Vakantieplannen 2019?

Potje koken doe ik eigenlijk niet zo vaak. Ik vind het veel leuker rond lunchtijd aan te leggen bij een lokale uitspatting om daar een goede lunch weg te werken. Zeker in Frankrijk en Spanje zijn veel plekken te vinden waar ze een goede maaltijd (3 soms 4 gangen) hebben voor weinig. Ze zijn meestal te herkennen doordat er vrachtwagens en busjes van werklui voor de deur staan.

En dan 's avonds bij de tent gewoon een broodje met het één of ander.
 
Potje koken doe ik eigenlijk niet zo vaak. Ik vind het veel leuker rond lunchtijd aan te leggen bij een lokale uitspatting om daar een goede lunch weg te werken. Zeker in Frankrijk en Spanje zijn veel plekken te vinden waar ze een goede maaltijd (3 soms 4 gangen) hebben voor weinig. Ze zijn meestal te herkennen doordat er vrachtwagens en busjes van werklui voor de deur staan.

Hangt er bij mij een beetje vanaf welke regio ik zit. Laatste paar vakanties in het Oostblok en Balkan geweest, daar kost het niks om "buiten de deur" te eten. Soms zo goedkoop dat zelf boodschappen doen nog duurder is. In duurdere regionen kook ik meestal zelf, scheelt toch weer in het vakantiebudget. Ik vind het ook wel leuk om zelf te koken.
 
Dit jaar een Rent-a-Tent geregeld in de Ardeche.( was een superaanbieding eind vorig jaar ) Van daaruit dagtochten, o.a Gorges en de Combe Laval en naar les Baux voor het Vincent van Gogh spektakel.. En een paar bergen die in de Tour de France gedaan worden.
 
Voor het eerst samen op pad, een krappe week eind augustus, nog geen concrete ideeën waar naartoe. Rondje Maas/Rijn/Moezel denk ik. Met tent.
 
Plannen komen in steeds vergevorderd stadium.. In ieder geval met de Vespa... en ca. 4 weekjes van huis. Tussenstops in Champagne, Bourgogne (motovacances en france), Chartreuse, Hoge Alpen, Camping Moto Crest, Rendez-Vous Lunas, Haute Languedoc, Costa Brava (2 weekjes) en dan weer terug via de Pyreneeën, Dordogne, Auvergne, Champagne, Ardennen... Thuis. Routes zijn in de maak en ik probeer er toch wel een aantal nieuwe campings in te stoppen.
 
Naar Beieren tegen de Oostenrijkse grens. In drie etappes via (motor) hotels wegens het rijden met zijspan en kleine kinderen.
Lekker binnendoor vanaf huis tot aan de bestemming. Leuke motorreis dus, en dan een dikke week kamperen in Beieren.
Terugweg zelfde idee, met misschien nog een treffen op de weg naar huis.
 
Hallo Lucifer1987, Ik heb ook een paar keer de Moezel gedaan op de GSX R1000 van mijn zoon. 2 jaar geleden, na overlijden van m'n vrouw, zelf een GSX R1000 2006 gekocht en ben gaan toeren. Ik vind het heerlijk. Ik houd ook van het primitief vakantie vieren, tentje - zelf maaltijd in elkaar knutselen, basic maar gezond.
Wil nu weer weg richting zuid Duitsland - Oostenrijk - Italie, wanneer : als ik zin heb of de drang voel op avontuur te gaan.
Dat is het ultieme vakantie voor mij. Niets moet en alles.kan
 
Zo, de 1e (eigenlijk 2e) vakantie voor dit jaar zit er weer op. (was al in Andalusië met vliegtuig vorige maand)
Hemelvaart weekend zag aanvankelijk heel slecht uit., maar uiteindelijk werd de weersvoorspelling steeds beter. Tot 27'C aan toe................ :t

Woensdagmiddag al op pad. Tent neergezet in Malmedy.
Nee toen was het weer nog niet super. Ook donderdag nog een enkele fikse regenbui, maar toch niet regenpak uit de zak gehad.
Donderdag heel fris (vooral boven 500m) en met dus wat buitjes. Rit gemaakt naar Vianden en daarna naar stuwmeer bij Esch-sur-Sure en natuurlijk mag Kautenbach niet ontbreken. (leek afgesloten, maar je kan er wel door!)
Vrijdag naar de Ruhr-Stausee. Weer werd al beter. Daar is motor-verbod op feestdgn en in weekend. Daarom gereden op vrijdag!
Zaterdag richting Durbuy. Wat een motordrukte daar, pfffff. Toen maar iets verder gereden voor een drankje.
Zondag eerst van B naar Schuld in de Eifel om daar de inwendige mens te versterken. 100 motoren voor de deur! Hongerige rijders genoeg daar!!
Prachtig weer! Dikke trui in de koffer en de zomerhandschoentjes weer aan.
Daarna met de nodige kronkels naar Aken-Brand. Leuk pleintje daar met terras om deze dagen nog even door te spreken.

Terug was een makkie. Eigenlijk files verwacht en daarom door D gereden.
Kruispunt Jackerath is nu klaar. Was (zover ik nog weet) steeds een vertraging.
Van Aken ben je in 1.5 uur weer terug op de Veluwe. Zo komt de Eifel wel heel dichtbij!
Alles bij elkaar een mooi lang weekend geweest. 1400km onder de wielen.

Nu weer on-topic...................
De planning is voorlopig 2 weekjes Denemarken. (of Sardinië bij slechter weer)
Velen zullen zeggen: Wat moet je daar....? Ik heb de laatste jaren wel genoeg bergen gezien. Daarom lekker PLAT!!!
(en als het toch gaat vervelen, dan is de Harz ook niet ver weg)
 
Da's wel grappig, want wij zijn dit weekend net terug uit de Vogezen en de heenweg wilde de Garmin mij in eerste instantie naar de A12 Arnhem via Duitsland sturen.............dus heb ik bewust gekozen om juist de andere kant op te sturen en via Nijmegen/Venlo/Maastricht te rijden.

Het valt mij namelijk de laatste jaren op, dat ondanks de (af en toe) limiet loze snelwegen, je juist in Duitsland erg veel oponthoud hebt door de vele km's wegwerkzaamheden.
Die zijn dan zo smal, dat ik er met de motor (jaja in Duitsland mag dat niet) ook niet meer tussendoor kan.

Was wel erg warm dit weekend met 34 graden als topper..............maar beter dat, dan regen en 10 graden. 8-)
 
Alle navis sturen je over de BAB 3. Ik moest vandaag naar Straubing en ben 2 keer over de Bundesstrassem moeten gaan vanwege een totale blokkering door een ongeval in een baustelle. Als je die BAB 3 kan mijden door de 61 of de 57 te nemen moet je het echt doen
 
Vanmorgen de knoop doorgehakt. Wil al een paar jaar naar Vercors in Fr. en dat gaat nu gebeuren in sept.
Getwijfeld of ik met een organisatie mee zou gaan maar die vragen een additionele hoofdprijs als je een eigen kamer wilt
Ik heb nooit in mn uppie een meerdaagse trip gemaakt, heb ik geen behoefte aan, maar nu gaat t dan toch gebeuren.
Ben benieuwd, mogelijk kom ik onderweg nog iemand tegen om een dagje mee op te rijden ofzow. Wel zo gezellig.
 
@Rob RD en ook op dei 61 en 57 is het Baustelle rijden... Nee mij zie je het liefst zo min mogelijk in dat land... echt een groot drama is het er! En zijn er leuke wegen dan zijn ze weer dicht voor motorrijders, en zijn ze niet dicht dan is het file rijden in elke haarspeld om zo van dorp naar dorp te gaan welke allemaal op elkaar lijken.

@DickTrom Gewoon gaan! Als je wil kamperen gewoon naar Le Camping Moto gaan. Ik ben er al jaren niet geweest maar Le Maronnier in Rencurel is ook een erg mooie plek om te zitten. Vercors rijdt je gewoon in een dagje naartoe vanuit Nederland, en als je iets leuker wilt rijden doe je er 2 dagen over. Echt een aanrader, ik kom er sinds 2005 ieder jaar een of meerdere keren. Ook de omliggende stukken zijn mooi. Vanuit de Vercors (mocht je na een aantal dfagen het daar gezien hebben) zit je ook zo in de Drome die zuidelijker licht, je kunt westelijk de Ardèche in duiken, Oostelijk kun je zelfs de Alpen in en noordelijk van de Vercors heb je de Chartreuse liggen wat ook geweldig is.
 
Vakantieplannen? Morgen gaat DE rit van het jaar plaatsvinden... Via Rusland naar de Noordkaap en via Noorwegen terug.
9000 Km in 23 dagen!

Iemand tips voor de route onderweg?

BLOG: Polarsteps
 
@DickTrom : Kan me niet voorstellen dat je de Vercors gaat tegenvallen..............wat een geweldig mooi gebied.
Grenoble kom je wel tig keer tegen, alsof het de twilight zone is........ 8-)
(weet niet meer precies waarom, maar meende dat je beter Grenoble kon vermijden ivm betalen van iets)
 
(weet niet meer precies waarom, maar meende dat je beter Grenoble kon vermijden ivm betalen van iets)
[/QUOTE]
Milieu-vignet dat je moet aanschaffen.
 
als je van de goede kant de chartreuse in gaat en dan zo de vercors in... dan ga je mooi om die drukke groenlinks-enclave heen.
 
Eind van de maand naar de Ardennen, overnachting in simpel hotel te La Roche en Ardenne
Rondje La Roche - Dinant - Vireux-Molhain - Willerzie - Barzin - Tellin - Barriere de Champlon - La Roche.
Terug via de Eiffel.
Hoop dat het weer een beetje meezit...☔
 
Vakantieplannen? Morgen gaat DE rit van het jaar plaatsvinden...
Via Rusland naar de Noordkaap en via Noorwegen terug. 9000 Km in 23 dagen!

Iemand tips voor de route onderweg?

BLOG: Polarsteps
Deze blog ga ik volgen :t
Ga je kamperen, hotel, of in Hüttes........................?

Ik was 2 jaar terug was ik min of meer aan dezelfde reis begonnen.
Helaas toen aan de Poolse grens met slijmbeurs-ontsteking in de schouder weer naar huis moeten gaan.
Nu heb ik dezelfde reis voor 2020 in de planning................. Maar dan wel in ca 40 dagen!
Onderweg bekijken van diverse steden als Riga, Tallinn, St.Petersburg, Helsinki en natuurlijk ook stadjes in Norge.
Evengoed had ik ook een zeekano-tocht in gedachte, alsook een excursie om walvissen te gaan spotten. (Lofoten)
Wat me ook nog wel mooi lijkt is na Kaliningrad via de Haf met duinen naar Klaipeda te rijden.
Het ergste stuk lijkt me 1200km in Finland. Rovaniemi met kerstman is dan mss nog wel een prettige onderbreking. Pas op muggen!
Verder heb ik eea verzameld (ook GPX-en) voor routes door Noorwegen langs de fjorden.

Wel nog een tip:
Begin met goede banden en een ketting die het gaat halen.
Vervanging of reparaties in Noorwegen flink prijzig.

Goede reis!! :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan