannone

    Stemmen: 6 13,0%
  • Alex Lowes

    Stemmen: 0 0,0%
  • Michael van der Mark

    Stemmen: 0 0,0%
  • Iemand anders...bijvoorbeeld Scott Redding of Alex Bassani (10 opties is max in de pool)

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    46
  • Opiniepeiling gesloten .
Oh ok verkeerd begrepen dan. Hoewel ik het nog altijd niet als een voordeel zie. Door de nieuwe asfalt laag is er een grotere slijtage bij de banden (banden zouden de dezelfde specificaties hebben als de vorige 2 jaar), daardoor geeft pirelli aan om een pitstop te doen. Ligt dus vooral aan het circuit en zal voor elk merk hetzelfde zijn.
Heeft bmw (na al hun updates) nog altijd last van overmatig slijtage aan de achterzijde?
Volgens vdm wel.
Ben benieuwd hoe dat gaat met bautista nu er wat extra gewicht aan de fiets hangt
 
Volgens vdm wel.
Ben benieuwd hoe dat gaat met bautista nu er wat extra gewicht aan de fiets hangt
Dan gaat bmw het nog moeilijk krijgen in het kampioenschap. Ik dacht dat het met de nieuwe swingarm verholpen was. Ze zullen toch wel op die 2 andere test circuits een toch wel long runs gedaan hebben. Anders hebben ze hun huiswerk niet goed gedaan. Data hebben van 4 man + de 2 mannen van het testteam.
 
Weet niet of het overal zo was, hij had het specifiek over Philip island.
Is natuurlijk een enorm zware baan voor de banden...
Blijkbaar waren de banden al verscheept en hebben ze daarna pas het asfalt vernieuwd. Maar die slijtage is toch voor iedereen. Het ene merk zal misschien een paar ronden langer kunnen rijden.
 
Iannone op p2, zegt dat nu wat over het niveau van de sbk of het talent van the maniac?
Ik vind het iig knap van hem👍💨
Die Duc is No 1
Iannone No2
Talent had ie altijd al...
Rea zal zich nog eens achter de oren krabben
Toprak een pak beter dan MvdM...
Maar dat wisten we al.
Plek 7 is niet verkeerd nadat ie de kwali verprutste. Hij doet dat vaker. Jammer
 
Blijkbaar waren de banden al verscheept en hebben ze daarna pas het asfalt vernieuwd. Maar die slijtage is toch voor iedereen. Het ene merk zal misschien een paar ronden langer kunnen rijden.
Klopt en klopt, daarom hebben ze de wss ook een pitstop laten maken.

Ik heb genoten van de eerste races ! Jammer dat er bij de sbk race grote gaten waren na de pitstop
 
750cc viercilinder tegen 1000cc twins. In de loop der tijd bijdragen gegroeid. Toch altijd wel aan elkaar gewaagd gebleven. 👍🏻
 
Die wielenwissel is helemaal ruk, verpest de race.
Maarre toch wel een gave SBK race 😉
 
DIe Duc is wel erg goed als je kijkt naar hun restricties en dan nog deze eindklassering.
 
Gezien PI een favo baan is van MvdM vind ik dit weekernd best teleurstellend.....
DE echte stap naar de top is er nog niet
 
Vond het gave races, zeker race 2. MvdM is een prima coureur, maar is geen alien, maar dat was toch al bekend? In ieder geval goed met de BMW naar voren gereden, en beter gefinisht dan Toprak. En een (stiekeme) held, Iannone, houd wel van die do-or-die piloten.....!
 
Terug
Bovenaan Onderaan