Vakantieplannen 2019?

Alle navis sturen je over de BAB 3. Ik moest vandaag naar Straubing en ben 2 keer over de Bundesstrassem moeten gaan vanwege een totale blokkering door een ongeval in een baustelle. Als je die BAB 3 kan mijden door de 61 of de 57 te nemen moet je het echt doen
@Rob RD en ook op dei 61 en 57 is het Baustelle rijden... Nee mij zie je het liefst zo min mogelijk in dat land... echt een groot drama is het er! En zijn er leuke wegen dan zijn ze weer dicht voor motorrijders, en zijn ze niet dicht dan is het file rijden in elke haarspeld om zo van dorp naar dorp te gaan welke allemaal op elkaar lijken.

knip

Zelfs vanuit Nijmegen gaf de Stomstom aan om binnendoor naar de 3 te rijden en daar lekker aan te sluiten, ipv bij Dukenburg de snelweg op naar Venlo en daar de 61, of zelfs via Geleen of Luik naar Aken en daar richting Ruhrgebied...
 

ik zou op deze route lacets de montvernier even meepakken *D
montvernier.jpg
 
Nee mij zie je het liefst zo min mogelijk in dat land... echt een groot drama is het er!

Vorig jaar was ik zo klaar met dat hele Duitsland... Terug uit de Dolomieten al voor de Brenner file, mist en regen, en dat bleef zo tot ver voorbij München. Van 10:00 tot 20:00 slechts 400km gereden en wat was ik er klaar mee zeg. Pas in de avond werd het rustig op de weg, en ik wilde eigenlijk nog overnachten maar dan had ik de volgende dag waarschijnlijk weer dezelfde ellende gehad. Toen maar besloten door te rijden, 03:00 en 1150km verder was ik thuis.

Daarom heb ik er 2 maanden terug voor gekozen om de autotrein van Düsseldorf naar Innsbruck te nemen, en dat beviel me best wel goed. Scheelde in ieder geval een hoop frustratie
 
Vorig jaar was ik zo klaar met dat hele Duitsland... Terug uit de Dolomieten al voor de Brenner file, mist en regen, en dat bleef zo tot ver voorbij München. Van 10:00 tot 20:00 slechts 400km gereden en wat was ik er klaar mee zeg. Pas in de avond werd het rustig op de weg, en ik wilde eigenlijk nog overnachten maar dan had ik de volgende dag waarschijnlijk weer dezelfde ellende gehad. Toen maar besloten door te rijden, 03:00 en 1150km verder was ik thuis.

Terug vanuit de dolomieten binnendoor (SS 238, De A22 omzeilen, via Merano, Nauders, Fernpas) richting Germersheim. Dan komt je geen munchen tegen.
Daarna langs de rijn richting Nederland.
Bijna een perfecte route terug naar huis met heel weinig Snelweg.
 
Binnendoor kan natuurlijk, maar ik heb weinig zin om er 3 dagen over te doen, die tijd besteed ik liever op mijn bestemming. Meestal pak ik het liefst zoveel mogelijk binnendoor, maar soms wil je een beetje opschieten.
 
Binnendoor is meestal een slecht plan. Of je moet echt heel veel tijd hebben....................?
Als je naar de Alpen wilt en je begint al in Limburg heuvels op te zoeken dan schiet dat natuurlijk niks op.
Als je in CH arriveert en je hebt Z.Limburg/ Ardennen/ Eifel/ Pfalz/ Vogezen/ Schwarzwald al achter de rug, dan heb je er op dat moment al bijna zat van.
Liefst als een speer naar Basel en van daar de ECHTE bergen gaan opzoeken. Want DAT was toch je REISDOEL!!

Niks mis met tussenliggende gebieden, maar daar kan je beter nog eens een (lang) weekend aan spenderen, met alleen dat dan als bestemming!
Vorige zomer HAD ik veel tijd en toen heb ik idd alle genoemde gebieden doorkruist. Ander jaar stond ik met een paar uurtjes aan de grens bij Basel.
 
Tja, ligt eraan wat je voorstelling van een motorvakantie is. Bij mij begint dat dus het liefst zo vroeg mogelijk, dus net over de grens, bij Luik of Maastricht eraf en de rest binnendoor. Met de auto gaat het om het einddoel te bereiken, en het liefst zo snel mogelijk want ik heb een pleuris hekel aan snelwegen. Op de motor gaat het niet zo zeer om het reisdoel maar de weg ernaartoe. Tenzij het verder is dan de Alpen/zuid-Frankrijk, dan zie ik meer in een aanhangwagen met de motor erop.
 
Ben ik het deels wel mee eens, ik probeer ook zo veel mogelijk snelwegen te vermijden maar ik kom een keer of 3 per jaar in de Alpen, dan heb je na een paar jaar echt geen zin meer om alles voor de zoveelste keer binnendoor te rijden. Kost me ook veel te veel tijd als ik maar een week die kant op ga.
 
Laatst bewerkt:
In augustus naar Tende om de LGKS te rijden. Ik rij snelweg tot Grenoble. Ff een dag doorzetten maar dan ben je in het mooie gebied, waar ik de 2e dag om 8uur al aan route Napoleon start !
Ik heb ook maar ca 8 dagen.
Op de Africatwin 750 gaat het best met 120kmu. Gewoon niet teveel stoppen en doorrijden, ook s-avonds lang doorrijden. Na 19u wordt de tolweg leeg.
 
Toevallig heb ik die eergister gedaan de lacets mont Vertiers, is leuk op locatie maar daar omheen was het vrij druk met industrie.
 
Toevallig heb ik die eergister gedaan de lacets mont Vertiers, is leuk op locatie maar daar omheen was het vrij druk met industrie.

Eigenlijk is dat hele stuk tussen Modane en Saint Jean de Morienne een groot stuk industrie, dat is niet echt leuk. Het is er in de zomer ook altijd bloedheet omdat alle warmte in dat dal blijft hangen. Zeker niet mijn favoriete stuk.
 
Ik heb vanaf 15 juli 5 weken vrij :Y
Ik kijk 12 juli op weer-online waar de reis heen gaat
Dan boeken we, maakt geen reet uit waarheen Noorwegen of Oostenrijk :+
 
De Campings zijn uitgezocht, de route is gemaakt, de Vespa is in orde, de tankstations zijn in de route opgenomen (wel zo handig met een 8 liter tankje)... fuck.. nog een dikke maand werken...

GvQaJqh.jpg
Dit was ook leuk. 2016 van San Sebastian naar Cadaquez uiteraard van Nederland vertrokken en weer terug.
IMG_20190527_220828.png
 
Superomgeving daar onder de Pyreneeën. Ik ga echter eerst van NL via Franse Alpen naar Lloret en blijf daar 2 weken met mijn vriendin en haar kinderen en dan weer terug op de Vespa.
 
Zo leuk de reacties! Op mijn Polarsteps staan dagelijks updates! Ik lees alles nu pas. Sorry.

De trip! Werkelijk waar geweldig. Ik kan iedereen aanraden om door Rusland te gaan!
Maakt de trip net wat origineler.

We zijn nu in Noorwegen en gaan morgen de lofoten bekijken...

Tip: neem warme kleren mee!
 
Deze blog ga ik volgen :t
Ga je kamperen, hotel, of in Hüttes........................?

Ik was 2 jaar terug was ik min of meer aan dezelfde reis begonnen.
Helaas toen aan de Poolse grens met slijmbeurs-ontsteking in de schouder weer naar huis moeten gaan.
Nu heb ik dezelfde reis voor 2020 in de planning................. Maar dan wel in ca 40 dagen!
Onderweg bekijken van diverse steden als Riga, Tallinn, St.Petersburg, Helsinki en natuurlijk ook stadjes in Norge.
Evengoed had ik ook een zeekano-tocht in gedachte, alsook een excursie om walvissen te gaan spotten. (Lofoten)
Wat me ook nog wel mooi lijkt is na Kaliningrad via de Haf met duinen naar Klaipeda te rijden.
Het ergste stuk lijkt me 1200km in Finland. Rovaniemi met kerstman is dan mss nog wel een prettige onderbreking. Pas op muggen!
Verder heb ik eea verzameld (ook GPX-en) voor routes door Noorwegen langs de fjorden.

Wel nog een tip:
Begin met goede banden en een ketting die het gaat halen.
Vervanging of reparaties in Noorwegen flink prijzig.

Goede reis!! :]
Je kan mijn route altijd gebruiken! Klaipeda; ga daar de kroeg in! (Je wil nooit meer weg)
 
Zo, in 8 dagen tijd ruim 4600km’s erop zitten en de meeste grote Franse cols met her en der uitstapjes naar Italië en Zwitserland gezien. Heerlijke reis gehad. Nu nog even nagenieten en dan in september de Dolomieten verkennen😀
 
@ Ikkos
Bedankt voor aanbod. Ik heb al heel veel info.
Zoals gezegd, was ik al eerder onderweg naar Rusland. Dus ik was al (redelijk) goed geïnformeerd.
Sinds dat moment heb verzamel ik alles wat verder nog van nut zou kunnen zijn.
Een enkele keer vind ik nog wel eens iets nieuws. Dat voeg ik dan gewoon toe.

@ TweeWielenWelGenoeg
Lijkt een beetje op wat ik vorig jaar heb gedaan. Toen wel ook Gavia, Stelvio en FurkaPass meegepikt naast de Franse cols van de RDGA.
Dat was toen 4900km in 3 weken. Rijden is leuk, maar ik wil ook een beetje ECHT vakantie! (soms dus een daggie niks)
 
@ Ikkos
Bedankt voor aanbod. Ik heb al heel veel info.
Zoals gezegd, was ik al eerder onderweg naar Rusland. Dus ik was al (redelijk) goed geïnformeerd.
Sinds dat moment heb verzamel ik alles wat verder nog van nut zou kunnen zijn.
Een enkele keer vind ik nog wel eens iets nieuws. Dat voeg ik dan gewoon toe.

@ TweeWielenWelGenoeg
Lijkt een beetje op wat ik vorig jaar heb gedaan. Toen wel ook Gavia, Stelvio en FurkaPass meegepikt naast de Franse cols van de RDGA.
Dat was toen 4900km in 3 weken. Rijden is leuk, maar ik wil ook een beetje ECHT vakantie! (soms dus een daggie niks)

Helaas had ik geen 3 week vrij. Ook was ik in mijn uppie. Moet motorrijden en vakantie met mijn vrouw wat verdelen😉.
Lekker sportief rijden door de kronkelwegen is voor mij toch ook ECHT vakantie, daarbij nog genoeg tijd om even te stoppen en te genieten van de omgeving. ‘S Avonds boekje lezen, volgende dag weer fris op pad. Na zo’n week ben ik weer helemaal opgeladen.
 
Zo leuk de reacties! Op mijn Polarsteps staan dagelijks updates! Ik lees alles nu pas. Sorry.

De trip! Werkelijk waar geweldig. Ik kan iedereen aanraden om door Rusland te gaan!
Maakt de trip net wat origineler.

We zijn nu in Noorwegen en gaan morgen de lofoten bekijken...

Tip: neem warme kleren mee!
Is ook in noorwegen momenteel, bij trolstigen
 

Bijlagen

  • IMG_20190620_111302.jpg
    IMG_20190620_111302.jpg
    336,6 KB · Weergaven: 12
  • IMG_20190620_095925.jpg
    IMG_20190620_095925.jpg
    374,4 KB · Weergaven: 10
Hoi luitjes.
Vergeet Hongarije niet als vakantie land.
Niet omdat ik er woon,maar de natuur hier is super gaaf.
En erg rustig om de eens heerlijk te touren.
En voordelig als je eens de beest uit hangt.
Zelf nog niet echt plannen, heb de ezel net uit holland opgehaald.
Dus die moet nog omgekeurd worden hier.
 
Hier plannen omgegooid: gisteren is mijn vastgelast voortandwiel van de uitgaande as afgebroken na 2000km.... Grrrr. Net nieuwe Heidenau banden gemonteerd...
Dus, helaas geen LGKS eind augustus met de Africatwin 750.
Maar ik ga wel: op de CB500 uit 2002 (motornr 2). Klein maar fijn en geen extreme onverharde passen. Maar wel lekker sturen met dat ding. Lekker 7 dagen weg met de tent naar de Franse Alpen.

Twijfelt nog beetje om de eerste 900km met een motor aanhanger te gaan....
 
Want DAT was toch je REISDOEL!!

Het klinkt als een cliché, maar voor mij is de reis de bestemming. Dit jaar had ik een vaag plan naar de Picos te gaan, maar bleek het daar te nat en koud en kwam ik uiteindelijk in de Ardèche en Provence terecht. Dan ben ik blij dat ik niet de snelweg naar Spanje heb gepakt om daar te ontdekken dat ik er niet wil zijn.

Op mijn vakanties hou ik aan niet meer dan 2 uur snelweg te rijden vanaf Den Haag, wat dus betekent dat ik meestal in Nederland al binnendoor ga rijden. Alleen op de terugweg pak ik wel eens verder de snelweg als blijkt dat nog een extra overnachting op ca 400km van huis toch een natte/koude bedoening gaat worden.
 
Van het voorjaar onze motoren naar Spanje Andalusie getransporteerd om daar een weekje rond te rijden en in najaar staan er een paar motoren voor ons klaar in Madagascar :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan