Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Wie heeft er een Moto Morini Corsaro 1200?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zoals het er nu naar uit ziet ben ik er bij op 8 Juli bij, dus tot dan

Overigens heeft TriColore toegezegd DEZE week mijn kleurverschil en kotsende radiator probleem op te zullen lossen.

He Rick,
Al iets van Bob zijn versnellingsbak gehoord?
 
He Rick,
Al iets van Bob zijn versnellingsbak gehoord?

We zijn afgelopen vrijdagavond bij Bruggeman langs gegaan, er was flinke irritatie bij Bob alsook bij mij. Zo was Bob verteld dat er een kompleet nieuwe versnellingsbak in zijn Corsaro zou gaan, nu bleek dat alleen de krom geslagen schakelvorken (hoe is dat mogelijk?) besteld waren.

Afijn, iemand van TriColore was aanwezig en beloofde dat de benodigde onderdelen deze week zouden arriveren.

Overigens is er een VIERDE benzinetank voor mijn Corsaro besteld, hopelijk nu onbeschadigd, kompleet gespoten en in Special Yellow. Mocht dit niet het geval zijn, dan zal door TriColore een spuiter ingeschakeld worden.

Het kotsen van de radiator zou ook opgelost worden deze week, ik wacht het rustig af.

Wordt vervolgd.
 
Laatst bewerkt:
Nou nou, ik had Bruggeman nog aan de telefoon, het klonk alsof hij er geen zin in had ofzo, vond dat ook allemaal wel lang duren.

Heb dus een telefoontje naar MVM (bij Amersfoort) gebeld en ernaartoe!
Vervolgens een testritje gemaakt op een Corsaro, een gele!

VERKOCHT helemaal verliefd op dat ding.. de souplese, de power, echt fantastisch!
DUS.. "Doe mij maar een zwarte" en ik heb als alles meezit over een weekje een zwarte Competizione. (Alarm erbij, tanktas erbij misschien? en de kleine spiegels er meteen bij)
Dus happy happy!

Ik ga nog een TomTom Rider 2 kopen onder het motto;
- kost 499 euro voor NL
- mn moeder heeft de Rider V1 Europe dus alle maps kan ik ervanaf halen en op die NL zetten
- Werkt top, die hele bijzondere routes rij ik ook wel als ik gewoon doorrij en dan zie ik wel, en daarna weer terug naar huis... met gps

Maja.. kan ook 500 euro uitgeven voor de Garmin Zumo 500 Deluxe..
Nu vraag ik me af hoe makkelijk ik hierop ook de europe maps kan zetten.. of dat het me nog meer gaat kosten.
Tevens moet ik dan mn eigen headset nog kopen... dus denk dat het de tomtom gaat worden.


Ook wil ik een nieuwe helm! zo'n integraal die ik kan openklappen..
wie heeft er tips hiervoor? waar moet ik op letten? .. heb nu een helm, maar zit erg strak en wil een lichtere (Heb nu een Bayard van 200 euro)

Maargoed, word dus helemaal top, aankomende Corsaro dag!
Ik ben aanwezig :D
 

Gefeliciteerd en top dat je er bij bent.
Met die helm zou ik even wachten. Op de Corsaro's is een strak zittende helm fijn. Te strak natuurlijk niet. Hiervoor reed ik VFR en had geen problemen met mijn iets losser zittende helm. Op mijn MM wel en heb meteen dikkere wangstukken gekocht: Resultaat: Hij zit prima en is stiller geworden. Ik heb geen ervaring met een openklappende helm. Geeft denk ik wel meer ruis. Volgens mij moet je ook gaan proefrijden.

Wat je TT betreft. Ik had er oom TT opzitten, ( staat een foto van eerder op het forum) maar heb ik er weer afgehaald. Te veel afgeleid tijdens het rijden!
 
@Arvid, van harte gefeliciteerd met je aanschaf, als het om de fun factor gaat zul je nooit spijt krijgen van een Corsaro.

Het ziet er naar uit dat ik nog steeds de enige gele van de groep rij

Overigens vertelde de man van TriColore dat er inmiddels 90 Corsaro's op kenteken staan in Nederland, onze groep zou dus indrukwekkend groter kunnen zijn.
 
@Arvid, ik zou zeker proefrijden met een helm die open kan, want op de Corsaro zit je vol in de wind. Ik was in de Eifel met een helm die ik altijd droeg op mijn Ducati 998, waar ik vol mee knalde. Maar op de Corsaro had ik zoveel wind in de helm dat ik maar snel in Bonn een Shoei heb gekocht die strak zit en stil is.
 
maar bedoelen jullie met een strakke helm een integraal?


Ik vind het prettig om, met lekker weer, de helm open te kunnen doen anders zweet jeje een ongeluk.
ook in de winter is het handig want dan beslaat de voorkant van je helm vaak.

Maar idd, ik wacht ook nog even.
Ik heb nu een helm, maar moet me haar elke keer echt kort kort knippen wil ik geen last hebben van het feit dattie te strak zit.
Maar we'll see.

testrijden met helmen? waar leveren ze die service?
 
maar bedoelen jullie met een strakke helm een integraal?

testrijden met helmen? waar leveren ze die service?

Strakke helm: moeilijk aan en uit te krijgen, veelal integraalhelm.
Testrijden: ik zou zeggen effe belle met je motorport bij jou in de buurt en/of andere motorzaken of ze dat doen. hier in de buurt ( den bosch) in ieder geval wel.
 
En misschien zoals je zelf al op het forum gelezen hebt, doe bij alle beurten zelf je oliewissel, want de meeste dealers maken hier een potje van.
 
is het slim nog ff m'n dealer te bellen om te vertellen welke olie hij erin moet gieten?

hij maakt ook meteen een druppellader-draadje eraan vast, zodat ik m als ik m stal direct kan laden (zal wel hard gaan na wat ik gelezen heb, en met dat alarm er nog op.. tomtom er straks nog bij).. ook maakt ie een draadje voor me naar me stuur toe, zodat ik de tomtom erop kan aansluiten.


oh men, iededreen wel duimen voor goed weer de 8e!


MEN wat heb ik zin in dat ding.... nog 6 daagjes...
 
En misschien zoals je zelf al op het forum gelezen hebt, doe bij alle beurten zelf je oliewissel, want de meeste dealers maken hier een potje van.

Bob heeft met eigen ogen gezien hoe ze bij Bruggeman Motoren Shell 10W40 in de Corsaro gooien. Dit terwijl ik zelf contact heb gehad met TriColore en zij dit EXPLICIET verbieden, zelf stelde ze 10W50 of 15W50 voor als alternatief. Dit alles was afgekaart met Bruggeman.

Ben een discussie gestart met Bruggeman motoren toen ik vernam dat ze Shell 10W40 in mijn Corsaro wilde gooien. Ik schreef hun het volgende:

De verschillen zijn aanzienlijk en UITERST belangrijk, het gaat hier vooral im de Kinematische Viscositeit. Het is eigenlijk heel simpel, de oliepomp drukt de olie door de motor om alle bewegende delen te smeren. Hierbij is het belangrijk dat de olie dun genoeg is om ieder hoekje te bereiken. Maar olie is er ook om de motor te koelen, hiervoor is het belangrijk dat er zoveel mogelijk olie per minuut door de motor en de oliekoeler stroomt.

Bij het koelen van de motor is de Kinematische Viscositeit dus van belang.

De waarde van Kinematische Viscositeit wordt bepaald bij 100 graden, men meet dan hoeveel millimeter de olie aflegt per seconden. Hier het vergelijk tussen een 10W40 en een 10W60:

10W40, Kinetische Viscositeit = minimaal 12,5 en maximaal 16,3 milimeter per seconde

10W60, Kinetische Viscositeit = minimaal 21,9 en maximaal 26,1 milimeter per seconde

VERSCHIL. de 10W60 stroomt 75% sneller door de motor, gigantisch verschil, koelt dus intern de motor veel beter.

Op basis van het verschil in Kinematische Viscositeit kun je dus vaststellen dat de Morini Corsaro met een 10W40 slechter gekoelt wordt en dus op bepaalde plekken in de motor sneller slijt.

Antwoord Bruggeman:


Hallo Rick ,

Naar aanleiding van jouw verhaal heb ik even gebeld naar Moto Tricolore , en zij vertelden mij dat 10W 60 inderdaad in het boekje staat , maar dat dit vooral geldt bij zeer warme omstandigheden. Zelf raden ze 10W 40 ook af en adviseren een 10W 50 of 15W 50 olie .

Deze zullen wij dan ook gaan gebruiken in de Corsaro ! Heb ik al doorgesproken met de werkplaats .

Groeten uit de Vennep



Ik ben dan ook van mening dat het teleurstellend is dat men na deze discussie toch 10W40 in een Corsaro gooit.

Wees er zeker van dat je er 10W60 in krijgt, dit blok wordt fucking heet en heeft de kenetische koeling van een 60 ECHT nodig.
 
Laatst bewerkt:
Oke, ik ga hem morgen bellen om er even zeker van te zijn dat er 10W60 in komt...

Ik ben er ook bij op de meeting, dat worden vette foto's..
wie doet ff de moeite om te tellen wie er IK GA MEE OP CORSARODAG 3 in zijn berichtje heeft staan??

Ik kom dus naar die meeting, ik rijd dan vanuit amsterdam over de A2 door utrecht door naar 's hertogenbosch...
Wie kan ik onderweg oppikken (met mn fancy tomtom vind ik het het snelste ) .. ?


Waar gaan we eigenlijk heen? Belgieduitsland? nachtje hotel? biertje?

Vraagje; hoeveel KM's moet ik "Normaal" rijden met deze motor, voor ik m "open mag gooien" (nite TE veel toeren maken) dus, na hoeveel KM is die ingereden?
Wat ik hier lees is...

- Rustig de eerste 1000 km's .. dan knallen.
en
- Gewoon goed warmdraaien, en dan KUN je knallen.. daar is het blok voor gemaakt.


Graag geloof ik stelling 2, ik denk ook dat het wel enigzins klopt.
Gewoon lang stukken, lekker warm laten worden, en knallen.
Korte stukken in het begin proberen te vermijden.
prima..?
 
Laatst bewerkt:
Oke, ik ga hem morgen bellen om er even zeker van te zijn dat er 10W60 in komt...

Als je hem nieuw koopt zit er de eerste 1.000km speciale inloop olie in, daarna moet er die 10W60 in. Zelf heb ik mijn Corsaro hard ingereden, mijn blok staat nu op 4.600km en loopt als een zonnetje. Gewoon rustig warm draaien en dan vol belasten, dan heb je vanaf de eerste kilometers direct het maximale plezier. Overigens zou ik hem niet steeds in het maximale toeren gebied drukken, vanaf 8.000 toeren leverd het toch vrijwel niets meer op.

Tot 8 juli.
 
Mannen, hieronder de trieste aanblik van Bob zijn inmiddels Flinstone Corsaro, hij heeft nog nooit zo zuinig gereden die Bob









Overigens ligt het blok zonder bescherming op de werkbank, nu maar hopen dat de boel niet bekrast is.

Eerst zou een komplete versnellingsbak uit de produktielijn getrokken worden, 1 week later worden het gewoon losse onderdelen (schakelvorken) op bestelling. Inmiddels rijdt Bob alweer 7 weken niet, hij baalt, maar laten we eerlijk zijn, het is een stuk veiliger op de weg...haha.

Wordt vervolgt, groeten van Flinstone Bob (heeft al twee paar schoenen versleten).
 
Laatst bewerkt:
Echt klote, als je bike uit de roulatie is! Zal bij mijn 5000 km beurt er ook goed op letten dat de juiste olie in het blok gaat. Als het weer net zo is als vandaag dan zal ik 8 juli aanwezig zijn. Misschien met een nieuwe display!! Ligt eraan wanneer MVM hem kan ontvangen. Groeten en tot 8 juli
 
 

He fastronald: vind het extreem lang duren, naar mijn gevoel. mijn nieuwe display was na 5 dagen al binnen. Volgens mijn gevoel zit jij al 5 maanden te wachten of zo. Ik zou er toch eens achteraan bellen.
 
He fastronald: vind het extreem lang duren, naar mijn gevoel. mijn nieuwe display was na 5 dagen al binnen. Volgens mijn gevoel zit jij al 5 maanden te wachten of zo. Ik zou er toch eens achteraan bellen.

Nee, Fraanske. Je hebt het verkeerd begrepen denk ik, heb allang een telefoontje gehad maar had zelf nog geen tijd om de motor daar een dag te laten (incl 5000 beurt) dus dat komt nog en gezien het weer op het moment kan het tellertje nog wel ff w88. Hou jullie wel op de hoogte.
 
Ja, niet echt netjes van dat blok op de werkbank.
En dan te bedenken dat mijn motor ook van MVM komt.

Ik ben nog steeds aan het wachten, was er zaterdag toen zei hij dat de motor expres nog niet geleverd was zodat er niemand aan zou zitten...

iig, deze week krijg ik m.. weet dus alleen niet precies welke dag maar ik ga morgen wel bellen.

Ben overigens bezig met verzekeringen, tot nu toe lijkt Centraal Beheer het goedkoopste (all risc) want daar krijg ik 15% korting (omdat ik bij UPC werk).

Iemand nog tips voor verzekeringen? (0 schadevrije jaren.. zit nu op 187eur/maand)
 
Tip voor de corsaro-rijdende filmfanaten: allemaal lekker naar hostel 2 gaan. De film vind ik zelf beetje waardeloos, maar er komt wel een rode corsaro in langs! Weliswaar nog geen 10 seconden, maar toch. Is toch weer een smoes om met je metgezel in een donkere ruimte te zitten, toch?
 

Ik zit bij de KNMV, 1 schadevrij jaar all-risk 89.- per maand, dus misschien wel de moeite waard
 

Zit bij KNMV, betaal ... ........ ............. . ........... ............. € 39,97 per maand All Risk. Maar..... Heb al 10 schadevrije jaren, dus 80% no Claim, heb VRO 1 en 3 gedaan, da's nog eens 10% korting en doe alles via de computer, da's nog eens 5% korting. Volgens mij is dit een van de weinige verzekeraars die tot 80% no Claim gaan, en er zit meteen een soort wegenwachtservice bij. Daarnaast kreeg ik nog 6 maanden vrij (KNMV bestand 60 jaar) en een disklock TWV €85,- (foutje denk ik, was hun vorige actie) Dus da's best goedkoop !!
 

Jah maar vergeet niet dat wij de jonkies van het keur aan corsaro rijders zijn en dus nog niks van een no-claim hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.