Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Ik ontdekte nog een gat? in het carter wat er volgens mij af fabriek niet in hoort. Schroevendraaier kon er zeker 5mm in.... Nooit olielekkage gehad daar. Iig met kneedbaar aluminium gedicht. Baat het niet, schaadt het niet.

Daarvoor komt nog de alu carter bescherming (de echte Africatwin xrv750).

Bekijk bijlage 1380005Bekijk bijlage 1380003

Gefixt: contactslot, vliegroest lasnaden en radiateurs, ontluchting carburateur verlengd, tank eraf gehad, geleegd, op de kop volledig drooggemaakt, valbeugels spanningsloos gemonteerd. Stekkers schoongemaakt k60 spray. Uitlaat bochten geschilderd.

Vernieuwd: olie en oliefilter, benzinefilter, 4 bougies (doe ik dus nooit meer, na 30dkm kwamen ze als nieuw eruit), nwe kettingset, USB aan het stuur.
Eerder al nwe remblokken en remschijven glijpennen.

Kortom: klaar dit jaar !
Zit dat 'gat' er niet zodat het makkelijker is de Carterhelften te splitsen?
 
@nampus : zou best kunnen. Niet bij stil gestaan. Dat kneedbaar alu is mooi spul overigens. Bij de Honda cb50 van onze zoon zit een scheur in het carter waar olie uit lekt. Binnenkort ook aan de beurt !
(Ja ja, de puristen gaan nu zeggen " lapmiddel dus blok uit elkaar en bla bla bla" of gaan naar hun BMW dealer en kopen een nieuwe GS volbehangen met touratroep .... Hahaha).
 
Vakkundig dit weekend een versnellingindicator aan m'n GS500 gebeunt met een stuk kentekenplaat. Werkt perfect, heel blij mee!
 

Bijlagen

  • InkedWhatsApp Image 2019-03-23 at 09.56.45_LI.jpg
    InkedWhatsApp Image 2019-03-23 at 09.56.45_LI.jpg
    212,8 KB · Weergaven: 16
Vandaag het comfortzadel gemonteerd...
1380428


Tevens de gearindicator even gefixt, gaf door wat vuiligheid op de contactpuntjes de signalen niet helemaal goed door waardoor de 6e versnelling knipperende op het dashboard.
1380429


Na wat opschuren en cleanen weer een mooi resultaat. Met de proefrit deed alles het weer naar behoren... *O*
1380430
 
"Nicky Hayden mod" gemonteerd en ja, dan moet wat normaal verborgen zit ook ff onderhanden genomen worden...

1380439




1380440







1380441

Tanden zijn nog prima. alleen op de foto lijken ze afgesleten....
 
Ik ontdekte nog een gat? in het carter wat er volgens mij af fabriek niet in hoort. Schroevendraaier kon er zeker 5mm in.... Nooit olielekkage gehad daar. Iig met kneedbaar aluminium gedicht. Baat het niet, schaadt het niet.


Kortom: klaar dit jaar !

Dat gat in het carter is om een schroevendraaier in te steken. Bij het splitsen van het carter kun je zo kracht zetten zonder de pasvlakken te beschadigen.

EDIT: Complete pagina gemist. Oeps!
 
Vraagje, ik wil binnenkort samen met m'n vrouw een weekend weg op de motor (zij achterop) en zat te kijken naar bagagemogelijkheden op de fz8. Maar ik hoef geen duur, groot en fancy systeem met koffers etc. Het liefste moet het gewoon makkelijk en snel erop en eraf te halen zijn. Je hebt natuurlijk die SW Motech zadeltassen, maar die vind ik best prijzig en ik weet niet of het voor de vrouw lekker zit om op die klittenbandflappen te zitten.

Nu zag ik de officiele achterdrager van Yamaha. Daar zitten ook nog handvaten op en dus een rek waar ik gewoon een weekendtas op zou kunnen binden. Voor een weekendje zou dat prima zijn voor ons. Heeft iemand ervaring met dit rek? Is het gemakkelijk te monteren/verwijderen? (vind het overigens nog best prijzig voor alleen een rekje met handvaten maar het ziet er denk ik wel netjes uit en zou denk ik prima voldoen).

1380798


Of hebben jullie andere aanbevelingen voor bagage met 2 personen op de motor en de eisen hierboven?

Alvast bedankt!
 
@Baksie Ik heb toevallig laatste deze besteld: 2 + 1 Tassen XLMOTO H2O Waterproof (Nu -46%) - XLmoto.nl. Voor twee tientjes minder heb je ook alleen de zijtassen, dan kan je geloof ik nog 'n passagier meenemen.

Of het wat is kan ik je helaas nog niet vertellen, want ze zijn nog niet binnen, maar 'tis een idee. De reviews zijn lovend.

Bedankt voor de tip! Lijkt inderdaad ook een goede oplossing te zijn en qua prijs een stuk beter! Voor € 50,- zou ik dan klaar zijn. Is het proberen waard ;)

Edit: Ik zie nu pas dat ik m'n post in het verkeerde topic had geplaatst :+ Maar ik ben wel blij met de tip haha
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een oliebeurtje gedaan bij de Fazer, zoals gewoonlijk kon hem niet zo los krijgen met de hand. Met gebrek aan een oliefilter sleutel er maar gaatjes ingeprikt wat goed werkte. Nieuwe oliefilter (Hiflo Racing) heeft er gelukkig een 6 kant opzitten zodat ik de volgende keer niet allemaal olie over de uitlaat smeer. :)

Ohja, en luchtfilter ook gewisseld. Zag er nog wel behoorlijk schoon uit maarja als je er toch al bent. :9

IMG_20190328_145411.jpg
 
Vandaag een oliebeurtje gedaan bij de Fazer, zoals gewoonlijk kon hem niet zo los krijgen met de hand. Met gebrek aan een oliefilter sleutel er maar gaatjes ingeprikt wat goed werkte. Nieuwe oliefilter (Hiflo Racing) heeft er gelukkig een 6 kant opzitten zodat ik de volgende keer niet allemaal olie over de uitlaat smeer. :)

Ohja, en luchtfilter ook gewisseld. Zag er nog wel behoorlijk schoon uit maarja als je er toch al bent. :9

Bekijk bijlage 1380901
Als het past kan je er ook een lijmtang op zetten. Heb je gelijk een hefboom.
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Als het past kan je er ook een lijmtang op zetten. Heb je gelijk een hefboom.
Goeie tip, maar de ruimte is wel beperkt bij de Fazer, uitlaat zit behoorlijk in de weg. Maar de volgende keer kan er gewoon makkelijk een ringsleutel op (waarom is dat niet standaard..).
 
Luchtfilter, bougies en ketting vervangen.

Nu een mooie k&n filter (mocht ook wel😂)
 

Bijlagen

  • 20190329_111911.jpg
    20190329_111911.jpg
    154 KB · Weergaven: 11
  • 20190329_095608.jpg
    20190329_095608.jpg
    112,2 KB · Weergaven: 13
Goeie tip, maar de ruimte is wel beperkt bij de Fazer, uitlaat zit behoorlijk in de weg. Maar de volgende keer kan er gewoon makkelijk een ringsleutel op (waarom is dat niet standaard..).
Ik moet de lijmtang iets scheef erop zetten. Als ie maar ff los is is het al goed. De rest draai je met de hand los.
 
Terug
Bovenaan Onderaan