v85 tt

Ik heb mijn V85TT e5 in 2021 nieuw gekocht en mij viel het ook op dat ik de 1e 10000 km de koppeling vaak moest bijstellen, sindsdien heb ik niet meer hoeven te stellen,nu bijna 30000 km.
Is dus zeer waarschijnlijk kabekrek en inlopen van de koppelings onderdelen.
 
Grrrrrrrrrrrrrrrrrrr, hij doet het even niet meer.
19.436 probleemloze fun kilometers maar gisteren viel het gas weg en leek het tft scherm wel een kerstboom. Melding "urgent alarm service" en gelijk gaan de alarmlichten aan en de motor functioneert nog op halve kracht (super automatische beveiliging). Alles gecheckt, aardepool, stekkers, enz enz. Gelukkig kon ik bij Motoport (Leek) terecht aangezien mijn eigen dealer 200km verder zit en met 90 max op de snelweg is dat geen pretje. Het lijkt op het eerste gezicht een probleem met de gashendel, monteur vond ook dat mijn startknop wel heel ver ingedrukt moest worden. Grote kans dat de throttle position sensor de geest heeft gegeven en dat er een nieuwe gashendel incl behuizing op moet. Uiteraard het hele internet uitgepluist en naast losse elektrische verbindingen, losse luchtinlaatslang en oliedruksensor komt de TPS ook voor bij dit model. Ik kon hem laten staan of een afspraak inplannen in de derde week van mei, het eerste maar gedaan in de hoop dat ze er tussendoor aan beginnen.
Voor elke motorrijder die geïnteresseerd is in een V85TT, laat je hierdoor niet afschrikken. Dit soort problemen kan bij elk merk en type zich voordoen, zoek maar eens op dit forum, shit happens nou eenmaal. Ben zelfs al aan het informeren deze 2021 in te ruilen op het 2024 model want ik zie niet zo een ander merk of model wat mij op dit moment warm maakt.
Nu toch maar dit weekend de steigers op om het huis af te schilderen, keep you informed.
aj
 
Grrrrrrrrrrrrrrrrrrr, hij doet het even niet meer.
19.436 probleemloze fun kilometers maar gisteren viel het gas weg en leek het tft scherm wel een kerstboom. Melding "urgent alarm service" en gelijk gaan de alarmlichten aan en de motor functioneert nog op halve kracht (super automatische beveiliging). Alles gecheckt, aardepool, stekkers, enz enz. Gelukkig kon ik bij Motoport (Leek) terecht aangezien mijn eigen dealer 200km verder zit en met 90 max op de snelweg is dat geen pretje. Het lijkt op het eerste gezicht een probleem met de gashendel, monteur vond ook dat mijn startknop wel heel ver ingedrukt moest worden. Grote kans dat de throttle position sensor de geest heeft gegeven en dat er een nieuwe gashendel incl behuizing op moet. Uiteraard het hele internet uitgepluist en naast losse elektrische verbindingen, losse luchtinlaatslang en oliedruksensor komt de TPS ook voor bij dit model. Ik kon hem laten staan of een afspraak inplannen in de derde week van mei, het eerste maar gedaan in de hoop dat ze er tussendoor aan beginnen.
Voor elke motorrijder die geïnteresseerd is in een V85TT, laat je hierdoor niet afschrikken. Dit soort problemen kan bij elk merk en type zich voordoen, zoek maar eens op dit forum, shit happens nou eenmaal. Ben zelfs al aan het informeren deze 2021 in te ruilen op het 2024 model want ik zie niet zo een ander merk of model wat mij op dit moment warm maakt.
Nu toch maar dit weekend de steigers op om het huis af te schilderen, keep you informed.
aj
Sensoren zijn bij iedere motor tegenwoordig een issue. Er gaat er wel is eentje stuk. Gelukkig kon je nog wel rijden en ben je niet gestrand langs de kant van de weg. 👍🏼
 
Heeft iemand al es een zijstandaardschakelaar delete gedaan? De mijne doet ut niet zo lekker meer.


Even schakelaartje los halen en achter de kap van de startmotor leggen.

Appeltje eitje.
 
Iemand motoplus al gelezen? langeduurtest v85tt. Heb de centenario 2 weken geleden ingeruild voor het 2024 model. Gedwongen door allerlei omstandigheden kon ik het niet laten. Mag, geheel onverwacht, even niet rijden van de dokters, dus heb nog 3 weken de tijd voor levering. Ben erg benieuwd.
 
Iemand motoplus al gelezen? langeduurtest v85tt. Heb de centenario 2 weken geleden ingeruild voor het 2024 model. Gedwongen door allerlei omstandigheden kon ik het niet laten. Mag, geheel onverwacht, even niet rijden van de dokters, dus heb nog 3 weken de tijd voor levering. Ben erg benieuwd.
Heel veel plezier met je nieuwe motor
 
Iemand motoplus al gelezen? langeduurtest v85tt. Heb de centenario 2 weken geleden ingeruild voor het 2024 model. Gedwongen door allerlei omstandigheden kon ik het niet laten. Mag, geheel onverwacht, even niet rijden van de dokters, dus heb nog 3 weken de tijd voor levering. Ben erg benieuwd.
Veel plezier. Ben benieuwd hoe jij het verschil ervaart. Had je hiervoor een E4 of E5 model?
 
Iemand motoplus al gelezen? langeduurtest v85tt. Heb de centenario 2 weken geleden ingeruild voor het 2024 model. Gedwongen door allerlei omstandigheden kon ik het niet laten. Mag, geheel onverwacht, even niet rijden van de dokters, dus heb nog 3 weken de tijd voor levering. Ben erg benieuwd.
Gefeliciteerd en veel plezier met je nieuwe Guzzi . Wist trouwens niet dat het 2024 model ook al leverbaar was 🤔
 
De nieuwe wordt eind deze week in Nederland verwacht, maarrrrrrrrrrrrrrrrr het is Moto Guzzi, je weet het nooit zeker. Mijn Centenario E5 werd ook 5 weken later dan verwacht geleverd. Zodra de nieuwe er is en op kenteken staat houd ik jullie op de hoogte met mijn eerste indrukken en ervaring met het E5+ model. Vergelijken met standaard is lastig omdat ik op de centenario een mistral crossover met bigbore headers (incl cat) geïnstalleerd heb. Heb veel verschillende, (2, 3 en 4 cilinder) motoren gehad maar vond de v85tt vooral een motor met veel beleving. Alleen bocht uit zag ik de GS'en even verdwijnen.
 
Welke versie heb je gekocht, de strada - tt of tt travel? hier in belgie worden ze ook binnekort verwacht maar nog niks concreet. heb wel interesse erin, mooier display, betere knoppen en de tt kleuren zijn best mooi. had in 2019 een v85 getest maar toen hadden ze nog tubed tyres en was een dealbreaker voor mij in de tijd wat best grappig is want uiteindelijk ben ik toch nog op een moto beland die tubes heeft..
 
Ik zit ook vol interesse de testen en info te lezen over de nieuwe V85TT ….zie het misschien toch wel als een serieus goede upgrade maar tijd zal het leren . Rijdt nog met volle tevredenheid op mijn Travel uit 20 rond maar sta misschien wel open als de inruil straks interessant is en het gehele plaatje ook echt beter aanvoeld ……en volgend jaar 25 jr bij de zaak dus kan een mooie inleg zijn en verzacht de pijn dan wat 😊😉😀
 
De v8
Iemand motoplus al gelezen? langeduurtest v85tt. Heb de centenario 2 weken geleden ingeruild voor het 2024 model. Gedwongen door allerlei omstandigheden kon ik het niet laten. Mag, geheel onverwacht, even niet rijden van de dokters, dus heb nog 3 weken de tijd voor levering. Ben erg benieuwd.
Ik heb toevallig voor mij liggen op het werk. Leuk stukje over de v85tt. Ik vond wel dat er veel kleinigheidje aan de motor waren en in elk verhaaltje had de motor wel wat eigenaardigs. Qua onderhoudskosten lijkt de motor overigens wel behoorlijk mee te vallen.
 
De v8

Ik heb toevallig voor mij liggen op het werk. Leuk stukje over de v85tt. Ik vond wel dat er veel kleinigheidje aan de motor waren en in elk verhaaltje had de motor wel wat eigenaardigs. Qua onderhoudskosten lijkt de motor overigens wel behoorlijk mee te vallen.
Toch wel benieuwd wat die eigenaardigheden zijn, zou je die evt kunnen delen?
 
Hij scoort vrij hoog op de ranglijst. Heb het hele artikel maar even ingekopieerd voor de liefhebbers hier.
 

Bijlagen

  • 17146490193563488098660317107223.jpg
    17146490193563488098660317107223.jpg
    666,5 KB · Weergaven: 0
  • 17146489879462932537184924522749.jpg
    17146489879462932537184924522749.jpg
    632 KB · Weergaven: 0
  • 17146489775261474717874193172962.jpg
    17146489775261474717874193172962.jpg
    586,4 KB · Weergaven: 0
  • 17146489685234819847153259359669.jpg
    17146489685234819847153259359669.jpg
    456,5 KB · Weergaven: 0
  • 17146489580808765566355848884770.jpg
    17146489580808765566355848884770.jpg
    487 KB · Weergaven: 0
  • 17146489381549017134664151640848.jpg
    17146489381549017134664151640848.jpg
    443 KB · Weergaven: 0
  • 17146489004644216200035518379537.jpg
    17146489004644216200035518379537.jpg
    452,1 KB · Weergaven: 0
  • 17146490306308078721391141335550.jpg
    17146490306308078721391141335550.jpg
    645,1 KB · Weergaven: 0
  • 17146490404679028903808485019532.jpg
    17146490404679028903808485019532.jpg
    597,9 KB · Weergaven: 0
Het verbaasde mij wel dat er al versnellingsbaktandwielen en schakelklauwen vervangen zouden moeten worden na 50.000km, da's toch nie echt goed nie.
 
Volgens mij hebben ze echt lomp zitten rijden. Ook zonder te koppelen lijkt het op. Snap alleen niet waarom bij de 5e en 6e versnelling.
 
Terug
Bovenaan Onderaan