Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ga er alsjeblieft mee naar een veringspecialist, want en schokbreker kun je niet "zwaarder" of "lichter" instellen. Je kunt afhankelijk van het model wel de veervoorspanning verstellen, de (low/high speed) rebound- of compressie-demping instellen, lengte langer/korter maken, veerconstante wijzigen dmv een andere veer. Als jij hem nu op "de zwaarste stand" hebt gezet, betekent dat dat je waarschijnlijk niet helemaal precies weet wat je aan het doen bent.Eindelijk de schokdempers op zwaarste stand gezet van de CB500 uit 2002.
Die kwamen van Boonstra, ik had ze blind gemonteerd maar na te vaak doorslaan op drempels toch iets beter bekeken......Bekijk bijlage 1361841
Nu veel beter met mijn 80kg.
Daar is die afstelling zelf gewoon voor bedoeld. Meer bagage of met twee personen erop gewoon veer strakker zetten.Das nie vreemd nie!
Ik heb de toon aangepast zodat het beter verteerbaar is voor tere kinderzieltjes waarvan we niet willen dat gevoelens mogelijk zouden kunnen worden gekwetst, want dat is heel belangrijk natuurlijk.Waarom toch altijd dat mensen afzeiken? Is dat nu werkelijk nodig?
Doeslief!
Nu prima zo. Dempers stonden gewoon te slap als mijn zoon achterop zat bij drempels. Samen 140kg schat ik. Das nie vreemd nie!.
Nee, dit is feitelijk onjuist. Je kunt een veer niet strakker zetten door aan de instellingen de gaan draaien.Daar is die afstelling zelf gewoon voor bedoeld. Meer bagage of met twee personen erop gewoon veer strakker zetten.
Wat ben jij fanatiek zeg.Nee, dit is feitelijk onjuist. Je kunt een veer niet strakker zetten door aan de instellingen de gaan draaien.
Je verandert de veervoorspanning, dat bepaalt het werkgebied van de schokbreker, maar verandert helemaal niets aan de veerconstante/stugheid/ strakheid/zwaarte en ook niet aan de demping (behalve als je ook instelbare demping hebt en je verdtelt die ook, maar dat is hoogstwaarschijnlijk niet mogelijk in dit geval).
Google eens "suspension sag", daarin zal je lezen wat veervoorspanning doet.Wat ben jij fanatiek zeg.
Ik heb natuurkunde gestudeerd ooit vroeger, dus je uitleg kan ik volgen.
De demping heeft niks de maken met de veer. Dus door aan die ring te draaien gaat de veer niet meer of minder dempen.
Dat zeg ik ook nergens en originele poster volgens mij ook niet.
Ik draai hem strakker als ik de veervoorspanning verhoog. En minder strak als ik die verlaag. Meeste mensen begrijpen me als ik dat zo zeg, maar is misschien niet de correcte term.
Strak of zwaar gebruiken als synoniem voor stugheid vind ik eigenlijk net zo dubieus. Zware veren zijn moeilijk te tillen en strakke veren zitten ergens tussen geklemd. Maar taalkundig ben ik niet heel erg hoog geschoold. Of mogelijk is er een consensus onder vaklui hoe je zwaar en strak mag gebruiken, waar ik niks van weet?
Ik heb een tutorial gelezen en niks nieuws geleerd. (behalve paar engels termen voor bepaalde onderdelen, die ik nu twee minuten later weer ben vergeten)Google eens "suspension sag", daarin zal je lezen wat veervoorspanning doet.
Spoiler: negatieve veerweg instellen en daardoor past de rijhoogte ook aan.
Achter meer voorspanning=hogere rijhoogte, minder negatieve veerweg (waarschijnlijk nu te weinig bij jou) en meer druk op je voorvering.
Veren aanpassen is een goedkope maar zeer effectieve manier om je vering gebalanceerd en op jouw rijstijl/gewicht aan te passen.
Ontopic: ketting gesmeerd, getankt na een ritje en uitgaande demping aangepast.
Ermax Aeromax (double bubble) schermpje gekocht, nieuw in de verpakking voor 40€ en direct ook gemonteerd!
Fuzzy pic door weinig licht en slechte camera
Het gebrek aan negatieve veerweg, en dat is dan gericht naar James Bond ipv jou.Ik heb een tutorial gelezen en niks nieuws geleerd. (behalve paar engels termen voor bepaalde onderdelen, die ik nu twee minuten later weer ben vergeten)
Kun je verduidelijken wat waarschijnlijk te weinig is bij mij? Je verwijst met dat weinig terug naar een zin met meerdere dingen namelijk.
En weet je ook bij welke van mijn motoren ik moet controleren?
En wat bedoel je tot slot met 'veren aanpassen'? Ik gok dat je bedoelt om de originele veren eraf te halen en dan andere veren erop met andere eigenschappen? Waarom moet ik dat willen?
Het zou kunnen, bij die leeftijd.Het gebrek aan negatieve veerweg, en dat is dan gericht naar James Bond ipv jou.
Ik bedoel inderdaad de veren aanpassen voor zijn gewicht ipv die dat er nu opzitten. ( Duidelijk te slap of zijn schokdemper zijn versleten)