Csoep
Die hard MF'er
- 10 sep 2021
- 253
- 297
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Vind je m mooi dan ?Zojuist even een proefrit gepland voor volgende week vrijdag op een nieuwe zx6r. Ben benieuwd naar de verschillen met m’n huidige. Even een uurtje rijden , bij Moto Hengelo. Verwacht meer “soepelheid” en iets minder pk’s.
Ik zal hem niet kopen nee. Zx10r komt eerst. Helaas stond die niet in de lijst.Vind je m mooi dan ?
Maar hoe werkt dat dan? Want heb echt elke helm op gehad en uiteindelijk een hjc als eerste gehad en sinds 2 jaar een Bayard. Ik kan en kon van beide de wangen (volledige binnenkant) wassen en zitten goed. Bij de laatste (Bayard) was ik dus danig tevreden over de helm dat ik die gekozen heb. En dat was echt niet uit kosten overweging. Ik vind het een mooie zwarte helm die past bij m’n motor en leren pak, voldoet aan de kwaliteitseisen etc. Een helm vind ik moet goed passen (incl Cardo), veiligheidseisen voldoen en klaar. Of die nou eur 100, of eur 1000,- kost. Dood ben je toch wel als je ergens tegenaan knalt.ik heb al een aantal Schuberth helmen gehad, kost wat, heb je ook wat.
buitenschaal glasvezel, gaat langer mee dan dat andere spul, maar de meeste winst zit voor mij dat ze zo heerlijk stil zijn.
en goede regelbare ventilatie hebben , en je kan alle bekleding en kussentjes vervangen .
Naar mijn weten kun je van iedere moderne helm de binnenkant wassen of vervangen.Maar hoe werkt dat dan? Want heb echt elke helm op gehad en uiteindelijk een hjc als eerste gehad en sinds 2 jaar een Bayard. Ik kan en kon van beide de wangen (volledige binnenkant) wassen en zitten goed. Bij de laatste (Bayard) was ik dus danig tevreden over de helm dat ik die gekozen heb. En dat was echt niet uit kosten overweging. Ik vind het een mooie zwarte helm die past bij m’n motor en leren pak, voldoet aan de kwaliteitseisen etc. Een helm vind ik moet goed passen (incl Cardo), veiligheidseisen voldoen en klaar. Of die nou eur 100, of eur 1000,- kost. Dood ben je toch wel als je ergens tegenaan knalt. Ben nu bezig met een huis van 700k nieuwbouw, en heb het ook nu echt niet slecht. Je draagt een helm voor de schijnveiligheid in mijn optiek, mede omdat ik de andere kant heb gezien als je ergens tegen aan knalt. M’n 118i en motor samen op de foto overigens.
Ca 7 jaren geleden bij motoport hengelo een nieuwe systeemhelm gekocht. Niet op prijs gelet. De Schubert zat mij te dicht bij mijn kin en de Caberg zat gewoon beter. Dus, die gekocht en dikke prima! Is eigenlijk nu aan vervanging toe maar ik denk 2025 of 2026....
(Ik rij ca 6dkm per jaar).
(Ik werk sinds januari op Curaçao en het is hier prachtig en gaaf maar wij missen simpele zaken zoals wandelen, fietsen en "no sweat" zeg maar. Eind juni zuruck. Thuis steekt onze zoon af en toe de de druppellader afwisselend in de transalp700 en in de eend.....Toyota avensis op de oprit, (310dkm), is geschorst en start-ie elke maand).
ik snap je vraag niet zo goed.Maar hoe werkt dat dan? Want heb echt elke helm op gehad en uiteindelijk een hjc als eerste gehad en sinds 2 jaar een Bayard. Ik kan en kon van beide de wangen (volledige binnenkant) wassen en zitten goed. Bij de laatste (Bayard) was ik dus danig tevreden over de helm dat ik die gekozen heb. En dat was echt niet uit kosten overweging. Ik vind het een mooie zwarte helm die past bij m’n motor en leren pak, voldoet aan de kwaliteitseisen etc. Een helm vind ik moet goed passen (incl Cardo), veiligheidseisen voldoen en klaar. Of die nou eur 100, of eur 1000,- kost. Dood ben je toch wel als je ergens tegenaan knalt.
Gaaf gefeliciteerdPassend is het allerbelangrijkste, duur of goedkoop maakt niet uit…en e-nummers het zal en enige is de productie jaartal checken. Maar goede motorzaken verkopen geen overjarige zooi, of ze zullen het expliciet vermelden.
En ga je voor koopjes dan even meer opletten……
Ohja, ik ga mijn VFR inruilen op een MT-10…..tis in gang gezet…..
Hoho, kalm aan…..zoekopdracht, jaja Yamaha, is geplaatst dus kan het een tijd duren. KTM durf ik niet aan.Gaaf gefeliciteerd
Passend is het allerbelangrijkste, duur of goedkoop maakt niet uit…en e-nummers het zal en enige is de productie jaartal checken. Maar goede motorzaken verkopen geen overjarige zooi, of ze zullen het expliciet vermelden.
En ga je voor koopjes dan even meer opletten……
Ohja, ik ga mijn VFR inruilen op een MT-10…..tis in gang gezet…..
Ik vind dit wel wat voor jou @DJ.Verhulstvanmiddag de GS maar eens de eerste wat meer serieuze stuur tocht in de Pruis gedaan , ff de GS laten draven op die geweldige K en L wegen.
ff geen foto gemaakt , het licht was ruk , op de terug weg getankt .
Gefeliciteerd ,, best bijzonder, ik dacht die is zo vergroeit met Honda en Ducati daar komt niks meer tussen.
Heb zelf ook een besluit genomen , hoe dol ik ook ben op de GS boxer , maar ik wil toch iets lichters in kg's en die ook op euro 95 loopt en hoeft niet persé 1200 cc , al hou ik wel van het lekkere koppel, maar zodra de financiën het toe laten zou ik toch eens willen kijken naar een F750GS of een Transalp 750 of een V strom 800 DE , of een Guzzi V85 TT , ik ruil liever wat pk's en cc om voor ook wat zuiniger.
Maar die dingen kosten nog steeds minimaal 10 K of meer , omdat ze zo kort nog op de markt zijn, dus kon nog wel eens een 2 a 3 jaar duren.
Dat wachten heb ik ook gedaan toen ik een AT 750 had en toen een F800GS wilde, had toen wel een erg compleet beeld van die motor.
Dat ik dan mogelijk de cardan kwijt raak het zij zo , perfect is het nooit en met mijn manier van onderhoud kon ik met dei F800GS wel 30 K km rijden eer ik een nieuwe moest monteren en dat is ook weer niet zo'n complexe klus , een cardan lager vervangen wel !
Daar heb ik ooit naar staan kijken op de mototbeurs toen ze nieuw waren,
Nou, ik vandaag in de buurt van Laren. Het was nog een beetje vochtig, wat grond op de weg. Achterwiel gleed wat weg. Kon hem nog net houden met mijn 40KW. Als je al niet wakker was van de frisse wind, dan wordt je daarvan wel gelijk wakker.Nou riep ik laatst enthousiast dat ik de rotonde van Heeten overleefd had…. Vandaag schuiver in Heeten nieuwe banden laten plaatsen en recht voor de deur onderuit man man man enorme schade aan de ego natuurlijk .
Gelukkig niks aan overgehouden, niet eens zelf de grond geraakt. En de crashbars deden hun werk. Nadeel, stuur was niet meer uitgelijnd dus gelijk weer terug naar binnen en hopen dat het niks ernstigs is .
Al zo vaak banden wissels gedaan en nooit geen issues, reed nu extreem voorzichtig weg. Maar ik verdenk de schuine stoep, ik ging die diagonaal af en toe vloog de achterkant weg.
Gelijk gedotterd. Kan je weer evenNou, ik vandaag in de buurt van Laren. Het was nog een beetje vochtig, wat grond op de weg. Achterwiel gleed wat weg. Kon hem nog net houden met mijn 40KW. Als je al niet wakker was van de frisse wind, dan wordt je daarvan wel gelijk wakker.
Ben vandaag te laat met opstarten, motoren zijn goed (hoop ik).....gaan er nog mensen naar de molen?