Wie heeft er een Moto Morini Corsaro 1200?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Moet ik gewoon beide moeren 3 slagjes naar MIN draaien voor minder strakke vering?
of moet de een omhoog de ander omlaag?

Gewoon ff het boekje nalezen voor de zekerheid. Ik verwissel die ook vaker.
Het blauwe lampje is voor het groot licht en komt door vocht in de schakelaar.

@Fraanske: ik wil wel meegaan maar kan dit pas zaterdagavond zeker weten.
Als je voor die tijd duidelijkheid wilt hebben, moet ik helaas nu al afhaken...
Gezien de ruige verhalen inzake de vorige meeting vraagt Edith zich trouwens af of het tempo misschien iets te hoog gaat liggen :?

Sinds enkele weken heb ik een setje Pirelli Corsa Pro SC2 gemonteerd waarvan de achterband in de maat 190 (op 6 inch wiel). Moet zeggen dat dit wondelijk genoeg goed bevalt.
De motor valt veel meer de bocht in en dat is precies zo als ik het graag wil hebben.
Aan de rolletjes rubber rondom te zien heeft de achterband het helemaal naar zijn zin.
De voorband wordt wat langzaam warm, maar heeft niet voor problemen gezorgd. Geeft in ieder geval meer feedback en vertrouwen dan de originele band.

Zondag zijn we nog naar Biker's Classics op Francorchamps geweest en het was in een woord geweldig. Mijn echte natte droom is ooit op zo'n 500cc of 750cc viercylinder tweetakt te kunnen ronddenderen :z Er was ook een plek waar allerlei Belgische en Luxemburgse Corsaro 1200's stonden opgesteld. De rijders waren nergens te bekennen. Tevens stonden er demo's waarmee een rondje gereden kon worden.

Gewoon ff het boekje nalezen voor de zekerheid. Ik verwissel die ook vaker.
Het blauwe lampje is voor het groot licht en komt door vocht in de schakelaar.

@Fraanske: ik wil wel meegaan maar kan dit pas zaterdagavond zeker weten.
Als je voor die tijd duidelijkheid wilt hebben, moet ik helaas nu al afhaken...
Gezien de ruige verhalen inzake de vorige meeting vraagt Edith zich trouwens af of het tempo misschien iets te hoog gaat liggen :?

Sinds enkele weken heb ik een setje Pirelli Corsa Pro SC2 gemonteerd waarvan de achterband in de maat 190 (op 6 inch wiel). Moet zeggen dat dit wondelijk genoeg goed bevalt.
De motor valt veel meer de bocht in en dat is precies zo als ik het graag wil hebben.
Aan de rolletjes rubber rondom te zien heeft de achterband het helemaal naar zijn zin.
De voorband wordt wat langzaam warm, maar heeft niet voor problemen gezorgd. Geeft in ieder geval meer feedback en vertrouwen dan de originele band.

Zondag zijn we nog naar Biker's Classics op Francorchamps geweest en het was in een woord geweldig. Mijn echte natte droom is ooit op zo'n 500cc of 750cc viercylinder tweetakt te kunnen ronddenderen :z Er was ook een plek waar allerlei Belgische en Luxemburgse Corsaro 1200's stonden opgesteld. De rijders waren nergens te bekennen. Tevens stonden er demo's waarmee een rondje gereden kon worden.

Volgens mij pas jij je rijgedrag ook aan als je met jou Brutale Edith gaat rijden. Doen wij ook :] Gaat per slot van rekening om de gezelligheid. Dat er af en toe een keertje een gashandel tegen de stuit wordt gedraaid geloof ik wel, maar uiteindelijk wachten we op allemaal. Hoe meer zielen hoe meer vreugd, en ik wil nu eindelijk dat kontje wel eens zien. En volgens mij hebben jij en TBelgium het meeste aan hun Corsaro veranderd en dat maakt zo'n meeting alleen maar leuker. Over TBelgium gesproken..... nog niets van gehoord. :?

En prima als we pas zaterdagavond horen of jullie wel of niet mee gaan. Als we het maar weten, zadat we weten op hoeveel mensen we zondag moeten wachten. De plek en tijdstip blijven hetzelfde, ik heb na mijn laaste verhaal hier niemand meer over gehoord.

Mannen, De temperatuur stijgt en de kans op regen is nihiel.(zou je niet zeggen als je nu hier naar buiten kijkt) Zondag wordt het droog, 20-23 graden, 50% kans op zon en slechts 30% kans op 0 tot 1 mm neerslag, dus regenpakken kunnen jullie thuis laten.

Ik heb niemand meer gehoord over de lokatie dus dat wordt 10.00 uur bij Hotel Mercure Op de Burgemeester Burgerslaan te Rosmalen (gemeente Den Bosch). Dit ligt aan de A2, naast de Mc Donalds. Hier de Link: http://www.accorhotels.co...er/2112/fiche_hotel.shtml

Wat spreken we af over wheelies?

Geef ff aan hoelaat jij dan komt, dan komt ik of iets later of zet hem goed aan de kant!! _O-

Misschien moeten we dit ook even met LouWHEELIE bespreken.
Wij spreken uit ervaring. Zou ie al valdoppen hebben of wil hij ook eerst een demonstratie :Y

Misschien moeten we dit ook even met LouWHEELIE bespreken.
Wij spreken uit ervaring. Zou ie al valdoppen hebben of wil hij ook eerst een demonstratie :Y

over die valdoppen..
is het mogelijk dat iemand die doppen meeneemt zondag?
dat we daar gelijk afrekenen?
Ik zou t zeer op prijs stellen :}

Laatst bewerkt:
Zondag wordt het super motorweer :] . Nog maar 20% kans op regen en als er wat valt is het 0 (nul) mm. Nu moet iedereen toch in grote gatalen gaan aanmelden. Tot nu toe heb ik:

louwheelie
Arvidwillem
Fraanske
RickD
Fastronald
Sander
Baszzr600

Misschien: Bob, Mathh en onze brutale meid, Camaro en Bennieboy, Brumby, baudje, Marmorini en TBelgium

Zeker niet: Richard 1981

Laatst bewerkt:
Volgens mij pas jij je rijgedrag ook aan als je met jou Brutale Edith gaat rijden. Doen wij ook :] Gaat per slot van rekening om de gezelligheid. Dat er af en toe een keertje een gashandel tegen de stuit wordt gedraaid geloof ik wel, maar uiteindelijk wachten we op allemaal. Hoe meer zielen hoe meer vreugd, en ik wil nu eindelijk dat kontje wel eens zien. En volgens mij hebben jij en TBelgium het meeste aan hun Corsaro veranderd en dat maakt zo'n meeting alleen maar leuker. Over TBelgium gesproken..... nog niets van gehoord. :?

.

Hoi Fraanske

inderdaad hij past zijn tempo (niet zien rijgedrag dat blijft aso) aan mij aan.

Zaterdagavond weten we het zeker, maar ik zal mijn gewicht in de strijd gooien 8-)

Dat kontje wordt onvergetelijk (van mijn brutale....)

Zoals het nu uit ziet ben ik ook weer van de partij. Jammer genoeg zijn mijn uitlaten en RapidBike niet op tijd klaar.

Mijn dealer heeft mij verteld dat ook mijn koppeling vervangen moet worden omdat hier speling op zou zijn getreden. Dit schijnt bij alle Corsaro`s het geval te zijn en valt helaas niet onder de garantie omdat de koppeling een slijtagedeel is. De kosten voor mijn beurt zijn geraamd op 350 Euro. Is dit normaal voor een 5000 Beurt?

Mijn morini loopt slecht en slaat moeilijk aan met starten. Dit komt volgens mijn dealer omdat ik mijn gpr dempers aan heb laten passen (permanente db killer verwijderd) Daarom worden de termignoni dempers ook met nieuwe ecu geleverd. Er zullen toch wel bedrijven zijn die de ecu kunnen remappen ? Of zou het monteren van een power commander nuttig zijn? Ik hoop dat ik het oppakken van de motor rond de 2000 rpm iets kan verbeteren. Verder wel erg tevreden trouwens over mijn corsaro en de klappen uit de aangepaste GPR dempers.

Volgende week van de partij bij de GP in duitsland, maar voorlopig de motor nog niet terug. Er lekt olie bij de cilinderkoppen en bij de carter aan de linkerkant. Mijn dealer gaat morgen met vakantie en heeft gemeld dat als het een grote operatie is hij het blok door de importeur laat repareren. Volgens hem wordt er zo weinig betaald door de importeur voor het uitvoeren van reparaties onder garantie dat hij het door hun zelf laat doen. Dit houdt waarschijnlijk wel in dat ik de motor 3 weken kwijt ben. Ben er goed ziek van. Vind de service tot nu toe een beetje belabberd, maar misschien is dat wel normaal.

Veel plezier zondag allemaal....

nou....

net een telefoontje van Stretta gehad....ben de motor waarschijnlijk 6 weken kwijt!

Er zit koelvloeistof in het luchtfilter en in de olie. Of het mechanical seal van de waterpomp of de koppakkingen zijn het probleem. Mijn dealer gaat nu 2 weken op vakantie en vervolgens moet hij deze klus van ca 20 uur tussendoor doen. Hier heeft hij 4 weken voor nodig. Wanneer ik een klacht zou indienen bij de importeur dat het zolang moet duren zou hij zich beroepen op overmacht. Heb hem verteld dat hij misschien een extra monteur moet inhuren om zo zijn klanten tevreden te houden, maar dit was geen optie. Geloof wel in zijn oprechtheid, maar vind het wel erg vreemd dat het zolang moet duren. Heb wel begrepen dat door het vele garantiewerk aan de morini`s het dealerschap van zijn kant wat op het spel staat. Dit is de 2e Corsaro met GROOT onderhoud. Vrees dat ik nu op een Hayabusa naar de GP van duitsland moet. Hou jullie wel op de hoogte

Laatst bewerkt:
Hoi allemaal
Ben zondag helaas "weer" niet van de partij.
Las net dat Edith het tempo erg hoog vondt, ben ik de volgende keer niet de enige die
achterop rijdt. :}
Heb het bagagerekje achterop bijna klaar, met de onderplaat van kunstof scheelt
behoorlijk aan gewicht.
Moet nog de pen draaien die in het slot valt maar krijg mijn draaibank pas na de vacantie.
dus nog ff wachten.
Veel plezier zondag en rij voorzichtig.

Groet boutje :]

@Sand3r.
Hee Sander, Nog steeds in Oss? Hoe bevalt de Corsaro na al die kilometers? Ik zit eraan te denken de veloce te kopen, maar ik ben nog niet overtuigd. Moet nog een proefrit maken.

Ben bang voor kinderziektes. Kan iemand hier wat over zeggen?

Hoi Dick,

Inderdaad nog steeds in Berghem/Oss. Ik heb een van de eerste Corsaro's in nederland, en heb een paar kleine probleempjes gehad. Die problemen vergeet je echter als je erop rijdt.

Een groter probleem is nu dat ik zo lang moet wachten op mijn nieuwe tandwielen. Waarschijnlijk moet ik voor de volgende vakantie alleen de ketting vervangen, en hopen dat de tandwielen lang genoeg meegaan.

Kom zondag ff kijken bij de meeting, je woont toch vlakbij. Of anders kan ik na de meeting ff langsrijden. (adres?)

Tot zondag(?) :W

@Sand3r.

Ik heb het zondag overdag wel druk, maar 's-morgens heb ik wel tijd. Als er niets tuusenkomt zie ik je zondag.

Doei.

@dick: he! Uit Engelen: da's m'n geboortedurpke! Rondeweg 4, onder de dijk!

Je moet zondag echt even komen kijken, dan ben je meteen overtuigd!

Ik kom ook morgen eens even kijken op de meeting.

Het wordt morgen lekker druk. de stand tot nu toe:
louwheelie
Arvidwillem
Fraanske
RickD
Fastronald
Sander
Baszzr600
Brumby
Bennieboy
Camaro

Misschien: Mathh en onze brutale meid.

Zeker niet: Richard 1981, baudje en TBelgium, Marmorini, Bob (ik neem aan dat je motor nog steeds niet gemaakt is?)

Update on Corsaro suspension.

Er is nog steeds niks fatsoenlijks verkrijgbaar ter vervanging van de standaard "peperkoek" Sachs achtershock. Ook stuurdempers blijven uit.
De Corsaro is blijkbaar niet interesant genoeg voor de aftermarked qua vering? Waarschijnlijk zijn de productieaantallen te klein om vering te ontwikkelen voor deze fiets.

Hoe dan ook..er is evt een mogelijkheid voor achtershocks.

Indien voldoende interesse kunnen er bij Ohlins evt speciaal voor de Corsaro (standaard + veloce uitvoering) shocks geassembleerd worden. Uiteraard super(Ohlins) kwaliteit en volledig meervoudig instelbaar

Het spreekt voor zich dat er dan meerdere shocks besteld moeten worden.

Ik post dit om evt interesse te peilen..als er voldoende interesse is ga ik er gericht achteraan..

Qua prijs mag je op een circa 1000 euro rekenen.

terzijde:
Voorvorkombouw van de 50mm Marzocchi kan ook...simpele ombouw qua veren en olie..
voor de rest is de Marzocchi qua standaard binnenwerk ruim voldoende.
Qua prijs een circa 200,- euro bij aanlevering van losse poten.
(voorvorkombouw heeft echter alleen zin bij een "niet standaard Sachs Shock" op de fiets. In het geval van een standaard shock is slechts een voorvorkombouw geen goed idee omdat de standaard shock het daarna nog zwaarder zal krijgen)

Laatst bewerkt:
Hé bennie, blijft het voorwiel nog een beetje aan de grond met al die bagage erop?

Sorry jongens, maar morgen is een nono voor ons tweetjes. Veel plezier samen en veel foto's :]

hahahaha, er zat ook aardig wat bagage in de tanktas, maar "t stuur werd wel wat licht tijdens stevig gasgeven. moest er in het begin wel aan wennen om extra gewicht bij me te hebben, maar het went wel snel moet ik zeggen. Op bochtige weggetjes viel ie wel wat meer in de bocht dan gebruikelijk is maar kon er nog aardig mee uit de voetjes daar in oostenrijk / italie :] :]

Het wordt lekker stuurweer morgen guys 8-) 8-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan