Twente en omgeving deel 22

Almelo aanpassen naar Twente en omgeving

  • Ja

    Stemmen: 22 88,0%
  • Nee

    Stemmen: 3 12,0%

  • Totaal aantal stemmers
    25
  • Opiniepeiling gesloten .
Ben bang dat de navi dan in de weg staat van de contactslot en tellerpartij.
Kijken passen en meten kan altijd natuurlijk , ik wil voor mijn motor ook nog een betere steun maken maar zit nu al wel midden op het stuur. ik kan mijn tellers goed zien. Ja met de contact sleutel is het iets lastiger maar ik stoor mij daar niet aan.

Mijn steun creatie nu is een combi tussen Garmin/TomTom , en mooi in het midden :t

IMG_20230226_164742.jpg
 
Rare vraag. Ik zit hier wat te rommelen met kurviger.de . In tegenstelling tot tomtom mydrive kan je hier wel onverharde wegen mee aanklikken zie ik. (En die dan als gpx track naar de gsm).
Maar dat geitenpaadje "rode puntjes met het bestemming symbool" (zie in de foto) pakt ie weer niet. Doe ik iets fout? (Op de gsm kijk ik in streetview naar "simpel onverhard zonder verboden toegangsbord"...).

Ik denk dat ik een navi moet hebben waar je "overal kan klikken ongeacht of er wegen" zijn. En die als track naar mijn cat gsm stuur en bijv dan via osmand volg.
Mmmm, misschien osmand maar eens proberen op de laptop....
Andere tips welkom.

Bekijk bijlage 1999466
Ik heb dit ook met de TT. Die weigert sommige wegen te pakken. Waarschijnlijk is de weg dan aangegeven als fietspad of mag niet pad. Daarom heb ik MyRoutApp ernaast op de telefoon. Helemaal als ik offroad ga is die perfect. Die kan je instellen op de Here maps (is van Garmin geloof ik) en die pakt wel de mooie modderweggetjes mee, of zelfs de fietspaden als ik dat zou willen.

Van collega's die veel offroad doen hoor ik goede verhalen over de Zuma XT2.
 
Ik heb dit ook met de TT. Die weigert sommige wegen te pakken. Waarschijnlijk is de weg dan aangegeven als fietspad of mag niet pad. Daarom heb ik MyRoutApp ernaast op de telefoon. Helemaal als ik offroad ga is die perfect. Die kan je instellen op de Here maps (is van Garmin geloof ik) en die pakt wel de mooie modderweggetjes mee, of zelfs de fietspaden als ik dat zou willen.

Van collega's die veel offroad doen hoor ik goede verhalen over de Zuma XT2.
ik doe eigenlijk geen off road meer,,, wel eens een gravel of zandweg waar ook auto's komen als het niet te modderig is of mul.
m'n banden zijn daar gewoon niet geschikt voor en banden die dat wel zijn , sturen weer voor geen meter.

Ik hoop dat het weer wat stabieler word, wil weer rijden, en aan de GS werken , maar dan moet het wel droog blijven.
 
Heel af en toe als ik vanuit Nijverdal naar Enschede ga wil ik wel eens hier links en daar rechts gaan. En dan wil ik nog wel eens ergens uitkomen waar ik geen idee heb waar ik daadwerkelijk ben. En dan is de MRA app handig omdat ik dan vaak ergens op een zandpad ben. Maar de laatste paar maanden eigenlijk niet meer offroad geweest. De BMW was niet geschikt genoeg voor die dikke modderzooi.
 
Kijken passen en meten kan altijd natuurlijk , ik wil voor mijn motor ook nog een betere steun maken maar zit nu al wel midden op het stuur. ik kan mijn tellers goed zien. Ja met de contact sleutel is het iets lastiger maar ik stoor mij daar niet aan.

Mijn steun creatie nu is een combi tussen Garmin/TomTom , en mooi in het midden :t

Bekijk bijlage 1999507
Ik heb ook zo’n bolletje gezien maar vond deze oplossing ook goed genoeg…kan hem ook zodanig buigen richting balhoofd voor hetzelfde effect.
 
Heel af en toe als ik vanuit Nijverdal naar Enschede ga wil ik wel eens hier links en daar rechts gaan. En dan wil ik nog wel eens ergens uitkomen waar ik geen idee heb waar ik daadwerkelijk ben. En dan is de MRA app handig omdat ik dan vaak ergens op een zandpad ben. Maar de laatste paar maanden eigenlijk niet meer offroad geweest. De BMW was niet geschikt genoeg voor die dikke modderzooi.
Toen ik nog in het Centrum van Almelo woonde (2017/2020) ging ik vaak met de Impreza en mn garmin navigatie ook offroad rijden.

Hier ook een aantal keer geweest , op Maps niet zichtbaar maar vanuit hier kun je ook offroad Duitsland in :Y

aanrij route

Mooie Offroad locatie
 
Laatst bewerkt:
Dat zo'n 1000r niet eens bobbins heeft verbaasd me wel.
Zo'n moderne motor en ook sportief,maar nee we maken niet even 2 gaatjes met schroefdraad ,want dat kan niet voor deze prijs.
*D
 
Ik zou die bok wel eens wat beter willen zien. Als ik mij niet vergis, is dat een vrij korte bok met 'losse' arm, die je eruit kunt pakken, zodat de bok eigenlijk niet meer achter de motor uitsteekt.
Zoiets als waar de SL op de onderstaande foto op staat.
1713958343623.png


Zo jammer dat die niet meer worden gemaakt '(
 
Laatst bewerkt:
Ik zou die bok wel eens wat beter willen zien. Als ik mij niet vergis, is dat een vrij korte bok met 'losse' arm, die je eruit kunt pakken, zodat de bok eigenlijk niet meer achter de motor uitsteekt.
Zoiets als waar de SL op de onderstaande foto op staat.
Bekijk bijlage 1999581

Zo jammer dat die niet meer worden gemaakt '(
IMG_6826.jpeg


Klopt, losse arm erin…heb hem toentertijd voor de 750 supersport gekocht. Geen idee waar…Datona.. :?
 
Bekijk bijlage 1999593

Klopt, losse arm erin…heb hem toentertijd voor de 750 supersport gekocht. Geen idee waar…Datona.. :?

Weet ik ook niet. We hebben er ooit wel een verwijzing naar gevonden, maar dan met de mededeling dat ze niet meer werden gemaakt. Volgens mij was het van een NL bedrijf. Rob heeft hem bij zijn 851 gekocht.
Helaas hebben we er maar 1, die we eigenlijk altijd op de brug gebruiken zodat er niets achteruit steekt waar je tegenaan kunt lopen (en de boel omver kunt duwen).
Het is zo simpel en zo handig, ik snap echt niet dat dit niet nog steeds wordt aangeboden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan