Wie heeft er een Moto Morini Corsaro 1200?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zal KNMV nog bellen om te vragen wat het kost.

Ben vandaag overigens gebeld; hij is binnen!
nu nog wachten op de nummerplaat en donderdag of vrijdag ophalen :D

Jah maar vergeet niet dat wij de jonkies van het keur aan corsaro rijders zijn en dus nog niks van een no-claim hebben. -O- -O-

Ik denk dat er ook oudjes tussen zitten met weinig no claim
;)

Laatst bewerkt:
Owja!

bij de volgende meeting...
is het nog mogelijk dat ik bij iemand die valdoppen kan kopen?

--
update; vrijdag 29 juni.. ik bellen met MVM.. is de kentekenplaat nog niet binnen.
GVD...
dus hoogstwaarschijnlijk (hij belt me nog als t vandaag is) moet ik wachten tot dinsdag! :(

Laatst bewerkt:
Heren, kan iemand mij vertellen wat een acceptabel olieverbruik van de mm is?
Heb met 5000 km +/- 200 ml bijgevuld, maar vroeg me af of dit normaal is.

Ik heb nog geen olie hoeven bij te vullen, Bas. Na z'n normale beurt nog geen :N olie verbruik geconstateerd!

Heren, kan iemand mij vertellen wat een acceptabel olieverbruik van de mm is?
Heb met 5000 km +/- 200 ml bijgevuld, maar vroeg me af of dit normaal is.

Ik heb tijdens de eerste 5000km iets meer moeten bijvullen. 1 liter op 10.000km kan als acceptabel beschouwd worden bij de meeste motorfietsen, daar ben je dus nog ver vanaf. Effe melden bij de beurt kan geen kwaad.

Mannen, Ik heb net even gekeken wat het meest centrale punt is. Let op:
Vanuit Purmerend circa 110 naar het zuiden
Vanuit beek circa 112 km naar het noorden
Vanaf Klarenbeek circa 96 km naar het zuid westen
Vanaf Arcen 104 km naar het westen
Vanaf Leidschendam 100 km naar het zuidoosten
Vanaf Zuidland 97 naar het oosten
Vanaf Ede 71 km naar het zuid westen
Vanaf Nijmegen 46 km naar het westen
vanaf Waalwijk 23 km naar het oosten
vanaf Tilburg 32 km naar het noord oosten
Nog iemand vergeten?

En vanaf Esch .................. 17 km naar het noorden.

Nou ben ik echt niet bevooroordeeld, maar ik woon toch echt wel een beetje centraal in Nederland als ik het zo bekijk. *O*

Dus als voorstel om 10.00 uur bij Hotel Mercure Op de Burgemeester Burgerslaan te Rosmalen (gemeente Den Bosch). Dit ligt aan de A2, naast de Mc Donalds.
Hier de Link: http://www.accorhotels.com/accorhotels/fichehotel/nl/mer/2112/fiche_hotel.shtml

WIE GAAN ER MEE!!!! :]

Mannen, De voorspellingen voor aanstaande zondag zien er perfect uit. een graad of 22 en droog! *O* Tijd om te kijken wie er allemaal bij zijn aanstaande zondag :] . Dus ik ben benieuwd wie er allemaal mee gaan. Laat maar eens horen! :W

Ben er niet bij deze zondag, maar denk dat jullie je zonder mij ook wel vermaken.

Gisteren op de terugweg van Assen begon het oranje lampje op mijn dashboard te branden. Na een tijdje ging hij weer uit dus ben maar doorgereden. Heb geen idee wat het knopje betekent, maar even later viel zowel de gear indicator en de snelheidsmeter uit. Bij thuiskomst zag ik dat er druppels olie uit het blok lekten. Komt ergens aan de linkerkant onder de tank weg. Iemand een idee wat het probleem is?

Heb ook nog steeds startproblemen met mijn Corsaro, hij slaat echt slecht aan. Vaak slaat hij ook spontaan uit waarna je hem helemaal niet meer aan de praat krijgt. Is het bij jullie na de modificatie echt opgeknapt of is het ook nog waardeloos?

Richard, ik kan niet echt je vragen beantwoorden.. wel heb ik zelf het e.e.a. ondervonden;

Tijdens het rijden blijft het (N) (neutraal) lampje branden, welke versnelling ik ook zit.
Dit is sinds ik door de regen heb gereden. Ook zit er bij al die draadjes en connectortjes linksvoor (net achter het ventilatortje van dat koelding..) zit een plastic omhulseltje om het droog te houden neem ik aan.. en die zit vol met water.
Heb dus een vermoeden dat het hiermee te maken heeft.

Ook ging het blauwe lampje op de snelweg ineens branden... na verloop van tijd ging die weer uit.. geen idee wat het was.
Hoe dan ook, nog ff alles nalopen en proberen alles waterdicht te maken.. misschien gaat dat me helpen.

de 8e ben ik er sowieso bij! :D

De corsaro is trouwens echt HELEMAAL TE GEK, ik ben er zo blij mee!

nog een aantal vraagjes;

- het vakje voor mn koelvloeistof zit echt een heel klein laagje in.. moet ik dit bijvullen? en zoja.. waarmee precies?
- Ik wilde de DB-killers eruit halen.. niet om 100% zeker eruit te laten, maar wel om te horen hoe die dan klinkt! ... ik kreeg de dempers er wel een stukje in.. maar eruit lukte niet! iemand tips hoe ik deze eruit krijg (gewoon HEEL HARD TREKKEN?)

rijd-ze!

Die lampjes waar jij het over hebt...ken het verschijnsel. Heeft met regen te maken. Heb begrepen dat het lampje wat bij mij brandde het lampje van de injectie is. Als het meezit kan ik de motor woensdag langsbrengen bij Stretta en wordt hij dan gefixed.

Heb zelf mijn dempers (GPR) aan laten passen en rij nu zonder DB killers. Klinkt nu veel zwaarder, maar voor de grote stukken doe ik maar wel de DB killers erin.

- het vakje voor mn koelvloeistof zit echt een heel klein laagje in.. moet ik dit bijvullen? en zoja.. waarmee precies?
- Ik wilde de DB-killers eruit halen.. niet om 100% zeker eruit te laten, maar wel om te horen hoe die dan klinkt! ... ik kreeg de dempers er wel een stukje in.. maar eruit lukte niet! iemand tips hoe ik deze eruit krijg (gewoon HEEL HARD TREKKEN?)

rijd-ze!

Je moet zelfs een beetje koelvloeistof bijvullen, hoeft niet vol, maar iets is beter als bjna niets.

En de eerste keer moet je hard trekken aan die db killers, als je ze eruit hebt moet je even met een vijl over het gat heen gaan, dan gaan ze er de volgende keer een heel stuk makkelijker uit!!!!

@fraanske: Als het zo mooi wordt als jij voorspeld dan ben ik van de partij!
Dus Ede komt *O*

De lampjes zijn inmiddels een bekend probleem, de meeste hebben het wel gehad na een wasbeurt met de MM. Is de display 1x nat geworden dan kan dit steeds een probleem zijn. Bij mij is het vanzelf over gegaan nadat ik hem open geschroefd heb! Als de nieuwe display erop zit moet dit verleden tijd zijn. Met het nivo koelvloeistof heb ik geen probleem. Wel heb ik zwarte spettertjes in de buurt van de aansluiting uitlaat / demper omdat de knelring niet goed genoeg aansluit. maar als dat het enige is dan mag ik in de handjes knijpen :Y . Tot de 8 ste allemaal.... :]

He mannen,
Al jullie vragen worden ergens eerder in dit forum beantwoord. :?
Voor het neutraal lampje kun je een ringetje verwijderen bij de schakelpook.
Een Corsaro kan niet tegen water! Dus ook niet door de regen rijden. Dan gaan er allerlei lampjes branden enzo.
In combinatie met je gearindicator lijkt het erop dat ook jij een nieuw dashbord nodig hebt. Wel balen dat je dan je motor opnieuw moet inrijden. |( _O-
Maar als dit alles is valt het reuze mee. Ik kan nog wel wat meer opnoemen en ben nog steeds super tevreden. Wil Nooit meer anders!!!!!!!!!!!! :]

Ben dit weekend naar Assen geweest en gewoon geen Corsaro's gezien! Hoeze een exclusieve motor. Wel heb ik op donderdag een Rode corsaro Competizione zien rijden op de A2, met een grote rugzak en kenteken MR RR .. Hoe toepasselijk. Maar volgens mij zit die niet op ons forum.

In ieder geval tot zondag.
@ Mathh: Laat even weten of jij en je brutale vrouwtje er zondag bij zijn, want daarom hebben we iets zuidelijker geprikt. :W

Op voorwaarde van goed weer ben ik ook van de party, ze geven wel 50% kans van regen op, dus dat worden flikkerende dashbordlampjes!!!!!!

Mijn Corsaro heeft tot nu toe nog geen last van water gehad, ik wel. :(

In Frankrijk heb ik een stortbui gehad voordat ik kon schuilen. Toen ik later wegreed moest ik op sommige plaatsen door 15cm water rijden. Daarna heb ik nog 5 uur door de regen gereden. Geen enkele last gehad van lampjes of andere storingen.

Alleen ikzelf moest nog een dag drogen voor ik weer kon rijden.

Dashboard is nog steeds het originele B-type.

Hier nog wat vakantie foto's als voorbereiding op zondag :]
Raw00146%20(Custom).JPG

IMG_5602%20(Custom).JPG

IMG_5607%20(Custom).JPG

IMG_5642%20(Custom).JPG

IMG_5651%20(Custom).JPG

Tot zondag! :W

Zien er goed uit die fotos!

Ja ik wil ook nooit meer anders, het is het een supermoto maar dan voor grote jongens zegmaar...
ik rijd nu denk ik nog op zo'n 60% van de motor z'n kunnen... misschien soms 70, maar ik moet ook nog inrijden hehe

Die DB killers moet ik dan nog ff me best voor doen, wil ze er gewoon af en toe uit kunnen halen... bijv. voor zo'n dagje als aankom. zondag :D

Ja ik zei al, ik moet nog even het forum doorlezen hoe het ook alweer moest met dat neutraal lampje... desondanks ging dat blauwe (injectie dus?) lampje ook eens branden.. nou goed, moet binnenkort toch nog langs MVM voor nog wat kleine zaakjes mbt de motor.

Ik heb nog geen enkele corsaro gespot tot op heden, wat natuurlijk machtig voelt, iedereen vraagt naar het merk, het type, aantal CC's, pk's, nm's, etc

maargoed, ik vertrek dus uit amsterdam... kan ik onderweg nog iemand oppikken?

Ik heb inmiddels het neiuwe dashboard gemonteerd en toch problemen met het vocht, geen snelheids- en versnellingsindicator. De problemen met zwarte spettertjes bij de dempers heb ik ook. Ik hoop dat het slechte starten ook met de injectie heeft te maken, dan zal het wel goed komen. Heb dit weekend wel een corsaro zien rijden bij Assen....reed op de witterzomer met een corsaro met zwarte wielen.

Ik heb inmiddels het neiuwe dashboard gemonteerd en toch problemen met het vocht, geen snelheids- en versnellingsindicator. De problemen met zwarte spettertjes bij de dempers heb ik ook. Ik hoop dat het slechte starten ook met de injectie heeft te maken, dan zal het wel goed komen. Heb dit weekend wel een corsaro zien rijden bij Assen....reed op de witterzomer met een corsaro met zwarte wielen.

Was afgelopen weekend ook op de camping witterzomer. Helaas met sleurhut en auto. Heb daar een rode veloce gezien. toen ik aan de eigenaar vroeg hoe hij beviel reageerde hij nogal arrogant. :( Hopelijk was dat niet maatgevend voor Corsaro eigenaren.

Heb sinds aflevering maar 600km gereden waarvan zo'n 200km behoorlijk nat waren. maar die waren wel zonder boven genoemde problemen.

Als Fraanske voorspelling juist is kom ik zondag ook naar Rosmalen. Aangezien dit de eerste keer is dat ik naar een treffen gaat vraag ik me wel af wat we gaan doen. Gaan we een toerrit rijden of blijven we bij het hotel elkaars motor bewonderen?

In elk geval ik ben er zondag :W

Was afgelopen weekend ook op de camping witterzomer. Helaas met sleurhut en auto. Heb daar een rode veloce gezien. toen ik aan de eigenaar vroeg hoe hij beviel reageerde hij nogal arrogant. :( Hopelijk was dat niet maatgevend voor Corsaro eigenaren.

Heb sinds aflevering maar 600km gereden waarvan zo'n 200km behoorlijk nat waren. maar die waren wel zonder boven genoemde problemen.

Als Fraanske voorspelling juist is kom ik zondag ook naar Rosmalen. Aangezien dit de eerste keer is dat ik naar een treffen gaat vraag ik me wel af wat we gaan doen. Gaan we een toerrit rijden of blijven we bij het hotel elkaars motor bewonderen?

@Louwheely, arrogantie ben ik nog niet tegengekomen bij "ons" cluppie. Maar zoals altijd, uitzonderingen bevestigen de regel zullen we maar zeggen.
De voorgaande ritjes waar ik bij geweest ben waren vooral gezellig en bestonden uit:
een bakje koffie vooraf even rijden daarna een lunch en dan nog even rijden en dan weer naar huis. Heb je nu een indruk? Duimen voor mooi weer dan maar...

Allereerst even over het weer zondag: Het wordt lekker motor weer. Een graad of 20 en droog. Hier de lange termijn voorspelling: http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/ensemble.html Als je naar beneden Scrollt zie je dat ze voor zondag een prikwaarde van ) hebben, met een kleine kans op een drup regen.

De dagindeling zal er een beetje als volgt uitzien:
10 uur verzamelen, dan geilen :9~ op je eigen en elkaars motoren (max. 5 minuten). Dan een kopje koffie drinken en stoere Corsaro verhalen vertellen (en geilen :9~ op onze motoren) dan gaan we lekker toeren (en geilen :9~ op onze eigen Corsaro) totdat we honger hebben en zoeken we een plekje om een uitsmijter te eten, te praten over onze Corsaro's ( en geilen :9~ natuurlijk). Na de lunch gaan we via een andere route weer ongeveer terug ( niet vergeten te geilen :9~ ) naar het startpunt waarna we nog een keer afstappen om te geilen :9~ op al die Corsaro's samen, en dan gaat ieder weer zijn eigen weg. Mochten we onderweg een drup regen tegen komen dan kunnen we stoppen en wat kletsen ( en weer dat geilen :9~ natuurlijk). En als jullie dan weer thuis zijn dan moet je minstens één keer zijn klaargekomen, anders heb je iets niet goed gedaan met al dat geilen :9~ _O- _O- .

Heb daar een rode veloce gezien. toen ik aan de eigenaar vroeg hoe hij beviel reageerde hij nogal arrogant. :( Hopelijk was dat niet maatgevend voor Corsaro eigenaren.

Die arrogantie heb ik nog niet mee gemaakt.

Grote kans dat het een minderwaardigheidscomplex is en hij zijn Corsaro waarschijnlijk als pikverlenger heeft gekocht. :?

Of hij heeft gewoon een slechte nacht in Assen gehad. _O-

Wat een geweldige Race he!? Ik heb genoten van Rossi! *O*

Die arrogantie heb ik nog niet mee gemaakt.

Grote kans dat het een minderwaardigheidscomplex is en hij zijn Corsaro waarschijnlijk als pikverlenger heeft gekocht. :?

Of hij heeft gewoon een slechte nacht in Assen gehad. _O-

Wat een geweldige Race he!? Ik heb genoten van Rossi! *O*

Geloof ook niet dat het iig voor het forum geld (die arrogantie dan).
Heb al regelmatig gekeken maar bij mij is er niets bijgekomen. Dus als pikverlenger werkt de Corsaro niet goed. ;)

MotoGP was absoluut geweldig. Ik zat op de winterdijk tribune en alle mensen daar gingen helemaal uit hun dak als Kurtis Roberts weer eens langs kwam. En als hoogtepunt toen hij Vermeulen inhaalde. *O*
Uiteraard was het feest toen Rossi Stoner voorbij ging. :}

Vandaag weer een stuk erop zitten, zit eraan te denken de bijrijder voetsteunen zwart te laten maken.
Heb trouwens de DB killers eruit gehaald... dat is echt NOG beter gewoon, wat een geluid zeg.

Verder, als ik goed hard rem - en ik ben niet zo zwaar - dan wordt de demper nooit volledig benut.
Nu zitten er aan elke zijde een moer met hierop een moer en daarop een pinnetje....
de ene is C de andere is R geloof ik.
Rebound en nog iets?

Moet ik gewoon beide moeren 3 slagjes naar MIN draaien voor minder strakke vering?
of moet de een omhoog de ander omlaag?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan