Scenario 1: Ik rij pittig, zeg op 70% belasting, helemaal niks aan de hand. Beiden fans slaan aan bij 90 graden en gaan weer uit bij 85 graden.
Scenario 2: ik rij op 100% belasting over enkele minuten, haal dan een top van rond de 250km. Zodra ik van het gas ga hoor ik de fans draaien, de temperatuur is rond de 94 graden. Zodra de temperatuur rond de 78 graden komt gebeurd het, hij begind te kotsen.
Het probleem deed zich al bij Bob voor, bij mij gebeurde het voor het eerst tijdens de vakantie in de Eifel (reed daarvoor dus 4 maanden zonder dit probleem). Het enige wat bij mij veranderd was vlak voor de vakantie, ik dacht dat ik een gaatje had in de radiator (alles zat plots onder de koelvloeistof), maar dit bleek te komen door een scheurtje in het slangetje naar het expansie vat. Ik heb toen koelvloeistof bijgevuld toen de motor op temperatuur was, tot de radiator vol was.
Dat is lucht wat naar buiten komt, Het is waar schuinlijk de lucht van de achterste cilinder, want de voorste kan je ontluchten met de ontluchtingsnippel, die op de achterste niet zit.
Ik heb altijd geleerd( weet niet of het bij de mm helpt, bij mijn auto wel) dat als je koelvloeistof bijvult dat je in de slang moet knijpen die naar het blok terug gaat, zo pers je onder dwang de lucht uit de slangen en cilinders.
Het is mij echt een raadsel wat dit veroorzaakt.
Scenario 1: Ik rij pittig, zeg op 70% belasting, helemaal niks aan de hand. Beiden fans slaan aan bij 90 graden en gaan weer uit bij 85 graden.
Scenario 2: ik rij op 100% belasting over enkele minuten, haal dan een top van rond de 250km. Zodra ik van het gas ga hoor ik de fans draaien, de temperatuur is rond de 94 graden. Zodra de temperatuur rond de 78 graden komt gebeurd het, hij begind te kotsen.
Het probleem deed zich al bij Bob voor, bij mij gebeurde het voor het eerst tijdens de vakantie in de Eifel (reed daarvoor dus 4 maanden zonder dit probleem). Het enige wat bij mij veranderd was vlak voor de vakantie, ik dacht dat ik een gaatje had in de radiator (alles zat plots onder de koelvloeistof), maar dit bleek te komen door een scheurtje in het slangetje naar het expansie vat. Ik heb toen koelvloeistof bijgevuld toen de motor op temperatuur was, tot de radiator vol was.
Het is mij echt een raadsel wat dit veroorzaakt.
Wie van jullie heeft de kathalysator al verwijderd en wat zijn de resultaten? Is de lambdasonde weer gemonteerd of verwijderd? Heb begrepen dat superpole voor dit soort dingen ook maatwerk kan leveren. Ik wil ook nog met de corsaro langs de smid om te kijken wat zij kunnen doen.
Gisteren bij Emile van Lucky Ducy Perfomance geweest en hij gaat mijn GPR dempers aanpassen zodat er betere klappen uit komen. Hij past alo jaren dempers van ducati`s aan en bouwt ook zelf dempers. Heb begrepen dat hij voor ca. 500 Euro vervangingsdempers voor de Corsaro kan maken (916 - achtige dempers) Waarschijnlijk zijn mijn dempers dit weekend klaar en zal dan mijn ervaringen delen hier.
Hoor graag van jullie over jullie oplossingen voor de kat en de prijzen daarvan.
Mannen, over 3 weken is het al weer 8 juli. Ik ben benieuwd wie er allemaal bij gaan zijn. Bij onze laatste bijeenkomst vonden we restaurant De Colonie in Waardenburg(voormalig "De Waalbrug") mooi centraal liggen http://www.colonie.nl/. maar dat is natuurlijk afhankelijk van wie waar vandaan komt. Dus hierbij mijn eerste oproep:
WIE ZIJN ER BIJ OP 8 JULI 2007, CORSARODAG 3~
mmm....270 km autoweg tuffen om een blokje om te rijden gaat me denk ik iets te ver.
Heb trouwens net de motor terug met nieuwe accu, teller, nieuwe pakkingen en de 5000 beurt achter de rug.
De startmotor draait absoluut sneller rond, heel vertrouwenwekkend.
De rekening viel me ook mee : 167 eurowaarvan 45 euro voor de olie
Mannen, over 3 weken is het al weer 8 juli. Ik ben benieuwd wie er allemaal bij gaan zijn. Bij onze laatste bijeenkomst vonden we restaurant De Colonie in Waardenburg(voormalig "De Waalbrug") mooi centraal liggen http://www.colonie.nl/. maar dat is natuurlijk afhankelijk van wie waar vandaan komt. Dus hierbij mijn eerste oproep:
WIE ZIJN ER BIJ OP 8 JULI 2007, CORSARODAG 3~
Gefeliciteerd
Welke kleur?
Zou jij / jullie wel van de partij zijn als we zuidelijker afspreken?