Wie heeft er een Moto Morini Corsaro 1200?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Corsaro rijders. :W
Over 17 dagen hoor ik ook tot de groep MM corsaro rijders.
De motor (een Competizione)hebben we bij v/d Heijden in Den Bosch gekocht. Kregen we toch de beste inruilprijs terug voor mijn huidige motor een R6.
Nadat ik de Corsaro gekocht had wees mijn vrouw me op het bestaan van dit Topic en al een paar dagen hou ik deze topic bij en het doet me goed dat ondanks een paar gebreken de meeste corsaro rijders dik tevreden zijn. Het sterkt iig mijn vermoeden dat ik de juiste beslissing heb genomen. Een Tuono factory was de andere motor die op mijn lijstje stond.
In afwachting van mijn motor zal ik met plezier dit topic blijven volgen, daarna heb ik het te druk met rijden :]
 
Hallo Corsaro rijders. :W
Over 17 dagen hoor ik ook tot de groep MM corsaro rijders.
De motor (een Competizione)hebben we bij v/d Heijden in Den Bosch gekocht. Kregen we toch de beste inruilprijs terug voor mijn huidige motor een R6.
Nadat ik de Corsaro gekocht had wees mijn vrouw me op het bestaan van dit Topic en al een paar dagen hou ik deze topic bij en het doet me goed dat ondanks een paar gebreken de meeste corsaro rijders dik tevreden zijn. Het sterkt iig mijn vermoeden dat ik de juiste beslissing heb genomen. Een Tuono factory was de andere motor die op mijn lijstje stond.
In afwachting van mijn motor zal ik met plezier dit topic blijven volgen, daarna heb ik het te druk met rijden :]

Hee Louwheely, welkom bij de club. Mooie motor die competizione :} . Heb er vaak naar staan kijken, mijn MM is bij vd Heijden in onderhoud. Kom je ook uit de buurt van den Bosch, dan kunnen we een keertje samen een uurtje rijden :] .

En als je straks geen tijd meer hebt voor het forum, noteer dan nu maar vast 8 juli aanstaande. Dan komen we weer met een aantal Corsaro's bij elkaar. :9~
*O*
en natuurlijk 1-4 mei 2008 Corsaro weekend in de Eifel!!!! :W
 
@ fraanske,
Kom uit Tilburg schoanste stad vant laend. of zoiets
Uurtje knallen heb ik altijd wel zin in :Y
Helaas ben ik 8 juli verhinderd want dan ben ik in de Eifel mijn nieuwe brommer aan het inrijden.
Zal ik voor volgend jaar hemelvaart alvast snipperdaagjes aanvragen ;)
 
@ louwheelie: alvast welkom bij de club. Van de corsaro ga je geen spijt krijgen.
Het apparaat blijft je altijd weer verassen!! :] :]

Voor wat betreft corsaro weekend in de eifel: Ik heb het op de kalender gezet!! of ik kan weet ik nog niet.....

:W
 
Thanks Bennieboy,
Ik hoop alleen dat hij me niet op dezelfde manier verrast dan bij jou het geval was ;(
Omdat de motor duurder is dan 14.000 euro moet ik van de KNMV verzekeringen een alarm monteren :( weer 600 euri extra kwijt.
nog 12 dagen... wat duurt het wachten toch lang |(
 
Heren ik ben weer terug van vakantie in de states.
Morgen even de MM ophalen en weer even in "shape" komen.
Nou heb ik een vraag, wie heeft zijn achtervering laten veranderen of modiviceren.
Ik ben namelijk wat aan de zware kant en heb het gevoel dat mijn achterveer dood slaat.
Dus wie heeft wat laten doen, waar en tegen welke prijs?

bas
 
Heren ik ben weer terug van vakantie in de states.
Morgen even de MM ophalen en weer even in "shape" komen.
Nou heb ik een vraag, wie heeft zijn achtervering laten veranderen of modiviceren.
Ik ben namelijk wat aan de zware kant en heb het gevoel dat mijn achterveer dood slaat.
Dus wie heeft wat laten doen, waar en tegen welke prijs?

bas

Hoi Bas;
Ik heb mijn achtervering laten veranderen door White Power.
Er is het volgende uitgevoerd;
Zwaardere veer ( 115 kg i.p.v. 95 kg )
Demping aangepast
Opnieuw ontlucht.
Kosten; € 260,-
De kosten vallen dus alles mee, maar een grandioze verbetering vind ik het toch eigenlijk niet.
Wil je echt iets goeds , dan dien je toch een compleet nieuwe demper te monteren.
Dan ben je ongeveer rond de € 800,- kwijt ( Wilbers )
Keus genoeg dus , maar of het allemaal de moeite is ?....

Edit;
Ik heb eens even op hun site gespiekt Bas, en daar staat bijv. het type 631 voor € 669,-
Valt dus nog mee.
www.hksuspension.nl
Succes ermee.
 
Laatst bewerkt:
Hey corsaro rijders!

Heb dus ge testreden op de Buell XB12Scg (ook op de S) was echt fantastisch, alleen je rijd wel echt alleen op het koppel.
Het is wel heerlijk om hiermee te rijden alleen mis ik gewoon echte PK's (oftewel, extra power bij VEEL gasgeven) en dit mis ik gewoon bij de Buell.

Ik ga dus de 19e testrijden op de Corsaro (zit momenteel in finland) en dan weet ik het

:)
 
Hey corsaro rijders!

Heb dus ge testreden op de Buell XB12Scg (ook op de S) was echt fantastisch, alleen je rijd wel echt alleen op het koppel.
Het is wel heerlijk om hiermee te rijden alleen mis ik gewoon echte PK's (oftewel, extra power bij VEEL gasgeven) en dit mis ik gewoon bij de Buell.

Ik ga dus de 19e testrijden op de Corsaro (zit momenteel in finland) en dan weet ik het

:)

Zo te horen weten wij het nu al...
*O* *O* *O* :Z :Z 8-)
 
Arvidwillem en louwheely @ ook van mijn kant van harte welkom. En geniet van de wereld die MM heet....
Vandaag uiteindelijk de valdoppen eropgezet, had steeds geen goede pijpsluitel 18 om de moer tegen te houden. Ook het blok ondersteund maar dit bleek niet nodig te zijn.
Bericht van de dealer MVM motoren om een nieuwe display op te komen halen, kan ik weer opnieuw gaan inrijden! _O- . O ja en volgend jaar op hemelvaart staat de rit alvast in de agenda. *O*
 
heb zaterdag op een demo Duc. Hypermotard gereden. Ondanks dat ik de Morini toch mooier vond. Tering, wat stuurt zo'n ding goed. Licht en goede(gevaarlijke remmen als je er nog niet aan gewend bent) Wat een fun-bike, ben met de Morini heel wat gewend maar dit is serieuse concurentie. Het was de S a € 15.000,-.

maar volgens de nieuwe richtlijnen van de Bovag lever je het eerste jaar al 30% in dus is eigenlijk geen optie.

Maar je mag wel nieuwsgierig zijn toch?
 
heb zaterdag op een demo Duc. Hypermotard gereden. Ondanks dat ik de Morini toch mooier vond. Tering, wat stuurt zo'n ding goed. Licht en goede(gevaarlijke remmen als je er nog niet aan gewend bent) Wat een fun-bike, ben met de Morini heel wat gewend maar dit is serieuse concurentie. Het was de S a € 15.000,-.

maar volgens de nieuwe richtlijnen van de Bovag lever je het eerste jaar al 30% in dus is eigenlijk geen optie.

Maar je mag wel nieuwsgierig zijn toch?

Toch wel met het knietje aan de grond, driftende achterband en het duimpje om hoog he!
rubenhyper.jpg
 
@ Bas: goeie vakantie gahad in de states?? en nog op een "vette" bike gereden?? :9

Heren, Ik ga eind jini voor het eerst met de brommert op vakantie. Hebben jullie nog tips wat betreft dingetjes die handig zijn om mee te nemen??? behalve dan die paar schone peuren....
Ik heb bij startwin een bagage rekje gekocht en er gaat een tanktas mee ( nog geen quicklock ) dus zo heel veel ruimte is er niet. Ben van plan om van hotel naar hotel te rijden, dus nog een soort van luxe ook nog.

Ik hoor het wel....

:W :W
 
Laatst bewerkt:
Zaterdag naar clubraces in Assen (omdat we zondag niet kunnen) Rijd o.a. de demo-Morini mee van StarTwin, bereden door Koen Aalders, redacteur van Moto73. De demo heeft aangepaste vering (HyperPro en is voorzien van eigenbouw vervangingsdempers (Latrata's door StarTwin) en RapidBike om de bestaande electronica een loer te draaien. Ze claimen 140 pk a.h.a.w.
Ook rijd er een door StarTwin ingezette Benelli TNT mee, volgens zeggen 160 pk. Leuk om te bekijken zou ik zeggen.
 
Vandaag weer een paar km'tjes afgelegd, alles voelde weer goed aan, maar bij thuis komst legde ik mijn hand op de duozit en die was goed warm, zitje eraf gehaald en die spanningsregelaar leek wel een straalkachel. Ik heb hier eigenlijk nooit opgelet, is dit normaal???, iets warm snap ik wel, maar dit was echt heet.

@ Brumby, ik heb mijn veervoorspanning op z'n hoogst staan maar bij een heuveltje in de weg( tak, tramrails of scheve klinker enz, ) blijft hij doordreinen dus ik moet hier wat aan gedaan krijgen, want nu ik hem begin door te krijgen en dus harder ga rijden, wordt dit steeds irritanter en de beperkende factor ivm geen vertrouwen in de achterpartij
 
Laatst bewerkt:
Heren, Ik ga eind jini voor het eerst met de brommert op vakantie. Hebben jullie nog tips wat betreft dingetjes die handig zijn om mee te nemen??? :W :W
mmm.... reserve accu, digitale teller, koelvloeistof, crash pads en onderste kroonplaat *O*
ben je voorzichtig ?
Vandaag weer een paar km'tjes afgelegd, alles voelde weer goed aan, maar bij thuis komst legde ik mijn hand op de duozit en die was goed warm, zitje eraf gehaald en die spanningsregelaar leek wel een straalkachel. Ik heb hier eigenlijk nooit opgelet, is dit normaal???, iets warm snap ik wel, maar dit was echt heet.
Bij mij wordt het daar ook flink warm. Dat de uitlaten 2 cm lager zitten helpt het koelen ook niet echt ;)

www.motorblaadje.nl >>>>> stukje over de Morini negeneneenhalf
 
Laatst bewerkt:
ik heb mijn veervoorspanning op z'n hoogst staan maar bij een heuveltje in de weg( tak, tramrails of scheve klinker enz, ) blijft hij doordreinen dus ik moet hier wat aan gedaan krijgen, want nu ik hem begin door te krijgen en dus harder ga rijden, wordt dit steeds irritanter en de beperkende factor ivm geen vertrouwen in de achterpartij

hallo bass, hoeveel weeg je? Bij de iets zwaardere onder ons, en/of bij flink boenderen geeft de monoshock het al heel snel op. Mijn verhaal staat op blz 13: Sachs veer met öhlins binnenwerk, maar ook vóór zwaardere veren. Tevens heb ik de vorkpoten een centimeter door de kroonplaat gestoken omdat de motor in snelle bochten de buitenkant opzocht. Al met al een stuk beter, ik ben echter nog niet uitgesteld. Ben hem achter nog steeds strakker aan het zetten, meer ingaand dan uitgaand en ben nu bijna weer aan het einde van de stelmogelijkheden. Er valt nu echter veel beter mee te leven.
 
@ baszzr600; Hou ook de stekkers daar in de gaten. Bij mij al 2 x verbrand. Schijnt ook verband te hebben met corrosie en daardoor hoog oplopende spanning. Nu zijn er betere, waterdichte stekkers gemonteerd en heb geen problemen meer gehad. Weet niet of het evengoed extreem heet word daar, zal het in de gaten houden.
 
hallo bass, hoeveel weeg je? Bij de iets zwaardere onder ons, en/of bij flink boenderen geeft de monoshock het al heel snel op. .
Dit gevoel heb ik ook, ik weeg een 100 kilo's en ik ben nog niet aan het boenderen, maar ik voel hem zoals beschreven "nadrijnen" over heuvels heen. Ik zie nu al op tegen dat stuk a28 bij amersfoort naar assen, dat wordt weer zeeziek aankomen.
 
@ baszzr600; Hou ook de stekkers daar in de gaten. Bij mij al 2 x verbrand. Schijnt ook verband te hebben met corrosie en daardoor hoog oplopende spanning. Nu zijn er betere, waterdichte stekkers gemonteerd en heb geen problemen meer gehad. Weet niet of het evengoed extreem heet word daar, zal het in de gaten houden.

Ik zal dit in de gaten houden, en hou jullie op de hoogte
 
He Bas Ga jij ook naar de TT. Ik wel in ieder geval. We zitten op de Strubbentribune! *O*

Nee ik ga dit weekend naar de ducati club races, en tijdens het weekend van de tt ga ik naar het arrow classic rock festival met mijn ( zover je dat kan zeggen, ben 24 ) jeugdliefde Aerosmith
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan