Wie heeft er een Moto Morini Corsaro 1200?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sorry Rick,

Ik heb het net nog eens nagekeken, maar het is de aftapplug van de koelvloeistof. |(
Blijkbaar gaat er toch iets anders fout bij jullie.

Hoe hoog wordt bij jullie de temperatuur? Bij mij springen bij 90-91°C de fan's aan, en gaan weer uit als de 85°C is bereikt. Misschien werkt een van de fan's niet, of worden ze te laat aangezet.
 
Laatst bewerkt:
Scenario 1: Ik rij pittig, zeg op 70% belasting, helemaal niks aan de hand. Beiden fans slaan aan bij 90 graden en gaan weer uit bij 85 graden.

Scenario 2: ik rij op 100% belasting over enkele minuten, haal dan een top van rond de 250km. Zodra ik van het gas ga hoor ik de fans draaien, de temperatuur is rond de 94 graden. Zodra de temperatuur rond de 78 graden komt gebeurd het, hij begind te kotsen.

Het probleem deed zich al bij Bob voor, bij mij gebeurde het voor het eerst tijdens de vakantie in de Eifel (reed daarvoor dus 4 maanden zonder dit probleem). Het enige wat bij mij veranderd was vlak voor de vakantie, ik dacht dat ik een gaatje had in de radiator (alles zat plots onder de koelvloeistof), maar dit bleek te komen door een scheurtje in het slangetje naar het expansie vat. Ik heb toen koelvloeistof bijgevuld toen de motor op temperatuur was, tot de radiator vol was.

Het is mij echt een raadsel wat dit veroorzaakt.
 
Scenario 1: Ik rij pittig, zeg op 70% belasting, helemaal niks aan de hand. Beiden fans slaan aan bij 90 graden en gaan weer uit bij 85 graden.

Scenario 2: ik rij op 100% belasting over enkele minuten, haal dan een top van rond de 250km. Zodra ik van het gas ga hoor ik de fans draaien, de temperatuur is rond de 94 graden. Zodra de temperatuur rond de 78 graden komt gebeurd het, hij begind te kotsen.

Het probleem deed zich al bij Bob voor, bij mij gebeurde het voor het eerst tijdens de vakantie in de Eifel (reed daarvoor dus 4 maanden zonder dit probleem). Het enige wat bij mij veranderd was vlak voor de vakantie, ik dacht dat ik een gaatje had in de radiator (alles zat plots onder de koelvloeistof), maar dit bleek te komen door een scheurtje in het slangetje naar het expansie vat. Ik heb toen koelvloeistof bijgevuld toen de motor op temperatuur was, tot de radiator vol was.

Dat is lucht wat naar buiten komt, Het is waar schuinlijk de lucht van de achterste cilinder, want de voorste kan je ontluchten met de ontluchtingsnippel, die op de achterste niet zit.

Ik heb altijd geleerd( weet niet of het bij de mm helpt, bij mijn auto wel) dat als je koelvloeistof bijvult dat je in de slang moet knijpen die naar het blok terug gaat, zo pers je onder dwang de lucht uit de slangen en cilinders.

Het is mij echt een raadsel wat dit veroorzaakt.
 
Scenario 1: Ik rij pittig, zeg op 70% belasting, helemaal niks aan de hand. Beiden fans slaan aan bij 90 graden en gaan weer uit bij 85 graden.

Scenario 2: ik rij op 100% belasting over enkele minuten, haal dan een top van rond de 250km. Zodra ik van het gas ga hoor ik de fans draaien, de temperatuur is rond de 94 graden. Zodra de temperatuur rond de 78 graden komt gebeurd het, hij begind te kotsen.

Het probleem deed zich al bij Bob voor, bij mij gebeurde het voor het eerst tijdens de vakantie in de Eifel (reed daarvoor dus 4 maanden zonder dit probleem). Het enige wat bij mij veranderd was vlak voor de vakantie, ik dacht dat ik een gaatje had in de radiator (alles zat plots onder de koelvloeistof), maar dit bleek te komen door een scheurtje in het slangetje naar het expansie vat. Ik heb toen koelvloeistof bijgevuld toen de motor op temperatuur was, tot de radiator vol was.

Het is mij echt een raadsel wat dit veroorzaakt.

Dat is lucht wat naar buiten komt, Het is waar schuinlijk de lucht van de achterste cilinder, want de voorste kan je ontluchten met de ontluchtingsnippel, die op de achterste niet zit.

Ik heb altijd geleerd( weet niet of het bij de mm helpt, bij mijn auto wel) dat als je koelvloeistof bijvult dat je in de slang moet knijpen die naar het blok terug gaat, zo pers je onder dwang de lucht uit de slangen en cilinders.
 
Wie van jullie heeft de kathalysator al verwijderd en wat zijn de resultaten? Is de lambdasonde weer gemonteerd of verwijderd? Heb begrepen dat superpole voor dit soort dingen ook maatwerk kan leveren. Ik wil ook nog met de corsaro langs de smid om te kijken wat zij kunnen doen.

Gisteren bij Emile van Lucky Ducy Perfomance geweest en hij gaat mijn GPR dempers aanpassen zodat er betere klappen uit komen. Hij past alo jaren dempers van ducati`s aan en bouwt ook zelf dempers. Heb begrepen dat hij voor ca. 500 Euro vervangingsdempers voor de Corsaro kan maken (916 - achtige dempers) Waarschijnlijk zijn mijn dempers dit weekend klaar en zal dan mijn ervaringen delen hier.

Hoor graag van jullie over jullie oplossingen voor de kat en de prijzen daarvan.
 
IK heb een nieuwe!!! *O*
769d1618935e20828504d09a35dd1c3b


Moet hem natuurlijk wel weer even inrijden _O- (Leuk grapje van Rick).

Ook nieuwe remschijven en blokjes. Ook nieuw vliegenscherm zonder kleurverschil. Hielbeschermer volgt. Ik ben dus een tevreden man!

Bij vd Heijden adviserden ze me om de Pirelli Strada te monteren. Heeft dezelfde compound maar is slijtvaster. Wat is wijsheid?
 
Frans,

De band is slijtvaster, dus heeft niet dezelfde compound. Voor de achterband is het te overwegen, voor is die goed te combineren met de gewone diablo.

De MPP 2CT bevalt mij uitstekend, en de achterband lijkt me ongeveer 20% slijtvaster dan de Diablo.
 
Wie van jullie heeft de kathalysator al verwijderd en wat zijn de resultaten? Is de lambdasonde weer gemonteerd of verwijderd? Heb begrepen dat superpole voor dit soort dingen ook maatwerk kan leveren. Ik wil ook nog met de corsaro langs de smid om te kijken wat zij kunnen doen.

Gisteren bij Emile van Lucky Ducy Perfomance geweest en hij gaat mijn GPR dempers aanpassen zodat er betere klappen uit komen. Hij past alo jaren dempers van ducati`s aan en bouwt ook zelf dempers. Heb begrepen dat hij voor ca. 500 Euro vervangingsdempers voor de Corsaro kan maken (916 - achtige dempers) Waarschijnlijk zijn mijn dempers dit weekend klaar en zal dan mijn ervaringen delen hier.

Hoor graag van jullie over jullie oplossingen voor de kat en de prijzen daarvan.

Hallo allen , ik heb dekat van Quad D (met veel fantasie,Italianen!)gemonteerd , met lanmbdasonde ,niets anders veranderd , net terug van trip in Auvergne /Cevennes : motor draait veel soepelder onderaan , klinkt iets rauwer onder(met orig dempers)kan nu tot 2000t/m diep draaien zonder stompen of stoten , en ..ik kan per tank gemiddeld 20km verder rijden (??!!) last but not least 1.750kg gewichtskuur.. bene groetjes Thierry
 
Mannen, over 3 weken is het al weer 8 juli. Ik ben benieuwd wie er allemaal bij gaan zijn. Bij onze laatste bijeenkomst vonden we restaurant De Colonie in Waardenburg(voormalig "De Waalbrug") mooi centraal liggen http://www.colonie.nl/. maar dat is natuurlijk afhankelijk van wie waar vandaan komt. Dus hierbij mijn eerste oproep:
WIE ZIJN ER BIJ OP 8 JULI 2007, CORSARODAG 3 :9~
 
Laatst bewerkt:
mmm....270 km autoweg tuffen om een blokje om te rijden gaat me denk ik iets te ver.

Heb trouwens net de motor terug met nieuwe accu, teller, nieuwe pakkingen en de 5000 beurt achter de rug.
De startmotor draait absoluut sneller rond, heel vertrouwenwekkend.
De rekening viel me ook mee : 167 euro *O* waarvan 45 euro voor de olie -O-
 
Mannen, over 3 weken is het al weer 8 juli. Ik ben benieuwd wie er allemaal bij gaan zijn. Bij onze laatste bijeenkomst vonden we restaurant De Colonie in Waardenburg(voormalig "De Waalbrug") mooi centraal liggen http://www.colonie.nl/. maar dat is natuurlijk afhankelijk van wie waar vandaan komt. Dus hierbij mijn eerste oproep:
WIE ZIJN ER BIJ OP 8 JULI 2007, CORSARODAG 3 :9~~

Als je lekker weer besteldt hebt dan ben ik van de partij!
Maar de reacties vallen wel tegen hé?
Kom op mensen, reageren!!!!!!!
 
mmm....270 km autoweg tuffen om een blokje om te rijden gaat me denk ik iets te ver.

Heb trouwens net de motor terug met nieuwe accu, teller, nieuwe pakkingen en de 5000 beurt achter de rug.
De startmotor draait absoluut sneller rond, heel vertrouwenwekkend.
De rekening viel me ook mee : 167 euro *O* waarvan 45 euro voor de olie -O-

Zou jij / jullie wel van de partij zijn als we zuidelijker afspreken?
 
Mannen, over 3 weken is het al weer 8 juli. Ik ben benieuwd wie er allemaal bij gaan zijn. Bij onze laatste bijeenkomst vonden we restaurant De Colonie in Waardenburg(voormalig "De Waalbrug") mooi centraal liggen http://www.colonie.nl/. maar dat is natuurlijk afhankelijk van wie waar vandaan komt. Dus hierbij mijn eerste oproep:
WIE ZIJN ER BIJ OP 8 JULI 2007, CORSARODAG 3 :9~~

Goeie weer is wel belangerijk ja. Ik ga eerst een dag of 10 naar duitsland / oostenrijk. :] :] .

bij terugkomst laat ik nog wel meer weten, maar inprincipe ben ik erbij!!!
 
Vrijdag avond was het dan zover. Ik ben officieel tot de gelederen van de Corsaro rijders toegetreden. :Y
Wat ik na 2 dagen al wel weet is dat de Corsaro de goede zin bevordert. Heb de hele weekend zitten smilen.
Nu maar gauw inrijden en dan met grote stappen richting bochtrijk gebied.

Als ik het enigzins rond krijgt met het gezin dan ben ik 8 juli ook van de partij.
 
Zoals het er nu naar uit ziet ben ik er bij op 8 Juli bij, dus tot dan :)

Overigens heeft TriColore toegezegd DEZE week mijn kleurverschil en kotsende radiator probleem op te zullen lossen.
 
Laatst bewerkt:
Zou jij / jullie wel van de partij zijn als we zuidelijker afspreken?

Dat zou ik enorm op prijs stellen :}

@Rick: al iets bekend over de oorzaak van de kotsende radiator?
 
Laatst bewerkt:
Hoe ver zuidelijker? Ik zal toch bij het oorspronkelijke verzamelpunt toch ook 200+ km moeten rijden over de snelweg van huis naar daar en vice versa.
 
Misschien een kilometertje of 500 zuidelijker? :] Gooien we er gelijk een overnachting tegenaan:)

Dat ligt direct ook wat meer centraal (in Europa)

Als alles in orde is ben ik er wel bij op 8 July. Ik wacht nu op een schroefje van de uitlaatafdekkap, een tandwielset (en ketting) en natuurlijk een nieuw dashboard.
Verder krijg ik waarschijnlijk een nieuwe voorband van Michelin :?
 
Ik helemaal opgehyped in het kader..

vandaag testrijden.. dan bestellen, hopelijk heb ik dan 4 juli de motor en kan ik 7 juli mee..

maar word net gebeld dat de afspraak verzet moest worden want de motor die hij zou krijgen om mij op te laten testen was de veloce de in motor experience was.
Zoals jullie hebben kunnen zien had ie zijn hand in het gips..
nu weet je dus ook op welke motor hij is gevallen.

hij belt me zodra die meer info heeft / in kan rijden
hopelijk snel ..
 
Ik heb ze zien filmen op de Tripledag op t circuit in Lelystad. Dat was op 4 mei. Toen al met het handje in gips. Mocht je dealer vanmorgen gebeld hebben dan mag je hem hartelijk danken dat hij er zo op tijd bij is. ;)

Ik denk niet dat de MM met gipsen Bart te maken heeft.
 
Mannen, Ik heb net even gekeken wat het meest centrale punt is. Let op:
Vanuit Purmerend circa 110 naar het zuiden
Vanuit beek circa 112 km naar het noorden
Vanaf Klarenbeek circa 96 km naar het zuid westen
Vanaf Arcen 104 km naar het westen
Vanaf Leidschendam 100 km naar het zuidoosten
Vanaf Zuidland 97 naar het oosten
Vanaf Ede 71 km naar het zuid westen
Vanaf Nijmegen 46 km naar het westen
vanaf Waalwijk 23 km naar het oosten
vanaf Tilburg 32 km naar het noord oosten
Nog iemand vergeten?

En vanaf Esch .................. 17 km naar het noorden.

Nou ben ik echt niet bevooroordeeld, maar ik woon toch echt wel een beetje centraal in Nederland als ik het zo bekijk. *O*

Dus als voorstel om 10.00 uur bij Hotel Mercure Op de Burgemeester Burgerslaan te Rosmalen (gemeente Den Bosch). Dit ligt aan de A2, naast de Mc Donalds.
Hier de Link: http://www.accorhotels.com/accorhotels/fichehotel/nl/mer/2112/fiche_hotel.shtml

WIE GAAN ER MEE!!!! :]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan