Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Waarschuwing gehad wegens scherpe delen op een aanhanger. Gelukkig geen boete omdat het de lading betrof die iets (+/- 10 cm) buiten de bak stak. idd nog binnen de spatborden van de aanhanger. Vond meneer agent niet zo'n fijn idee. Bij jou zit de koker aan de bak vast, dus niet verwijderbaar zeg maar. Nogmaals, niet lullig bedoeld maar om je een boete te besparen.
Dan even afronden, toch?

Ik nam het zeker niet als lulligheidje Piet, ik moet het gewoon echt zeker weten! Vandaar ook mijn oprechte vraag aan jou om het te vertellen. Want alleen als we wat weten kunnen we er wat aan doen.
Dus daarom ook vanzelfsprekend bedankt voor je antwoord.

En dan tag ik @jgpeggeman even zodat hij het hier bovenstaande dan ook even kan lezen.
 
Ali was de enige leverancier met aangegoten plug. Als ik ter plekke iets van betere kwaliteit had gevonden had ik dat zeker gedaan. Beste zou zijn om die hele socket ook te vervangen door wat beters. Een BMW stopcontact lijkt er wel wat op maar heeft een kleinere diameter en is stukken beter. Plus dat mijn Optimate toch al een BMW plug heeft. Blijf ik helaas met een te groot gat in het plastic zitten. Een aansteker socket is groter. Moet er nog eens over nadenken. Misschien heb ik zelf nog wat in mijn rommelbak.
Het “BMW stopcontact” is een DIN4165 connector. Op zich een prima ding, inderdaad stukken beter dan de bekende sigarenconnectoren die je in iedere auto vindt en alleen bestaansrecht heeft doordat de hele wereld die gebruikt en niet de betere.

Ik heb er over gedacht om de connector op m’n BMW te vervangen, aangezien alles hier die andere connectoren heeft. Uiteindelijk niet gedaan. De Optimates zitten vast met de kleine standaard connector waarmee ze worden geleverd en ik gebruik de 12V accessoires alleen tijdelijk om iets te testen bijvoorbeeld. Daarna worden ze vast op de boordspanning aangesloten met de stekker die daarvoor bedoeld is onder de tank of ergens achter de koplamp.
 
Het “BMW stopcontact” is een DIN4165 connector. Op zich een prima ding, inderdaad stukken beter dan de bekende sigarenconnectoren die je in iedere auto vindt en alleen bestaansrecht heeft doordat de hele wereld die gebruikt en niet de betere.

Ik heb er over gedacht om de connector op m’n BMW te vervangen, aangezien alles hier die andere connectoren heeft. Uiteindelijk niet gedaan. De Optimates zitten vast met de kleine standaard connector waarmee ze worden geleverd en ik gebruik de 12V accessoires alleen tijdelijk om iets te testen bijvoorbeeld. Daarna worden ze vast op de boordspanning aangesloten met de stekker die daarvoor bedoeld is onder de tank of ergens achter de koplamp.
Volgens mij wordt die plug ook wel "Hella plug" of "Hella stekker" genoemd.
 
Effe snel de wielen schoon gemaakt, die waren mat grijzig-ish ondertussen.
Nee, alleen de randen, niet de spaken..
O-)
 
Hulp relais voor m’n verwarmd vest Tomtom plus dashcam gemonteerd.
Ik had eerst een solid state relais gemonteerd maar die gaf problemen van m’n digitale controller van m’n verwarmd vest en sokken.
De ledjes stonden hierdoor te knipperen.
 

Bijlagen

  • IMG_4904.jpeg
    IMG_4904.jpeg
    108,2 KB · Weergaven: 0
Na enige terugkoppeling, heb ik deze terugkoppeling toegepast op de bevestiging van de motoren op de aanhanger..

op de uiteinden van de stalen balk, heb ik hijsogen gemonteerd, waardoor de spanbanden er niet meer af kunnen, en nog wat verder naar buiten staan
AP1GczOlbKj6JjSZT4wmAgF18bxfLDy21ugEqxaeFiEb5pxWEz7IyT6I575hBOCaBnIczjgHWj_nAzr9_pNuhIbeEa5F6NqcGVnpeLhEkvvGQrFhubtgjaCPy138Ry8n0Iqp_yjlHzRjf8cTHy7AzEjGJSNcbw=w627-h836-s-no


De spanbanden heb ik op de handvaten van de motor gezet, met een bescherming er tussen... Ook een bescherming tussen de kappen en de zijwand van de aanhanger, en tussen de spanband en de kappen geplaatst...

AP1GczPrmWI53GsI_a6fJbCTOC74Rta63g3MQDzJupUhHKV2H0y-BBpILUwW_fwD8Ovgr5jf1iNi6eBj2O1bb7gdNIut90LxTeHAdJcyigMeLkCubHW6Ev96wFOAFkPHKn1rJunZbQSO18OqdTuPpO5MS3v3_g=w836-h627-s-no
 
Kan dat geen kwaad met je gashendel? daar staat kracht op ,of je stuur trek je naar beneden.
Heb ik wel over nagedacht... Vandaar ook die extra bescherming er overheen... volgens mijn eigen eenvoudige beredenering zou dit de kracht prima moeten kunnen hebben... In theorie mag er ook niet veel kracht op komen, omdat de meeste krachten via de wielklem gaan. DE spanbanden zijn primair bedoeld om te voorkomen dat de motor uit de steun valt
 
Is het inmiddels gelukt ?
Heb ook een nieuwe originele besteld en die gaat er omheen. Wel nu nog met K-parts contact dat ik het wat zonde vind dat er nu een onbruikbare snaar op de plank ligt.
Maar mocht je met die drukveer in de weer gaan zou ik deze ook meepakken.

3.jpg
 
De veren onder mijn zadel omgedraaid. Lijkt een stuk beter te passen. Kan iemand me vertellen of ik hier geen hele grote fout bega?
 

Bijlagen

  • 20240426_174213.jpg
    20240426_174213.jpg
    376 KB · Weergaven: 0
Sloten van de koffers gemaakt. Kwam ik bij toeval achter. Schroefjes van de sluitbeugeltjes waren los/weg.
Verse schroefjes erin met druppie lijm eroverheen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan