Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Gisteren een afspraak via Marktplaats in Vlissingen, 266 kilometer.
Bleek een oplichter, vals adres. :X

Maar omdat je het nuttige met het aangename kan verenigen had ik al een tussenstop in Goes gepland bij Tovami! Safed the day. ;)

DSCF6170.jpg
DSCF6162.jpg
DSCF6164.jpg
DSCF6169.jpg
DSCF6167.jpg
Tovami uitdraai.jpg

Netjes 34 pk aan het achterwiel, de fabrieksopgave is 34 pk aan de krukas. :)
 
Maken ze vast niet vaak mee, dat iemand met zo'n pk-pakhuis aan komt zetten? _O-
Deze motor had hij nog niet gezien, en de melding '34 pk' vooraf kon Ruud wel op prijs stellen.
Dan hield hij daar rekening mee. :Y

Vanochtend bekeek ik even mijn oude filmpje uit 2003/2003 van de R1100S op de bank, een stuk meer geweld. _O-
Maar ben er ook met een ZX-10R geweest @ 177.5 pk. Moet ook mijn S1000RR eens checken, ex Belgisch kenteken.
O-)
 
Laatst bewerkt:
Toch grappig, in de foto's het kenteken verhullen en vervolgens een filmpje posten incl kenteken
Het staat 'grappig' en MF gaat de hele wereld over. Youtube niet. _O- :+

Maar het staat ook op de Dyno chart. ;)
 
Laatst bewerkt:
Gaat ook wel de hele wereld over alleen snapt een grote deel niet waar we het over hebben.
 
Ik wilde eigenlijk alleen maar nieuwe schijven monteren, maar de coating van de velgen werd slecht, dus opnieuw laten poedercoaten, en dan moeten de lagers er uit. Dan toch maar gelijk die nieuwe remleidingen monteren, en de knippers vervangen, en de spotlights, radiatorgrille opnieuw geverfd, en nu de boel er toch zo bijstaat, ook maar gelijk nieuwe hyperpro veren in de vorkpoten. Had ik niet nog een nieuw setje binnenpoten voor die roestige voorvork liggen? Onderste kroonplaat verven, en dan kan straks de vers gepoetste RVS uitlaat er weer op, met nieuwe RVS voorbochten. En zo blijf je bezig.
 

Bijlagen

  • IMG_20190312_000350.thumb.jpg.448d7dba54576e212f6923489baa605b.jpg
    IMG_20190312_000350.thumb.jpg.448d7dba54576e212f6923489baa605b.jpg
    145,4 KB · Weergaven: 6
Schoongemaakt, aan de druppellader en weer klaar voor 2 weken op stal.
 

Bijlagen

  • 20190311_161927.jpg
    20190311_161927.jpg
    169 KB · Weergaven: 11
  • 20190311_162008.jpg
    20190311_162008.jpg
    158,6 KB · Weergaven: 9
Tijdje terug een Kriega tas gekregen voor m'n verjaardag. Super blij mee, kan ik goed mee op weekend.
Moet wel achterop natuurlijk maar daar zit ook m'n tankdop. Ik wou 'm eerst aan het originele zitje vast maken maar dat buigt mee als ik de straps aantrek... hmm, effe iets op verzinnen,
Heb van een blok hout de vorm van het zitje gekopieerd en daar lusjes aan geschroefd.

Houten zitje in stealth modus..
Bekijk media item 1333204
Zitje open om te tanken
Bekijk media item 1333205
Lusjes uitgeklapt...
Bekijk media item 1333206
En met het tassie..
Bekijk media item 1333207
Werkt perfect, en er kan nog best veel in dat tassie van 20 liter..
Misschien dat ik nog een stukje skai om het zitje doe maar voorlopig goed zo, zit toch nooit iemand achterop.

Groet Rucarodi...
 
Zijkuipen eraf gehaald, morgen ermee aan de bak *D
Vandaag lekker aan de bak gegaan :)

Schakel-as support van Racetorx, zwarte voortandwiel cover met de Oberon koppelingscilinder. Is nu gewoon (ont)koppelen met de pink :P
DSC_0050.JPG


Kettingsetje...
DSC_0053.JPG


Factory Pro Evo shift star kit (links onderin)
DSC_0047.JPG


En het zwarte koppelingsdeksel van Racetorx.
DSC_0051.JPG


En na een ritje in baggerweer vanmorgen, bij thuiskomst de boel weer gecleand en de kuipen weer gemonteerd *D
DSC_0054.JPG
 
Heb je er een uit het buitenland gehaald? Zal toch niet veel goedkoper zijn dan hier van Honda dealer? Of jonge tweedehandse?

Van een limbo overgenomen, hij had in Bels gekocht, maar heeft nog nooit een kenteken gehad, niet hier en niet in Bels.
Hij was race fanaat en reed er enkel mee in de paddock en rondom circuit.
Bj 2006 en origineel 210 km gelopen.

De 125 is hier niet veel aanbod, met koop, keuring en BPM zal ik ongeveer 300-350 goedkoper uit zijn en dan is deze dus eigenlijk nieuw ipv 2e hands
 
Vandaag olie en filter van Mijn Yamaha Bulldog vervangen evenals de luchtfilter en cardanolie. Bougies ook maar vervangen. Mooi klusje en heel goed zelf te doen. Daarna nog de Shadow VT 600 van vrouwke ook maar nieuwe olie en oliefilter vervangen. Nieuwe HiFlow luchtfilter geplaatst. Ketting gereinigd en alvast ingespoten met witte kettingspray. Gelijk maar 4 nieuwe pitjes gemonteerd. Laat het mooie weer maar komen.
 
Ik probeerde (..) vandaag een messing schroeftonnetje (diam. 6mm) aan een gaskabel(RVS) te solderen.. dit heb ik wel vaker gedaan en doorgaans geen probleem.
Nu lukte het niet, niet met de bout, niet met de gasbrander, heb vloeimiddel speciaal voor RVS en 2 soorten tin gebruikt.

De kabel is nieuw en toch uiteinde ontvet. Het soldeer wilde niet 'vloeien', niet het tonnetje in maar bleef 'parelen'.
Iemand een idee wat ik verkeerd deed?
 
Ik probeerde (..) vandaag een messing schroeftonnetje (diam. 6mm) aan een gaskabel(RVS) te solderen.. dit heb ik wel vaker gedaan en doorgaans geen probleem.
Nu lukte het niet, niet met de bout, niet met de gasbrander, heb vloeimiddel speciaal voor RVS en 2 soorten tin gebruikt.

De kabel is nieuw en toch uiteinde ontvet. Het soldeer wilde niet 'vloeien', niet het tonnetje in maar bleef 'parelen'.
Iemand een idee wat ik verkeerd deed?

Te koud solderen?
 
De kabel is nieuw en toch uiteinde ontvet. Het soldeer wilde niet 'vloeien', niet het tonnetje in maar bleef 'parelen'.Iemand een idee wat ik verkeerd deed?

Ooo, dat is altijd zo frustrerend! Als het niet wil, dan wil het niet. Meestal toch wel op te lossen met een ander vloeimiddel, of wat langer laten inwerken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan