Moto Guzzi V85TT 2019-2021

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jan_Koomans

Rookie
10 aug 2008
17
4
Vandaag een proefrit gemaakt op de Moto Guzzi V85TT (model 2021).
Ik ben eigenlijk op zoek naar een jonge gebruikte V85TT, maar volgens de verkoper van Motoport Hillegom is een 2019 of 2000 model niet te vergelijken met het laatste 2021 model. Volgens hem heeft het laatste model 8 PK meer vermogen en hebben de oudere modellen geen TFT scherm maar analoge tellers.....?!
Ik heb vooraf natuurlijk al wat op het grote boze internet gesnuffeld en volgens mijn bevindingen zijn er met het 2021 model het volgende veranderd:
- Andere velgen met tubeless banden (dat is wel een voordeel)
- Euro5 motor. Lambda sensor boven in de uitlaat (nadeel, mider fraai gezicht, motor loopt niet fijn onder de 3000 rpm)
- Andere kleurstelling, wit en geel omgewisseld (maakt mij niet uit)
- Sport en Custom 'rijmodus' toegevoegd (lekker belangrijk)

Zowel het 2019 als 2020 en 2021 model zijn volgens mij 80 PK / 80 Nm, alleen zou het euro5 wat meer koppel bij lage toeren hebben.
Op alle plaatjes / filmpjes die ik heb gezien hebben alle V85TT modelllen het dashboard met TFT scherm en USB aansluiting.

Kan iemand dit bevestigen?

Overigens kreeg ik de motor met brandend benzinelampje mee, kon er een bakje koffie niet af en was de maximal korting bij geen inruil een middenbok van €181 (verkoop prijs).
 
Hoi Jan, er is al een thread voor de Guzzi V85TT daar staan ook al een hoop ervaringen in.
Volgens mij is dat van dat TFT scherm complete onzin.
Grootste voordeel zijn volgens mij vooral de TL banden.
 
Vandaag een proefrit gemaakt op de Moto Guzzi V85TT (model 2021).
Ik ben eigenlijk op zoek naar een jonge gebruikte V85TT, maar volgens de verkoper van Motoport Hillegom is een 2019 of 2000 model niet te vergelijken met het laatste 2021 model. Volgens hem heeft het laatste model 8 PK meer vermogen en hebben de oudere modellen geen TFT scherm maar analoge tellers.....?!
Ik heb vooraf natuurlijk al wat op het grote boze internet gesnuffeld en volgens mijn bevindingen zijn er met het 2021 model het volgende veranderd:
- Andere velgen met tubeless banden (dat is wel een voordeel)
- Euro5 motor. Lambda sensor boven in de uitlaat (nadeel, mider fraai gezicht, motor loopt niet fijn onder de 3000 rpm)
- Andere kleurstelling, wit en geel omgewisseld (maakt mij niet uit)
- Sport en Custom 'rijmodus' toegevoegd (lekker belangrijk)

Zowel het 2019 als 2020 en 2021 model zijn volgens mij 80 PK / 80 Nm, alleen zou het euro5 wat meer koppel bij lage toeren hebben.
Op alle plaatjes / filmpjes die ik heb gezien hebben alle V85TT modelllen het dashboard met TFT scherm en USB aansluiting.

Kan iemand dit bevestigen?

Overigens kreeg ik de motor met brandend benzinelampje mee, kon er een bakje koffie niet af en was de maximal korting bij geen inruil een middenbok van €181 (verkoop prijs).
Die verkoper heeft het weer eens bij het verkeerde eind.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan