Wat zijn je vakantieplannen voor 2023?

Aanstaande zaterdag 23 juli vertrek ik. 14 dagen de tijd alleen met mijn motor. Liefst wil ik Albanie "proeven". Kroatie dus eerst doorkruizen. Dubrovnik. Dan door. Wel heel veel km's. Maar ik kan toch moeilijk stilzitten. Als ik ergens aankom dan ga ik daar weer rondtouren de hele dag. De hele dagen rijden vind ik prima. Maar nu heb ik alles gelezen in dit topic en denk ik ook aan noord Spanje. Ardeche, midden Italië en Zweden. Ik hou van steden en natuur. Wildkamperen lijkt me ook gaaf. Misschien stukjes TET.

Uiteindelijk weet ik het denk ik pas als ik van Middelburg de A58 naar Bergen op Zoom rijd en dan links (Zweden), rechtdoor (Balkan) of rechts af sla (Frankrijk/Spanje/Portugal?). Er zijn nu wat hele hete plekken met code rood in Italië. Zit niet echt te wachten op 40+ graden in m'n motorpak.

Heb overwogen om voor weinig geld naar Albanie te vliegen met tent in rugzak maar alles is super goedkoop in Albanie behalve het huren van een motor.

Slaaptrein (autotrein) die kant op (bijvoorbeeld Wenen) kon ik niet vinden. Misschien nog iemand met een gouden tip of andere suggesties?
 
Laatst bewerkt:
...

Slaaptrein (autotrein) die kant op (bijvoorbeeld Wenen) kon ik niet vinden. Misschien nog iemand met een gouden tip of andere suggesties?
De reguliere autotrein Dusseldorf - Wenen / Insbruck rijdt niet meer. Wel rijden er nog commerciele autotreinen maar daar betaal je de hoofdprijs voor, kun je beter zelf rijden en luxe overnachten en dan ben je zelfs nog goedkoper uit.

Het wordt dus rijden, linksaf of rechtsaf
 
Ja had je al in de peiling en had dus dit antwoord van jou ook wel verwacht. Denk ook wel erg gaaf! Tips?
Wij verleden jaar geweest
Tara kloof zou ik zeker doen, zeer de moeite
De baai van Kotor vooral de afdaling ernaartoe of klim hangt er vanaf van welke kant je komt.
Albanië moet je effe checken qua verzekering, wij als Belgen moeten er een extra verzekering nemen standaard verzekering dekt Albanië niet.
 
Wij verleden jaar geweest
Tara kloof zou ik zeker doen, zeer de moeite
De baai van Kotor vooral de afdaling ernaartoe of klim hangt er vanaf van welke kant je komt.
Albanië moet je effe checken qua verzekering, wij als Belgen moeten er een extra verzekering nemen standaard verzekering dekt Albanië niet.
Bedankt voor de tips! Ik zocht op Tara kloof en ik kreeg Tapa kloof: Тара is dat hem?
 
Zweden via de brug, en via Noorwegen retour..
boot, als ie vaart naar (bijna) Nederland retour.


of Spanje, goed weer, lekkere tapas,
wijn en goedkoop (en lekker -estrella- bier)

keuzes, keuzes..

succes ermee!
 
Rechtdoor....... Balkan! :)
Nix mis met Kroatië en Albanië maar ik ga idd rechtdoor.
1 maand Balkan met vooral Roemenië en Bulgarije.
Kroatië, Bosnië en Albanië mss in een ander jaar.

Mijn leidraad is de Donau.
Startpunt is Schwarzwald in Doanaueschingen waar de Donau ontspringt.
Laatste stuk tot de Zwarte Zee loopt de rivier alle kanten op.
Dan sla ik stukken over en kom tot op de grens met Oekraïne.
Mss een stukje de grens over?? Kijken naar het vuurwerk van Poetin.

Landen in volgorde (planning)
NL-D-CZ-A-SK-H-RO-(UKR?)-BU-SRB-KRO-H-A-D-NL
Vanaf Graz rechtstreeks naar huis.
 
Mijn reis naar 'de Balkan' is wat korter en beperkter qua landen.

NL-D-A-SLO-KRO-ME-BiH-KRO-SLO-A-D-NL

5300km en 17 dagen. 1 dag van ca. 700km, rest tussen de 250 en 350km per dag. Geen 'rustdagen' dit keer. Vooral natuur, weinig steden. Vertrek 31 augustus om 1900u :).
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tips. Een van de tips is Spanje en eigenlijk klinkt dat best goed. Zat even te kijken naar de combinatie met Andorra en de smokkelroutes/TET routes. Ik heb een heel stuk TET gereden in NL met mul zand en dat lukte redelijk met mij GSA1200. Ik ga in mijn uppie. Iemand met ervaring TET in Spanje/Andorra? Is dat heel zwaar of lekker over zandpaden en gravel? Heb nieuwe Mitas E07 gemonteerd.

Clipboard01.jpg
 
En wat denk je: niet één!
Het was dan ook continue pestweer 🌧🌧🌧 *O*
En op die ene dag dat het niet regende waaide het als de neten, dan vliegen ze ook niet.
Maar ik heb geleerd om blij te zijn met regen want "today's rain is tomorrow's whisky". :Y
Kwestie van mindset. *O*
Heb jij wederom geluk gehad! Chancard
 
Mijn leidraad is de Donau. Startpunt is Schwarzwald in Doanaueschingen waar de Donau ontspringt.
Dan sla ik stukken over en kom tot op de grens met Oekraïne.
Mss een stukje de grens over?? Kijken naar het vuurwerk van Poetin.

Landen in volgorde (planning)
NL-D-CZ-A-SK-H-RO-(UKR?)-BU-SRB-KRO-H-A-D-NL
Mjn reis is al weer ten einde:X
Ja, ik was in D-CZ-A-SK-H en RO.

Een indruk van voormalige communistische landen waar ik dan wel was?
In ieder 'beetje' oostblok-stadje heb je km's lang buitenwijken met gruwelijke blokken-bouw uit de Rode tijd.
Nu 30 jr na de Wende is de levensduur hiervan toch echt wel aan het eind. Roest, verdwenen stuc-werk. Goed voor de sloop.
Zelfs afgeschreven sociale woningbouw in NL is nog zeer goed vergeleken met daarginder.

Idd heb ik aan de Oekraïnse grens gestaan.
Grens over (en daarna terug) doe je niet in een paar uurtjes. Veel controles, papieren en weer controles.
En dat alles om een klein stukkie Oekraïne te rijden. Daarom gebleven aan de Roemeense kant.

20230726_180550.jpg
20230726_181049.jpg

Midden op de brug begint Ukrain.===================== Fotootje ad grens toen de FZ nog in orde was.

Al een stukje Roemenië in plots een soort bonk. Tsja...............??
Iets later leek het alsof mijn uitgaande lager kettingwiel 't had opgegeven. Zingend geluid. Dat is dan sowieso einde FZ.
Maar ook dat ik geen bocht meer kon maken omdat ik met de middenstandaard de grond raak.
Ik had ineens totaal geen vering meer. Wel fijn om te hebben is oostelijk Europa.
Het zingende geluid bleek de ketting-afscherming die tegen de ketting wordt gedrukt.
Aaaah, geen lager maar een gesloopte kettingrand. Da's een goede deal! Hoe ga ik dat fixen?
Beste optie lijkt om vanaf midden Roemenië terug naar huis te rijden.
In 2 dagen staat de FZ weer bij mij op de stoep. (loopt als de brandweer!)
Gister 1500+ gedraaid. Hoezo ik ben al moe na 300km? De FZ is een heerlijke reismotor!
Op de Autobahn met volle bepakking gaat ie relaxed 150. Gister laatste stukkie Oberhausen-Arnhem............eeeh, laat maar.
Nee, gatenkaas-wegen in Hongarije die lust ie (nu) niet.(meer)

Maar wat is nu de storing? Inmiddels al overleg met de 'geleerden'.
Overleden schokbreker-set? Gebroken stang demper of mss wel steun in het frame gebroken?
Rest-veerweg is bij opzitten nu zero. Bij plaatsen op middenbok blijft achterwiel gewoon op de grond staan.
Goed uitzoeken maar nu nog maar effe niet.

Ik ga nu eerst alsnog op vakantie met de BB.
Weet nog niet waarheen. Niet heel ver weg. (max 1000)
Tent op 1 plek en dan routes alle kanten op.
 
Laatst bewerkt:
Mjn reis is al weer ten einde:X
Ja, ik was in D-CZ-A-SK-H en RO.

Beste optie lijkt om vanaf midden Roemenië terug naar huis te rijden.
In 2 dagen staat de FZ weer bij mij op de stoep. (loopt als de brandweer!)
Gister 1500+ gedraaid. Hoezo ik ben al moe na 300km? De FZ is een

Maar wat is nu de storing? Inmiddels al overleg met de 'geleerden'.
Overleden schokbreker-set? Gebroken stang demper of mss wel steun in het frame gebroken?
Rest-veerweg is bij opzitten nu zero. Bij plaatsen op middenbok blijft achterwiel gewoon op de grond staan.
Goed uitzoeken maar nu nog maar effe niet.
Geen mogelijkheid om daar naar de FZ te laten kijken? Zitten wel een aantal gasten die motoren kunnen fixen al heb je daar achteraf weinig aan
 
Mjn reis is al weer ten einde:X
Ja, ik was in D-CZ-A-SK-H en RO.

Een indruk van voormalige communistische landen waar ik dan wel was?
In ieder 'beetje' oostblok-stadje heb je km's lang buitenwijken met gruwelijke blokken-bouw uit de Rode tijd.
Nu 30 jr na de Wende is de levensduur hiervan toch echt wel aan het eind. Roest, verdwenen stuc-werk. Goed voor de sloop.
Zelfs afgeschreven sociale woningbouw in NL is nog zeer goed vergeleken met daarginder.

Idd heb ik aan de Oekraïnse grens gestaan.
Grens over (en daarna terug) doe je niet in een paar uurtjes. Veel controles, papieren en weer controles.
En dat alles om een klein stukkie Oekraïne te rijden. Daarom gebleven aan de Roemeense kant.

Bekijk bijlage 1908180 Bekijk bijlage 1908181
Midden op de brug begint Ukrain.===================== Fotootje ad grens toen de FZ nog in orde was.

Al een stukje Roemenië in plots een soort bonk. Tsja...............??
Iets later leek het alsof mijn uitgaande lager kettingwiel 't had opgegeven. Zingend geluid. Dat is dan sowieso einde FZ.
Maar ook dat ik geen bocht meer kon maken omdat ik met de middenstandaard de grond raak.
Ik had ineens totaal geen vering meer. Wel fijn om te hebben is oostelijk Europa.
Het zingende geluid bleek de ketting-afscherming die tegen de ketting wordt gedrukt.
Aaaah, geen lager maar een gesloopte kettingrand. Da's een goede deal! Hoe ga ik dat fixen?
Beste optie lijkt om vanaf midden Roemenië terug naar huis te rijden.
In 2 dagen staat de FZ weer bij mij op de stoep. (loopt als de brandweer!)
Gister 1500+ gedraaid. Hoezo ik ben al moe na 300km? De FZ is een heerlijke reismotor!
Op de Autobahn met volle bepakking gaat ie relaxed 150. Gister laatste stukkie Oberhausen-Arnhem............eeeh, laat maar.
Nee, gatenkaas-wegen in Hongarije die lust ie (nu) niet.(meer)

Maar wat is nu de storing? Inmiddels al overleg met de 'geleerden'.
Overleden schokbreker-set? Gebroken stang demper of mss wel steun in het frame gebroken?
Rest-veerweg is bij opzitten nu zero. Bij plaatsen op middenbok blijft achterwiel gewoon op de grond staan.
Goed uitzoeken maar nu nog maar effe niet.

Ik ga nu eerst alsnog op vakantie met de BB.
Weet nog niet waarheen. Niet heel ver weg. (max 1000)
Tent op 1 plek en dan routes alle kanten op.
Ach, dat is toch geen ramp?
De BB is toch de fijnere en betrouwbaardere vakantiemotor....... (zegt degene wiens vakantie op de Blackbird al na een uur rijden voorbij was :+ ).

Veel plezier bij de rest van je trip! Of volgende trip, wat je het ook wil noemen......
 
Terug
Bovenaan Onderaan