Wie heeft er een Moto Morini Corsaro 1200?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Stil boys niet te hard anders moet je straks ook nog extra wegenbelasting betalen!! _O-
 
Heb je het zelfde probleem als ik, want je wilt olie verversen maar er is geen AGIP verkrijgbaar, kun je volgens de importuur er ook Motorex Powersynt 4t 10w60 indonderen want dat gebruiken zij ook
 
Mannen, Ik ben toe aan mijn eerste nieuwe achterband (5000 km) WELKE BAND ADVISEREN JULLIE?
 
Probleem 1

Zoals jullie weten begaf de versnellingsbak van Bob zijn Corsaro het tijdens ons verblijf in de Eifel. Het heeft twee weken geduurd voordat Bruggeman Motoren in Nieuw-Vennep de tijd vond om een kijkje te nemen en inmiddels weten we meer.

Bob zijn versnellingsbak is naar zijn malle moer, na nog geen 2.800 kilometer te hebben gereden '(

Ze spreken over het splitsen van het blok, maar Bob ziet het uiteraard niet zitten om met een gereviseerde motor rond te rijden, terwijl de fiets nog maar 5 maanden jong is.

Probleem 2

Toen ik mijn motor ophaalde in december, bleek de tank beschadigd, een nieuwe zou geregeld worden. Inmiddels ben ik 6 maanden verder, zijn er drie tanken geleverd, waarvan er twee beschadigd waren en een derde een kleur geel heeft die totaal niet lijkt op Special Yellow, waar ik 500 euro voor heb betaald '(

TriColore stelde nu voor om mij een nieuw achterdeel te leveren, in dezelfde pisgele kleur van de tank, een totaal belachelijk oplossing, rij ik nog altijd rond met een spatbord en vliegenscherm in een andere kleur.

kleurverschil2.jpg

Pisgele tank, er zit geen enkel parelmoer of limoen tint in

Na 6 maanden ben ik het dus zat en heb Bruggeman gevraagd mijn 500 euro voor Special Yellow terug te storten, ik laat mijn motor wel opnieuw spuiten, het is van de zotte, maar ik ben de "niet" oplossingen zat.

Probleem 3

Zowel bij Bob als bij mij kan plots de hele motor onder de koelvloeistog gekotst worden, je wordt er niet blij van. Om onduidelijke reden vult het expansie vat zich met koelvloeistof, net zolang tot deze vol is en dan spuit het via een gaatje in het dopje precies over de tank en de rijder, is ons al meerdere malen gebeurd. TriColore snapt het niet, een oplossing is nog niet aangedragen.

Ik hou jullie op de hoogte.
 
Laatst bewerkt:
tja , ik heb probleem 3 ook al een paar keer meegemaakt... is toch te gek voor woorden dat dit uberhaupt gebeurd bij een fiets van ruim € 15.000,00! Mijn Morini gaat woensdag voor het eerst naar de dealer (JVS)voor alle garantie dingetjes van kondens tot aan een goede olie lekkage tussen de twee cylinders.
mijn fiets is net 1,5 maand oud, dat beloofd nog wat te worden de komende maanden.
ik ben erg benieuwd hoe e.e.a opgelost gaat worden. Van tricolore hoef ik niet veel te verwachten begrijp ik al uit de diverse reacties....
 
Even vooraf meldend dat het niet normaal is na 2800 km een versnellingsbak in de puinpoeier hebben liggend, is het "bloksplitsen" bij de MM niet zo ingruipend zoals bij de 4 cilinders, waarbij ook de cilinderkop moet worden verwijderd. Bij de MM hoeft dat niet en kunnen ze vrij "snel" , zonder het hele blok te moeten verwijderen bij de versnellingsbak kunnen komen. Zie Tab Y in de afdeling partslist van het door ons allemaal gedownloade werkplaatshandboek.
Maar het blijft klote natuurlijk
 
Vandaag in Gent (België) op de R4 (ter hoogte van ziekenhuis) een zwarte Moto Morini Corsaro gezien. Aangezien je zoiets niet vaak ziet , misschien iemand van hier ? :+
 
OK, MPP 2ct
Maar ik heb voor nog de Pirelli erop liggen, en vd Heijden raadde mij af om er nu al een MPP op te leggen. Dat "Vloekt" samen. Voor is hij nog veel te goed om deze ook al te vervangen. Wat is wijsheid? :?
 
OK, MPP 2ct
Maar ik heb voor nog de Pirelli erop liggen, en vd Heijden raadde mij af om er nu al een MPP op te leggen. Dat "Vloekt" samen. Voor is hij nog veel te goed om deze ook al te vervangen. Wat is wijsheid? :?

Voor ook vervangen. Jammer dan.
Ik had eerst MPS erop zitten. Had toen een lekke achterband (na 4 maanden).
Toen gelijk maar 2 MPP's er op.
Nu is mijn voor MPP bijna op en achter nog goed.
Volgende week gaan er 2 nwe MPP 2CT's op.
Zit tussen mijn oren, of noem mij een idioot.
Tis wel jammer dat een MPP maar max 6000km mee gaat.
 
Mannen, Ik ben toe aan mijn eerste nieuwe achterband (5000 km) WELKE BAND ADVISEREN JULLIE?


Keuze is afhankelijk van je rijstijl denk ik.
Ben je vaak op het circuit te vinden dan is een pirelli SC een goede keuze. mijn maat monteert al zijn op circuit gebruikte SC banden op zijn straat motor en rijdt vervolgens nog een kleine 5000 km op die band. Volgens zijn zeggen heeft hij al snel een behoorlijke grip. alleen in de regen is het een beetje oppassen

De MPP zijn hele goede banden die ik ook op mijn huidige straatmotor heb gemonteerd. Wel vindt ik dat je de volle kwaliteiten van zo'n band niet volledig benut op straat. Maar rij je af en toe op het circuit dan is dit een goede keus.

Ben je alleen op straat te vinden dan zou ik alleen de achterband vervangen voor een pirelli diablo. Deze band is ruim voldoende voor het betere straatwerk.
 
Laatst bewerkt:
circuitbanden op straat oprijden is niet voor iedereen even zinvol.
Zoals je aan zulke banden kunt zien hebben ze hele hoge temperaturen voor hun kiezen gehad. Op straat worden ze dan minder (snel) warm dan waar ze voor ontworpen zijn en kun je ten opzichte van standaard gemonteerde banden er zelfs op achteruit gaan.
Deze banden hebben alleen maar zin als je rijstijl daarop is afgestemd.
 
Laatst bewerkt:
Zo, net terug van vakantie met de Corsaro.

Om in te springen in het banden verhaaltje, ik moet volgende week een nieuwe 2CT hebben. de huidige is nu al op na 3-4 weken (en 7000km :) )
Ik heb de achterband eropgelegd na 2 diablo's versleten te hebben, en terwijl de diablo voorband er nog op lag. Dit werkt best redelijk, ik zou het eerst uitproberen voordat je de voorband dumpt. Voor de vakantie heb ik echter ook de 2CT voorband eropgelegd. Deze is wel even nerveus tijdens het inrijden, maar is daarna super :}

Later meer over de vakantie :]
 
Bas,

Met je Veloce kan je niet direct de adviezen van andere Corsaro rijders opvolgen.
Je hebt namelijk een geheel andere vering.

Van de voorvork is de compressie en rebound demping voor elke poot apart instelbaar (bij ons links compressie, rechts rebound). De achtervering heeft een grotere diameter, en een hardere veer (voor ook?) Indien je motor nadeint moet je beginnen met de demping goed in te stellen. Bij aflevering van mijn Corsaro stond alles veel te licht afgesteld van de achtervering, en de voorvering was aan de harde kant (demping).

Als je achtervering na het instellen van de demping nog doorslaat heb je inderdaad een sterkere veer nodig.
 
Bas,

Met je Veloce kan je niet direct de adviezen van andere Corsaro rijders opvolgen.
Je hebt namelijk een geheel andere vering.

Van de voorvork is de compressie en rebound demping voor elke poot apart instelbaar (bij ons links compressie, rechts rebound). De achtervering heeft een grotere diameter, en een hardere veer (voor ook?) Indien je motor nadeint moet je beginnen met de demping goed in te stellen. Bij aflevering van mijn Corsaro stond alles veel te licht afgesteld van de achtervering, en de voorvering was aan de harde kant (demping).

Als je achtervering na het instellen van de demping nog doorslaat heb je inderdaad een sterkere veer nodig.

Voor heb ik geen probleem, heb ik zelfs niks over te klagen.
Maar het gaat over de achterveer, heb alles al geprobeerd, met het indraaien van de veer tot helemaal vol en helemaal niks met de rebound instelling , Hij blijft zoeken en deinen. Zoals vandaag over de A28 van en naar assen (Ducati Club Races)
 
Vreemd, en jammer dat dat op de terugweg van Assen was.
Bij de races zijn altijd diverse mensen aanwezig die een goede diagnose kunnen stellen. Ik kan het alleen proberen bij de volgende meeting :)

Heb je de compressie demping ook goed staan?
 
Voor heb ik geen probleem, heb ik zelfs niks over te klagen.
Maar het gaat over de achterveer, heb alles al geprobeerd, met het indraaien van de veer tot helemaal vol en helemaal niks met de rebound instelling , Hij blijft zoeken en deinen. Zoals vandaag over de A28 van en naar assen (Ducati Club Races)

Je veer is te slap en je hebt te weinig ingaande demping tot je beschikking;
Met andere woorden; Ik vrees toch dat je aan een andere demper toe bent.
Maak een keer een afspraak met een veringsspecialist.
Bij mij is er dus destijds een veel zwaardere veer gemonteerd, maar dat helpt niet afdoende.
Als ik het over zou moeten doen liet ik een compleet nieuwe demper monteren.
In jou geval gaat dat zeker op , omdat je zwaarder bent.
De ingaande demping ( compressie ) staat bij mij helemaal dicht en NOG slaat ie soms door ondanks de zwaardere veer; zegt genoeg lijkt me.
Suc6 ermee Bas .
 
Update

Afgelopen vrijdagavond waren Bob en ik afgereisd naar Bruggeman Motoren in verband met de eerder genoemde problemen aan ons beide Corsaro’s. Bob kreeg te horen dat zijn versnellingsbak inderdaad in puin ligt en dat er een nieuwe met spoed wordt binnen gevlogen. In eerste instantie nam Bob hier geen genoegen mee, hij wil namelijk niet op een nagelnieuwe “gereviseerde” motor rond rijden. Maar aangezien de versnellingsbak een cassette systeem is, is er geen sprake van een complete revisie, maar puur alleen maar van compleet vervangen. Een monteur van Bruggeman gaat overwerken en als alles goed gaat kan Bob eind deze week weer rijden.

Mijn kleurverschil is nog niet opgelost, inmiddels 7 maanden verder, ik ben hier absoluut niet over te spreken. Ook het kotsen van de radiator is nog in behandeling.

Wordt vervolgd.
 
Laatst bewerkt:
Rick,

Wat betreft het kotsen van de koelvloeistof: Is het koelsysteem goed ontlucht? (door middel van die afwijkende schroef rechts-voor op de waterpomp)

Mijn motor heeft nog nooit koelvloeistof opgeborreld. Niet in de file bij ~35°C, niet op het circuit, en niet in de bergen. Kilometerstand nu ~18500

Groetjes,
Sander
 
Corrigeer mij als ik het fout heb, maar lucht zoekt toch altijd het hoogste punt, dus staat de motor op de zij standaard, dan ontlucht hij toch ook door de dop van de radiator er af te laten?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan