Twente en omgeving deel 22

Almelo aanpassen naar Twente en omgeving

  • Ja

    Stemmen: 22 88,0%
  • Nee

    Stemmen: 3 12,0%

  • Totaal aantal stemmers
    25
  • Opiniepeiling gesloten .
Zojuist even een proefrit gepland voor volgende week vrijdag op een nieuwe zx6r. Ben benieuwd naar de verschillen met m’n huidige. Even een uurtje rijden 😎, bij Moto Hengelo. Verwacht meer “soepelheid” en iets minder pk’s.
 

Bijlagen

  • IMG_3389.png
    IMG_3389.png
    100,5 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt:
Zojuist even een proefrit gepland voor volgende week vrijdag op een nieuwe zx6r. Ben benieuwd naar de verschillen met m’n huidige. Even een uurtje rijden 😎, bij Moto Hengelo. Verwacht meer “soepelheid” en iets minder pk’s.
Vind je m mooi dan ? :?
 
ik heb al een aantal Schuberth helmen gehad, kost wat, heb je ook wat.
buitenschaal glasvezel, gaat langer mee dan dat andere spul, maar de meeste winst zit voor mij dat ze zo heerlijk stil zijn.
en goede regelbare ventilatie hebben , en je kan alle bekleding en kussentjes vervangen .
 
ik heb al een aantal Schuberth helmen gehad, kost wat, heb je ook wat.
buitenschaal glasvezel, gaat langer mee dan dat andere spul, maar de meeste winst zit voor mij dat ze zo heerlijk stil zijn.
en goede regelbare ventilatie hebben , en je kan alle bekleding en kussentjes vervangen .
Maar hoe werkt dat dan? Want heb echt elke helm op gehad en uiteindelijk een hjc als eerste gehad en sinds 2 jaar een Bayard. Ik kan en kon van beide de wangen (volledige binnenkant) wassen en zitten goed. Bij de laatste (Bayard) was ik dus danig tevreden over de helm dat ik die gekozen heb. En dat was echt niet uit kosten overweging. Ik vind het een mooie zwarte helm die past bij m’n motor en leren pak, voldoet aan de kwaliteitseisen etc. Een helm vind ik moet goed passen (incl Cardo), veiligheidseisen voldoen en klaar. Of die nou eur 100, of eur 1000,- kost. Dood ben je toch wel als je ergens tegenaan knalt.
 
Laatst bewerkt:
Maar hoe werkt dat dan? Want heb echt elke helm op gehad en uiteindelijk een hjc als eerste gehad en sinds 2 jaar een Bayard. Ik kan en kon van beide de wangen (volledige binnenkant) wassen en zitten goed. Bij de laatste (Bayard) was ik dus danig tevreden over de helm dat ik die gekozen heb. En dat was echt niet uit kosten overweging. Ik vind het een mooie zwarte helm die past bij m’n motor en leren pak, voldoet aan de kwaliteitseisen etc. Een helm vind ik moet goed passen (incl Cardo), veiligheidseisen voldoen en klaar. Of die nou eur 100, of eur 1000,- kost. Dood ben je toch wel als je ergens tegenaan knalt. Ben nu bezig met een huis van 700k nieuwbouw, en heb het ook nu echt niet slecht. Je draagt een helm voor de schijnveiligheid in mijn optiek, mede omdat ik de andere kant heb gezien als je ergens tegen aan knalt. M’n 118i en motor samen op de foto overigens.
Naar mijn weten kun je van iedere moderne helm de binnenkant wassen of vervangen.

Nou mijn ervaring met helmen heeft er wel voor gezorgd dat ik er nog ben.

Eerste klap met een FS1 tegen een fietspaaltje in de bocht die er 2 dagen eerder niet stond, die Uvex Boss was aan diggelen.

Tweede klapper was met 160 op de A12 omgeving Arnhem, vastloper. Al mn kleding vergaan na de highsider en schuiver over het asfalt.

3e met de TDM tegen een auto aan die door rood reed, systeem helm was dicht voor de klap daarna open. Was 1e en laatste systeem helm.

4e in Tsjechië met m'n helm op de vangrail.

Dus schijnveiligheid? Nee niet mee eens.
Moet je geluk hebben? Ja altijd :Y
 
Ca 7 jaren geleden bij motoport hengelo een nieuwe systeemhelm gekocht. Niet op prijs gelet. De Schubert zat mij te dicht bij mijn kin en de Caberg zat gewoon beter. Dus, die gekocht en dikke prima! Is eigenlijk nu aan vervanging toe maar ik denk 2025 of 2026....
(Ik rij ca 6dkm per jaar).

(Ik werk sinds januari op Curaçao en het is hier prachtig en gaaf maar wij missen simpele zaken zoals wandelen, fietsen en "no sweat" zeg maar. Eind juni zuruck. Thuis steekt onze zoon af en toe de de druppellader afwisselend in de transalp700 en in de eend.....Toyota avensis op de oprit, (310dkm), is geschorst en start-ie elke maand).
 
Ik heb weinig vergelijkingsmateriaal ten opzichte van helmen. Alleen dat de HJC mij vorige week wel behoed heeft tot ergere schade. Maar ik verwacht dat alle helmen je zullen helpen. Denk alleen het duurdere segment, HJC, Schubert, Arai en Shoei, je wat meer conform geven. En dat is voor mij belangrijk. Heb de helm zo vaak op tegenwoordig.
 
Alle helmen die hedendaags nieuw te koop zijn (uitgezonderd bestaande voorraad bij fabrikanten/importeurs e.d.) moeten voldoen aan de ECE 22-06 eis. Dát is al een goede ontwikkeling t.o.v. de vorige eis (22-05), want de eisen om te komen tot een goedkeuring zijn middels de laatste normering ontzettend omhoog geschroefd. Daarbij kijk ik altijd naar goedgekeurde FIM race helmen - al ben ik in de verste verte geen racer -, daarvan is de keuring tot een goedgekeurd product nóg strenger dan de ECE 22-06 normering (die opgesteld is door de Verenigde Naties!!)

Voor de rest, is het net als banden, kettingen, kleding, kuipruitjes e.d. allemaal persoonlijke afwegingen. Al gaat het niet altijd op dat duurder ook beter is. Ik heb misschien al wel 2 dozijn helmen (van o.a. Uvex, NOVA, HJC, AGV, Shoei, Arai) gehad onderhand, en in een direct vergelijk tussen een Shoei en een Arai valt op de de laatste toch wel een tikkie luider is in gebruik dan de Shoei ondanks dat de Arai toch weer duurder is..
Ligt ook aan de vorm van je hoofd of je al dan niet een helm past en wat je bereid bent om uit te geven. Ikzelf rijd tussen de 5 ~20K per jaar (recreatief, woon-werk en vakanties, maar winters niet) maar bij mij blijft pasvorm gedurende de levensduur (5 jr) een harde eis. Daarbij is comfort, verkrijgbaarheid van onderdelen en afwerking ook belangrijk. Ook opteer ik persoonlijk niet voor een klaphelm, maar dat zijn weer andere redenen.

Ik heb toevalligerwijs onlangs een nieuwe besteld (na 5 jr met de huidige) en de minpunten wegen niet op tegen (mijn persoonlijke) pluspunten, zodat ik de botsmuts telefonisch besteld heb bij een twentse motorzaak, niet gevraagd naar de prijs en de helm nog niet eens 'live' gezien heb. Kalenderweek 20 of 21 wordt die uitgeleverd, is nog niet eens gemaakt...

Voor het beeld, dit is um...
 
Leuk! Veel plezier daar nog en geniet ervan! Heb er zelf ook 1,5 jaar gewoond en gewerkt. Bij EY, en st Rosa gewoond.
Ca 7 jaren geleden bij motoport hengelo een nieuwe systeemhelm gekocht. Niet op prijs gelet. De Schubert zat mij te dicht bij mijn kin en de Caberg zat gewoon beter. Dus, die gekocht en dikke prima! Is eigenlijk nu aan vervanging toe maar ik denk 2025 of 2026....
(Ik rij ca 6dkm per jaar).

(Ik werk sinds januari op Curaçao en het is hier prachtig en gaaf maar wij missen simpele zaken zoals wandelen, fietsen en "no sweat" zeg maar. Eind juni zuruck. Thuis steekt onze zoon af en toe de de druppellader afwisselend in de transalp700 en in de eend.....Toyota avensis op de oprit, (310dkm), is geschorst en start-ie elke maand).
 
Maar hoe werkt dat dan? Want heb echt elke helm op gehad en uiteindelijk een hjc als eerste gehad en sinds 2 jaar een Bayard. Ik kan en kon van beide de wangen (volledige binnenkant) wassen en zitten goed. Bij de laatste (Bayard) was ik dus danig tevreden over de helm dat ik die gekozen heb. En dat was echt niet uit kosten overweging. Ik vind het een mooie zwarte helm die past bij m’n motor en leren pak, voldoet aan de kwaliteitseisen etc. Een helm vind ik moet goed passen (incl Cardo), veiligheidseisen voldoen en klaar. Of die nou eur 100, of eur 1000,- kost. Dood ben je toch wel als je ergens tegenaan knalt.
ik snap je vraag niet zo goed.

je kan alles eruit halen en zoals gezegd wassen of vervangen , en je kan goochelen met de verschillende wang stukken en andere kussentjes omdat ze maar een aantal buitenschalen hanteren kan je met een maat groter of kleiner meer of minder ruimte creëren
 
Passend is het allerbelangrijkste, duur of goedkoop maakt niet uit…en e-nummers het zal en enige is de productie jaartal checken. Maar goede motorzaken verkopen geen overjarige zooi, of ze zullen het expliciet vermelden.

En ga je voor koopjes dan even meer opletten…… :+

Ohja, ik ga mijn VFR inruilen op een MT-10…..tis in gang gezet….._O-
 
Passend is het allerbelangrijkste, duur of goedkoop maakt niet uit…en e-nummers het zal en enige is de productie jaartal checken. Maar goede motorzaken verkopen geen overjarige zooi, of ze zullen het expliciet vermelden.

En ga je voor koopjes dan even meer opletten…… :+

Ohja, ik ga mijn VFR inruilen op een MT-10…..tis in gang gezet….._O-
Gaaf 😍 gefeliciteerd 🤘
 
Gaaf 😍 gefeliciteerd 🤘
Hoho, kalm aan…..zoekopdracht, jaja Yamaha, is geplaatst dus kan het een tijd duren. KTM durf ik niet aan.

Gisteren bij motor Eibergen gekeken en er stonden vele dure KTM motoren en slechts eentje die paste qua budget met 54k op de teller. Geen reuze keuze dus heb ik niet verder gevraagd.
 
IMG20240316153026.jpg

Rondje op de beurs in Hardenberg gedaan vandaag, de hoop gehad wat delen voor de Jawa te halen maar helaas, wel wat gereedschap. Net nog even rondje gereden, was benieuwd wat er nou eigenlijk nog op vliegbasis Twente stond. Niks blijkbaar 😅
 
Nou riep ik laatst enthousiast dat ik de rotonde van Heeten overleefd had…. Vandaag schuiver in Heeten 😂 nieuwe banden laten plaatsen en recht voor de deur onderuit 🤣 man man man enorme schade aan de ego natuurlijk 😔.

Gelukkig niks aan overgehouden, niet eens zelf de grond geraakt. En de crashbars deden hun werk. Nadeel, stuur was niet meer uitgelijnd dus gelijk weer terug naar binnen en hopen dat het niks ernstigs is 😅.

Al zo vaak banden wissels gedaan en nooit geen issues, reed nu extreem voorzichtig weg. Maar ik verdenk de schuine stoep, ik ging die diagonaal af en toe vloog de achterkant weg.
 
Vanmorgen geholpen door @Mophius en @Haakie , om de motorsteun er uit te krijgen en gelukt :t :t

Daarna de nieuwe koplamp/masker steun nog iets gemodificeerd :t

Daarna het masker geschuurd in voorbereiding van zwart spuiten.

Nu mallen gemaakt voor de voorste motorsteun rubbers om later ook te gieten met polyurethaan

En van het restje siliconen een mal voor 10/12mm steeksleutel voor het restje polyurethaan _O-:+
IMG_20240316_133004.jpg
IMG_20240316_133026.jpg
IMG_20240316_133034.jpg
IMG_20240316_161917.jpg
IMG_20240316_161924.jpg
 
vanmiddag de GS maar eens de eerste wat meer serieuze stuur tocht in de Pruis gedaan , ff de GS laten draven op die geweldige K en L wegen.
ff geen foto gemaakt , het licht was ruk , op de terug weg getankt .

Passend is het allerbelangrijkste, duur of goedkoop maakt niet uit…en e-nummers het zal en enige is de productie jaartal checken. Maar goede motorzaken verkopen geen overjarige zooi, of ze zullen het expliciet vermelden.

En ga je voor koopjes dan even meer opletten…… :+

Ohja, ik ga mijn VFR inruilen op een MT-10…..tis in gang gezet…..
_O-

Gefeliciteerd ,, best bijzonder, ik dacht die is zo vergroeit met Honda en Ducati daar komt niks meer tussen.

Heb zelf ook een besluit genomen , hoe dol ik ook ben op de GS boxer , maar ik wil toch iets lichters in kg's en die ook op euro 95 loopt en hoeft niet persé 1200 cc , al hou ik wel van het lekkere koppel, maar zodra de financiën het toe laten zou ik toch eens willen kijken naar een F750GS of een Transalp 750 of een V strom 800 DE , of een Guzzi V85 TT , ik ruil liever wat pk's en cc om voor ook wat zuiniger.

Maar die dingen kosten nog steeds minimaal 10 K of meer , omdat ze zo kort nog op de markt zijn, dus kon nog wel eens een 2 a 3 jaar duren.
Dat wachten heb ik ook gedaan toen ik een AT 750 had en toen een F800GS wilde, had toen wel een erg compleet beeld van die motor.

Dat ik dan mogelijk de cardan kwijt raak het zij zo , perfect is het nooit en met mijn manier van onderhoud kon ik met dei F800GS wel 30 K km rijden eer ik een nieuwe moest monteren en dat is ook weer niet zo'n complexe klus , een cardan lager vervangen wel !
 
Laatst bewerkt:
vanmiddag de GS maar eens de eerste wat meer serieuze stuur tocht in de Pruis gedaan , ff de GS laten draven op die geweldige K en L wegen.
ff geen foto gemaakt , het licht was ruk , op de terug weg getankt .



Gefeliciteerd ,, best bijzonder, ik dacht die is zo vergroeit met Honda en Ducati daar komt niks meer tussen.

Heb zelf ook een besluit genomen , hoe dol ik ook ben op de GS boxer , maar ik wil toch iets lichters in kg's en die ook op euro 95 loopt en hoeft niet persé 1200 cc , al hou ik wel van het lekkere koppel, maar zodra de financiën het toe laten zou ik toch eens willen kijken naar een F750GS of een Transalp 750 of een V strom 800 DE , of een Guzzi V85 TT , ik ruil liever wat pk's en cc om voor ook wat zuiniger.

Maar die dingen kosten nog steeds minimaal 10 K of meer , omdat ze zo kort nog op de markt zijn, dus kon nog wel eens een 2 a 3 jaar duren.
Dat wachten heb ik ook gedaan toen ik een AT 750 had en toen een F800GS wilde, had toen wel een erg compleet beeld van die motor.

Dat ik dan mogelijk de cardan kwijt raak het zij zo , perfect is het nooit en met mijn manier van onderhoud kon ik met dei F800GS wel 30 K km rijden eer ik een nieuwe moest monteren en dat is ook weer niet zo'n complexe klus , een cardan lager vervangen wel !
Ik vind dit wel wat voor jou @DJ.Verhulst :Y

≥ Track T800cdi — Motoren | Overige merken — Marktplaats
 
Nou riep ik laatst enthousiast dat ik de rotonde van Heeten overleefd had…. Vandaag schuiver in Heeten 😂 nieuwe banden laten plaatsen en recht voor de deur onderuit 🤣 man man man enorme schade aan de ego natuurlijk 😔.

Gelukkig niks aan overgehouden, niet eens zelf de grond geraakt. En de crashbars deden hun werk. Nadeel, stuur was niet meer uitgelijnd dus gelijk weer terug naar binnen en hopen dat het niks ernstigs is 😅.

Al zo vaak banden wissels gedaan en nooit geen issues, reed nu extreem voorzichtig weg. Maar ik verdenk de schuine stoep, ik ging die diagonaal af en toe vloog de achterkant weg.
Nou, ik vandaag in de buurt van Laren. Het was nog een beetje vochtig, wat grond op de weg. Achterwiel gleed wat weg. Kon hem nog net houden met mijn 40KW. Als je al niet wakker was van de frisse wind, dan wordt je daarvan wel gelijk wakker.8)7
 
Terug
Bovenaan Onderaan