FZRene
MF veteraan
Ik rij nou al een jaar of 36 motor en heb er denk ik tussen de 50 en 75 gehad en dan overdrijf ik niet (ook veel voor de handel/opknappers). Begonnen met een FZR1000Exup, ontelbaar veel FZRren en een zooi R1en gehad. Naarmate ik ouder wordt (en zeer veel passieve buikspieren begin te ontwikkelen) twijfel ik steeds meer over welke motor nou mij echt bij me past.
Juist de uitschieters die ik heb gehad bevielen best goed zoals de Kawa Z1000 en de Yammie TDM. Rechterop, overzicht, ontspannen zit.
Het Harley midlife crisis uitstapje beviel niet. Lag vooral aan de zithouding: diepe zit met de benen en armen naar voren, een houding die ik alleen maar aanneem als ik zit te schijten en naar voren reik om een velletje pleepapier te pakken....
Nou ben ik op vakantie in Zuid Frankrijk, in Castellane en het is hier een motorrijders walhalla: alleen maar mooie slingerwegen en bergen in de prachtige omgeving van de Gorges du Verdon.
Het barst hier van de motorrijders en 80% zijn allroads: GSsen en Tigers, Multistrada's en alles daaromheen.
Ik dacht altijd dat dat onhandelbare hoge zware pakhuizen waren maar als ik zie hoe ze die hier een bocht in pleuren met 2 man en volle bepakking dan blijkt dat wel mee te vallen blijkbaar en begin ik ook iets te krijgen van: "toch wel gaaf zo'n ding".
Ik ben 54, 1,94 mtr, 125 kg pure spieren (denk ik) en mijn huidige motorpark is een Honda CBR1100XX en een Honda CX500Turbo.
Die eerste rijdt prima, maar is best saai, en die 2e rijdt nog niet maar is wel groot en hoog voor een sportieve motor en de zithouding bevalt me best.
Wellicht een beetje vooringenomen om dat in een allroad sectie te vragen maar wie kan me op weg helpen met wat gericht advies. Zou zo'n ding wat voor me zijn? Hoe rijdt zo'n pakhuis? Wat zou een beetje een leuke beginner zijn?
Voor/nadelen?
Bedankt voor de input.
Juist de uitschieters die ik heb gehad bevielen best goed zoals de Kawa Z1000 en de Yammie TDM. Rechterop, overzicht, ontspannen zit.
Het Harley midlife crisis uitstapje beviel niet. Lag vooral aan de zithouding: diepe zit met de benen en armen naar voren, een houding die ik alleen maar aanneem als ik zit te schijten en naar voren reik om een velletje pleepapier te pakken....
Nou ben ik op vakantie in Zuid Frankrijk, in Castellane en het is hier een motorrijders walhalla: alleen maar mooie slingerwegen en bergen in de prachtige omgeving van de Gorges du Verdon.
Het barst hier van de motorrijders en 80% zijn allroads: GSsen en Tigers, Multistrada's en alles daaromheen.
Ik dacht altijd dat dat onhandelbare hoge zware pakhuizen waren maar als ik zie hoe ze die hier een bocht in pleuren met 2 man en volle bepakking dan blijkt dat wel mee te vallen blijkbaar en begin ik ook iets te krijgen van: "toch wel gaaf zo'n ding".
Ik ben 54, 1,94 mtr, 125 kg pure spieren (denk ik) en mijn huidige motorpark is een Honda CBR1100XX en een Honda CX500Turbo.
Die eerste rijdt prima, maar is best saai, en die 2e rijdt nog niet maar is wel groot en hoog voor een sportieve motor en de zithouding bevalt me best.
Wellicht een beetje vooringenomen om dat in een allroad sectie te vragen maar wie kan me op weg helpen met wat gericht advies. Zou zo'n ding wat voor me zijn? Hoe rijdt zo'n pakhuis? Wat zou een beetje een leuke beginner zijn?
Voor/nadelen?
Bedankt voor de input.