Twente en omgeving deel 22

Almelo aanpassen naar Twente en omgeving

  • Ja

    Stemmen: 22 88,0%
  • Nee

    Stemmen: 3 12,0%

  • Totaal aantal stemmers
    25
  • Opiniepeiling gesloten .
Ja MAAR , Dat hebben wij hier niet. Enige waar naar gekeken wordt is teveel geluid.

Dus ze straffen mensen die geen HU keuring nodig hebben. Ben wel van mening dat het veel beter kan qua technische staat van motoren in NL. Maar dan nog , geef je een hoop geld uit aan goede aftermarket onderdelen rij je de grens over wordt je genaaid omdat ze daar wel aan een keuring moeten voldoen....wij hebben een gele nederlandse plaat.......
Dat zou een erg kwalijke zaak zijn als dat de hoofd reden is om mensen hierom lastig te vallen ,, ik snap best als iemand hoog in de toeren met een blerpijp aan de kant word gezet, maar ze gaan lopen zeuren als iemands beugeltje van een spiegel geen keurmerk heeft.

Mijn indruk is als je normaal met de stroom mee rijd en niet de aandacht op je vestigt je niet zo snel lastig gevallen word , maar in een fuik zetten ze iedereen aan de kant en als er dan mensen eruit springen worden die gelijk binnenste buiten gekeerd. en andere niet kunnen die soms wel gelijk weer verder rijden.
 
Dld of niet maar mijn bestelde 20 liter vat is in Dld afgeleverd en is meegenomen naar huis….

IMG_6607.jpeg
 
Helaas zo goed is mijn duits niet , versta wel een beetje. Maar alle informatie duidelijk zou fijn zijn :t
De Kawa rijder kreeg een boete omdat de hoek van de kentekenplaat te klein was, waardoor slecht leesbaar (ook voor flitspalen).
De Honda rijder kreeg 4 boetes. Een voor het rijden zonder Db killer, een voor het met voorbedachte rade rijden zonder Db killer (omdat hij hem wel bij zich had).
Een voor de niet originele spiegels (te klein oppervlak) en een boete voor een niet originele remhendel. Deze moest ter plekke omgeruild worden voor originele, of zoals in het filmpje de motor laten ophalen en de hendel inleveren.
 
Laatst bewerkt:
Lang verhaal kort (voordat dit weer een ellenlange discussie word) er zitten enorm veel haken en ogen aan en niemand schijnt precies te weten hoe het nu zit. En volgensmij is er nog niemand hier gecontroleerd, dus mocht ik de eerste zijn zal ik in geur en kleur vertellen hoe de controles verlopen :Y

Jawel hoor, vorig jaar zowel in DE een fuik gehad als in Luxemburg.
Duitsland keek ff naar de uitlaat (ziet er origineel uit). Remhendels (niet origineel maar met nummers erin). En de rest vonden ze wel goed, want Hollanders.

In lux was ook alles ok. Kreeg een waarschuwing voor mijn getinte spiegel vizier. Maar omdat ik de originele uit de koffer kon trekken "voor als het donker wordt" bleef het daarbij.
 
Hoezo zou de bewijslast bij mij komen te liggen? Volgensmij is het nog steeds onschuldig tot het tegendeel word bewezen, niet schuldig totdat jij de tegen bewijzen hebt aangevoerd. Wat zou het makkelijk zijn voor de politie als het andersom werkt. Gewoon in een stad op elke auto en motor een brief hangen dat ze bewijs mogen aanleveren dat hun voertuig nog origineel is. Doen ze dat niet dan krijgen ze een boete _O-

Die 2e alinea is exact hoe het allemaal werkt. De politie kan niet zomaar zeggen dat mijn uitlaat niet legaal is omdat zij het willen. Daar hebben ze de testen voor die ze moeten afleggen. Exact de reden waarom er zo weinig op gehandhaafd word.

En welke bewijzen zou ik moeten aandragen? Moet ik de Italiaanse fabriek gaan bellen met de vraag of ze even met oom agent willen praten dat alles inderdaad klopt?
Nogmaals, als zij vasttellen dat jij 120 rijdt waar je 100 mag en jij bent ervan overtuigd dat je 100 reed.... wat denk je dat er gebeurt?
Moeten zij dan bewijzen (met de foto die gemaakt is met hun geijkte apparatuur) dat je te hard rijdt? of moet jij kunnen aantonen dat de meting niet klopt? wat denk je? Dat zelfde gaat dus ook op als zij op een uitlaat geen keur zien zitten bijvoorbeeld.

Maar je hoeft de discussie niet met mij aan te gaan, het was al met al een algehele heads up dat ze er momenteel aardig hard rondgaan. Je kan mij verwijten dat ik niet besef hoe de wet werkt, maar ik kan je alleen waarschuwen dat je mij niet hoeft te overtuigen ;) maar de eventuele zure bromsnor langs de weg. En ik weet dat je daar hoog en laag kan springen maar gelijk krijgen langs de weg van een agent is nog steeds wel high risk game.... want als ze het niet zo fijn vinden zoeken ze gewoon verder tot ze je ergens op kunnen pakken ;)

Dat gezegd hebbende heb ik ook gewoon in de Eifel toertjes gedaan op een KTM 990 met akra's, decat en nog wat verboden wijzigingen.
Ging allemaal goed en wel, maar kreeg wel constant van Duitsers te horen dat ik wel een risico nam. (1500+ euro boete en motor weg)
uiteindelijk net over de grens in Nederland staande gehouden (reed 130 waar je 80 mocht, foutje ik dacht dat 100 was) en die agent lachte me zelfs uit dat ik met dat ding niet in Duitsland aan de kant was gezet... geluk kan je ook nog wel eens hebben. De agent gaf me zelfs maar een halve boete (we mochten er 1 delen met zijn twee) omdat hij toch goed gelachen had om ons. En de banden/decat en dergelijke verzocht hij me om in de toekomst aan te passen...
 
Nouja, ooit in ‘70 een bekeuring in Dld gehad…ingehaald met de motor waar het niet mocht….was onder de 10 mark.

Verder nooit aangehouden….gewoon rijden en genieten. En mocht ik willen racen dan slechts bij een oprit van autobahn….ik zit dan zo op de 200
 
Die KTM is vrij vlot daarna ook wel weer weggegaan.... wat een hooligan fiets was dat.
Heel leuk voor af en toe, maar ook echt onmogelijk om niet af en toe even een power wheelie ertussendoor te gooien.

Ook wil elke tjappie bij het stoplicht met een gare golf een race beginnen, alsof dat überhaupt zin had....
Nee weer mooi terug naar een kalme allroad :)
 
Die KTM is vrij vlot daarna ook wel weer weggegaan.... wat een hooligan fiets was dat.
Heel leuk voor af en toe, maar ook echt onmogelijk om niet af en toe even een power wheelie ertussendoor te gooien.

Ook wil elke tjappie bij het stoplicht met een gare golf een race beginnen, alsof dat überhaupt zin had....
Nee weer mooi terug naar een kalme allroad :)
Ik naar een V4erbij, en cruisen op de wegen hier in de omgeving..... :]

Binnenkort de openingsshow van Moto Hengelo ipv Utrecht want ik red het niet. Dus heb ik er weer zin, de motorfiets is er klaar voor, nu het weer nog.
 
Nogmaals, als zij vasttellen dat jij 120 rijdt waar je 100 mag en jij bent ervan overtuigd dat je 100 reed.... wat denk je dat er gebeurt?
Moeten zij dan bewijzen (met de foto die gemaakt is met hun geijkte apparatuur) dat je te hard rijdt? of moet jij kunnen aantonen dat de meting niet klopt? wat denk je? Dat zelfde gaat dus ook op als zij op een uitlaat geen keur zien zitten bijvoorbeeld.

Maar je hoeft de discussie niet met mij aan te gaan, het was al met al een algehele heads up dat ze er momenteel aardig hard rondgaan. Je kan mij verwijten dat ik niet besef hoe de wet werkt, maar ik kan je alleen waarschuwen dat je mij niet hoeft te overtuigen ;) maar de eventuele zure bromsnor langs de weg. En ik weet dat je daar hoog en laag kan springen maar gelijk krijgen langs de weg van een agent is nog steeds wel high risk game.... want als ze het niet zo fijn vinden zoeken ze gewoon verder tot ze je ergens op kunnen pakken ;)

Dat gezegd hebbende heb ik ook gewoon in de Eifel toertjes gedaan op een KTM 990 met akra's, decat en nog wat verboden wijzigingen.
Ging allemaal goed en wel, maar kreeg wel constant van Duitsers te horen dat ik wel een risico nam. (1500+ euro boete en motor weg)
uiteindelijk net over de grens in Nederland staande gehouden (reed 130 waar je 80 mocht, foutje ik dacht dat 100 was) en die agent lachte me zelfs uit dat ik met dat ding niet in Duitsland aan de kant was gezet... geluk kan je ook nog wel eens hebben. De agent gaf me zelfs maar een halve boete (we mochten er 1 delen met zijn twee) omdat hij toch goed gelachen had om ons. En de banden/decat en dergelijke verzocht hij me om in de toekomst aan te passen...
Je geeft zelf antwoord op je vraag? De foto met geijkte apparatuur is de bewijslast :? Waarom denk je dat die apparatuur geijkt word? Niet omdat ze het leuk vinden maar omdat het vanuit de wet moet. Zij moeten bewijzen (dmv dus van een geijkte meting of foto) dat ik de wet overtreden heb. Ben ik het daar niet mee eens moet ik bewijs overleggen dat hun bewijs onderuit haalt. Zonder bewijs van oom agent geen boete.

En ik snap sws de toon van je berichten niet dat ik schuimbekkend hoog en laag de discussie aan zou gaan met de zure bromsnor aan de kant van de weg om hem te overtuigen. Ik heb oprechte vragen over hoe ze het gaan bewijzen dat in 50% van de originele onderdelen (zoals de remhendel, de koppelingshendel etc etc) geen E keur in staat en dat het wel/niet origineel zou zijn. De enige niet originele onderdelen hebben wel een e-keur en de originele niet.

Daar heb ik nog steeds geen antwoord op en als niemand dat weet is dat helemaal prima.


Nogmaals: geen schuimbekkende zure kut die de discussie aan wilt gaan maar iemand die oprecht vraagt hoe iemand zou kunnen bewijzen of de onderdelen op mijn motor origineel zijn of niet. Weet iemand dat? En nee, e-keur bewijst geen kut want originele onderdelen zonder e-keur zijn gebruikelijk op iets oudere motoren. Dus hoe bewijst oom agent dat mijn originele remhendels zonder e-keur niet origineel zijn? Of hoe bewijs ik dat ze wel origineel zijn?
 
Ik moet zeggen dat ik meer lol had in NL op de SV650N van mijn vriendin dan op die KTM, die SV was snel zat om lekker vlot te kunnen rijden.
En ik had het gevoel dat ik de motor uit kan knijpen ipv dat de motor mij meeneemt....
 
Je geeft zelf antwoord op je vraag? De foto met geijkte apparatuur is de bewijslast :? Waarom denk je dat die apparatuur geijkt word? Niet omdat ze het leuk vinden maar omdat het vanuit de wet moet. Zij moeten bewijzen (dmv dus van een geijkte meting of foto) dat ik de wet overtreden heb. Ben ik het daar niet mee eens moet ik bewijs overleggen dat hun bewijs onderuit haalt. Zonder bewijs van oom agent geen boete.

En ik snap sws de toon van je berichten niet dat ik schuimbekkend hoog en laag de discussie aan zou gaan met de zure bromsnor aan de kant van de weg om hem te overtuigen. Ik heb oprechte vragen over hoe ze het gaan bewijzen dat in 50% van de originele onderdelen (zoals de remhendel, de koppelingshendel etc etc) geen E keur in staat en dat het wel/niet origineel zou zijn. De enige niet originele onderdelen hebben wel een e-keur en de originele niet.

Daar heb ik nog steeds geen antwoord op en als niemand dat weet is dat helemaal prima.


Nogmaals: geen schuimbekkende zure kut die de discussie aan wilt gaan maar iemand die oprecht vraagt hoe iemand zou kunnen bewijzen of de onderdelen op mijn motor origineel zijn of niet. Weet iemand dat? En nee, e-keur bewijst geen kut want originele onderdelen zonder e-keur zijn gebruikelijk op iets oudere motoren. Dus hoe bewijst oom agent dat mijn originele remhendels zonder e-keur niet origineel zijn? Of hoe bewijs ik dat ze wel origineel zijn?
Heb even gekeken en ook mijn Orginele Rem/Koppeling hendels van de XJR (BJ 2005) hebben geen enkel keurmerk of nummers er in staan.

Mijn ABM Hendels wel

Dus daar heb jij een heel goed punt :t :t
 
Je geeft zelf antwoord op je vraag? De foto met geijkte apparatuur is de bewijslast :? Waarom denk je dat die apparatuur geijkt word? Niet omdat ze het leuk vinden maar omdat het vanuit de wet moet. Zij moeten bewijzen (dmv dus van een geijkte meting of foto) dat ik de wet overtreden heb. Ben ik het daar niet mee eens moet ik bewijs overleggen dat hun bewijs onderuit haalt. Zonder bewijs van oom agent geen boete.

En ik snap sws de toon van je berichten niet dat ik schuimbekkend hoog en laag de discussie aan zou gaan met de zure bromsnor aan de kant van de weg om hem te overtuigen. Ik heb oprechte vragen over hoe ze het gaan bewijzen dat in 50% van de originele onderdelen (zoals de remhendel, de koppelingshendel etc etc) geen E keur in staat en dat het wel/niet origineel zou zijn. De enige niet originele onderdelen hebben wel een e-keur en de originele niet.

Daar heb ik nog steeds geen antwoord op en als niemand dat weet is dat helemaal prima.


Nogmaals: geen schuimbekkende zure kut die de discussie aan wilt gaan maar iemand die oprecht vraagt hoe iemand zou kunnen bewijzen of de onderdelen op mijn motor origineel zijn of niet. Weet iemand dat? En nee, e-keur bewijst geen kut want originele onderdelen zonder e-keur zijn gebruikelijk op iets oudere motoren. Dus hoe bewijst oom agent dat mijn originele remhendels zonder e-keur niet origineel zijn? Of hoe bewijs ik dat ze wel origineel zijn?
Ik bedoelde niet schuimbekkend, maar agenten in NL kan je nog een discussie mee aangaan, maar ik heb in het buitenland al wel flink vaak mogen ondervinden dat het daar niet zo makkelijk is.

Mi scuzi als het anders overkwam.

Maar als zij niet een keurmerk op je uitlaat zien zitten is hij gewoon niet goed... punt.
Als zei vinden dat je knipperlicht niet fel genoeg is dan nemen ze hem mee en testen ze hem wel.

Het enige wat ik wil zeggen is dat er een verschil bestaat tussen gelijk hebben en gelijk krijgen, en vaak is gelijk krijgen van de sterke arm der wet nog knap lastig.... moet ik verwijzen naar een schandaal waarbij de staat onterecht kinderen heeft ontvoerd? Is dat nu al opgelost?

Kortom, gewoon lekker doen wat je wil, maar wel een waarschuwing dat ze dus best heftig zijn in Luxemburg gezien de taferelen afgelopen seizoen.
 
Ik bedoelde niet schuimbekkend, maar agenten in NL kan je nog een discussie mee aangaan, maar ik heb in het buitenland al wel flink vaak mogen ondervinden dat het daar niet zo makkelijk is.

Mi scuzi als het anders overkwam.

Maar als zij niet een keurmerk op je uitlaat zien zitten is hij gewoon niet goed... punt.
Als zei vinden dat je knipperlicht niet fel genoeg is dan nemen ze hem mee en testen ze hem wel.

Het enige wat ik wil zeggen is dat er een verschil bestaat tussen gelijk hebben en gelijk krijgen, en vaak is gelijk krijgen van de sterke arm der wet nog knap lastig.... moet ik verwijzen naar een schandaal waarbij de staat onterecht kinderen heeft ontvoerd? Is dat nu al opgelost?

Kortom, gewoon lekker doen wat je wil, maar wel een waarschuwing dat ze dus best heftig zijn in Luxemburg gezien de taferelen afgelopen seizoen.
Top, was ook geen enkel verwijt jou richting uit maar had stiekem gewoon gehoopt dat er een duidelijk antwoord was maar dat is vaak een utopie ;)

Ik zal wel zien of en hoe streng ze zijn. Hopelijk valt het mee en anders dan maar niet. Ik zal sws de ervaring hier even delen.

En mocht oom agent aangeven dat mijn (originele) remhendels niet origineel zijn want geen E-nummer, dan ga ik zeer zeker wel die discussie aan. Over de knipperlichten en uitlaat ga ik die discussie niet aan, daar hebben ze gelijk in. Ben je zo stoer om dat aan te passen dan moet je ook zo stoer zijn om de consequenties te aanvaarden vind ik.
 
Precies, mijn insteek is ook "niemand is roomser dan de paus" ook een agent rijdt prive wel eens te hard of doet een lijntje bij het uitgaan, het zijn net mensen.

Als ik ervoor kies om te hard te rijden doe ik dat bewust en ga ik ook niet klagen om een prent, als ik ergens rij waar het niet mag dan zal ik daar ook niet moeilijk over doen. Maar in in de basis doe ik niet zo heel veel geks meer en probeer ik het niet voor mijzelf of anderen te verpesten, motorrijders hebben het al zwaar genoeg.
 
Ik heb in het verleden ook gekozen om niet gekeurde onderdelen te gebruiken, heeft mij boetes opgeleverd en netjes betaald :Y :+
Nu wanneer ik spullen bestel is dat meestal op een duitse websites zoals bijvoorbeeld Louis.de , want daar krijg je er documentatie bij. als je bij Louis.nl besteld niet. Op Nederlandse websites is het heel sporadisch dat er duidelijke beschrijvingen bij staan of het wel of niet is goed gekeurd.
Vorig jaar had ik een koplamp gezien op een nederlandse website waar wel een beschrijving bij stond maar kon geen documentatie vinden die erbij zou zitten. Dus toen heb ik gebeld met de betreffende website klantenservice ; Komt uit China ,.........Daar was de prijs niet naar en ze konden niet garanderen dat de juiste documentatie erbij zat...........Dus het blijft hier in NL heel erg opletten met spullen kopen.

Ja de onderdelen met CE of ECE keuring zijn duurder maar geven je wel meer zekerheid. De risico onderdelen die ik nu nog op de XJR heb zitten zijn het Achterlicht en de Spiegels. Voor het achterlicht heb ik wel een idee van een orgineel achterlicht maar van een nieuwer model wat ook LED is en zonder modificatie zo over te zetten. Spiegels heb ik ook gevonden wat ik mooi vind bij Louis.de met ECE keuring en documentatie.

De dempers die er nu opkomen heb ik er al eerder opgehad en ben met die ook gecontroleerd in Duitsland en kreeg ik een mooie :t van de betreffende agent. Maar mocht er een agent zijn die verder wil gaan zoeken op wat voor motor die dempers behoren qua E-keur dan komen ze uit op een Kawasaki Z1000 .

Maar voorlopig eerst maar de dingen waar ik nu mee bezig ben afmaken en tegen die tijd wellicht kijken of ik het geld over heb om de andere spiegels en achterlicht aan te schaffen.

En ook eerst mn rug op orde en weer gewoon kunnen werken
 
Dld of niet maar mijn bestelde 20 liter vat is in Dld afgeleverd en is meegenomen naar huis….

Bekijk bijlage 1976325
Tjonge wil,ik heb ook zo'n vat nodig voor de 964.
Hoeveel heb je ervoor betaald? Want voor 159 inclusief het verzenden zie ik ze niet meer.
Maar als jij nou de 8 liter die je over hebt aan mij verkoopt dan heb ik genoeg voor de aankomende wissel.
 
Die ken ik dennis,kan zelf ook googlen 8-)
Maar toch bedankt .
Maar de 20ltr versie koop ik in nl voor 218 euro ,is op zich wel te doen hoor.
Maar als wil over heeft dan zou dat mooi zijn,want met wat hij over heeft heb ik ruim voldoende.
Er gaat namelijk max 12ltr in,maar dan moet die wel goed warm zijn,anders kom je niet veel verder dan de helft ,want dan zijn de oliekoelers gesloten.
 
Woensdag en Donderdag avond in de garage bezig geweest met de XJR om maar van huis weg te zijn. Woensdag bij thuiskomst viel het nog redelijk mee met de pijn..... gisteren middag kon ik nauwelijks meer zitten dus heb de moed verzameld en rond 19:00 naar Borne gereden. Resultaat behaald, doet pijn maar is het waard 🤘👌
 

Bijlagen

  • IMG-20240223-WA0000.jpeg
    IMG-20240223-WA0000.jpeg
    310,1 KB · Weergaven: 0
  • IMG-20240222-WA0014.jpeg
    IMG-20240222-WA0014.jpeg
    298,1 KB · Weergaven: 0
  • IMG-20240222-WA0006.jpeg
    IMG-20240222-WA0006.jpeg
    370,8 KB · Weergaven: 0
  • IMG_20240222_221001.jpg
    IMG_20240222_221001.jpg
    317,7 KB · Weergaven: 0
  • IMG_20240222_220957.jpg
    IMG_20240222_220957.jpg
    301 KB · Weergaven: 0
  • IMG_20240222_220951.jpg
    IMG_20240222_220951.jpg
    258 KB · Weergaven: 0
Die ken ik dennis,kan zelf ook googlen 8-)
Maar toch bedankt .
Maar de 20ltr versie koop ik in nl voor 218 euro ,is op zich wel te doen hoor.
Maar als wil over heeft dan zou dat mooi zijn,want met wat hij over heeft heb ik ruim voldoende.
Er gaat namelijk max 12ltr in,maar dan moet die wel goed warm zijn,anders kom je niet veel verder dan de helft ,want dan zijn de oliekoelers gesloten.
Helaas, ik heb olie nodig voor de volgende wissel in 2025…… _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan